News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: pelan87 on October 16, 2020, 12:21:47 PM
Ar fi aproape 500 km noi, in 4 ani. Nu-i chiar rau. Se poate si mai mult, dar si mai putin.

Da, se poate si muuult mai putin. De exemplu ZERO.
A fost un an in care s-ar fi putut sa "dea cu MINUS", noroc cu alte loturi... (Remember "autostrada demolata"?....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Mat_Fr

O părere despre posibilele proiecte finanțabile cu granturile americane, altele decât cele vehiculate în presa (care se suprapuneau cu coridoarele europene deja finanțate de la UE).

Este vorba de o lista de proiecte mai greu finanțabile pe fonduri UE ( nefiind pe coridoarele principale de transport) dar cu o posibila importanta strategica militara ar putea fi :
DX Constanta - Tulcea - Brăila ( cu acces la infrastructurile de la Capul Midia și Babadag)
DX Brăila-Focșani
A13 Bacău - Brașov ( culoarul cel mai apropiat de trecere a Carpaților, ne prioritar UE) cu acces la facilitățile de producție, mentenanță militara de la Bacău
A3 Făgăraș - TgMureș ( cu acces la poligonul de la Cincu)

Asa culoarul militar pe teritoriul României nu s-ar suprapune cu marile axe comerciale și ar fi:
Constanta-Tulcea-Brăila-Focșani-Bacău-Brașov- Tg Mureș-Borș


hefaistos

@pelan87
Daca vorbim de proiecte începute ai dreptate.
Dacă vorbim de proiecte terminate, cu toată bunăvoința nu pot include decât Făgăraș-Sibiu, Buzău Focșani, și centura Techirghiol. Adică proiecte la care consideram un an procedura și 2,5 ani execuția. Restul nu se încadrează în timp nici dacă se aliniază toate planetele.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

pentium10

Rosturi de dilatatie din lateral si segment vertical. Poza e din santierul M8 Ungaria.



Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

voicul

#7129
Quote from: Ionut on October 25, 2020, 06:30:51 PM
Hai bă că dacă a zis bode, m-am linistit. Chiar mă întrebam de ce dorm așa neliniștit.

Stai sa vezi cate zice aici.
Aproape ca se enerveaza si zici ca isi merita salariul pe ultima luna! Atat de multe a facut.
Daca il mai lasa moderatoarea 1 - 2 minute finaliza toate loturile! Pana la final de 20 20!  :lol:

Lucian Bode, ministrul transporturilor: Am vești bune pentru șoferii români! - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/economie/lucian-bode-am-vesti-bune-pentru-soferii-romani-1390521

oneway

Aproape aceeasi placa cu "anul 2020 va fi anul constructiilor de autostrazi in Romania"  ;)
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

danpandrea

^^Când mai mergeți cu drona sau aparatul foto pe șantierele din țară, aduceți-mi vă rog niște lapte și miere la pachet.

alin2pas

Un lucru bun e că s-au deblocat unele lucruri care au făcut posibilă deschiderea nodului de la Chețani de pe A3, de exemplu. De aici până la ,,anul construcțiilor de autostrăzi în România" mai e mult. Mă gândesc că la noi durata medie de construcție a unui tronson de autostradă e de circa 4 ani, deci acum ar trebui să fie cel puțin licitate tronsoanele care să fie finalizate până în 2024. Nu mă încălzește gargara politică a lui Bode și cu atât mai puțin ce declară cu privire la A10 loturile 1 și 2, eventual dacă vor veni extratereștrii să le finalizeze.

elphax

pentru asta avem topic? ca imediat incepe, amu amu

Camera Deputaților a adoptat, marți, proiectul de Lege pentru aprobarea obiectivului de investiţii "Autostrada Nordului". Cu 211 de voturi pentru proiect şi o abținere s-a aprobt executarea obiectivului de investiţii Autostrada Vama Oar - Satu Mare - Baia Mare - Dej - Bistriţa - Vatra Dornei - Suceava, denumită Autostrada Nordului. Legea merge la promulgare la preșdintele Klaus Iohannis.

"Acest obiectiv se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Termenul de execuţie al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a acestei legi. Prevederile legii intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2021", se arată în iniţiativa legislativă.

hotnews

montaniardul

https://www.google.com/amp/s/m.hotnews.ro/stire/24379615%3famp

Proiect de lege al Autostrăzii Nordului adoptat în Senat. Urmează sa se voteze și la Camera Deputaților.

voicul

Sa ne aducem aminte ca e lege pentru a face A8 din 2018 (  :dunno: ) si pana acum ... nu suntem in stare sa facem prelungirea A3 - A8 pana la Acatari.

Si sa retinem ca sunt omaneii care se zbat pentru proiectul asta @cove_adrian.  :cheers:

Concluzia e ca hartia suporta multe carioci si chiar parafa de presedinte ca e lege SI ... cam atat  >:(

Sa nu zic ca utilitatea acesteu A :dunno:

hvm

M-a pufnit rasul cand am vazut postarile. Oricum de mult mi-am dorit o autostrada prin zona. Si tare ma bucur ca o sa se faca. Dar cred ca au facut o greseala de dactilografie. cred ca le-a scapat un 0 dupa 4 la perioada de implementare.

Acu terminand cu gluma si revenind la lucruri serioase. Puteau sa foloseasca timpul asta mai cu folos sa faca o lege care sa imbunatateasca conditiile de licitare pe baza invatamintelor din trecut. S-a mai discutat nu mai incep iar.

Cat despre termene, nu vreau sa fiu carcotas, dar asta mi se pare ca are un traseu mai greu decat A8. Iar la A8 nu vad sanse sa o vedem completata mai devreme de 2028-30, si legea e din 2018. O sa se schimbe legea. Nu e bai. de vina o sa fie vremea rea, contestatii.... Dar ei in campanie electorala au vrut. si o sa mai vrea iar din 4 in 4 ani. :)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mirceaeliade

Nu e nimic nou, dar e important ca presedintele adreseaza subiectul autostrazilor:

>Klaus Iohannis a anunțat cele 12 direcții prioritare din planul național de redresare a economiei, cu bani europeni

>Fondurile la care mă refer, pe lângă cele pe care le vom accesa prin bugetul multianual al Uniunii pentru perioada 2021-2027, reprezintă o oportunitate istorică pentru noi de a dezvolta România, de a construi autostrăzi, căi ferate, de a moderniza infrastructura energetică și de mediu, de a implementa programe de digitalizare în economie, în administrație", a spus președintele.

>,,Am stabilit 12 direcții prioritare, respectiv: sănătate, educație, digitalizare și securitate cibernetică, transport durabil, combaterea schimbărilor climatice, protecția mediului, energie, eficiență energetică, mobilitate urbană, mediu de afaceri și antreprenoriat, cercetare-inovare, precum și creșterea capacității de reziliență în condiții de criză în domeniul sanitar și alimentar.

>,,Vă dau ca exemple de proiecte realizate linia de metrou ,,Drumul Taberei – Eroilor" și conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. Tot în acest an, cu eforturi semnificative, au fost deblocate proiecte majore de transport precum Autostrada Sibiu - Pitești, Autostrada Transilvania, drumul expres Craiova – Pitești ori Centura Bucureștiului. Și acestea sunt doar o parte dintre obiectivele majore de infrastructură a căror finanțare a fost deblocată.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/klaus-iohannis-a-anuntat-cele-12-directii-prioritare-din-planul-national-de-redresare-a-economiei-cu-bani-europeni-1392393

Bachus01

In ultima vreme au început să fie la moda centurile ocolitoare. Înafară de A0 toate mi se par prost gândite.  Din punctul meu de vedere ar trebuii inele de centura de tipul A0 in regim de autostrada la Craiova , Cluj , Timișoara , Oradea , Buzău,  Brasov si Iasi . Nu sferturi sau jumatati de centura . In felul acesta ai redirectionat absolut tot traficul de tranzit , respira orașele iar cand vrei sa faci un DX sau A nou il legi direct acolo . Mai câștigati eram daca se făceau prima oara cele enumerate mai sus si apoi se puteau legau lejer cu noi drumuri . La Oradea daca aveam din prima un inel complet in regim de autostrada numai trebuia DX din Oradea la A3 . Eram mult mai câștigati cu un drum A de înțepat în inel si dus spre a3 , ba chiar continuat inca vreo 5 km .

AlexxC

@Bachus01 , cand propui asa ceva arunca intai un ochi pe harta topografica si vezi ce relief inconjoara orase precum Iasi si Cluj....apoi 4 benzi faci doar acolo unde traficul o cere,pe directiile principale de mers  Ce neajuns are spre exemplu centura Brasov?nu place ochiului daca nu e inel perfect vazuta din satelit?
Centura nu inseamna neaparat inel ca la Radauti...dar daca tot vrem inel hai sa facem la Constanta unul.