News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

România va avea 1000 de kilometri noi de autostradă și drum expres. Ministrul Transporturilor: Până în 2024 pot fi gata

(Nu pun mai mult ca asa se poate orice.)

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/romania-va-avea-1000-de-kilometri-noi-de-autostrada-si-drum-expres-ministrul-transporturilor-pana-in-2024-pot-fi-gata-1384803

Dagda


danpandrea

^^ Faceți abstracție de oamenii politici și luați doar declarațiile în context. Ce zice Bode aici e la același nivel cu "Dacă nu e gata autostrada Comarnic - Brașov, nu mai candidez la parlamentare" a lui Ponta.

Dacă facem jumătate din ăia 700km de autostradă promiși, vom bifa o performanță extraordinară!

mirceaeliade

#7113
@seneslav:  articolul Economca e surprinzator de slab.  Luna trecuta tabelul lor avea un copy-paste de la o eroare publicata aici pe forum, iar luna asta zic "Lucrările la Golden Gate-ul peste Dunăre sunt finalizate în proporție de aproape 30%, după un avans de peste 7 puncte procentuale raportat pentru luna trecută."  cand colo documentul care il dau ca link de ei insisi arata 22% fizic si financiar la 30%....

tonică

Articolul nu spune ca ministrul ar fi promis ci spune clar a "ar putea fi gata"! E o diferență și nu ai cum sa îl contrazici căci ceea ce pune pe tapet, teoretic ar putea fi gata. Asa cum și lotul pizza "ar putea" fi gata parțial și tot asa. E o declarație politica care nu responsabilizează pe nimeni și care în fapt nu spune nimic. Sa speram ca cel puțin la a3 doar Mesesul sa întârzie și restul sa meargă brici iar a7 sa fie licitat pe porțiuni cât mai mari și cu ceva moaște, pariuri și noroc în zaruri  măcar 50% sa fie gata în următorii 4 ani. Dacă vor fi pornite șantierele și cu presiunea politica a lipsei acute de drumuri în Moldova, nu cred ca vreun partid la guvernare își va permite trenarea ori stoparea lucrărilor acolo.

Sh00b

#7115
Ar trebui construiti in jur de 800 de metri de autostrazi pe zi pana la finalul lui 2024 daca vor 1000 km noi.

hefaistos

Ar trebui contractati la anu' 800 de km, pentru ca în 2020 ne apropiem de 200. Ca sa aibă 3 ani sa le și finalizeze

Si încă odată matematica expune goliciunea retoricii ieftine. Dar matematica nu e pentru toți, deci vorbele vor funcționa în continuare.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

naivu

Din cei 1000km, vreo 400 sunt in executie sau in licitatie pt executie si, cu un Constructor si Beneficiar serios, nu ar avea de ce sa nu fie gata pana in 2024 (mai putin PiSi5 care are totusi termen contractual iunie 2025!); ceilalti 600 km sunt la stadiu de elaborare SF+PT si, cu exceptia Ploiesti-Buzau pt care exista o presiune deosebita si se observa o prioritizare, 2024 s-ar putea sa fie cam devreme!
"1000km" e doar o tinta rotunda, dar nu complet nerealista; e bine sa fie stabilite obiective un pic ambitioase, mai ales ca suntem intr-o conjunctura ideala pt investitia in infrastructura, si daca pana la final de 2024 vor fi gata doar 500km si restul de 500km vor fi la peste 50% executie, tot vom fi de doua ori mai bine decat acum  :)

hvm

^
Sa dea domnul. Chiar ieri cautam ceva legat de PiSi4 si am gasit niste posturi din 2016 in care estimarea era pentru 2022 sa fie gata tot PiSi. Si uite ca suntem in 2021 aproape si nici n-a inceput mare lucru.

In concluzie, promisiuni din astea am tot vazut. Adevarul e totusi ca anul asta se vede o schimbare, s-a facut parca mai mult in ce priveste activitatile premergatoare si de deblocare a proiectelor.. O fi ca le suflau in ceafa alegerile, o fi pentru ca au alta mentalitate.... Vedem cum merg alegerile si poate au sansa sa ne demonstreze pentru inca 4 ani.... Pana atunci nu prea ne putem pronunta din pacate. Putem doar spera sa o tina tot asa, sa isi imbunatateasca docmentatiile, sa invete din greseli, sa selecteze constructori seriosi si sa scapam de pizerii si actori.

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hefaistos

Chiar și acceptând cifra de "doar" 500 de km care trebuie licitați în 2021 pentru a fi gata în 2024, care ar fi aceia?
Stii, eu am pregătire tehnica și știu pe aia cu asimptota: dreapta spre care tinzi dar la care nu ajungi niciodată.
În cazul de fata asimptota e data de proiecte ce sunt gata de licitatie sau vor fi gata în primul trimestru 2021, astfel încât sa poată fi atribuite pana la începutul lui 2022.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

horatiu.cosma

#7120
2021: centura Bacău, Râșnov-Cristian, ST1 (40 km)
2022: ST2, CraPi2, Ungheni-Tg.Mures, PiSi1 (85 km) și poate (cu multe necunoscute) Chețani-C.Turzii (16 km)
2023: CraPi1, A0 Alarko, Nușfalău-Suplacu, Chiribiș-Biharia, Brăila (100 km),
2024: Poarta Sălajului-Zimbor-Nădășelu, Suplacu-Chiribiș, PiSi5, A7 Ploiești-Buzău, CraPi3, CraPi4, A0 Nord (280 km)

pelan87

@hefaistos

Daca vorbim de licitatii pentru executie sau proiectare + executie pentru A sau DX, la anul ar putea fi luate in calcul urmatoarele valori, rotund:
~ 320 km - A7 - Ploiesti - Pascani.
~ 70 km - A13 - Sibiu - Fagaras.
~ 60 km - A3 - Poarta Salajului - Nusfalau (probabil fara tunel Meses) si Suplacu - Chiribis
~ 30 km - A1 - PiSi 2.
~ 20 km - VO Techirghiol (parca are profil de DX, nu?)
~ 10 km - A1 - Holdea - Margina

Daca nu am uitat vreun proiect care ar putea fi scos la anul la licitatie, ar fi, in total in jur de 510 km. Dar m-as mira sa fie scoase chiar toate tronsoanele de mai sus la licitatie, in 2021.

Insa, de la scoaterea la licitatie in 2021 pana la finalizarea in 2024 e cale lunga, stim cu totii ce sanse sunt sa se intample lucrul asta.

Eu unul as fi multumit daca s-ar indeplini in realitate calendarul scris mai sus de @horatiu.cosma. Ar fi aproape 500 km noi, in 4 ani. Nu-i chiar rau. Se poate si mai mult, dar si mai putin. Intr-o nota de optimism si cu putin (mai mult) noroc, ar putea fi ceva km deschisi pana la final de 2024 si pe Buzau - Focsani sau pe Sibiu - Fagaras.



elphax


cris_ct

^ Sus in stanga apare asa  "STARE PROCEDURA:  SUSPENDATA".