Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ivladbogdan

Ce legatura are una cu alta, daca nu te superi?
Eu ti-am exemplificat punctual ca nu "toate autostrazile din Romania cu exceptia Bechtel sunt varza".
Despre corectitudinea SF-urilor precum si proiectarea si implementarea anumitor proiecte, eu personal las persoanele avizate de pe acest forum sa isi dea cu parerea, ceea ce poate ar fi bine sa facem toti.
Daca totusi crezi ca ai idei (mai) bune, de ce nu te implici personal?
Uite, avem un exemplu chiar de aici de pe forum, unde o idee foarte buna s-a transformat intr-un nod rutier, fara de care aveam niste km buni de A1 muzeu acum.
Asta daca vrei sa iti directionezi energia spre ceva productiv. Aceleasi nemultumiri si frustrari scrise aici in fiecare zi nu fac altceva decat sa ne incarce cu energie negativa si sa incarce forumul cu postari fara niciun fel de valoare adaugata.
Eu am incheiat aici, poti avea ultimul cuvant daca asta te face sa te simti mai bine.  :)

Earthchild

#7156
Quote from: Bachus01 on October 31, 2020, 04:47:28 PM
Iti place cum este A2 ? Trambulină si denivelari pana la CT.

A1 București- Pitesti , varza .

Am mers pe A2 alaltăieri de la București la Constanța cu 150-170 și, în afară de câteva pasaje cu denivelări și podurile de la Dunăre, mi s-a părut foarte decentă (în afară de paletele alea antiorbire pestrițe, pe care nu le sufăr). Și mergi pe ea in deplină siguranță, dacă ai așteptări să fie ca în palmă după >10 ani de exploatare, nu vei fi niciodată mulțumit. La fel pot spune și despre A1 București - Pitești, pe celelalte nu am fost.
Sunt sigur că sunt autostrăzi mai rele pe planeta asta, să ajungem noi la 2000 de km, să avem de ce ne plânge.

mirceaeliade

#7157
>Hai sa nu ne mai denigram singuri, ca nu ne face bine nici noua, nici cum suntem priviti prin lume.

E mai important sa avem autostrazi decat autostrazi bune.  In SUA sunt mii de km de autostrazi cu multe gropi, dar poti sa mergi pe ele linistit la >100 km/h fara as ti sa faca groaza ca iti iese o caruta nesemnalizata, sau un idiot din dreapta exact in fata ta.  Strainii sunt mult mai terorizati de lipsa de autostrazi decat de dalele mare de pe A2.  Pana la urma un strain are o masina inchiriata, si nu il doare de gropi, dar il doare de pietoni care iti pot sari oricand in fata pe DN1.


Nu stiu unde sa scriu despre harta interactiva API, dar cred ca ar trebui sa include A9, A13, A6, DX8, si alte A/DX din zona Braila unde au fost semnate contracte de SF.  In momentul de fata incude Drumul Nordului care mie mi se pare cel mai scifi dintre toate proiectele in curent pe masa CNADNR

horatiu.cosma

Interesant că apare drumul nordului, acolo, nu știam să existe traseu. Pe harta aia apar proiecte cu traseu stabilit, din ce știu. Nu, RobertH?

Bachus01

Drumul nordului este praf in ochi acum cu alegerile . Probabil sau gândit că prinde bine pe pliante.  Dacă tot vor să facă o treaba cum trebuie ( ceea nu cred) , pot face sf complet vama - SV , si sa implementeze doar unde este strict necesar . Petea- Baia Mare + 15 km , Dej-Bistrita + 10km , centura regim de A/DX la Vatra Dornei,  Câmpulung Moldovenesc și Gura Humorului.  Cam astea ar fii zonele unde mai întâlnești ambuteiaje,  în rest se circulară foarte lejer . Unul din cele mai bune si frumoase drumuri din România.  Suceava - Satu Mare

vancouver

Praf in ochii alegatorilor a fost la un moment dat si idiotenia de largire la 4 benzi a DN71 Baldana spre Targoviste. Si acum, 10 ani mai tarziu, ne trezim ca chiar se pune in aplicare acest proiect desprins din alt film (poate un film acceptabil in anii 90, dar nu acum).

Asa ca sa nu tratam Drumul Nordului ca pe o chestie care nu se va face niciodata. EXISTA RISCUL sa se faca ... Si asta poate ca e mai rau  :lol:

Deci luati in serios acum, cand inca se mai pot sugera modificari sau prioritizari.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

thefrenzybudgeter

Intrebare de incepator, de ce inca mai acceptam ramblee de 6m si nu numai?.

naivu

#7162
^^^^^si mie mi se pare ca harta interactiva API, desi f riguroasa la proiectele in executie, are ceva inadvertente la proiectele propuse:
- A0, A1, A2, A10, DX12 ok
- A3 apare sectorul TgMures-Fagaras (pe care nu exista SF final), iar CoBra e pe varianta din albia Prahovei (cea din PPP la care s-a renuntat, urmand a se relicita SF)
- A4 nu contine Braila-Focsani, Braila-Buzau, Braila-Tulcea-Constanta, varianta Techirghiol pt care s-a atribuit deja elaborarea SF (dar probabil se asteapta stabilirea traseului)
- A5 si A6 ok (nu au SF pe nici o sectiune, este normal sa nu apara)
- A7 si A8 apar integral, si unde e stabilit traseul si unde abia s-a atribuit elaborarea SF si unde abia se liciteaza SF
- A9 nu apare desi are SF in lucru, A11 apare desi nu are nici macar SF in licitatie
- A13 apare Fagaras-Brasov pt care SF-ul e blocat in instanta, nu apare Brasov-Bacau care are SF in lucru
- ANordului apare integral desi are doar elaborare SF in licitatie pe Suceava-BaiaMare si nimic pe BaiaMare-SatuMare

horatiu.cosma

^^
Clubul războinicilor anti ramblee de 6 metri  :grouphug:. Mai era Baiazid într-o vreme care a calculat că la UMB pe LD4 la toate structurile cu ramblee de 6+ metri o să apară tasări de 30 de cm și va fi tragedie.

dr4qul4

@naivu, am impresia ca nu intelegi cum functioneaza "harta interactiva API". In fapt nu este "harta API" este doar o interfata, o randare grafica a datelor din OSM.
OSM fiind open, oricine poate face modificari (dar exista o comunitate care repara destul de repede).
Cu alte cuvinte, daca vrei, chiar si tu poti adauga, sterge sau modifica proiecte de pe "harta API". Intri in OSM si modifici campurile (tag-urile) corespunzatoare.
Randarea grafica (interfata ce afiseaza layerul peste OSM) este a API pentru ca a fost facuta de cristi5 (serverul parca e pus la dispozitie de alt coleg acum). Datele din spate sunt, in mare masura updatate de RobertH. El foloseste ca sursa traseul din SF-uri, insa in OSM mai sunt date si pentru alte proiecte, introduse acolo de utilizatori care nu au nici o legatura cu API sau PUM. Unii au folosit ca sursa simple declaratii politice, carioci trasate de IPTANA in 1970 sau chiar simpla lor imaginatie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

naivu


RobertH

#7166
E un motiv pentru care proiectele propuse sunt ascunse pe harta, majoritatea sunt doar vise si fara a avea sanse sa fie chiar realizate asa ca nu are rost sa umplem harta cu proiecte care vor sta la sertar 10 de ani.   
Pe langa motivu asta, e si cel explicat de @dr4qul4 . Datele se preiau din OSM si acolo oricine poate trasa ce autostrazi viseaza el din cauza regulilor care sunt lejere in privinta proiectelor propuse.

Astfel, singurele date corecte si care sa le luati in considerare sunt cele care au macar AM. Chiar si acolo avem cateva sectiuni ca si Poarta Salajului-Nusfalau care nu sunt pe traseul oficial din cauza ca nu am SF disponibil . Va puteti da foarte usor seama unde a fost calibrat pentru ca gasiti pe traseu o gramada de detalii : poduri, tuneluri, drumuri relocate,parcari,CIC, etc. 

PS : Ma gandesc totusi sa creez o alta categorie pentru drumurile care au SF in licitatie. Asa poate impacam putin capra cu varza.

hvm

^^^^^^
eu imi amintesc autostrada din Grecia care ocoleste Salonic-ul si pleaca spre Kulata. La un moment dat cred ca are un rambleu de vreo 10 m si n-am observat probleme. La fel si la bulgari. Am vazut ramblee de mai inailte de 10 m, si n-am vazut probleme pe ele in ultimii 10 ani.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

Planuri mari ca intotdeauna:

Până la finalul anului, ne propunem să recepţionăm încă 43 de km de autostradă. Aici intră Sebeş-Turda, lotul 1, varianta ocolitoare Bacău, cei 17 km în regim de autostradă din cei 31 de km, Râşnov-Cristian. Sunt obiective pe care noi ne-am propus să le recepţionăm în acest an până la sfârşitul anului şi să le dăm în trafic. De asemenea, ne-am propus să dăm în trafic până la sfârşitul anului încă 173 de km de variante ocolitoare şi de drumuri naţionale modernizate. În total aşadar vom recepţiona în anul 2020 315 km de autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare, drumuri naţionale. În anul 2020, reţeaua de drumuri naţionale, autostrăzi, variante ocolitoare în România se va îmbunătăţi cu 315 km modernizaţi în acest an", a afirmat Lucian Bode, în cadrul unei conferințe de presă privind bilanțul de un an de mandat.

https://www.facebook.com/watch/?v=704065627181121

pasadia

Care 173 de kilometri de VO-uri si DN-uri modernizate? Oricat m-as chinui nu imi dau seama la ce se refera: Radauti, Bacau, Sacuieni (BH) si cam atat. Timisoara nu, Satu Mare nu, Bucuresti nu. Efectiv nu exista acele santiere.