Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 22 Guests are viewing this topic.

oneway

#7080
Cam cat de mult ar putea accelera aceasta initiativa realizarea tronsoanelor ?
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

danpandrea

^^În acest caz, poate fi argumentată foarte serios necesitatea construirii la nivel de autostradă, nu ca drum expres.

hefaistos

Fix pix!
Adică fix carioca.
Ne învață pe noi europenii c-un se creează infrastructura. Mai ales ca e
UE aloca zeci de miliarde, ei doar sfaturi de cum sa te împrumuți. Dacă se va întâmpla ceva, va fi un fel de Bechtel reloaded.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

Sincer eu sunt putin surprins ca ambasada americana nu a incercat sa includa segmentul inceput acum aproape 20 de ani de Bechtel. 

Sincer nu vad cum ar putea americaniis a ajute cu Lugoj-Calafat pt ca mie mi-e foarte greu sa cred ca va exista Guvern roman care sa doreasca sa una bani pe o trecere a Carpatilor atat de masiva cand noi inca nu avem cele pe care ne intereseaza pe noi. 


gruiarew

Da, în sfârșit cineva zice folosind subiect și predicat care-i treaba. Că peste tot unde te uitai pe internet erau entuziasmați că vin americanii și ne fac și autostrăzi și linii ferate. Nu înțeleg o să se termine cândva mentalitatea asta de "vine cineva și ne face / dă ceva". Orice ar fi acel ceva / cineva.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

Va ramane mult timp din pacate, pentru ca senzatia si logica se opreste la "ne da" (stop si concluzie):
- Pai daca ne da, e de bine.

Uita sa zica/gandeasca ca daca cineva iti da credit, chit ca are o dobanda foarte buna, nu doar ca dai banii inapoi, dar dai si mai mult.
Deci dau, dar defapt iau.

dr4qul4

Ar trebui sa fim cei mai prosti ca sa luam bani imprumut pt Lugoj-Calafat. UE va finanta cu cel putin 85% acest coridor, atat pe rutier cat si pe feroviar.
Autostrada prin Ucraina? Este solutia logica dpvd geografic. Dar nu are sens politic si economic. Sa facem noi A7 pana la Siret si mai vorbim dupa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Dacă UE ar finanța cu 85%, iar SUA ar acorda împrumuturi cu dobânzi avantajoase (nu are sens să se laude că sprijină realizarea autostrăzii și să dea împrumuturi la prețul pieței) ar avea sens. În prezent, circulația TIR-urilor între Turcia și UE se face prin Serbia, că e mult mai rapid decât prin România. Dacă s-ar face drum rapid Lugoj - Calafat (oricum și bulgarii vor să facă DX Botevgrad - Vidin) mare parte dintre acestea vor trece prin România, mai ales dacă România și Bulgaria ar intra în spațiul Schengen (ar putea fi chiar un punct destul de important în favoarea admiterii României în Schengen). A3 Borș - Nădășelu e prevăzută, dacă se face A6 (sau DX) Lugoj - Calafat) devine necesară și legătura acestui drum cu Craiova, de unde avem în construcție DX 12 CraPi, deci toate bazele importante pentru americani (Câmpia Turzii, Mihail Kogălniceanu și Deveselu) vor avea legătură prin drumuri rapide cu Grecia, Polonia și vestul Europei. DPDV economic, Craiova - (Calafat) - Lugoj ar ajuta și fabrica Ford din Craiova.
Varianta A7 - Ucraina - Polonia nu poate fi luată în considerare de americani, deoarece legătura între România și Polonia ar avea și caracter militar,  iar Ucraina este o țară instabilă fără perspective pe termen lung să se stabilizeze. Varianta prezentată de kumar are traseul la distanța maximă posibilă față de Marea Neagră și Rusia și are ca variantă de rezervă Borș - Cluj - Sibiu - Pitești pentru traversarea munților în caz de necesitate, pe trasee existente sau prevăzute a fi realizate.

oc7avian

Mă gândesc că avantajul împrumutului ar fi asigurarea cashflow-ului până când se vor deconta banii de la UE. Discutam aici mai demult că ar fi presiune pe buget să facem mai mult de (parcă) 2 treceri peste Carpați deodată. Împrumutul ar permite o degrevare temporară, dacă e la dobândă bună. Împrumutul nu exclude fonduri UE, însă există o capcană: pare condiționat de a avea implementarea făcută de firme din SUA.

tonică

Ceea ce a scris Crăciun s-a scris și aici pe forum de către mai mulți dintre noi. Are o "mica" scăpare în text uitând de partea rutiera a viacarphatia între Lugoj și Calafat. Care știm cu toții ca nu va fi deloc ieftina, printre munți și încă uitata sau neglijata de către stat, chiar dacă oficial încă în ten-t.

naivu

Poate cu ocazia asta macar se completeaza SF+PT Calafat-Lugoj. Iar cand va veni vorba de executie, as prefera sa inceapa cu un tunel la Plugova, nu cu portiunile mai usoare. Un exemplu bun este podul de la Braila, unde au inceput cu podul nu cu DX Braila-Tulcea si DX Braila-Buzau.

gruiarew

Eu o gândesc fix pe dos. Prima dată părțile ușoare, așa se va vedea și progres si vor putea fi si folosite. Că nu mă încălzește cu nimic că se lucrează la tunel și o să pot circula pe acolo în 10+ ani. Mai bine e autostradă în rest și unde e mai dificil, asta e, strângem din dinți dar in rest se merge cursiv.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

horatiu.cosma

Exact pe ideea asta "sa rezolvam ce e ușor" am lăsat adevăratele gâtuiri de pe rețea nerezolvate în întreaga țară: A0, PiSi, Comarnic-Brasov etc. E exact situația de pe DNCB unde s-a dublat centura la 2 benzi pe sens fara însă a rezolva intersecțiile, adevăratele bottleneck uri.

gruiarew

Eu știu ce zici, dar macar se circulă în rest. Uite exemplul LD2, unde se îngroapă în hârtii și duă atâta amar de vreme tot ne rupem roțile pe poteca denumită pompos DN68A.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis