Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

valil

partea proasta este ca nu s-a mai semnat nimic si cred ca sanse foarte mici sa se semneze ceva. practic in 2019-2020 se termina cam tot ce se lucreaza acum, vom ajunge undeva la 980 km, apoi cativa ani buni pauza cu inaugurarile. Asta inseamna licitatii extrem de prost pregatite! intram in 2019 cu 9 loturi in lucru ( l-am luat in calcul si pe cel  dela Cristian-Rasnov)

NGC

Sa punem paie pe foc.

Situatia este chiar mai rea.

In 2018 au fost lansate, fara a fi deocamdata anulate, doar 4 licitatii.

1. 28.04.2018: "Revizuire / Actualizare Studiu de Fezabilitate si Elaborare Proiect Tehnic pentru "Drum de legatura între A1 si DN 7 (DJ 711 A)"-LARGIRE LA 4 BENZI DE CIRCULATIE"
2. 24.01.2018: "Finalizarea lucrarilor ramase de executat la obiectivul ,,Reabilitare DN 76 Sector 3 km 166 + 000 - km 180 + 800 (km 180+794,06) - Etapa 2""
3. 09.03.2018: "VARIANTA DE OCOLIRE SUCEAVA"
4. 22.05.2018: "Proiectare, asistenta tehnica si executie lucrari "Modernizare DN 28B Targu Frumos - Botosani km 0+000 – km 76+758""

A cincea licitatie lansata a fost anulata.

5. 28.04.2018: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic Pentru Reabilitarea / Modernizarea DN 7C km 44+000 - km 117+000 (TRANSFAGARASAN)"

Am exclus de aici licitatia pentru Holdea.

Toate aceste licitatii au avut documentatia de atribuire initiala pregatita pana cel tarziu in luna Martie 2018 si fiecare documentatie de atribuire initiala a fost respinsa cel putin o data de catre ANAP.

In rest PAUZA TOTALA.

Azi-maine suntem in Octombrie si ei inca nu au lansat nimic in baza "noului contract national", asa cum se laudau anul trecut ca vor face, asa ca nu avem nimic nou lansat pentru autostrazi pentru anii viitori.

O sa avem ce trage de pe urma (in)competentei si (in)activitatii astora. ;)

Domnu' Sova, se vede din birou chestia asta sau nu?

elphax

Dar de ce sa mai lanseze ceva?  Noua strategie e ca nu mai avem nevoie de autostrăzi ca altfel vin firme străine și cresc salariile și apoi pleacă mai departe și rămânem și mai săraci

TibiV

Quote from: vancouver on September 20, 2018, 12:07:47 AM
Daca punem si A11 Biharia (int. A3) - Oradea, avem in total 120 km de A11 până la capătul actual al A11, la Arad. Câmpie pură, 4 milioane € / km x 120 = 480 mio, să mai adăugăm poate 20 de mio pentru noduri rutiere mai complexe și drumuri de legătură la Arad și Oradea. 0,5 miliarde din care Ro trebuie să dea max 0,2 în decurs de 10 ani, adică 20 milioane pe an. E derizoriu, nici nu are rost să discutăm de sursa de finanțare. E absurd să nu se facă autostrăzile simple, la câmpie.

Aici nu sunt de acord cu tine.
Mi se pare absurd sa irosesti acum bani europeni pe trasee simple, de campie (si ne-ambuteiate) pe care peste 10-15 ani le vei putea face cu aceeasi "cota din PIB" echivalenta cu cea alocata acum doar pentru intretinere...

Cred ca acum (cand avem cele mai mari "cote" de finantare europeana)  trebuie sa facem segmentele cele mai grele si mai costisitoare....

Prefer 75-85% astazi petru PiSi sau A8 ("core") decat 50% sau 35% pe A11 peste 10 sau 15 ani.

Mai simplu:
NU putem face fara bani europeni autostrazile pentru care "ne arde buza".

Sa ii cheltuim pe proiecte utile, dar nu stringente, mi se pare contraproductiv....

Si mai concentrat:
este mai bine sa imi dea UE 75-85% din PiSi & A8 acum, decat sa imi dea tot atat din A11 pe care (daca chiar va fi nevoie...) il vom putea face fara probleme din banii nostri peste 10-15 ani.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

Mai mult, un A11 pe care îl vom face dacă va fi nevoie. Cred că e prea volatilă situația legată de traficul de acolo (intră, nu intră Serbia în UE? Cum se vor modifica valorile de trafic) ca să stea la baza unor decizii de o așa amplare.

voicul

Si A7 este la campie. Si e campie pana la Suceava sau Botosani daca sunt bani.

Quest

Quote from: pbh on September 20, 2018, 08:37:19 AM
(...)
Bine ca nu a castigat LD4 Comsa ca sa optimizeze ei... Probabil ca ar fi montat 100 pompe ca sa sece Muresul sau ar fi mers pe solutia unui pod de pontoane  :).

Da, de asta tot spun eu ca FIDIC-ul galben, prin care Beneficiarul se spala pe maini de responsabilitate, se intoarce de fapt impotriva sa pe termen lung, tocmai din cauza 'optimizarilor'. Mai nou vad ca Compania, la faza licitarii SF da in licitatie simultan si PT, ceea ce in perceptia mea e o incercare salutara de-a elimina surprinzatoarele 'optimizari'.
Dar ramine problematica temerea si aversiunea Companiei fata de tuneluri. Eu nu uit ca la vremea croirii SF ptr Lugoj-Deva, Diwi a primit directiva sa faca SF FARA tuneluri, vizata fiind tocmai portiunea de la Holdea.
Iar Diwi a intrebat: stiti, la Holdea fara tuneluri vor fi deblee de 45 m adincime cit un bloc de 16 etaje, la care Compania a zis: nu-i nimic, nu vrem tuneluri, fara tuneluri, sa nu fie tuneluri...
Common sense will get you far !

vancouver

#5453
Quote from: TibiV on September 20, 2018, 12:59:14 AM
Cred ca acum (cand avem cele mai mari "cote" de finantare europeana)  trebuie sa facem segmentele cele mai grele si mai costisitoare....

Unde am spus eu ca nu trebuie sa facem acum segmentele cele mai grele? Unde am spus ca A11 ar fi vreo prioritate inainte de altceva? Uita-te numai la semnatura mea.

Si citeste te rog pana la capat:
QuoteMai ales dacă poate vor fi bani de la UE extra dedicați acestui proiect, și care nu vor afecta fondurile structurale normale (POIM).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GrmmrNzi

#5454
^
"not Slytherin, not Slytherin...". Și DIWI, această Sorting Hat a școlii de proiectare, s-a văzut obligată să asculte de dorința bietului "AND"-y Potter. Și debleu a rămas.

cristi5

Quote from: Quest on September 20, 2018, 11:16:41 AM
Mai nou vad ca Compania, la faza licitarii SF da in licitatie simultan si PT,

Te referi la A7? Pai atunci erau ceferistii la putere in minister. Nu-mi vine sa cred ca sunt pornite in 2016.

Mai nou Compania face PPP, nu SF+PT. Sa faca privatul tot si ei sa-si ia leafa. Ce atata UE si mofturi.

Ionut

Le-am explicat celor de la Adevarul cum este cu numarul de km de autostrada... (titlul e pus de ei).

Câţi kilometri de autostradă au dat în folosinţă Guvernele Dragnea

,,Teoretic, în acest an se vor m ai inaugura 0,766 kilometri (766 de metri) pe A3 în nodul Gilău, o reminiscenţă a contractului Bechtel, plus 8,7 kilometri din A3 Gilău-Nădăşelu,care erau gata din noiembrie 2017. Sperăm ca aceşti 9,466 kilometri să fie deschişi traficului rutier undeva luna aceasta, spre final. Tot în 2018 ar trebui inauguraţi 6,5 kilometri din A3 Petricani-Popasului - DNCB (în Bucureşti). Tot teoretic, se mai pot inaugura 3,6+10,1 kilometri între Iernut şi Aeroport Tg. Mureş (Autostrada A3), dar numai dacă se rezolvă cu recepţia parţială a nodului Iernut, dacă Poliţia Rutieră îţi dă acordul. E complicat de explicat. Altfel, aceşti kilometri vor fi gata 100% pentru deschidere, dar nu vor fi deschişi", a declarat Ionuţ Ciurea, reprezentant Pro Infrastrctura.

Adevarul

thinker

#5457
Daca nu at fi de plans, daca nu at fi vorba de inapoiere economica, declin demografic, emigratie masiva, aceste declaratii at fi doar pentru divertisment.

Cat la suta din PIB pierdem din cauza acestei autostrazi? Cati cetateni au emigrat din cauze economice (nu au venit/nu avem companii puternice) generate tocmai de lipsa de autostrazi?

Oare Renault nu crestea gradual capacitatea aici in Romania daca at fi avut pe unde sa trimita spre granite tirul pe care il incarca la fiecare 5 sau 3 minute?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

voicul

Mai trebuie sa ai si oameni cu care sa faci aceste masini si oameni nu prea sunt.
Fara A1 Renault pierde 30 de euro pe masina, dar sa bage vreo 200 de mil si sa nu aiba cu cine sa produca ...

elphax

Renault este una, A1 intradevar are importanta mare si e o bataie de joc pentru compania privata cu cel mai mare aport la PIB ( direct si indirect) sa nu fie gata
dar cat de important era daca aveam intr-un stadiu similar A7 ? gen in 2 ani cand e gata A10 sa ai si legatura spre Moldova aproape gata unde inca este potential mare si somaj si oamenii continua sa emigreze ?