Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

10 Members and 30 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Suplacu - Bors are PT Bechtel, dar a fost pus la dispoziție sub formă de SF, e FIDIC Galben și acolo.

StefanCelMare

#5476
Deci cu contestații și design... șansele scad și acolo să vedem start pe teren în 2019.
Asta ca să nu mai spunem că probabil va fi un constructor destul de mic (Selina) pe vreo 30 de km...
Sper să nu fie un Straco reloaded.
În România, fără un buzunar larg al unei firme măricele, avansul depinde de partenerul serios.
La ce istoric are și bucata aia de A3, parcă e blestemată.  >:(

voicul

Sa vedeti ce fericiti o sa fim cu pozele de la centura SM si Radauti.
Nu s-a semnat nimic, nimic, nimic.
Acum putini se prind (cei din afara forumului), ca pare furnicar, dar la anul o sa inceapa sa se simta golul de lucrari.

laszlo.robert

#5478
Problema mai gravă este că nu avem un volum constant de lucrări in infrastructura ,mai ales autostrăzi.Fermele sunt obligate să renunțe la o parte din angajați și subcontractorii ori închid ori se replofileaza .Nu mai vorbim de firmele care executa subansamble (și alea puține fabricate in Romania).
Când se trezesc adormiții de decidenți împinși din spate de politic din motive electorale  ca vor șantiere  pe repede  înainte de  cele mai multe ori  pe  SF -uri  de proasta  calitate ,nu mai avem mâna de lucru mai ales specializată . Vedem ce se întâmplă acum la Alba.

Sorin62

^^
Mai sunt și lucrările pentru reabilitarea drumurilor naționale și județene, nu-i totuși dracu' chiar atât de negru...

runner

Felicitări Ionut, pentru interviul de la Digi de azi!  :)

Ionut

Merci merci! A fost destul de consistent, cred ca vreo 15 minute. Foarte OK rezumatele pe proiectele majore. Au preluat si imagini din avion pentru A3 Campia-Tg Mures. :) Sper sa mai intre detalii prin jurnalele de seara, pe la Business Club si pe unde mai dau ei.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

A fost live, cred ca o sa fie disponibil un link aici. In urmatoarele 1-2 ore. A fost in jurnalul de la ora 16:00. Pe la 16:15-16:20 am intrat.


vancouver

Quote from: Loko on October 02, 2018, 07:14:42 AM
Da, mersi.

Ma refeream la faptul ca, in situatia in care un constructor ar castiga toate cele trei loturi, asta ar face ca tot timpul pierdut cu imparteala pe loturi sa fi fost irosit. Nu ca ar mai fi castigat Selina anterior.

Grestit. Prin imparteala pe mai multe loturi pot participa mai multe firme. Asadar concurenta este mai mare. Asadar pretul final este probabil mai mic, poate chiar semnificativ, fata de cazul licitarii pe loturi foarte mari. Adica in final cu aceeasi bani de la UE+buget se fac mai multi km de autostrada. (evident exista o limita, loturile nu pot fi infime, dar experienta europeana arata ca loturi de 10-40 km sunt optime).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Earthchild

#5486
Intrebarea care se pune este in caz ca un singur constructor castiga doua sau chiar trei loturi cu ofertele cele mai bune in viziunea CNAIR, are apoi capacitatea logistica si financiara necesara sa finalizeze in bune conditii si la termen loturile castigate?

perfidus

Faptul ca un ofertant poate sau nu participa la mai multe loturi cu aceleasi dotari tine de modul cum se scriu caietele de sarcini. Daca "principalul" (contractantul) cere o lista cu utilaje distincta pe fiecare lot sau "uita" sa faca precizarea ca utilajele trebuie sa fie distincte. E aceeasi poveste ca si la licitatiile de deszapezire.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Un nou motiv sa nu mai facem autostrazi: CFR este problema si apare cu linii exact la iesirea de pe autostrazi. INTENTIONAT!

(referitor la discutiile de pe A3)

pbh

Panourile nu au treaba cu rasaritul sau apusul ci doar cu somnul celor din Soimus :)