Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

area182


realfanady


marinul

sa speram ca finalizeaza intai A3 in jud Bihor si pe urma se apuca de A11, ca deja proiectul pare sa aiba sustinere de afara. Probabil o sa vedem mai repede finalizat A11 decat Pitesti-Sibiu integral :(

alin2pas

Daca Serbia va fi primita in UE (foarte posibil in cativa ani) legatura intre Balcani si restul Europei se va realiza pe autostrada prin Serbia si UE nu va mai avea interesul sa finanteze autostrazi in Romania.

vancouver

Nu poti sa compari o autostrada la campie cu una de trecere a muntilor. Multe se vor mai finaliza (sper) înainte de 2028-2030, când putem spera la modul realist să fie gata PiSi. Și Arad-Oradea este un exemplu. Daca punem si A11 Biharia (int. A3) - Oradea, avem in total 120 km de A11 până la capătul actual al A11, la Arad. Câmpie pură, 4 milioane € / km x 120 = 480 mio, să mai adăugăm poate 20 de mio pentru noduri rutiere mai complexe și drumuri de legătură la Arad și Oradea. 0,5 miliarde din care Ro trebuie să dea max 0,2 în decurs de 10 ani, adică 20 milioane pe an. E derizoriu, nici nu are rost să discutăm de sursa de finanțare. E absurd să nu se facă autostrăzile simple, la câmpie. Mai ales dacă poate vor fi bani de la UE extra dedicați acestui proiect, și care nu vor afecta fondurile structurale normale (POIM). O regiune de vest a Ro, bine dezvoltată poate fi (este deja într-o bună măsură) o locomotivă pentru întreaga țară.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

udar



ovidiu.caba

#37
Quote from: lau on December 11, 2018, 09:21:38 AMse va concretiza ceva?

Cred ca e greu de dat acum un raspuns transant, insa, personal, sunt optimist. Pe ce se bazeaza optimismul meu?

1. Bolojan e omul faptelor. A realizat mereu, ca primar, cam 90% din ce a promis, dar a compensat cu proiecte care nu erau planificate. Ochiometric as zice ca a realizat cam 110% din ce a promis.
2. Bolojan e un performer din multe puncte de vedere: gestionare bani, administratie locala, fonduri europene
3. Proiectele facute pe exercitiul trecut si pe cel in derulare se ridica undeva la 500 mil. de E.
4. A cam terminat treaba in Oradea; a construit vreo 20 de poduri si pasaje [unele pe 4 benzi], a facut drumuri noi, anul viitor mai construieste un complex de 7 pasaje subterane in centrul orasului, mai are in plan inca vreo 3-4 pasaje, a construit drumuri de legatura de la zero [mai are in plan unul cred]. Ar mai trebui asfaltate toate strazile din oras si continuat reabilitarile cladirilor, plus finalizate proiectele in derulare. Eu zic ca se poate concentra pe proiecte in afara orasului.
5. S-a implicat si in proiecte care afecteaza foarte tare orasul, dar nu avea autoritatea sa le implementeze, caz in care a colaborat cu ministerele (eg: el a fost promotorul legii privind supraimpozitarea cladirilor istorice degradate (min. economiei cred, cu Teodorovici), centura si pasajele de pe centura sunt facute in colaborare cu ministerul transporturilor/CNADR, circula o poveste ca a facut-o pe Udrea sa schimbe o lege pentru ceva probleme la reasfaltarea strazilor parca, a facut studiul de fezabilitate pentru bucata nordica a A 11/legatura Oradea - A3, a reusit sa duca proiecte de acest gen, chiar aflandu-se in partidul din opozitie etc).
6. Bolojan e un lider. Si-a creat o echipa in primarie cu care si-a dus la bun sfarsit proiectele [cu mici exceptii]. Am incredere ca va reusi sa-i aduca la aceeasi masa si pe ceilalti primari, unii nu prea apreciati.

In concluzie, cred ca va reusi sa faca autostrada Arad-Oradea, mai putin probabil sa faca modernizarea caii ferate a.i. sa ajungem in 3 ore de la Timisoara la Cluj. Dar nu e primul proiect incredibil pe care-l propune. A mai propus si le-a realizat. Sa vedem ce va fi :)

Kidu

Chiar daca sunt aradean eu unul vad alianta asta a vestului doar ca pe un balon de sapun al PNL-ului dar sa nu facem off-topic si sa o dam in politica.

Sunt foarte curios cum si in ce fel din punct de vedere juridic si administrativ poti face o autostrada regionala fara sa nu implici institutiile centrale?

Strict la A11, daca nu o vom face ne vor lua altii fata si Via Carpathia s-ar putea sa ne ocoleasca.

Xenos

Eu cred că tehnic şi economic s-ar putea, dar legislaţia şi instituţiile centrale vor pune major beţe în roate, arătând că aceste drumuri sunt de fapt proprietate publică naţională.
Cu ceva bunăvoinţă se poate şi asocierile regionale de acest tip sunt benefice, indiferent cine le face (numai să le facă pe bune, şi cred că A.V. se vrea ceva pe bune), e clar că guvernul central este vădit depăşit de sarcinile sale (şi nu mă refer doar la guvernul actual).

Ionut

Nu va amagiti. Nicio autoritate locala nu are puterea financiara si administrativa sa construiasca o autostrada.

tom_sawyer

#41
^ Bolojan a vorbit de drum expres.

Ma gandesc ca daca Europa a dat bani pentru podul Vidin-Calafat, ar fi pacat sa nu-l puna in valoare prin finantarea segmentului Oradea-Arad din Via Carpatica.
Cred ca e un argument care trebuie folosit. Ca daca au de gand sa finanteze legatura Nord-Sud prin Serbia, ar insemna ca podul s-a facut degeaba, ca nu ii ajuta nici pe bulgari, ne noi nu mai vorbesc.

Si acum, daca tot suntem la nivel de studii si discutii, un drum cu platforma 14 m, 2+1 alternativ, nici pe asta n-ar putea sa-l finanteze autoritatile locale, fara sprijin de la guvern?

horatiu.cosma

O autoritate locală de una singură nu poate manageria un proiect de autostradă, dar o asociație de autorități care să fie recunoscută de CE în viitorul POIM (partea financiară) și care a început de jos cu proiecte mai mici (pasajele pe centura Oradea), apoi mai măricele (DX de la centura Oradea până la A3) și apoi și mai mari (Metropolitana Cluj) poate emite pretenții. Un drum expres Arad-Oradea nu cred că ar fi așa de complex (relief ușor) încât să nu reușească Bolojan de unul singur să îl pregătească și să îl liciteze. Iar pe partea de management de contract, e greu să fii mai jos decât CNAIR.

pasadia

@horatiu: Nu vrei sa te dai dupa celebra expresie care spune ca "soarele rasare de la Bucuresti". Si nu vrei sa intelegi ca doar la Bucuresti sunt oameni capabili sa gestioneze asemenea proiecte (de fapt doar in Dinicu Golescu).

Hmm, daca nu o sa ajungeti cu totii sa spuneti ca am avut dreptate cand visam ca decizia sa fie total descentralizata. Inca il astept pe frunzaverde sa admita ca poate totusi exemplu Suediei (cea care are autostrazi subterane pe sub capitala dar fara autostrada completa si directa intre Stockholm si Goteborg) nu e un exemplu atat de rau. Adica deh, daca ne place cum ei prioritizeaza siguranta si folosesc alte tipare de drum (nu neaparat autostrada full-profile), poate ca ar trebui sa ne placa si modul "descentralizat" in care si-au dezvoltat reteaua. Just saying...

kumar

Ce se intampla daca un primar dintr-o localitate, pe al carui teritoriu va trece autostrada, nu va face parte din asociatie si nu vrea sa treaca drumul prin comuna lui?