Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 22 Guests are viewing this topic.

pbh

Ca sa fim corecti, asa cum incercam sa fim aici in PUM, trebuie sa precizez ca la ultimul interviu Sova a precizat ca el estimeaza 60km deschisi in 2018 dar Neaga sustine ca vor fi 100km. Despre celelalte balbaieli, no comment! Mai ales despre prostia ca creearea unui DX 2+1 pe DN2, asa cum am sustinut de anul trecut aici luand ca exemplu Suedia, nu ar rezolva mai nimic...

rizzuh

^ nu ar fi DX si ar rezolva ceva: nu s-ar mai muri atat de mult pe DN2.

Ionut

Am băgat grupa mare o oră și jumătate la Bucuresti TV. În seara asta la 20.30 este emisiunea pe Bucuresti TV. Va fi și pe youtube înregistrarea. Am fost cu Alex Vâlvoi în studio. A iesit interesant. Urmăriți. :)

rizzuh

Ai un link la emisiune? Am cautat dar nu am gasit nimic.

Ionut

Hai sa adunam...

In exploatare (km reali, nu km de numerotare) incepand cu ultima inaugurare din 28.09.2018:
A1: Bucuresti-Pitesti 109,66 km
A1: Sibiu-Sebes-Orastie-Simeria-Deva 132,43 km
A1: Margina-Timisoara-Arad-Nadlac 159,56 km
A2: Bucuresti-Cernavoda-Medgidia-Constanta 203,00 km
A3: Bucuresti/DNCB-Ploiesti 56,29 km
A3: Campia Turzii-Nadaselu 61,246 km
A4: Constanta bypass 22,20 km
A6: A1-Centura Lugoj 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (intre nod Aiud si limita cu lotul 2) nu pot fi folositi
A11: A1-Apropiere giratoriu DN7 (ciot din Arad bypass) 2 km *lungime aproximativa
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 786,536 km
---------------------------------------------------------------------
A1: 401,65 km din total 581,04 km, 69,12%
A2: 203 km din total 203 km, 100%
A3: 117,536 km din total 610,727 km, 19,25%
A4: 22,20 km din total 82,20 km, 27%
A6: 11,40 km din total 273 km (estimare), 4,18%
A10: 28,75 km din total 70 km, 41,07%
A11: 2 km (aproximativ) din total 128 km (estimare), 1,56%

Ionut

Deschideri 2018:

30.07.2018 - 28,75 km A10 Sebes-Turda loturile 3 si 4 (folosim efectiv doar aproximativ 25 km)
28.09.2018 - 0,766 km A3 pod Gilau/Somesul Mic plus 8,7 km A3 Gilau-Nadaselu

TOTAL = 38,216 km

carutasul

Deci cu capătul A3 și ce se mai poate deschide lângă Tg Mureș avem șanse să trecem de 800? Bine, nu e ca 1000, dar orișicât e o cifră rotundă...rotunjoară :)

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

voicul

800 km circulabili nu prea anul asta.

In B sunt 6 km (3 finalizati, 3, 3 la Aktor). Restul, din cauza nod Astaldi si emotii mari la Strabag ... nu prea cred ca se deschid.

Ionut

Petricani-DNCB are fix 6,5 km.
Strabag poate sa termine la final de noiembrie daca trag super super super tare.

Ma asteptam Astaldi sa fie mai in fata cu nodul Iernut. Sa vedem. Ar fi o mica minune sa fie gata acele bretele necesare deschiderii. Nod complet nici vorba. De fapt e complicat si cu giratoriul temporar in DN14A... plus acordul Politiei pentru bariera. Mda. Eu nu cred ca se va deschide.


Ionut

Afacerile cer infrastructură, ce oferă România? Cea mai slabă reţea de energie, cea mai mică reţea de autostrăzi raportat la suprafaţă, căi ferate ca acum 100 de ani

România este unica ţară la nivel euro­pean care timp de 10 ani, în perioada 1990-2000, a reuşit ,,performanţa" de a nu construi nici­un kilometru de autostradă. În timp ce pia­ţa locală stătea degeaba, la circa 110 km de au­tostradă, vecinii construiau zeci de kilo­me­tri de autostradă care mai târziu s-au tra­dus în in­vestiţii de miliarde de euro. Ungaria, de exem­plu, a construit în perioada 1990-2000 pes­te 180 de kilometri de autostradă, iar Bul­ga­ria a reuşit şi ea să finalizeze 46 de kilo­metri de autostradă. Portugalia, de exemplu, este de­ja un subiect de manual, în perioada 1990-2000 finalizând peste 1.100 km de autostradă.

Totodată, dacă numărul de kilometri de auto­stradă se raportează la suprafaţa ţării, Ro­mânia are din nou, cea mai slabă perfor­man­ţă la nivel european. Ungaria, o ţară de 2,5 ori mai mică, are de 2,5 ori mai mulţi kilometri de autostradă decât România.

Lucrurile nu s-au redresat nici în anii care au urmat, promisiunile de proiecte rămânând blo­cate în sertarele mi­niş­tri­lor care s-au pe­rin­dat pe la Transporturi. Ast­fel, la finalul anu­lui 2015 Româ­nia avea 747 kilo­metri de auto­stra­dă, ni­vel simi­lar cu cel din pre­zent. În acest timp, Portu­ga­lia a ajuns la pes­te 3.000 km de auto­stradă, Croaţia a ajuns la 1.310 km, iar Ungaria s-a apro­piat de 1.900 de kilometri de autostradă.



ZF

Ionut

Noile tabele...

Avem putin sub 150 km in executie in acest moment... Si 175 km in licitatie.










Ionut

Ma uitam in dimineata asta pe contractele de autostrazi in executie (lucrari). Acum avem in total 11 (tabelul 1). Avem ciotul de 4 km de pe LD2 in pom. Oricum e aproape gata. Loturile Aktor, Geiger si Strabag de pe A3 vor fi gata in curand (Geiger este 99% deja). Deci mai raman 7 contracte. LD3 si LD4 se finalizeaza in vara lui 2019... cam ramanem fara santiere. Pare ca e bine, dar e rau...

Prea curand nu se va semna nimic nou. A0 plina de contestatii. PiSi sta dupa AM (care iese poate, poate la primavara). Bacaul mai sta luni bune pana la semnare daca nu se rezolva situatia cu contestatia Ictas. Suplacu-Bors probabil va fi contestat dupa desemnarea oficiala a castigatorilor. Mda. Nu e deloc bine.

StefanCelMare

#5474
Suplacu - Barcău are PT (proiect tehnic), nu? De AM și SF rețin că ar avea.
Exproprierile sunt gata oare?
Poate avem un noroc chior și se poate începe ceva acolo la anul, mai spre final.
Altceva, într-adevăr, mai greu să pornească la anul (adică efectiv, în teren) - cu excepția Bacău.
Majoritatea celor ce se licitează sunt design & build? Că atunci mai durează și partea de design.