Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Skynick

S-a facut vreun vot pe aici vreodata, care cred forumistii ca sunt cei mai seriosi constructori de autostrazi care opereaza astazi in RO? Il gasiti util?

pasadia

Nu s-a facut, nu il gasesc util. Cu ce si pe cine ar ajuta?

naivu

^^in plus este ceva care se schimbă, e.g. Tirrena Scavi era în 2018 printre constructorii cei mai serioși, după ...

Skynick

^^ Pai tot vedem liste de inscrisi la licitatii si constructori despre care nu stim mare lucru. E un mod de a te orienta putin intr-o licitatie sau pe un anumit santier. Plus ca este un sistem paralel de evaluat constructorii, cum ar trebui sa faca CNAIR si sa-i descalifice pentru licitatiile urmatoare. Putem sa factoram acolo intarzieri totale, refaceri in garantie, livrare in avans, grad de complexitate etc

Feri

Actualizarea centralizării Economica.net pentru sfârșitul lunii mai:




Claudiu T.

#10040
Bai nene cum poate face progres pe minus la Saucesti - Trifesti? Imi da circuitele peste cap.

Si Ozaltin unde au mai lucrat si care a fost prestatia? Prea bate la ochi cu 15% de la o luna la alta. Si doua luni la rand. Ce imi scapa?

L.E. Cred ca m-am prins de smecherie. La sfarsit de 2022 au reziliat cu Tirrena si Ozaltin au castigat ce a ramas intrand in teren in OCT 2023. Si ce apare in tabel e gen progresul lor pe ce a mai ramas. Nu? Pai asa normal ca vad asemenea procente.

Din ce info gasesc vad ca Tirrena au tarait lucrarile pana la un 57% cand intr-un final le-a reziliat contractul. Ozaltin a ajuns la progres de 39.72% din ce a ramas de 43% ale Tirrenei.

Pai sa scrie in tabelul ala un * ca fraierii ca mine poate chiar cred ca cineva poate avea asa viteza si chef de munca in tara asta. Poate doar sa le faca la misto d-ala periculos ptr siguranta oamenilor.
Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră

misiekwas

^Fix asa, sunt pe contractul de Ozaltin. Dacă nu ma înșel, același situația privind raportare a fost la Strabag-Geiger pe A3, ceea ce este și normal - raportarea este la îndeplinirea contractului încheiat. Ozaltin lucrează bine, are șantierul relativ mic (in sensul ca este DX, fără nu știu câte structuri, relativ scurt).
Privind avansul în minus: nu-i asa ca dacă a apărut nevoia de niște lucrări suplimentare, ar fi scăzut procentul? Asa mi s-ar părea logic.

mirceaeliade

Acel accidental -0.14% s-ar putea sa fie cel mai onest progres dintre toate cifrele CNAIR. Buruienile care au crescut probabil trebuie decopertate din nou  :troll:

Ionut

Pun aici pentru că e un thread vizibil.
Azi la 17 sunt iar pe B1.
Poate vreți să vă uitați dacă nu aveți altceva. :)

Feri

^
DRUMURILE NOASTRE CU ȘTEFAN ETVEȘ. AM OBȚINUT ORGANIGRAMA CNAIR P2/2

mirceaeliade


StefanCelMare

#10046
Am fost cu mașina în Germania la meciul cu Slovacia din Frankfurt.
Câte ceva despre rețeaua de A din Germania, comparativ cu ce este la noi.
Dincolo de evidențe (au mulți km, au adesea 3-4 benzi), sunt și lucruri rele.
Se lucra A3-ul și A6-le lor pe kilometri mulți de la intrare în Germania până pe la Wurzburg unde era naționala (aș zice peste 200km în lucru alternativ, adică mergi bine 10km, apoi ai 10-20km în lucru).
Sensurile erau îngustate pe zonele în lucru, o bandă largă pentru tir, una îngustă de 2.1m pentru turisme, dar erai cu morcovul pe banda aia, așa era de îngustă.
Dacă bine am înțeles, nu e doar reparație capitală, ci și extindere pe unele tronsoane a numărului de benzi.
Asta pentru că se vorbea despre lărgirea A1 la 3 benzi.
Văzând că se poate acolo, unde traficul e trafic nene (câte tiruri vezi!), cred că și la noi nu doar că se poate ci și ar trebui urgentat. A1 la 3 benzi ar fi necesar deja de ani buni.
O bifă pozitivă ar fi cum arată șantierele. Vezi utilaje numeroase, oameni la lucru. La un viaduct erau vreo 4 macarale de exemplu. Nu părea nimic abandonat.
Altă bifă negativă la nemți ar fi în zona unde A devine centura unor orașe mai mari.
Aproape inevitabil, apar alertele de "Stau". E incredibil să vezi traficul pe 4 benzi că se blochează total sau aproape total, fără accident sau lucrări sau ceva uneori (uneori ajungi la 50-60km/h pe banda cea mai de viteză, e tot un fel de blocaj total).
La noi, cu excepția unor zone precum A1 Pitești-București, poate și centura Sibiu, nu am văzut aglomerații serioase.
Privind retrospectiv, suntem mici copii pe la noi pe aici. Când am trecut de Budapesta înapoi pe expresul lor M4, am zis că am ajuns în rai. Pustiu nene, cu limita aia de 110km/h, majoritatea tirurilor și mașinilor se duc pe M3-ul maghiar mai la nord.

pasadia

1. Dupa cum ai sesizat, diferenta de densitate si necesarul de tranzit e atat de mare la vest de Budapesta (si mai ales dupa aia, de la Viena incolo), incat da - ei au trafic de 3 sau 4 benzi. Noi nu avem!!!

2. Da, sunt aglomerate autostrazile in preajma oraselor mari. Pentru ca deseori functioneaza si cu rol de centura, de colector/distribuitor de trafic local. As tinde sa zic ca Italia a fost mai desteapta construind centuri paralele cu autostrazile (acele Tangeziale). Si idn punctul asta de vedere, cei nemultumiti ca Clujul, Timisoara sau Oradea sunt prea departe de autostrada ar trebui sa se gandeasca de doua ori. Caci problema nu e apropierea sau nu de autostrada, ci lipsa de conectivitate - e stupid sa faci nod pe un DJ sau DN care trece apoi prin alte doua localitati, sau sa faci o centura paralela dar doar cu o banda (desi cred ca orice modelare a traficului iti va zice ca valorile de varf vor fi mai mari pe centura decat pe autostrada).

3. Da, ei pot circula pe benzi de 2,1metri. Sa iti aduc aminte ca noi inchidem complet autostrada cand mai facem cate o lucrare pe ea si impingem tot traficul pe DN-ul paralel (s-a intamplat de curand, cand cu viaductul Aciliu si traficul impins inapoi pe DN1). Prefer varianta lor.

Deutschländer

#10048
Sorry, dar cele lucrurile rele chiar nu-mi par acum efectiv rele ci normale:
Santiere mari: Da, este destul de enervant cand mergi 1h continuu prin santier. Dar nu sunt asa facuta pentru cineva ca tine, care trece odata acolo. Sunt pentru cei care sa plimb regulat acolo. Asa stai un an cu cosmar iar dupa 15 ani s-a rezolvat. Este super nasol cand sa fac fiecare data doar 20km si dupa 6 luni trec mai departe si stai 5 ani cu santierul in drum.
Referitor la banda de 2m, este varianta perfecta. Daca e prea ingusta, stai pe banda dreapta. Daca e OK, atunci pe banda din stanga. Alternativa sa ai 1+1 nu imi pare prea atractiva.
Referitor de Autostrazi/Centuri: Si A3, A7 si A9 sunt destul de departe de Nürnberg. Nu ai ce sa faci, in Berlin ai lejer 15km intre margina orasului si A10...tot trafic. Si asa este peste tot. Brno, Bratislava, Budapesta... si se poate mai nasol, daca te uiti la Vienna sau Antwerp.
Alternativa reala este o Autostrada + o centura locala. Dar cine plateste pentru asta?
Si comparatia cu Romania este un pic absurda in acest context. Verifica pentru orasele care sunt pe langa A1 cat locuitori au. Nürnberg are peste 70% din Pitesti-Sibiu-Sebes-Timisoara-Arad. Fara Bucuresti, A1 ar fi pustiu. La fel trafic de tranzit este in alte dimensiuni. Cand mai trece aici un ratacit turc peste A1, ai acolo tot Europa (in special cei care incerc sa evit taxa din Austria).

Si sa raman cel putin un pic on-topic: Da, trec si eu regular intre Bucuresti si Sibiu. Si da, e enervanta A1. Dar din punctul meu de vedere problema e mai mult cu soferii, care nu inteleg sa se bag inapoi in dreapta (ce nu este specific romanesc). 2+2 pot sa duce pana la 70000 masini/zi. Eu cred ca mai sunt destul de multe centre de populatie in tara asta care nu au conectiunea cu drumuri rapide, care trebuie servite inainte. Totusi diferenta intre DN -> A este mult mai mare decat de la 2+2 catre 3+3. Pana nu este Brasov conectat prin Autostrada (oricare), cred ca mai avem ce sa facem inainte sa extindem autostrazi.

Si imi cer scuze daca din punctul gramatical nu este 100% curat, inca sunt incepator. :)

EDIT: am uitat sinteza. Eu personal nu cred ca exista absolut nimic pozitiv de spus despre autostrazile din Romania in afara ca nu sunt Drumuri Nationale. In mare parte calitatea este destul de proasta, feluri cu sunt facut noduri, semnalizare...cam orice. Si nu, nu cred ca autostrazile din Germania sunt cele mai bune. Acest premiu sa duce catre Olandezii. Dar totusi, pentru banii care sunt cheltuiti aici pe autostrazi, tot ce ramane de spus este: "cel putin avem autostrada acum".

StefanCelMare

#10049
A, da, scuze, A1 Pitești - București 3 benzi.
Că nu am menționat.
Nu tot A1, evident, pe moment nu cred că e necesar 3 benzi altundeva.
Postarea mea era de încurajare, dacă la ei se poate unde e trafic mare, și la noi se poate, tot așa cu benzi înguste sau dacă ne temem prea tare 2+1 alternativ.
În rest, ce să zic, bravo lor că repară, dar tot este frustrant în trafic.
Eu am ales să merg cuminte cu tirurile pe banda largă, că era limită 80, și atât duceau tirurile. Dar erau destui care încălcau limita, cu numere de Germania.
Eu mă tem un pic de ce va fi pe A1 Pi-Si după deschidere, cred că din start o să fie trafic serios.
Dar se mai rezolvă cu anularea benzii de urgență și folosirea ei ca bandă pentru tiruri pe zonele mai în rampă, am văzut soluția asta la austrieci destul de des.
PS - știu, știu îmi fac griji pentru ceva ce va fi după 2030... cred că e de așteptat că se va deschide cu un trafic mare pe ea din start.