[TM] Transportul public in Timisoara

Started by TibiV, September 12, 2017, 11:36:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qew00

#105
Cu o mentiune, in circulatie cu calatori a fost acum cativa ani un tramvai de la Astra Arad, nou. A mers cateva luni, pe linia lui 9. Parca autentic ii zicea. Jurnalism de "calitate" cu titluri bombastice. Nici cu titlul videoului nu mi-i rusine. Este un tramvai cu tehnologie noua, dar nu poti zice ca e creme de la creme al tramvaielor. Faptul ca are cea mai mare autonomie din lume(de care sa fim seriosi nu aveam nevoie) nu inseamna ca il fac cel mai perfomant tramvai din lume, dar ne place noua sa ne laudam. Eu sper sa ca "revolutia" transportului in comun sa se faca in toate aspectele, nu doar cumpararea de material rulant. Eu sunt dezamagit ca nu s-au miscat mai repede cu planuri de modernizare a infrastructurii, stiind de ceva timp ca doresti sa aduci tramvaie noi.

Despre tramvai, am mers cu el ieri, la prima vedere este bun.
  Ce sper eu, este sa nu retraga toate celelalte tramvaie vechi, cum au facut cu troleibuzele in 2008 cand au Skodele. Da, este nevoie de transport modern, dar daca vine un tramvai la 30 de minute, nu ajuta. Nu vei atrage lumea la transport fara intervale mici de succesiune. Orasul Timisoara nu e foarte intins, si atunci daca ai mult de asteptat dupa transport, lumea nu va merge la el pentru ca nu va fi eficient. Se va alege tot masina.

Tramvaiul 4 si 6 din Budapesta, este plin si multa lume il foloseste, dar pe langa ca e modern, are si intervale de succesiune chiar si de 2 minute. Efectiv descurajeaza folosirea masinii.

Eu sunt de parere ca Timisoara are nevoie de mai multe tramvaie, autobuze si troleibuze, pentru a oferi un transport in comu natractiv pentru oameni. Si bineinteles cateva reorganizari de linii, fiindca nu au mai tinut pasul cu dezvoltarea localitatilor limitrofe.

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

elphax

qew00

La Arad au linii cu ecartament ingust. Asa ca cei de la Astra trimit tramvaiele la Timisoara pentru teste , probe, evaluari clienti. Evident ca le-au bagat si in circuit si au mers si cu pasageri.
E nevoie de mai mult, nu doar sa cumperi tramvaie si sa angajezi vatmani - este necesar sa modernizeze liniile, peroanele statiilor, sa puna macaze automate peste tot. Si sa reduca portiunile unde banda 2 este pe linia de tramvai, pentru ca masinile blocheaza complet anumite portiuni de traseu.
In Timisoara nu s-au modernizat linii de mai mult de 10 ani. Acum sunt lucrari pe anumite portiuni dar din cauza ca se refac complet strazile. Sunt linii pe care nici tramvaiele Armonia  ( cele resapate acum cativa ani ) nu pot sa circule pentru ca s-ar strica imediat.

Vlad94

@elphax, Armoniile circulă pe toate traseele. Tronsoane nemodernizate rămase sunt:
-Gara de Est-Stația Meteo (1300 metri)
-Piața Aurora (strada Teatrului)-Piața Veteranilor(520 metri)
-Piața Veteranilor-Strada Mureș) (2300 metri)
-AEM-Ciarda Roșie(750 metri+buclă)
-bucla de la AEM
-Dâmbovița-Depou (300 metri)
Și Depou-Freidorf(4100 metri), asta dacă se mai face.

Vlad94

O problemă majoră asupra rețelei de tramvai este semaforizarea excesivă, în special în zone unde nu este necesar.
Am realizat o hartă interactivă cu toate semafoarele de pe traseele liniilor 1 și 2. Cu roșu sunt semafoare ce ar trebui scoase din uz și cu verde sunt semafoare ce trebuie păstrate.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1tzoL0zQl2fLHTTXyMs9HeKi4eYtoIFZx&usp=sharing

iuli

M-am uitat rapid pe harta pusa de tine si ce mi-a sarit in ochi sunt fix strazile Barac si Preyer. Semafoarele de acolo sunt extrem de utile. Toate strazile care se intersecteaza cu ele au probleme de vizibilitate si se produceau numeroase accidente. De cand sunt semafoare nu am mai auzit de vreun accident sau tamponare. Si ti-o spun ca un patit care si-a luat dauna din cauza lipsei semafoarelor.

Ca ar trebui semafoarele sa fie prioritizate pe unda verde pentru tramvaie, asta deja e alta poveste. Probabil SF pentru Romania. Si tot din experienta proprie iti zic ca ca daca mergi cu tramvaiul pe linia lui 9 de exemplu faci vreo jumatate de ora dintr-un capat in altul. Cum sa incurajezi transportul in comun cand tramvaiul se opreste la intersectii sa dea prioritate la masini desi nu are statie?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

#111
Gandire romaneasca "traditionala": tramvaiul este pentru "saraci". Sa stea naibii cuminti sa treaca "barosanii" cu masini...

Am vazut niste filmari din Coreea de Nord, unde fix asta era regula: transportul in comun dadea prioritate automobilelor (foarte putine) iar pietonii dadeau prioritate tuturor.... Daca nu lasau masinile sa treaca, pietonii erau de vina...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vlad94

Multumesc pentru feedback,Iuli. In Timisoara, ce omoara tramvaiul este fix aceasta semaforizare. Avem cam 70% din retea reabilitata recent, cu o pondere destul de mare in afara carosabilului, tramvaie ok, dar care nu este profitabila din cauza faptului ca timpii de mers sunt crescuti artificial din cauza proastei semnalizari.

elphax

S-au incercat anumite optimizari.
De ex: linia 9 pe Rebreanu - unde au noroc sa fie destul loc si pe mare parte a bulevardului linia de tramvai nu se suprapune cu banda 2.Unde se suprapune e cam dezastru.
La anumite intersectii semaforizate este interzis sa faci la stanga cu masina, deci scad timpii de asteptare pentru tramvai. Totusi sunt multe semafoare pe care au implementat unda verde, deci cel putin pe un sens apar intarzieri mari. Din ce am inteles , fata de perioada cand au modernizat linia, si nu erau atat de multe semafoare timpul de parcugere al intregii rute s-a dublat. Fara aceste optimizari , daca la fiecare semafor ar mai fi timpi pentru viraj la stanga, timpul ar fi si mai mare.
Stiu ca teoretic in MTC s-ar putea pune niste elemente care sa le dea voie sa "ceara" verde in detrimentul traficului auto, dar nu cred ca ar vrea cineva sa implementeze asta la noi.

qew00

Quote from: iuli on December 16, 2021, 11:05:31 PM
Ca ar trebui semafoarele sa fie prioritizate pe unda verde pentru tramvaie, asta deja e alta poveste. Probabil SF pentru Romania. Si tot din experienta proprie iti zic ca ca daca mergi cu tramvaiul pe linia lui 9 de exemplu faci vreo jumatate de ora dintr-un capat in altul. Cum sa incurajezi transportul in comun cand tramvaiul se opreste la intersectii sa dea prioritate la masini desi nu are statie?

Stai ca inainte pana acu 2-3 ani, tramvaiul pe linia lui 9 era cel mai deprioritizat. Adica, era voie sa se faca stanga la toate intersectiile semaforizate, si atunci tramvaiul avea verde doar 5-6 secunde, in timp ce in rest vreo 2 minute avea rosu. Si le cam prindea pe toate rosii ,de facea tramvaiul si 50 de minute de la AEM pana in Dambovita.  Exact cum zicea elphax. Si inainte de modernizare se mergea mai repede, prin 2003 existau semafoare doar la Turist, Brancoveanu, Drubeta(nu sunt sigur), si Martirilor si numai ce fusesera puse la Judetean. Acum exista semafor la fiecare intersectie.

Avand in vedere ca tramvaiele nu vin des din pacate pe linia lui 9, centrul de trafic super inteligent coordonat de cea mai smechera firma italieneasca ar putea gandi un aloritm prin care atunci cand apare tramvaiul, sa intre pe o bucla care sa puna pe pauza timpii standard, pui pe toti pe rosu si dai drumu la tramvai instant. Ca si asa tramvaiul 9 vine la 15 minute.

qew00

Am mers cu noul tramvai.

Arata bine la exterior.
Interiorul e unul din cele mai ieftine interioare de tramvaie fabricate 2010+ cu care am mers.
Are 2 ecrane mari de informatii: - unu arata baliverne(poate nu au apucat sa configureze sistemul) - iar al doilea se aprindea si se stingea din 2 in 2 secunde.
Sistemul de ticketing nu functiona, nu puteai valida. De a cumpara bilete iar nu se putea fiindca nu erau instalate aparatele.
Sistemul de anutnare statii - lipsa.

Practic tramvaiul nu e pregatit de iesit pe traseu, dar da bine, arata bine, se merge pe principiul :"Las-o ca merge si asa".

Cam asta e concluzia mea dupa o tura intreaga pe traseul 1. In mare, e peste tramvaiele vechi, si avantaj ca e low-floor si ca e nou. Altfel e mai confortabila o Armonie(nu imi vine sa cred ca zic asta).

Stiu ca am opinii mai taioase si necenzurate care nu sunt agreate de toata lumea, dar imi asum asta inclusiv dislikeurile pe care le primesc :)

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Cuneo

Pornesc pe traseu toate cele 4 tramvaie noi turcesti, ajunse la Timisoara. S-au facut noi actualizari de sisteme, dar si receptia garniturilor

TIMISOARA. Dupa ce a fost retrasa de pe linii prima garnitura pentru actualizarea sistemelor, dar si dupa ce s-au finalizat probele si s-a facut receptia ultimelor 3 ajunse la Timisoara, acum toate cele 4 tramvaie noi de la Bozankaya pornesc pe traseu.
Garniturile turcesti vor circula chiar din acest weekend, deocamdata, tot pe linia 1.

,,In ultima perioada, tramvaiele Bozankaya au trecut printr-un proces de actualizare de sisteme si programe, facute de reprezentantii companiei, veniti din Turcia special pentru aceste proceduri.

Odata ce au fost finalizate aceste operatiuni legate de softuri si au fost incheiate toate probele, s-a facut receptia garniturilor de catre Primaria Timisoara si STPT, iar din acest sfarsit de saptamana urmeaza ca toate cele 4 tramvaie sa fie repuse in circulatie, pe linia 1,,, a precizat pentru opiniatimisoarei.ro Patriciu Ruset, directorul Societatii de Transport Public Timisoara.

In scurt timp, la Timisoara urmeaza sa ajunga si cel de-al cincilea tramvai de la Bozankaya.
Termenul limita de livrare pentru toate tramvaiele noi de catre firma Bozankaya este octombrie 2023.

Fiecare mijloc de transport costa 11,58 milioane de lei, cu TVA inclus, are 30 de metri lungime si o capacitate de 200 de calatori, cu 48 de locuri pe scaune. Are cea mai mare autonomie din lume, datorita bateriilor speciale cu care fiecare garnitura e dotata.
Proiectul prin care s-a castigat finantarea europeana a fost impartit in 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzand cate 7 garnituri. Astfel, odata cu semnarea ultimului contract, la Timisoara au fost prevazute sa ajunga 21 de tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaya Otomotiv, cu posibilitatea extinerii pana la 40 de garnituri, prin acorduri aditionale.

https://www.opiniatimisoarei.ro/pornesc-pe-traseu-toate-cele-4-tramvaie-noi-turcesti-ajunse-la-timisoara

qew00

Din pacate a fost doar un comunicat aruncat in presa de catre STPT, o fumigena, ca realitatea este alta. Au circulat tramvaiele vreo 2-3 zile, dar nu mult si doar cate unul o data. Si in prezent de vreo 5 zile sunt iar retrase in depou si nu mai ies pe traseu.

In schimb urmeaza sa ajunga si al 5-lea in curand.

alexandru_m

Link

QuoteUnul dintre tramvaiele noi achiziţionate de Primăria Timişoara de la compania Bozankaya din Turcia a luat foc miercuri în depoul Societăţii de Transport Public Timişoara (STPT), transmite News.ro. Momentan nu se cunoaşte exact de la ce a pornit focul, însă cel mai probabil este vorba despre o problemă la instalaţia electrică

Un fum vizibil de la mare distanţă s-a ridicat deasupra unei hale în care se afla unul dintre tramvaiele noi de la firma Bozankaya din Turcia. Focul a izbucnit tocmai la această garnitură.

Hmmm...