[TM] Transportul public in Timisoara

Started by TibiV, September 12, 2017, 11:36:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lucian

Imagini cu tramvaiul nou cuprins de un incendiu la Timisoara. Specialistii Bozankaya verifica de ce a luat foc una dintre baterii

In incendiul izbucnit miercuri dupa-amiaza au ars un acumulator si mai multe cabluri, fiind afectata partea superioara a spatiului care adaposteste bateriile.

,,In jurul orei 16.30, colegii de la sectia transport tramvaie, muncitorii ce erau pe tura de zi, au auzit doua bubuituri venind din zona tramvaiului Bozankaya, care era in depou, iar dupa cateva secunde au observat fum ce iesea din partea superioara a tramvaiului, unde sunt bateriile. Au intervenit colegii cu extinctoare, alti colegi au sunat la 112. Pompierii au ajuns foarte repede, cu mai multe autospeciale. In jurul ore 19.00 s-a terminat toata operatiunea.

A ars in intregime o baterie, iar la tramvai este afectata partea superioara, plafonul, au ars mai multe cabluri si furtune. Bateria a fost indepartata de pe tramvai si a fost pusa intr-un recipient cu apa, unde trebuie sa stea 48 de ore, conform producerilor si protocoalelor ISU.
Este vorba despre al cincelea tramvai, care a ajuns vineri seara la Timisoara. Azi noapte s-a facut proba pe baterii, de la AEM pana in Dambovita, pentru a verifica autonomia, fara sa fi fost vreo problema.

Echipa de specialisti din partea fabricii se afla la Timisoara si analizeaza acum ce s-a intamplat,,, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro seful STPT Patriciu Ruset.
OpiniaTimisoarei
Imagini cu tramvaiul nou cuprins de un incendiu la Timisoara. Specialistii Bozankaya verifica de ce a luat foc una dintre baterii
TIMISOARA. Tramvaiul nou turcesc care a fost cuprins de un incendiu in depoul STPT este ultimul dintre cele 5 care au ajuns la Timisoara. Cu o noapte inainte i se facuse proba de autonomie pe baterii, intre AEM si Dambovita si nu s-a inregistrat nicio problema, spun reprezentantii STPT.
In incendiul izbucnit miercuri dupa-amiaza au ars un acumulator si mai multe cabluri, fiind afectata partea superioara a spatiului care adaposteste bateriile.
,,In jurul orei 16.30, colegii de la sectia transport tramvaie, muncitorii ce erau pe tura de zi, au auzit doua bubuituri venind din zona tramvaiului Bozankaya, care era in depou, iar dupa cateva secunde au observat fum ce iesea din partea superioara a tramvaiului, unde sunt bateriile. Au intervenit colegii cu extinctoare, alti colegi au sunat la 112. Pompierii au ajuns foarte repede, cu mai multe autospeciale. In jurul ore 19.00 s-a terminat toata operatiunea.
A ars in intregime o baterie, iar la tramvai este afectata partea superioara, plafonul, au ars mai multe cabluri si furtune. Bateria a fost indepartata de pe tramvai si a fost pusa intr-un recipient cu apa, unde trebuie sa stea 48 de ore, conform producerilor si protocoalelor ISU.
Este vorba despre al cincelea tramvai, care a ajuns vineri seara la Timisoara. Azi noapte s-a facut proba pe baterii, de la AEM pana in Dambovita, pentru a verifica autonomia, fara sa fi fost vreo problema.
Echipa de specialisti din partea fabricii se afla la Timisoara si analizeaza acum ce s-a intamplat,,, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro seful STPT Patriciu Ruset.
Va reamintim, un fum inecacios s-a ridicat deasupra halei in care se afla ultimul sosit la Timisoara dintre tramvaiele noi de la firma Bozankaya, cu cea mai mare autonomie din lume.
Pompierii au intervenit de urgenta cu echipaje de la detasamentele 1 si 2 Timisoara. O baterie si mai multe cabluri au fost cuprinse de flacari, insa incendiul a fost lichidat rapid.
In acest moment, dintre cele 21 de tramvaie Bozankaya, comandate de Primaria Timisoara la firma din Turcia, au ajuns in oras 5 bucati. Ultimul a sosit weekendul trecut.
Un singur tramvai turcesc nou costa 2,4 milioane euro.
https://www.opiniatimisoarei.ro/imagini-cu-tramvaiul-nou-cuprins-de-un-incendiu-la-timisoara-specialistii-bozankaya-verifica-de-ce-a-luat-foc-una-dintre-baterii/30/03/2022

iuli

#121
L-am injurat bine printre dinti pe Robu si ideile lui crete de a baga baterii supradimensionate pe tramvaie.

Quote,,Acest tramvai este făcut special după cerințele din caietul de sarcini întocmit de Primăria Timișoara. Nu există un model similar în altă parte, este făcut special pentru aici. Acest tramvai este foarte special și pentru noi, vom avea recordul mondial pentru autonomie (pe baterie – n.r.), va avea 63 km. Este foarte confortabil. Credem că designul interior este, de asemenea, foarte confortabil, am făcut multe studii, iar inginerii au muncit multe ore, pentru ca tramvaiul să poată oferi aceste condiții. Cred că timișorenilor le va plăcea și vor simți cât este confortabil. Sunt foarte fericit să aduc acest prim tramvai la Timișoara", a spus Mehmet Özdemir, project manager în cadrul Bozankaya.

Sursa

QuoteLa prima licitație au fost probleme serioase din cauza autonomiei cerută de specialiștii PMT. Cei care au întocmit documentația ar fi cerut o autonomie mult prea mare, acordând punctaj maximum pentru o autonomie de 100 de km sau mai mult. În cele din urmă au fost modificate condițiile, fiind cerută o autonomie între 10 și 60 de kilometri, pentru 60 oferindu-se punctaj maximum.

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Primul tramvai Bozankaya a ieșit oficial pe traseu. Circulă pe linia 1

În plus, 34 de stații de pe linia 1 urmează să fie modernizate, tocmai pentru tramvaiele Bozankaya. Se dorește adaptarea peronului la același nivel cu noile tramvaie, cu pavaj tactilo-vizual și zone de avertizare cu un contrast ridicat de culoare, pentru o mai bună delimitare a spațiului.

Stațiile care vor fi modernizate:
  • Gara de Nord,
  • Regele Carol I,
  • Piața Mocioni/Sinaia,
  • Piața Maria,
  • Catedrala Mitropolitană,
  • Spitalul de copii,
  • Piața 700,
  • Libertății,
  • Continental,
  • Prefectura,
  • 3 August,
  • Piața Traian (toate tur-retur, câte 2 stații);
  • Prințul Turcesc,
  • Sarmisegetuza,
  • Lalelelor,
  • V. Economu,
  • V. Babeș,
  • Meteo,
  • UMT,
  • Electrica,
  • Gara de Est,
  • Piața Badea Cârțan
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

b1

Tramvaiul turcesc de la Timișoara s-a defectat la scurt timp după ieșirea pe traseu


Tramvaiul turcesc de la Timișoara, primul din cele opt cumpărate de Primăria orașului, s-a defectat la scurt timp după ce a ieșit pe traseu.

După doar câteva ore de circulație, sâmbăta dimineața, tramvaiul Bozankaya a înțepenit pe șine, în zona Badea Cârțan, relatează site-ul local Opinia Timișoarei.

Preț de 15 minute, garnitura a fost blocată în intersecția cu bulevardul Take Ionescu, iar traficul rutier și al tramvaielor a fost dat peste cap.

Reprezentanții STPT nu știu de ce s-a defectat tramvaiul turcesc de la Timișoara:
Reprezentanții Societății de Transport Public Timișoara (STPT) spun că deocamdată nu cunosc cauza blocării pe linie a garniturii. "Tramvaiul s-a oprit, în jurul orei 11.00, în zona Badea Cârțan. Deocamdată nu știm exact motivul pentru care s-a întâmplat acest lucru, așteptăm ca echipa de specialiști din Turcia să ne spună care a fost cauza. În acest moment, tramvaiul a fost repornit și circulă fară să prezinte probleme", a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Patriciu Rușeț, directorul STPT.

Sâmbătă dimineața a fost scos pe traseu primul dintre cele opt tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaya, după ce au fost făcute toate testele și au ajuns în depoul STPT și cricurile necesare pentru repunerea lor în circulație, în cazul unei deraieri. Duminica urmează să înceapă să circule și restul de șapte garnituri, pe liniile 1 și 6.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

dargauda

Deplasarea la teatrul de comedie,de ce?nu.Romania e  :lol:  :lol:

elphax

Bun, deci:
- in prima zi, sambata, s-a oprit inexplicabil prima data - zona Badea Cartan, ciudat, curba 90 grade

- a doua zi, duminica, s-a oprit unul langa Spitalul de Copii - serie de curbe dar nu cu unghi asa mic. Nu sunt poze, cica ar fi reusit repede sa plece de pe loc.
- azi, luni, s-au oprit 2 la Gara de Nord - curba de 90 de grade, unde recent au schimbat liniile ca tot deraiau tramvaiele mai vechi, si apoi la bucla care traverseaza bulevardul imediat dupa statia de la gara.
Nici o explicatie oficiala !



Clar acolo ori e o problema tehnica, ori una de operare. Dar daca este asa greu sa operezi un utilaj nou de 2021-2022, ceva nu e gandit cum trebuie. Sa nu uitam ca unul a luat foc in depou acum o luna, masuratorile facute dupa nu aratau nimic anormal la baterii.

La Iasi inca nu am auzit sa fie probleme, o sa urmaresc cu atentie.

iuli

Quote from: elphax on June 06, 2022, 07:26:26 PMBun, deci:
- in prima zi, sambata, s-a oprit inexplicabil prima data - zona Badea Cartan, ciudat, curba 90 grade

Nu e nicio curba de 90 de grade la Badea Cartan. Merge drept dinspre Traian spre Gara de Est.

La Spitalul de Copii stiu ca sunt multe tranzitii intre liniile de curent. La orice tramvai care trece pe acolo stiu ca au caderi de curent cateva secunde pana se conecteaza pe noua linie. Posibil ca asta sa fie cauza peste tot, exceptie Gara de Nord unde intr-adevar curbele alea sunt prea din scurt, inclusiv in bucla.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

elphax

Iuli ai dreptate!
Azi s-a oprit din nou la Badea Cartan, pe linie dreapta  :D

b1

Prea multă electronică strică: Avansul tehnologic ar fi cauzat defecțiunile repetate ale tramvaielor Bozankaya

Oficialii companiei turce Bozankaya și cei ai administrației locale Timișoara oferă explicații contradictorii privind defectarea tramvaielor turcești pe șinele municipiului de pe Bega. În timp ce primii susțin că de vină ar fi infrastructura uzată moral a orașului, ultimii spun că tramvaiele au prea multă electronică și sunt foarte sensibile la variațiile de tensiune. Cele de la Astra, modelul Armonia, sunt mai simple, dar mai fiabile.

Blocarea tramvaielor Bozankaya la Timişoara nu a fost cauzată de erori sau defecţiuni tehnice. Este necesară alinierea noii tehnologii a vehiculelor cu infrastructura existentă a oraşului, potrivit ediției locale a ziarului Adevărul.

După ce în ultimele zile au avut loc mai multe incidente care au dus Ca urmare a celor două incidente petrecute la Timişoara, sâmbătă, respectiv luni, când două tramvaie Bozankaya au rămas blocate pe şine, reprezentanţii producătorului turc fac o serie de clarificări. Blocarea tramvaielor nu a fost cauzată de nicio eroare sau defecţiune tehnică a acestora, ci de o problemă de interferenţă a tehnologiei de ultimă oră a tramvaielor cu infrastructura de transport mai veche a oraşului. ,,Blocarea vehiculului pe şine, sâmbătă, nu a avut la bază erori sau defecţiuni ale acestuia, toate tramvaiele Bozankaya produse atât pentru Timişoara, cât şi pentru Iaşi, fiind proiectate şi construite la comandă, pentru a fi adaptate la cerinţele şi necesităţile locale de transport public. De asemenea, toate produsele Bozankaya sunt în conformitate cu cerinţele tehnice şi cu normele Uniunii Europene menţionate în caietul de sarcini şi deţin omologare de tip UE", au declarat reprezentanţii departamentului tehnic al Bozankaya.

Conform departamentului tehnic al companiei turce, care a colaborat îndeaproape cu STPT pentru a afla ce a generat incidentul, oprirea tramvaiului a fost legată de o problemă de contact dintre pantograful tramvaiului şi linia catenară, situaţie determinată de provocările generate de implementarea unei tehnologii de ultimă generaţie pe o infrastructură de transport uzată moral.

,,Vom analiza reacţiile vehiculelor noastre la infrastructură de tramvai pentru ca ulterior să adaptăm sistemele tehnologice Bozankaya la aceasta. Astfel, vom oferi STPT condiţii de operare a tramvaielor fără întreruperi", au mai explicat reprezentanţii Bozankaya. În ceea ce priveşte evenimentul de luni, acesta s-a petrecut independent de orice legătură cu tramvaiul, care s-a oprit din cauza prezenţei unui obiect străin pe linia catenară, reluându-şi deplasarea după aproximativ cinci minute, după înlăturarea acestuia.

Incidentele nu au legătură cu starea infrastructurii:
Conducerea Primăriei Timișoara dă asigurări că blocajul tramvaielor Bozankaya pe traseu nu are nicio legătură cu, spre exemplu, calitatea șinelor, a infrastructurii în general din oraș, potrivit oficialilor locali citați de expressdebanat.ro. De la scoaterea lor pe traseu, la finalul săptămânii trecute, trei garnituri s-au oprit pe șine. Primăria așteaptă o soluție din partea companiei din Turcia care a produs tramvaiele.

,,E o problemă care se întâmplă des în cazul tramvaielor. Și tramvaiele Armonia au aceeași problemă, doar că în acest caz e o soluție pe care colegii mei de la STPT au găsit-o ca să poată rezolva problema și aceste fluctuații de tensiune care sunt în rețea să nu afecteze tramvaiul. Tramvaiul Bozankaya, în mod evident, are mult mai mulți senzori și mult mai multă electronică, lucru care poate să devină un element problematic. Noi suntem în dialog cu cei de la Bozankaya, au o echipă în Timișoara care lucrează pe soluția asta și vor mai trimite câțiva ingineri în Timișoara care să lucreze și așteptăm într-un termen cât mai scurt să rezolve această problemă care nu este una mare, dar e extrem de deranjantă și supărătoare. Sper ca săptămâna asta problema să fie rezolvată de către cei de la Bozankaya.", a declarat Ruben Lațcău.

Vă reamintim și că, reprezentanții companiei din Turcia spun că tramvaiele nu au nicio defecțiune tehnică, iar blocajul nu a fost cauzat de vreo eroare. Incidentul de sâmbătă, au transmis ei, a fost cauzat de ,,o problemă de interferență a tehnologiei de ultimă oră a tramvaielor cu infrastructura de transport mai veche a orașului".

Doar două din cele opt tramvaie Bozankaya care au ajuns la Timișoara sunt scoase, zilnic, pe traseu, în această săptămână, ca urmare a unei înțelegeri între STPT și compania din Turcia. Acestea sunt conduse de vatmanii mai experimentați. Vatmanii sunt însoțiți și de câte un reprezentant al companiei turcești care vrea să vadă cum se comportă garniturile în trafic, nu doar în teste. Garniturile circulă pe linia 1.

De asemenea, două tramvaie nu pot fi scoase încă în circulație: pentru primul tramvai care a sosit la Timișoara acum aproximativ un an trebuie făcut un update la softul de baterii, iar pentru ultimul sosit – al 8-lea – trebuie făcută recepția finală.

Tramvaiele Bozankaya au garanție șapte ani. Până la finalul anului, compania producătoare s-a angajat să livreze toate cele 21 de garnituri achiziționate de Primăria Timișoara.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

iuli

Deci aveam dreptate, problema e de la fluctuatile de tensiune cand trec de pe o line pe alta. Totusi, cum poate zice Primaria ca nu e o problema de infrastructura? Pai liniile de tensiune sunt dar de la Doamne-Doamne, nu parte din infrastructura? #facepalm

Oricum, problema asta cu faptul ca nu rezista la micile caderi de tensiune arata ca nu ar rezista nici daca s-ar lua curentul cand ar trebui sa treaca pe baterii. Eu asta inteleg.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

CornelM

Am plăcerea de a vă prezenta un colaj cu imagini realizate în mai multe orașe(inlusiv la Timișoara):

elphax

noul autobuz Karsan.
au ajuns primele 2 pentru probe si omologare, probabil din februarie vor intra pe traseu, ulterior vor mai sosi 42


elphax

se pare ca a durat mai mult omologarea si apoi inmatricularea.
azi au iesit atobuzele noi pe traseul liniei 33 la ora 6:30. la 11:30 au intrat la realimentare si la 13:30 au iesit din nou pe traseu






Konter

Mutati postarea daca nu isi are locul aici.

Sursa: https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/probleme-la-probele-cu-tramvaiul-de-pe-cetatii-primaria-timisoara-le-cere-celor-de-la-porr-construct-sa-remedieze-1788371/

" Cum lucrările de pe Cetății se apropie de final, constructorul – firma austriacă PORR Construct – a realizat în seara de luni, 27 noiembrie, în prezența echipelor municipalității și ale Societății de Transport Public Timișoara (STPT), primele probe pe linia de tramvai. Se pare că la virajul spre dreapta de pe Calea Torontalului pe Bulevardul Cetății, tramvaiul pentru teste a atins unul dintre stâlpii mediani.

,,Până săptămâna viitoare, constructorul ne va prezenta situația clară de pe șantier și soluția pentru toate problemele găsite. Firma contractată are responsabilitatea de a testa infrastructura și de a remedia, pe propria cheltuială, deficiențele identificate pe parcursul lucrărilor", transmite viceprimarul Ruben Lațcău.

Șantierul e aproape de finalizare
Vă amintim, lucrările de modernizare a bulevardului Cetății costă 83,7 milioane de lei (aproximativ 17 milioane de euro), TVA inclus. Contractul a fost semnat în septembrie 2020 cu Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme: Porr Bau GmbH (terț), Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți). Șantierul a fost deschis în vara anului 2021, existând un termen de doi ani și jumătate pentru finalizarea lucrărilor"

Si video: https://youtu.be/KqY5ES9iURI?si=xbwc1o2sePOsddY6

tom_sawyer

[CN1062640] Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante ( troleibuze) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara " (2 loturi) finantat prin PNRR 2020-2026

Lot 1 -troleibuze 12 m: Proiect C10-I1.1-668 "Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante (vehicule electrice) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara – Runda II", 8 buc.;
Valoarea estimata fara TVA: 23.235.144,00  RON

Lot 2-troleibuze 18m: Proiect C10-I1.1-17 "Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante (troleibuze) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara", 25 buc.
Valoarea estimata fara TVA: 84.916.575,00  RON

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 14.02.2024 15:00 pentru toate loturile