[TM] Transportul public in Timisoara

Started by TibiV, September 12, 2017, 11:36:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlad94

Mai sunt zone istorice unde reteaua de contact deranjeaza vizual (vezi cazul tramvaiului din Sevilla).

elphax

nu cred ca va fi cazul sa avem linii fara fir de contact
dar au fost cazuri cand s-a luat curentul si au stat cu orele blocate, impiedicand si circulatia auto. totusi avem multe linii in oras, si pe multe strazi mai mici din centru sunt pe aceeasi banda cu auto. nu mai zic daca raman blocate in intersectii

Vlad94

In cazul in care ar fi o pana de curent, tramvaiele ar merge pe baterii pana vor da de un tramvai '' normal'' ramas in pana,deci nu stiu cat se rezolva problema.

Buraddo

Eu tind să cred că bateriile au fost dorința fostului primar. Eliminarea firelor de pe stâlpi era una dintre obsesiile lui, printre altele a propus eliminarea troleibuzelor în favoarea autobuzelor electrice și a încercat schimbarea proiectului reabilitării liniei de tramvai 5 să nu includă catenară

iuli

Chiar a fost dorinta expresa a lui Robu. Intial a dorit autonomie mai mare dar niciun producator nu a putut sa vina la licitatie cu o astfel de cerinta din partea clientului.

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/primaria-timisoara-a-lansat-a-doua-licitatie-pentru-achizitia-de-tramvaie-noi-a-depus-si-proiectul-pe-fonduri-europene-32264/
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

elphax

Vlad94 - teoretic, cele noi vor merge doar pe anumite linii care sunt in stare mai buna. Deci sunt sanse mai mici sa se intalneasca cu cele mai vechi fara baterii.
Dar na, ce sa zic, au fost multe idei "crete" la vechea administratie. Daca nu se insista asa mult sa fie cu baterii le aveam din 2020. Dar in schimb nu s-au pus sa reabiliteze linii , nu s-a facut nimic in ultimii 10 ani si se vor strica la greu tramvaiele noi - avem linii proaste si foarte strambe sau denivelate pe unele linii , avem poduri cu curbura ( cocoasa) , curbe stranse etc

Vlad94

Din pacate nicio linie nu e reabilitata cap coada, cu exceptia liniei 6
Pe linia 1 si 2 e nereabilitata portiunea dintre Gara de Est si UMT
Pe linia 2 e nereabilitata portiunea de la Piata Aurora la Turist
Pe la 4 nu sint reabilitate capetel
Pe linia 7 toata Fratelia e nereabilitata
Pe liniile 8 sau 9 sunt probleme la buclele de la AEM si Gara de Nord.
Cel mai probabil le vor baga pe liniile 8 si 9 care sunt aproape complet reabilitate (dupa ce le scurteaza la AEM)

elphax

pe linia 7 oricum nu le baga ca ar ajunge repede la fier vechi :)


Cuneo


elphax

au venit in probe un  autobuz Karsan ! dar este varianta de 12 metri, nu cea de 18 care a fost in licitatie
nu mai stiu daca erau topicuri despre licitatia nationala de autobuze electrice ...

pozele de la colegii de la STPT














Powered by API/PUM imgur uploader

Cuneo

Noul tramvai turcesc poate porni in cursele cu calatori. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a adus la Timisoara documentul care atesta omologarea. Foto



TIMISOARA. Unda verde pentru tramvaiul nou de la Bozankaya. Acesta poate porni in cursele cu calatori la Timisoara, intrucat are agrementul de la Autoritatea Feroviara Romana. Acest lucru a fost facut cunoscut de catre ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu aflat sambata la Timisoara in prima sa iesire publica de cand a preluat functia.
Dupa ce au fost facute o multime de teste, luni de zile, in octombrie a fost inaintat de catre Primaria Timisoara dosarul pentru omologare la AFER.
,,Citisem ca e o mare discutie legata de un tramvai de omologat. Desi ieri am preluat ministerul, am intrebat colegii... O sa transmit aceasta omologare a tramvaiului pe care am adus-o de la Ministerul Transporturilor. Deci e omologat, ca sa inchidem problema,,, a spus Sorin Grindeanu, sambata.
Mai mult, i-a inmanat documentul lui Cultia Chis, fostul sef al Directiei Tehnice din Primaria Timisoara, care s-a ocupat de contractul pentru noile tramvaie, intrucat, spune el, n-a stiut pe cine sa sune.

In cele din urma, ministrul a decis sa lase documentul in grija prefectului de Timis.

,,Am auzit ca sunt procese la Primaria Timisoara, nici nu stiu nr de telefon, am sunat pe cine am stiut, pe Culita Chis. Mai ales ca am citit in presa ca angajatii au castigat procesul. Voi lasa documentul la prefect,,, a precizat Sorin Grindeanu.
Odata ce are si acest document, STPT poate pune in circulatie noul tramvai.
Va reamintim, tramvaiul produs de compania turca a ajuns la Timisoara in aceasta vara. De atunci, a intrat in probe pentru omologare, fiind realizate nu mai putin de 57 de teste, intreaga documentatie intocmita fiind apoi trimisa la Autoritatea Feroviara Romana. Se asteapta acum doar o incuviintare de la aceasta institutie pentru ca garnitura sa inceapa cursele cu calatori la Timisoara.

Garnitura este prima dintr-o serie de 21 de tramvaie noi ce vor ajunge la Timisoara. Toate vor fi articulate, cu podea coborata, actionate prin invertoare si motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la reteaua de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (baterie montata in tramvai), cu post de conducere la un singur capat si usi de acces pe partea dreapta fata de directia de mers.

Proiectul prin care s-a castigat finantarea europeana a fost impartit in 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzand cate 7 garnituri. Astfel, odata cu semnarea ultimului contract, la Timisoara erau prevazute sa ajunga, in urmatorii ani, 21 de tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaya Otomotiv, cu posibilitatea extinerii pana la 40 de garnituri. Valoarea totala a fiecarei garnituri se ridica la 9.736.875 lei, fara TVA, adica aproximativ 2,4 milioane de euro bucata, cu TVA.

https://www.opiniatimisoarei.ro/noul-tramvai-turcesc-poate-porni

qew00

Până să poată plimba călători prin Timișoara, primul tramvai nou al orașului, produs în Turcia, continuă testele pe traseul liniei 9, atât marți, cât și miercuri seară. Garnitura Bozankaya va ieși pe linia 9 și va da peste cap circulația tramvaielor STPT.

Autoritățile nu au anunțat când va fi pus în Tăcere, în continuare, dinspre Primăria Timișoara, la aproape o săptămână de când Autoritatea Feroviară Română a emis agrementul tehnic feroviar pentru tramvaiul Bozankaya. Omologarea spune că acesta poate fi pus în circulație în România.

După scandalul de zilele trecute, când vicepremierul și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a adus agrementul AFER la Timișoara, în afară de câteva acuzații pentru Culiță Chiș, directorul Direcției de Drumuri din Primăria Timișoara, reprezentanții primăriei nu le-au spus timișorenilor când va fi introdus în circulație primul tramvai nou al orașului. Nu a fost făcut public nici măcar un orizont de timp.

Până una alta, garnitura iese iarăși în probe pe străzile orașului, anunță STPT. Va fi testată atât marți, cât și miercuri seară.

,,Testele noului tramvai produs de compania turcească Bozankaya continuă și în această seară (marți – n.r.), pe traseul liniei 9. În aceste condiții, începând cu ora 21, tramvaiele de pe linia 9 nu vor mai circula între bulevardul Dâmbovița și Ciarda Roșie. (...) vor circula doar între Gara de Nord și bulevardul Dâmbovița, legătura între bulevardul Dâmbovița și Ciarda Roșie urmând să fie realizată cu autobuze, care vor opri pe carosabil, în dreptul stațiilor de tramvai", transmit cei de la STPT.

Potrivit surselor Tion, reprezentanții Bozankaya sunt așteptați să vină în următoarele două săptămâni la Timișoara să lanseze produsul. Noul tramvai ar putea fi pus în circulație pe liniile 1, 2, 6 și 9 doar, pentru că are impusă ,,o limită de viraj recomandată".

Vă reamintim, Primăria Timișoara cumpără, cu fonduri europene, 21 de tramvaie de la firma Bozankaya. O garnitură costă 11,58 de milioane de lei, are aproape 30 de metri lungime și o capacitate de 200 de călători.



https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/tramvaiul-bozankaya-scos-la-noi-probe-pe-linia-9-tacere-dinspre-primaria-timisoara-1523620/


Personal mi se pare halucinant motivul invocat oentru care tramvaiul nu va putea fi folosit decat oe liniile 1,2,6,9.

Avand in vedere ca 4 si 8 nu su curbe diferite de restul traseelor.  Sa zica motivul clar, calea de rulare, macazele samd.

Calea de rulare si intetinerea fac minuni. Am mers zilele astea la Praga cu Tatra modelul vechi ce exista si pe la noi, T3/T4, dar intretinute, chiar si cele nemodernizate, ai se tineau bine nu ca cele din Bucuresti (asta daca inca mai merg, acu 2 ani inca mai era prezent modelul.

qew00

Astazi ar urma sa fie pus in circulatie primul tramvai Bozankaya. Se pare ca tot astazi soseste cel de-al doilea:

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/al-doilea-tramvai-bozankaya-ajunge-la-timisoara-prima-garnitura-iese-pe-traseu-marti-seara-1528082/?fbclid=IwAR3GuUM3lmuQa8o9C0aZ0SW3inPampyrfm74z1Q81g_yMFOjVZTaD8HmG4s


Al doilea tramvai Bozankaya ajunge la Timișoara. Prima garnitură iese pe traseu marți seară


Al doilea tramvai produs de Bozankaya pentru Timișoara ajunge în oraș în noaptea de luni spre marți. Urmează să fie recepționat și apoi poate fi scos pe traseu. Primăria Timișoara a ținut ascunsă sosirea lui în oraș și vrea să-l prezinte odată cu inaugurarea primului mijloc de transport pe șine, care are loc marți. Tot marți seară iese pe traseu primul tramvai, ajuns în iunie la Timișoara.
Prima garnitură produsă în Turcia a ajuns în 25 iunie la Timișoara și va fi inaugurată marți după-amiază, după ce a trecut toate testele, a fost omologată de AFER și recepționată de primărie. După inaugurarea care se va face la Muzeul de Transport Corneliu Miklosi, tramvaiul turcesc va fi scos pe traseu, pe linia 1, conform reprezentanților municipalității. Sursele Tion spun că la ora 18 ar putea începe să circule.

Vineri, 10 decembrie, Primăria Timișoara anunța că a dat comanda pentru următoarele 20 de tramvaie care vor fi produse de firma Bozankaya, în Turcia. Mijlocul de transport pe șine era deja pregătit și a plecat chiar la sfârșitul săptămânii trecute spre România. În mod normal, CNAIR ar fi trebuit să anunțe traseul transportului cu depășiri de mase și dimensiuni, programat pentru perioada 10-19 decembrie, pe traseul Giurgiu – Jilava – Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Orșova – Caransebeș – Lugoj – Timișoara.

,,Termenul de livrare prevăzut este octombrie 2023, însă municipalitatea a cerut urgentarea acestui termen. Frecvența cu care vor fi livrate noile garnituri va fi lunară, ajungând la două tramvaie pe lună în primăvara anului 2022, conform producătorului", transmitea, vineri, Serviciul Comunicare din cadrul PMT.

Vă reamintim, Primăria Timișoara cumpără 21 de tramvaie de la turci, cu 11,58 de milioane de lei bucata. Fiecare mijloc de transport pe șine are 29,95 metri lungime, 2,40 metri lățime și o capacitate pentru 200 de călători, din care 48 de locuri pe scaune, conform documentației PMT. Autonomia unui tramvai trebuie să fie, conform caietului de sarcini de la licitație, de 63 de kilometri, asigurată printr-o sursă de furnizare a energiei electrice, montată pe tramvai.

Contractul cu turcii de la Bozankaya a fost semnat în 26 iulie 2019, de fosta administrație a orașului. Era pentru cel puțin 16 tramvaie noi, iar valoarea lui avea 185,3 milioane de lei. O garnitură costă 11,5 milioane de lei cu tot cu TVA. Fostul primar Nicolae Robu a anunțat apoi că se dorește cumpărarea a cel puțin 21 de tramvaie, cu bani europeni. Au fost semnate și contractele pe fonduri europene, astfel că Timișoara va avea, în primă fază, 21 de garnituri noi. 80% din suma necesară vine de la UE. Valoarea investiției este de 243.324.506 lei, cu TVA inclus.

dargauda

Moment istoric, la Timișoara. A fost pus în circulație primul tramvai nou din ultimii 40 de ani. E produs în Turcia și e considerat de top mondial VIDEO



După aproape jumătate de secol, Timişoara are un tramvai nou care a fost proaspăt scos de pe linia de producţie şi nu cumpărat la mâna a doua. Ultimul tramvai "nou" este din anii '70, arată adevarul.ro.

Primul din cele 21 de tramvaie contractate de Primăria Timişoara de la firma turcească Bozankaya – care a fost în teste câteva luni pentru omologarea de la Autoritatea Feroviară Română (AFER), a fost pus în circulaţie, marţi seara, în oraşul de pe Bega.

Inaugurarea tramvaiului de 2 milioane de euro a avut loc în cadrul unei ceremonii la Muzeul "Corneliu Mikloşi". Pe lângă primarul Domnic Fritz, viceprimarul Ruben Laţcău şi directorul ADRV Vest, Sorin Maxim, au mai prezenţi Fusun Arama ambasadorul Turciei în România şi vicepreşedintele companiei Bozankaya, Emrah Dal.

În timp ce primul Bozankaya a ieşit pe traseu, la Timişoara a fost adus şi al doilea tramvai turcesc, care a ajuns în oraş luni seara. Acesta va trece printr-o perioadă de probe, urmând apoi să intre şi el circulaţie.

Cu o lungime de 30 de metri şi o capacitate maximă de 200 de persoane, tramvaiele produse de Bozankaya au fost proiectate şi construite la comandă de Primăria Timişoara, pentru a fi adaptate la cerinţele şi necesităţile locale de transport public din oraş.

Tramvaiele pot funcţiona autonom, pe baza bateriei, fără a fi conectate la reţeaua electrică, pe o distanţă de până la 70 de kilometri, fiind totodată şi cea mai mare preformanţă realizată până acum în istoria sistemelor de tranzit feroviar uşor.

Fiecare mijloc de transport valorează 11,58 milioane de lei, are 30 de metri lungime şi o capacitate de 200 de călători, din care 48 de locuri pe scaune.



https://ziare.com/tramvai/tramvai-nou-timisoara-bozankaya-pus-in-circulatie-1715362