[TM] Transportul public in Timisoara

Started by TibiV, September 12, 2017, 11:36:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Ionut, postez aici pentru ca TM nu are "Transport in comun" sau "PMUD".

Preiau o postare de pe MU: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=100&p=252333#p252333

Quote from: GPSDe ieri Autenticul este in teste cu călători in Timișoara, ieri a fost pe linia 9.

Astăzi

________
Sursa foto: dan.s, RATT Forum
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iuli

Se pare ca isi continua testele cu pasageri acum. Un fel de imprumut catre RATT, sau cum s-o mai numi acum.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cuneo

Aradul nu are linie de tramvai cu ecartament lat și testează tramvaiele la Timișoara.

Ionut

Cel mai nou tramvai românesc este testat pe liniile din Timişoara. Cum arată şi ce poate să facă

Astra Vagoane Călători a scos pe piaţă un nou tramvai pe care îl testează pe liniile din Timişoara, în baza unui contract de comodat cu Regia Autonomă de Transport din oraş, a spus pentru ECONOMICA.NET Gheorghe Sârbu, directorul general al companiei producătoare. Asociaţia Metrou Uşor a postat recent imagini cu noul mijloc de transport în comun.





Tramvaiul denumit Autentic este conceput şi fabricat de Astra Vagoane Călători iar componentele provin în mare parte de la firme din România, spune reprezentatul companiei. Pe lângă faptul că este modular şi cu podea joasă, noul tramvai poate fi unidirecţional sau bidirecţional, cu uşi care să se deschidă pe ambele părţi. Cel împrumutat pentru teste la Timişoara este format din două module și are 18 metri lungime. În funcție de dotările solicitate de client, prețul unui astfel de tramvai variază între 1,25 milioane și 1,4 milioane de euro, fiind sub cel al competitorilor, potrivit directorului Astra Vagoane Călători. Noul tramvai al Astra are unul dintre cele mai mici consumuri de energie electrică din piaţă, respectiv 1,75-1,8 KW/kilometru, precizează directorul general al companiei producătoare.



Economica.net

iuli

Au venit si astia cu stirile dupa cate luni?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a anunţat, marţi, că vor dispărea chioşcurile de unde se cumpără bilete pentru transportul în comun, din anul 2018, astfel că plata unei călătorii se va realiza doar cu telefonul mobil sau cu cardul, transmite corespondentul MEDIAFAX.

ZF

iuli

Rezolva mai simplu daca facea ca in Arad cu automate de bilete in statii si valabilitatea unui bilet de o ora. O ora in care poti folosi biletul pe orice linie si de oricate ori.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Dominik

Ideea cu automate de bilete in statii e foarte buna, poti fi din alt oras sau ai treaba o zi in Tim, cf iti faci card pt o zi, nu gasesc foarte logic
You're in Steelers Country

Ionut

Primaria Timisoara va achizitiona 30 de tramvaie noi

Reprezentantii Primariei Municipiului Timisoara estimeaza la 2,5 milioane de euro pretul pentru un tramvai nou. In sprijinul demararii noului proiect, Consiliul Local al Municipiului Timisoara a aprobat studiul de oportunitate pentru achizitia de tramvaie noi precum si modernizarea depoului de tramvaie, Dambovita. Timisoara dispune in prezent de un parc de 60 de tramvaie. Dintre acestea, 15 au fost deja modernizate (tramvaiele Armonia) iar alte 15 se afla in curs de modernizare in unitatile de productie ale unor companii romanesti precum Astra Vagoane Calatori si Electroputere VFU Pascani.

Din studiul aprobat reiese faptul ca pentru a completa diferenta de pana la 60 de astfel de vehicule se vor achizitiona 30 de tramvaie noi, multi-articulate lungi si cu podea joasa. Pentru finantarea noilor tramvaie dar si pentru modernizarea depoului, Primaria Timisoara intentioneaza sa atraga fonduri nerambursabile prin Programul Operational Regional 2014-2020. In acest sens, Municipalitatea a elaborat Planurile de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD), iar in septembrie 2017 a intocmit documentul justificativ pentru finantarea din fonduri europene structurale.

,,Parcul de tramvaie al Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT-devenita de curand societate comerciala) este alcatuit din tramvaie second-hand, achizitionate din Germania, a caror durata de serviciu este depasita, iar prin reparatiile curente efectuate se prelungeste durata de serviciu a acestora. Totodata, RAT Timisoara are mari dificultati in asigurarea pieselor de schimb si/sau subansamblelor.

Avand in vedere ca tramvaiele vechi din flota operatorului local nu sunt accesibile, sunt dificil de operat si necesita mentenanta preventiva costisitoare, pentru imbunatatirea operarii flotei si reducerea  costurilor de mentenanta este necesara inlocuirea strategica a vehiculelor, conform unor standarde inalte de accesibilitate si deplasare", se arata in nota de fundamentare a studiului aprobat de catre Consiliul Local.

Primaria Timisoara estimeaza ca atat achizitia de tramvaie noi cat si modernizarea depoului de tramvaie se vor realiza pana in 2020.

Modernizarea depoului presupune aducerea acestuia la standarde actuale de mentenanta, prin achizitionarea unui strung de rectificat bandaje, a echipamentelor conexe, automatizarea infrastructurii de cale si implementarea unui sistem de supraveghere video, precum si aducerea la zi a tuturor facilitatilor de intretinere a troleibuzelor, aparatelor conexe tractiunii electrice si vehiculelor pe pneuri si amenajarea unei spalatorii ecologice pentru tramvaie, troleibuze si autobuze.

ClubFeroviar.ro

elphax

legat de automate - eu stiu ca sunt destul de scumpe, niste mii sau  zeci de mii de euro.
sa pui automat in fiecare statie e o investitie destul de mare pe care la nivel local nu vor sa o faca - prefera o varianta ieftina prin telefon. la fel au facu cu parcarile si e super nasol pentru cine nu se descurca cu telefonul, pentru cine nu e din oras etc

Ionut

Treceti peste titlu si politicisme. Chiar as fi curios sa comentati utilitatea proiectului, stiu ca sunt multi timisoreni pe forum.




În sfârşit: Al doilea oraş din România care ar putea avea o linie de metrou

Primăria Timişoara vrea să aloce, din bugetul local pe anul 2018, suma de 145.000 de lei pentru realizarea unui studiu de prefezabilitate privind "un sistem de transport în comun de tip metrou", care să lege Aeroportul de Calea Şagului, transmite corespondentul MEDIAFAX. Potrivit unui proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului local al Municipiului Timişoara pe anul 2018, care va fi în dezbatere publică în data de 19 februarie, Primăria Timişoara vrea să aloce suma de 145.000 de lei pentru întocmirea unui studiu de prefezabilitate "privind realizarea unui sistem de transport în comun de tip metrou".

Potrivit reprezentanţilor Primăriei Timişoara, prima linie de metrou din oraş va lega Aeroportul Internaţional "Traian Vuia" de Calea Şagului, pe unde se intră în oraş dinspre frontiera cu Serbia, şi va avea cel puţin cinci staţii.

În urmă cu câţiva ani, Nicolae Robu, primarul Timişoarei, vorbea despre posibilitarea realizării unei alte linii de metrou în oraş. Era vorba de îngroparea liniilor de tren din oraş şi înfiinţarea unui metrou. Ideea a fost, însă, abandonată după ce CFR a anunţat că liniile de cale ferată de pe teritoriul Timişoarei vor fi dublate, în cadrul unui proiect finanţat din fonduri europene, fiind întocmit şi un studiu de fezabilitate în acest sens.

ZF

mircea

Contează mult pe ce traseu se va merge, dar în principiu ar fi foarte util.

B.Robert

#12
Din punctul meu de vedere nu isi are rostul. Circul zilnic cu mijloacele de transport in comun din TM si pot spune ca orasul e bine acoperit, chiar daca ai nevoie de 2 linii uneori ca sa ajungi la destinatie.

Timisoara are strazi late in general, permite inca dezvoltarea infrastructurii. Daca ar investi in ce avem acum, daca ar moderniza partea de tramvaie (infrastructura+vehicule noi), daca ar face mai multe benzi dedicate autobuzelor/troleibuzelor (pt asta ar trebui construite parcari intre blocuri si desfiintate cele in spic sau paralel de pe marginea drumului) + achizitia de noi autobuze, daca ar mari salariile in STPT si ar angaja noi oameni (pleaca pe capete din cauza conditiilor) atunci am avea un transport in comun foarte bun. Si sunt sigur ca toate astea se pot realiza cu putina vointa si cu banii pe care i-ar baga intr-un proiect de metrou.

Zonele invecinate sunt asigurate bine de liniile metropolitane.
Pentru aeroport exista deja 2 linii de autobuz (E4 si E4 barat). In plus se poate duce o linie CFR pana acolo, cu plecare de la Gara de Nord. Atunci chiar ar fi de ajuns, avand in vedere ca nu stiu cat de mult va mai creste traficul pe aeroportul din TM deoarece investitii, extinderi = 0. De cativa ani tot anunta si nimic, absolut nimic.

As mai adauga ca pasajul solventul + podul peste jiul + prelungirea liniei 1 de la gara de nord (de aici iarasi se pot realiza unele lucrari faine de interconectare a mtc-urilor) sau ducerea liniei 5 pana la gara ar aduce un plus si mai mare.

Inca ceva, Timisoara are linii CFR prin oras care urmeaza sa fie dublate pe toata portiunea (unde nu sunt). Mai bine s-ar gandi la o solutie de trenuri usoare care sa circule pe liniile existente daca se pot intelege cu CFR. Ar putea asigura destule zone importante din oras, inclusiv zona OpenVille si ce se mai dezvolta acolo.

Ca sa realizezi asa ceva ai nevoie de o mobilizare exemplara la toate nivelurile, pe cand ei nu se pot intelege sa faca macar o amarata de parcare in centru.
Nu mai zic ca primaria inca nu a reusit sa plateasca salariile tuturor angajatilor din STPT. Am inteles ca inca sunt cu salarii restante din decembrie. Bine macar ca au renuntat la greva.

Ionut

^^ Nu inteleg, sunt ALTE 15 tramvaie noi sau am plecat de la 30 si am ajuns la 15?! :o




Vorbind despre perspectivele de dezvoltare ale transportului in comun in Timisoara, primarul Nicolae Robu a anuntat ca primaria intentioneaza sa mai achizitioneze "probabil 15 tramvaie noi si aceasta va fi componenta perfect ecologica a parcului nostru de mijloace de transport in comun". Primarul a sustinut faptul ca implementarea rapida de tehnologii non poluante este ingreunata de lipsa resurselor financiare si de costurile inca ridicate pe care le au vehiculele electrice. "Ne-ar bucura daca in planul de programe europene de ecologizare a mobilitatii s-ar promova programe care sa ne permita acces la fonduri pentru achizitia de autobuze electrice", a explicat Nicolae Robu.

În bugetul Timisoarei pe anul 2018 au fost alocati bani pentru reabilitarea retelei de tramvaie – 41,25 de milioane de lei, precum si pentru innoirea parcului de tramvaie si modernizarea depoului din Dambovita – 1 milion de lei.

ClubFeroviar.ro

B.Robert

Pana in luna aprilie 2018 Timisoara trebuie sa aiba 30 tramvaie reabilitate (contractul inceput in 2014): 15 la Arad si 15 la Pascani. Momentan nu stiu cate au primit, vreo 15-20 cred.

Pe langa astea 30, vor mai fi folosite si tramvaie nereabilitate in functie de nr de calatori, vatmani disponibili si infrastructura (exista zone cu linie nemodernizata unde nu pot fi folosite tramvaiele reabilitate). Dar momentan nu stie nimeni cate din tramvaiele nereabilitate vor fi pe traseu.

In plus fata de ce am scris mai sus, primaria incearca sa cumpere tramvaie noi (cu podea joasa etc) prin fonduri europene. Numarul lor variaza in declaratii intre 12 - 15 - 30.
Aici de exemplu scria ca vor sa cumpere 30 tramvaie noi pana in 2020: https://www.banatulazi.ro/planuri-mari-pentru-transportul-in-comun-din-2018-ce-se-intampla-cu-parcul-de-tramvaie-al-ratt/ Acesta e si motivul pentru care s-a schimbat din regie in societate.

Primul pas e facut prin alocarea de fonduri din bugetul pe 2018 pentru modernizarea infrastructurii (acolo unde au ramas in urma).
Cred ca am vazut undeva prin buget bani si pentru studii sau ce au nevoie ca sa poata depune proiectul pt fonduri UE sa cumpere tramvaiele amintite mai sus.

Pana atunci, pot sa iti zic ca sunt probleme cu tramvaiele modernizate. Frecvent se blocheaza cate unul sau, mai rau, vreo doua s-au facut "acordeon" in urma cedarii unui surub (sursa: primarul)

PS: Subiectul nu cred ca are vizibilitate foarte mare aici. Eu prima data nu stiam de ce inca mai imi apare ca necitita sub-aria Timisoara | Reviunea Vest desi aveam citite toate subiectele din "Din mers" si "Lucrari si proiecte". :hm: