[TM] Transportul public in Timisoara

Started by TibiV, September 12, 2017, 11:36:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cuneo

Pornesc inca 2 linii de transport metropolitan, ce vor lega Timisoara de doua comune

TIMISOARA. Veste buna pentru locuitorii din doua comune mari din apropiere de Timisoara. Din luna martie, acestia vor putea ajunge mai usor in oras, odata cu introducerea a doua noi linii metropolitane de transport.
Astfel, de luni, 2 martie, cele doua linii vor deservi locuitorii comunelor Ortisoara si Giarmata, dupa cum urmeaza:
– Timisoara-Cerneteaz-Giarmata si retur
– Timisoara-Cornesti-Ortisoara-Calacea-Seceani si retur

Anuntul a fost facut de primarul Nicolae Robu, care a precizat ca odata cu introducerea celor doua noi rute, numarul liniilor de transport metropolitan a ajuns la 15.
,,Dezoltand acest transport, ii ajutam pe cetatenii comunelor din jurul Timisoarei sa vina in oras la munca, la scoala, la rezolvarea unor probleme, la cumparaturi sau pur si simplu sa-si petreaca timpul liber, dar o facem fara a aglomera orasul", a scris Robu pe pagina sa de Facebook.
https://www.opiniatimisoarei.ro/pornesc-inca-2-linii-de-transport-metropolitan


Cuneo

PROGRAM RESTRICȚIONAT AL MIJLOACELOR DE TRANSPORT PUBLIC!

Începând din data de 19.03.2020, mijloacele de transport public vor circula după cum urmează:
• în intervalele:
4.00-9.00 și 15.30-18.30 -cu program normal
• în afara intervalelor 4.00-9.00 și 15.30-18.30 -o dată la jumătate de oră

Cetățenii sunt rugați ca în această perioadă de pandemie, să-și minimizeze ieșirile în oraș și implicit călătoriile cu mijloacele de transport public, renunțând la orice ieșire neimportantă, la orice ieșire care poate fi amânată.

ÎMPREUNĂ, VOM DEPĂȘI TOATE GREUTĂȚILE! NUMAI ÎMPREUNĂ!

https://www.facebook.com/Nicolae-Robu

Cuneo

Vom merge cu tramvaiul la mall in Calea Sagului, la Timisoara. Linia este gata, se face prima proba



TIMISOARA. A fost nevoie de 4 ani pentru mutarea statiei de aer din Calea Sagului, realizata la finele lunii ianuarie, apoi s-a lucrat la completarea liniei de tramvai, iar acum a venit momentul sa porneasca transportul pana la Shopping City Timisoara.
,,E gata linia de tramvai de pe Calea Sagului. Diseara se va face o prima testare si o sa vina momentul cand vom si da iin folosinta aceasta linie, deocamdata mai avem de parcurs testari,,, a spus primarul Nicolae Robu, marti.
Odata ce probele vor fi gata, Societatea de Transport Public va realiza un nou grafic de circulatie pentru tramvaiul 2.
Va reamintim, in urma cu aproape 3 luni a fost mutata in sfarsit statia de aer care a fost luata de pe traseul liniei de tramvai si amplasata pe un trotuar la intersectia Calea Sagului cu Ana Ipatescu. Aceasta miscare a dat unda verde pentru realizarea in intregime liniei pe care se va ajunge pana la mall-ul din sudul orasului.
Pe Calea Sagului va incepe un nou santier pentru modernizarea tronsonului cuprins intre intersectia cu Ana Ipatescu si limita administrativa a municipiului Timisoara, in zona pasajului de cale ferata. Pe o portiune, drumul se va largi la 3 benzi pe sens.
Consiliul Local a aprobat acest proiect, in valoare de 16 milioane de euro, luna trecuta.

https://www.opiniatimisoarei.ro/vom-merge-cu-tramvaiul-la-mall-in-calea-sagului


Cuneo

Tramvaiul 2 merge acum pana la mall in Calea Sagului, la Timisoara. Video

TIMISOARA. Tramvaiul ajunge, in sfarsit, pana la mall-ul din Calea Sagului, dupa mai bine de 4 ani de cand au fost instalate sinele si un intreg scandal legat de mutarea unei statii de aer ce statea in drumul garniturilor.
De luni, tramvaiul 2 nu mai intoarce in bucla de la capatul cartierului Dambovita, ci merge pana la Shopping City Timisoara.
In vara anului 2015 incepeau lucrarile pentru amenajarea acestei prelungiri a liniilor de tramvai in zona. Investita a fost realizata pe banii centrului comercial. Desi realizata rapid, calea nu a putut fi folosita pana azi, intrucat trebuia mutata statia de monitorizare a aerului aflata la intrarea in intersectia de la Turist.
In urma cu aproximativ 5 luni, aceasta a fost, in sfarsit, relocata pe un trotuar din apropiere si s-a dat unda verde realizarii in intregime a liniei, iar in primavara au pornit testele pentru noul traseu.

https://www.facebook.com/watch/live/?v=631635420766749&ref=watch_permalink

https://www.opiniatimisoarei.ro/tramvaiul-2-merge-acum-pana-la-mall

Cuneo

A intrat in productie primul tramvai din lotul celor electrice noi pentru Timisoara, in fabrica din Turcia. Cand il vom vedea in teste, pe liniile din oras



TIMISOARA. Dupa ce vreme de cateva luni s-a lucrat la proiectare si realizarea de matrite, turcii de la fabrica Bozankaya s-au apucat sa construiasca tramvaiele din comanda de 21 de bucati pentru Timisoara, pe bani europeni.
,,Astazi (vineri, n.r.) a inceput constructia efectiva a primului tramvai la fabrica din Ankara. Informatia e foarte proaspata. Proiectarea si pregatirea fabricatiei iau timp, dar iata o veste buna,,, a anuntat primarul Timisoarei vineri.
De altfel, primul tramvai electric produs de turcii de la Bozankaya Otomotiv ajunge la Timisoara cu mult inainte de termenul prevazut in contract, era promisiunea facuta in urma cu cateva saptamani de catre seful Directiei de Dezvoltare din primarie, care spunea ca, in toamna, vom avea deja prima garnitura.
,,In luna octombrie o sa vina primul tramvai, iar peste obligatiile contractuale, in 2021 vor fi furnizate toate celelalte. Se vor face eforturile pentru a fi livrate inainte de termen", spunea la inceputul lunii mai Culita Chis, directorul Directiei Generale de Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati din cadrul Primariei Timisoara.
In plus, 30 de milioane de euro au fost aprobati ca finantare suplimentara a proiectului de innoire a parcului de tramvaie, astfel ca, in total, 21 de garnituri de capacitate mare si cu o autonomie de peste 60 de kilometri vor circula, in final, pe liniile din Timisoara, iar acestea vor fi livrate in baza a 3 contracte a cate 7 garnituri fiecare.
,,Eu ma bucur ca toate cele 3 contracte au fost finantate din bani europeni si vor avea un impact foarte mare. Acest tip de finantare se incadreaza in zona de mobilitate, care isi doreste sa creasca mobilitatea transportului in comun si contribuie la reducrerea poluarii in oras. Ma bucur si de faptul ca licitatia este facuta si nu mai trebuie sa asteptam, dupa semnarea contractului. Anul acesta vom avea si primul tramvai, urmand ca anul viitor sa avem si mai multe", preciza la inceputul lunii mai Sorin Maxim, directorul Agentiei de Dezvoltare Regionala Vest.
Va reamintim, noile tramvaie ce vor ajunge la Timisoara vor fi articulate, cu podea coborata, actionate prin invertoare si motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la retea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (montata in tramvai), cu post de conducere la un singur capat si usi de acces pe partea dreapta fata de directia de mers. Proiectul prin care s-a castigat finantarea europeana a fost impartit in 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzand cate 7 garnituri. Astfel, odata cu semnarea ultimului contract, ce a avut loc in 5 mai, la Timisoara vor ajunge 21 de tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaia Otomotiv.
Valoarea totala a fiecarei garnituri se ridica la 9.736.875 lei, fara TVA.

https://www.opiniatimisoarei.ro/a-intrat-in-productie-primul-tramvai


Vlad94

#81
Am realizat o călătorie pe cea mai nouă linie de tramvai din Timișoara, Shopping City-Piața Veteranilor (500 de metri).
Am parcurs traseul linie 2 între Shopping City și Bulevardul Iuliu Maniu (fosta Calea Reșiței).
Shopping City-Bulevardul Transilvania

Bulevardul Transilvania-Depoul de Tramvaie Dâmbovița

Depoul de Tramvaie Dâmbovița-Bulevardul Iuliu Maniu

Aș fi filmat și mai mult, dar am rămas fără memorie la telefon.
Toate cele bune!

Cuneo

Internet gratuit in toate toate tramvaiele, autobuzele, troleibuzele si vaporasele din Timisoara

TIMISOARA. Toate mijloacele de transport din Timisoara au, de luni, internet wi-fi gratuit. Anuntul a fost facut de reprezentantii Societatii de Transport in Comun.
,,Conectarea la servicul de Internet gratuit in mijloacele de transport in comun poate fi facuta de orice posesor de smartphone. Pentru a beneficia de acest serviciu gratuit, se activează Wi-Fi-ul, se cauta reteaua STPT si se da "Accept",,, explica reprezentantii STPT.
Instalarea dispozitivelor wi-fi in tramvaie, autobuze, troleibuze si vaporase a demarat la Timisoara la inceputul lunii septembrie, iar acum toate mijloacele de transport sunt echipate, astfel ca orice calator se poate conecta la internet gratuit.
Contractul iscalit cu RDS pentru 2 ani, care acopera si mentenanta serviciului, este de putin peste 10 euro pentru fiecare mijloc de transport in comun. Adica 2000 de euro pentru cele 185 de mijloace, tramvaie, autobuze, troleibuze si vaporase.

https://www.opiniatimisoarei.ro/internet-gratuit

Dominik

Pana la urma un lucru normal...in Occident  :D
You're in Steelers Country

mtk

#84
Salutare, suntem aproape de sfarsitul lui noiembrie, stie cineva daca primul tramvai promis a ajuns la Timisoara? Multumesc.

Cuneo

Omologarea tramvaielor de la Bozankaya, in linie dreapta. In total, vor ajunge 21 de garnituri noi la Timisoara

TIMISOARA. Este asteptat cu nerabdare primul tramvai dintr-un lot de 21 de bucati nou-noute, care urmeaza sa ajunga la Timisoara. Chiar daca fosta administratie anunta ca prima garnitura avea sa soseasca in toamna lui 2020, asta nu s-a intamplat, intrucat la fabrica din Turcia activitatea a fost suspendata mai multe luni din cauza pandemiei de coronavirus.
Turcii de la Bozankaya au termen de predare a primei garnituri vara anului 2021, iar intre timp au fost facute o serie de demersuri pentru ca noile tramvaie sa poata circula prin oras imediat ce sunt livrate si trec de etapa de testare.
A fost depusa documentatia pentru omologarea tramvaiului, la Autoritatea Feroviara Romana.
,,În această săptămână a fost avizată documentația tehnică de la dosarul de omologare (dosar de agrement, în termeni mai tehnici) de către cei de la AFER. Acesta este pasul cel mai dificil într-un demers de omologare a unui produs nou. Acum urmează probe la fața locului, în diverse locații din Europa, iar ultima probă fiind programată în Timișoara, efectiv cu tramvaiul pe șine", spune fostul secretar de stat Catalin Iapa.
Numarul tramvaielor care vor fi produse de Bozankaya pentru Timisoara a ajuns la 21, dupa ce a fost aprobata o a treia cerere de finantare.
,,Municipiul Timișoara a încheiat Contractul de furnizare nr. 103/26.07.2019 cu Bozankaya Otomotiv MAK. IML. ITH. VE IHR A.S. Valoarea totală a contractului este de 155.790.000 lei, fără TVA.
Contractul prevede achiziția a 16 tramvaie noi, în termen de 4 ani de la data ordinului de începere, iar conform unei clauze contractuale există posibilitatea suplimentării numărului de tramvaie achiziționate până la 40, deci cu încă un număr de 24 de tramvaie.
Astfel, în baza acestei clauze, în data de 04.06.2020, s-a semnat Actul adițional nr.1, prin care se suplimentează numărul de tramvaie cu 5, valoarea totală a contractului fiind 204.474.375 lei, fără TVA. Pentru achiziția celor 21 de tramvaie ce urmează să fie livrate de furnizor, conform Contractului de furnizare nr. 103/26.07.2019, Municipiul Timișoara a semnat trei contracte de finanțare nerambursabilă cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, fiecare pentru câte 7 tramvaie,,, transmit pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii Primariei Timisoara.
Va reamintim, noile tramvaie ce vor ajunge la Timisoara vor fi articulate, cu podea coborata, actionate prin invertoare si motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la retea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (baterie montata in tramvai), cu post de conducere la un singur capat si usi de acces pe partea dreapta fata de directia de mers.
Proiectul prin care s-a castigat finantarea europeana a fost impartit in 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzand cate 7 garnituri. Astfel, odata cu semnarea ultimului contract, la Timisoara erau prevazute sa ajunga, in urmatorii ani, 21 de tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaia Otomotiv, cu posibilitatea extinerii pana la 40 de garnituri. Iata insa ca, in urma aprobarii celei de-a treia finantari, zestrea de mijloace de transport noi de la Timisoara e prevazuta sa creasca, cel putin deocamdata, la 21, conform actului aditional la contract incheiat acum de Primarie. Ramane de vazut daca, in cele din urma, flota de tramvaie a orasului va fi innoita cu 40 de garnituri.
Valoarea totala a fiecarei garnituri se ridica la 9.736.875 lei, fara TVA, adica aproximativ 2,4 milioane de euro bucata, cu TVA.

https://www.opiniatimisoarei.ro/vom-avea-cel-putin-21-de-tramvaie-noi





dargauda

Turcii de la Bozankaya au trimis spre România primul tramvai din comanda de 21 de garnituri pentru Timișoara. Acestea vor fi primele tramvaie cu baterii din România și vor putea parcurge 63 de kilometri fără a fi contectate la rețeaua catenară.

https://www.economica.net/primul-tramvai-turcesc-pentru-timisoara-trimis-spre-romania-poate-merge-63-km-pe-baterie-video_517763.html



schluppi

De ce sa alimentezi un tramvai din baterii? Ma gandesc ca acolo unde poti face linii de tramvai e floare la ureche sa faci si o linie de contact. Altfel se pune problema la troleibuze si autobuze.

dr4qul4

pentru ca poti avea o pana de curent si nu vrei sa blochezi toata linia.
Plus ca sunt locuri unde e greu sa faci linie de contact (pasaje subterane fara gabarit de exemplu)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,