[TM] Transportul public in Timisoara

Started by TibiV, September 12, 2017, 11:36:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

^ Tramvaiele, ca idee...

Electroputere




Bozankaya




Pesa




ClubFeroviar.ro

Cuneo

DE LUNI, 6 MAI 2019, ÎNCĂ DOUĂ TRASEE DE TRANSPORT PUBLIC ȘCOLAR ÎN TIMIȘOARA! AM AJUNS LA 10, SINGULARI ÎN ROMÂNIA LA ACEST NIVEL!

Grija pt copiii noștri, coroborată cu succesul repurtat pe liniile create pas cu pas pe parcursul ultimelor luni ne-au determinat să mai creăm două trasee dedicate transportului copiilor la și de la școală: liniile S9 și S10.

Ele sunt definite astfel:
S9:
Unități școlare deservite:
- Liceul Teoretic Grigore Moisil
- Liceul Economic F.S. Nitti
- Liceul Teoretic Vlad Țepeș

TRASEU DUS: Pod Calea Șagului – Str. Calea Șagului – Str. Ciprian Porumbescu – Liceul Gr. Moisil – Str. 1 Decembrie 1918 – Str. Bucegi – Piața Iosif cel Nou – Str. William Conrad Rontgen – Str. Surorile Martir Caceu - Liceul Vlad Tepeș

TRASEU INTORS: Liceul Vlad Tepes - Str. Surorile Mrtir Caceu - Str. William Conrad Rontgen – Piața Iosif cel Nou – Str. 1 Decembrie 1918 - Liceul Gr. Moisil - Str. Ciprian Porumbescu – Str. Dr. Pavel Vasici Ungureanu – Piața Iuliu Maniu – Str. Calea Șagului – Pod Calea Șagului.

S10:
Unități școlare deservite:
- Colegiul Tehnic I.C.Brătianu (MIU)
- Colegiul Tehnic Emanuil Ungureanu
- Colegiul Național C.D. Loga
- Colegiul Național Pedagogic Carmen Sylva

TRASEU DUS: Intersecție Str. Calea Bogdăneștilor cu Str. Macilor – Str. Macilor – Str. Mircea cel Bătrân – B-dul Cetății – Str. Calea Bogdăneștilor – Str. Coriolan Brediceanu – Str. 9 Mai – Str. Proclamația de la Timișoara (linia de tramvai) – B-dul I.C.Brătianu – Piața Iancu Huniade – B-dul I.C. Brătianu – Str. Michelangelo – B-dul C.D. Loga.

TRASEU ÎNTORS: Piața Iancu Huniade - B-dul I.C. Brătianu – Str. Michelangelo – B-dul C.D. Loga – Str. Ludwig van Beethoven – B-dul Mihai Eminescu – Str. Traian Grozăvescu – B-dul I.C.Brătianu - Str. Proclamația de la Timișoara - Str. 9 Mai - Str. Coriolan Brediceanu - Str. Calea Bogdăneștilor - Str. Macilor - Str. Mircea cel Bătrân - B-dul Cetății

https://www.facebook.com/Nicolae-Robu-172674319443777/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARACqETVNeDq7tsRpuI9nzgNVtEBZZ1QET27B8xTqLHy0JIVsq6HVaOV7XnUGAevGvhiPZPRZ7px7qAa

razvan96

^^^ Si castigator la puncte la licitatia pentru tramvaie...


Bozankaya.

Ionut

Ai idee daca se mai pot depune contestatii? Sau e final?

razvan96

Conform singurei surse pe care o avem, ar fi trecut perioada de contestatii, si are sens pentru ca in SICAP licitatia apare in deliberare de vreo 2 saptamani.Tot ei spun ca se va semna contractul saptamana viitoare.

Cuneo

Vom avea tramvaie noi pe baterii, la Timisoara. A fost stabilit castigatorul licitatiei pentru primele 16 garnituri. Cine le va construi

TIMISOARA. Timisoara bifeaza o noua premiera. Va fi primul oras din Romania care va avea in circulatie tramvaie articulate pe baterii, care vor asigura o autonomie de pana la 63 de kilometri in cazul unei pene de curent.

Cea de-a doua licitatie pentru cumpararea de tramvaie noi pentru Timisoara a fost finalizata.

In luna februarie o licitatie proaspat lansata era contestata la CNSC de catre Electroputere VFU Pascani, firma ce reclama faptul ca in caietul de sarcini se gasesc o multime de greseli si neclaritati, pe care nu le-a semnalat la Primarie, ci direct la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor. Actiunea a fost rapid respinsa de catre CNSC, iar Electroputere Pascani nu a mai formulat nicio plangere impotriva hotararii.

A fost schimbat caietul de sarcini, municipalitatea a scazut din pretentii, iar licitatia pentru primele 16 tramvaie a fost reluata. In cursa s-au inscris turcii de la Bozankaya si polonezii de la Pesa.

La inceputul lunii iunie a fost desemnat castigatorul. Este vorba despre firma Bozankaya Otomotiv MAK. IML ITH VE IHR, care vrea sa construiasca tramvaiele pentru Timisoara, dupa specificatiile cerute de municipalitate. Asadar, polonezii de la Pojadzy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna au iesit pe locul 2, criteriul principal fiind raportul calitate-pret.

Dupa transmiterea rezultatului procedurii celor 2 ofertanti si scurgerea termenului de 10 zile prevazut de lege pentru incheierea contractului, nu au fost depuse contestatii. Iar acum s-a sfarsit si perioada de evaluare.

Valoarea contractului este de peste 33 de milioane de euro fara TVA, aceasta insemnand mai bine de 2 milioane de euro/bucata, fara TVA. E prevazuta insa si o suma mai mare, de peste 100 de milioane de euro, pentru situatia in care municipalitatea decide sa suplimenteze numarul de garnituri si sa achizitioneze 40 de tramvaie.

Banii pentru cumpararea tramvaielor noi pe baterii vor fi asigurati in cea mai mare parte prin fonduri europene.

,,Achizitia va cuprinde si urmatoarele, care vor fi incluse in pret: amenajari, dispozitive, echipamente, scule specifice tipului de tramvai oferit, necesare pentru reparatia si mentenanta tramvaielor la S.T.P.T., strung de rectificat profil bandaj si accesoriile si dispozitivele necesare functionarii acestuia, precum si profilograf electronic in vederea masurarii, montorizarii si controlului profilului bandajului, scolarizarea si atestarea personalului S.T.P.T., asigurarea reprezentantei de service in regim permanent la sediul S.T.P.T. pe toata perioada de garantie, materiale consumabile si piese de schimb necesare pentru procesul de mentenanta in perioada de garantie, stoc de piese de schimb si subansamble, consumabile in regim de custodie la S.T.P.T., consultanta tehnica pentru amenajarea logistica, dotari cu echipamente si dispozitive (specifice tipului de tramvai achizitionat), scolarizarea si atestarea profesionala a personalului, sprijin pentru avizarea si certificarea in vederea desfasurarii activitatii de catre autoritatile competente: AFER, BRM, ISCIR, etc. ce vor fi realizate pana la furnizarea primului tramvai,,, se arata intr-o hotarare a Consiliului Local Timisoara din luna aprilie.

Iscalirea contractului cu turcii pentru cumpararea tramvaielor este prevazuta pentru saptamana viitoare. Iar garniturile ar urma sa ajunga la Timisoara incepand de anul viitor in mai multe etape.

,,Ele vor fi livrate pe parcursul anului viitor, in functie de cum facem si noi comenzile, in functie de cum vom sta cu banii. Vreau sa precizez ca noi dorim sa incheiem un contract cadru pentru 21 de bucati. Ne-am angajat minimal la 16, dar intrucat avem trei proiecte europene, vom merge din start pe un contract de 21, ca si contract cadru. Dar mai departe vom vedea", a explicat primarul Nicolae Robu.

Va reamintim, tramvaiele batrane care circula acum in Timisoara au fost fabricate intre anii 1962 si 1973 si au depasit cu mult momenul la care puteau fi casate. Parcul de tramvaie al orasului numara 60 de garnituri din care jumatate sunt vechi.
https://www.opiniatimisoarei.ro/vom-avea-tramvaie-noi-pe-baterii-la-timisoara-a-fost-stabilit-castigatorul-licitatiei-pentru-primele-16-garnituri-cine-le-va-construi/09/07/2019

STiberiu

#66
Sistemul de ticketing al STPT - versiunea POS-uri pe liniile metropolitane

Declaratie: Dupa discutia de pe facebook cu STPT-ul, intelegem ca toate POS-urile trebuie sa fie functionale, pe toate mijloacele de transport si pe toate liniile.

Realitate:
pe liniile metropolitane - in special pe M14 - POS-urile NU functioneaza.

Cuneo

Unda verde pentru tramvaiele noi pe baterii la Timisoara. Banii sunt asigurati. Cand vom vedea pe linii primele garnituri

TIMISOARA. Avem banii, turcii se vor putea apuca in curand de treaba. Primaria Timisoara a semnat marti cu reprezentantii ADR Vest contractul de finantare cu bani europeni pentru prima transa de tramvaie noi, pe baterii, cu autonomie de 63 km, in cazul unei pene de curent sau a unor lucrari.
Licitatia a fost finalizata in luna iunie cand a fost desemnat drept castigator firma Bozankaya Otomotiv MAK. IML ITH VE IHR, societate turco-germana care va construi tramvaiele pentru Timisoara, dupa specificatiile cerute de municipalitate.
Pretul unei garnituri va fi de aproximativ 2,5 milioane euro, iar contractul cadru prevede achizitia, pe etape, deocamdata, a 21 de tramvaie. Cate 7 in fiecare etapa.

Marti a fost semnat documentul pentru primele 7 garnituri.

,,Am depus un numar foarte mare de proiecte pe fonduri europene, 66, care totalizeaza peste 480 de milioane de euro. Astazi semnam finantarea pentru alte 3 proiecte. Cel mai consistent valoric este un priect pe Axa IV, care isi propune achizitionarea a 7 tramvaie, multiarticulate, cu podea coborata. Proiectul are o valoare de 96.378.421,3 lei, din care 81.008.608 valoare eligibila.
Pretul unitar pentru un tramvai a fost de 11.556.250 lei, fara TVA.
In completarea acestui proiect au fost depuse inca doua, identice la continut, care vizeaza achizitia a inca doua seturi de cate 7 tramvaie, in etapele a doua si a treia ale acestui proiect. De vineri, 26 iulie, vom fi in faza de implementare, cu contractul semnat. La licitatie s-a adjudecat oferta care prevede un pret unitar de putin peste 9 milioane,,, a explicat primarul Nicolae Robu.

Asadar, momentul de marti deschide calea celui in care municipalitatea va iscali contractul final cu constructorii turci de la Bozankaya. Livrarea primelor tramvaie noi e programata la 18 luni de la semnarea contractului.

Tranzactia va avea prevazute si alte servicii conexe.

,,Achizitia va cuprinde si urmatoarele, care vor fi incluse in pret: amenajari, dispozitive, echipamente, scule specifice tipului de tramvai oferit, necesare pentru reparatia si mentenanta tramvaielor la S.T.P.T., strung de rectificat profil bandaj si accesoriile si dispozitivele necesare functionarii acestuia, precum si profilograf electronic in vederea masurarii, montorizarii si controlului profilului bandajului, scolarizarea si atestarea personalului S.T.P.T., asigurarea reprezentantei de service in regim permanent la sediul S.T.P.T. pe toata perioada de garantie, materiale consumabile si piese de schimb necesare pentru procesul de mentenanta in perioada de garantie, stoc de piese de schimb si subansamble, consumabile in regim de custodie la S.T.P.T., consultanta tehnica pentru amenajarea logistica, dotari cu echipamente si dispozitive (specifice tipului de tramvai achizitionat), scolarizarea si atestarea profesionala a personalului, sprijin pentru avizarea si certificarea in vederea desfasurarii activitatii de catre autoritatile competente: AFER, BRM, ISCIR, etc. ce vor fi realizate pana la furnizarea primului tramvai,,,, conform documentatiei aprobate prin hotarare de Consiliu Local.

Garniturile vor avea o lungime de 30 de metri, vor putea atinge o viteza maxima de 70 km/h, iar fiecare va putea transporta pana la 170 de calatori.

Primele tramvaie vor ajunge la Timisoara la inceputul anului 2021.

Va reamintim, tramvaiele batrane care circula acum in Timisoara au fost fabricate intre anii 1962 si 1973 si au depasit cu mult momenul la care puteau fi casate. Parcul de tramvaie al orasului numara 60 de garnituri din care jumatate sunt vechi.
https://www.opiniatimisoarei.ro/unda-verde-pentru-tramvaiele-noi-pe-baterii-la-timisoara-banii-sunt-asigurati-cand-vom-vedea-pe-linii-primele-garnituri/23/07/2019

elphax

Daca totul merge bine, in cca 18 luni vom vedea primele tramvaie noi Bozankaya in Timisoara



linkkkk

Ionut

Arata misto, nu ma asteptam. Bine, uneori realitatea bate randarea 3D, dar poate de data asta nu.

elphax

cred ca e doar o randare putin mai futurista
nu ma astept sa fie foarte diferit de cel din pozele de mai sus, doar cu mov in loc de gri si alb in loc de rosu

Cuneo

#71
Un nou contract de finantare europeana (al doilea) pentru achizitia de tramvaie noi pentru Timisoara.
10 milioane de euro nerambursabili pentru 7 tramvaie cu podea coborata, cinci module și o lungime totală de 30m.
Vehiculele au o viteză maximă de 70 km / h și o capacitate combinată de 170 de pasageri. Tramvaiele vor fi echipate cu baterii pentru a permite funcționarea fără retea până la 60 km, oferind mai multă flexibilitate în cazul lucrarilor sau a altor întreruperi ale rețelei electrice. Acest lucru permite, de asemenea, Timișoarei, care va fi Capitala Europeană a Culturii în 2021, sa extinda liniile de tramvai fără a fi nevoie să construiască linii catenare suplimentare - o opțiune atractivă pentru centrele istorice ale marilor orase.



https://www.facebook.com/dandiaconutimisoara/photos/a.870782129625842/2400164200020953/?type=3&theater

elphax

practic nu ai unde sa extinzi liniile in zona centrala . mai degraba sa le refaca / redeschida pe cele inchise in anumite zone mai periferice ale orasului unde acum circula autobuze sau microbuze diesel

Ionut

Timișoara devine model pentru mobilitatea electrică după achiziția a 44 autobuze electrice și 21 de tramvaie noi și moderne

Printr-un proiect LEK3.CO, săptămâna aceasta s-a inaugurat în Timișoara, pe domeniul ETA2U, pe str. Gheorghe Dima, Nr. 1, cea mai mare infrastructură publică de încărcare a mașinilor electrice din România, denumită Charging Plaza Hub700. Ea cuprinde 6 stații de încărcare dintre care 2 sunt se tipul "fast charge". Pot fi încărcate mașinile de tipul Tesla, BMW, Nissan Leaf și Renault Zoe.

Municipalitatea Timișoara promovează mobilitatea electrică, ZERO-poluantă, devenind un model pentru mobilitatea electrică din România. Urmare a susținerii financiare puternice a acestei direcții, parcul auto al STPT a ajuns să conțină în acești 7 ani de când eu sunt Primar, respectiv va conține urmare a unor proiecte cu finanțare europeană deja aprobate la toate nivelurile, aflate în curs de implementare:

• 50 troleibuze (cele contractate de fosta administrație, dar plătite de administrația actuala)
• 30 tramvaie Armonia
• 21 tramvaie Bozankaya
• 44 autobuze electrice


Mobilitate.eu

Cuneo

E OFICIAL! Timisoara primeste finantare europeana pentru 21 de tramvaie NOI!



Unul dintre proiectele cu finanțare europeană aflate pe lista de rezervă transmisă de Primăria Timișoara (PMT) Agenției pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest, a fost aprobat. Astfel, timișorenilor le vor fi puse la dispoziție nu 14 tramvaie noi, aferente celor două contracte semnate deja de PMT cu ADR Vest, și 21 de vehicule.
Primăria Timișoarei anunță că ADR Vest a aprobat Memorandumul pentru subcontractarea tuturor proiectelor aflate în rezervă pentru Axa 3, Axa 4, Axa 10, Axa 13 – Programul Operațional Regional, urmând ca în perioada imediat următoare să se solicite clarificări în etapa de evaluare, selectare şi contractare.

Lista de rezervă cuprinde proiecte a căror costuri se cifrează la aproximativ 140 de milioane de lei:

modernizare terase circulabile existente, montare termosistem pe fațade şi extindere Şcoala Gen. nr.30 din Timişoara, corp A, B şi C cu două corpuri D şi E în regim D+P+2, cu o valoare de 19.908.592,96 lei, cu TVA;
Construcţie şi dotare Liceu Waldorf Timişoara, cu o valoare de 11.265.506,79 lei cu TVA;
Construire sală sport la Şcoala Generală nr.25 din Timişoara, cu o valoare de 7.190.888,01 lei cu TVA;
Extindere iluminat public în Parcul Botanic. Valoare: 3.820.894,22 lei;
Înnoirea flotei de tramvaie – etapa a III-a, valoare totală 96.378.403,45 lei.
Astfel, după primele două contracte semnate în cursul anului trecut, prin care turcii de la Bozankaya A.S. și-au luant angajamentul că vor livrea Timișoarei 14 tramvaie, acum vor fi "nevoiți" să crească numărul acestra la cel puțin 21 de bucăți, Primăria anunțând încă de acum doi ani că are în plan achiziția a până la 40 de astfel de vehicule electrificate.
Conform primului contract semnat între Primăria Timișoara și producătorul turc de tramvaie, primul vehicul ar trebui să ajungă în capitala Banatului la începutul anului viitor, însă reprezentanții companiei Bozankaya A.S. au afirmat că vor face tot posibilul pentru livrarea primei garnituri până la finele anului în curs.

https://voceatimisului.ro/e-oficial-timisoara-primeste-finantare-europeana-pentru-21-de-tramvaie-noi