[TM] Drum legatura Autostrada A1-DN69 zona Timisoara Nord

Started by NGC, July 18, 2017, 07:46:40 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mircea

Văzând postul de pe topicul centurii, am fost curios să văd ce se mai știe de licitatia de aici. Se pare că s-a împins un pic termenul și mai nou e 18.06.2020.

zoltan.csoka

Se pare că licitația a fost suspendată. Știe cineva care este motivul? Mulțumesc

razvan96

Motivul e ca trebuie sa se raspunda la clarificari :)

cutter

Ministrul Bode vs SEAP

Bode, azi: ,,[Pentru] drumul de legătură dintre A1 și DN 6 [...] termenul estimat pentru depunerea ofertelor – 30 iulie 2020. Ați auzit domnul Drulă? 30 iulie 2020!"

SEAP: Licitația este suspendată (deci nu mai are termen de depunere a ofertelor în prezent) din 17 iunie. Anterior suspendării termenul fusese 18 iunie, prelungit de la termenul inițial de 2 iunie

:dunno:

Link la licitație pe SEAP aici.

mircea

Îl credem pe cuvânt că doar nu a mințit niciodată.

SPECTR-2

Termenul limită pentru depunerea ofertelor nu e 30 iulie, cum a anunțat Bode, ci 16 iulie, conform datelor de pe SICAP.

razvan96

Ala e un termen dat automat de SICAP dupa de-suspendarea licitatiei, nu va ramane asa. Probabil undeva la sfarsit de iulie va fi termenul final.

SPECTR-2

Mulțumesc pentru explicație! :)
Între timp, licitația a fost suspendată din nou.

mircea

O singură ofertă pentru realizarea unei noi legături cu autostrada A1, între drumul Timișoara-Arad și nodul de la Giarmata

Tronsonul de 10 kilometri începe de la intersecția cu Sânandrei, pe drumul spre Arad (DN 69) și ,,merge" spre Giarmata, unde este urcarea pe autostradă, trecând prin zona Becicherecului.

O singură ofertă a fost depusă pentru proiectarea și execuția acestui drum.

,,Marți, 4 august 2020, a fost termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului <<Proiectare și execuție Drum de legătură autostrada A1 – DN 69>>. A fost depusă o singură ofertă: Todini Costruzioni Generali SPA. (...) Comisia de Evaluare a CNAIR va analiza oferta în conformitate cu prevederile legislației în vigoare în domeniul achizițiilor publice", transmit reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara.

Valoarea estimată a contractului este de aproximativ 200 milioane lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind Programul Operațional Infrastructurp Mare (POIM) 2014 – 2020. Lungimea traseului este de 10 kilometri. Durata contractului este de 24 de luni, din care proiectare – 6 luni, execuție – 18 luni.

Drumul are o lungime totală de 10 kilometri, va avea două poduri, patru pasaje, două pasaje inferioare și trei noduri rutiere.

Drumul de legătură începe cu circa 300 de metri înaintea intersecției existente dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier, și se dezvoltă pe direcția nord-est spre Autostrada A1. Traseul se racordează la Autostrada A1 cu realizarea unui nod rutier de tip ,,trompetă". Clasa tehnică a drumului de legătură este II, iar viteza pentru care este proiectat este de 100 kilometri pe oră.

Sectorul de autostradă Timişoara – Arad a fost dat în folosinţă în cursul anului 2012. Traficul atras de Autostrada A1 Arad-Timișoara este descărcat pentru accesul în orașul Timișoara, dar și conexiunea cu alte drumuri adiacente orașului Timișoara prin intermediul nodului Giarmata în DJ 691 și a nodului Izvin, în DN 6. Pentru descărcarea traficului rutier de pe autostrada Arad – Timișoara este necesar acest drum de legătură.

sursa: https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/o-singura-oferta-pentru-realizarea-unei-noi-legaturi-cu-autostrada-a1-intre-drumul-timisoara-arad-si-nodul-de-la-giarmata-1333654/

MarcoPolo

Oare de ce doar o oferta? Sunt totusi 10km de "autostrada", aproape cat un lot.
Prea mic bugetul?

horatiu.cosma

https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2207730296039387

"Dezamăgire la Drumul de legatură Timișoara (Sânandrei) - A1: o singură ofertă depusă la licitație!

Din păcate, un singur constructor a depus ofertă la această licitație: fosta firmă italiană Todini, actualmente cu acționariat kazah. Firma a mai avut o tentativă eșuată în anii 2000 de a realiza Centura Sibiu, contract încheiat cu o reziliere.

Firmele mari active pe piața românească au stat departe de acest proiect dintr-un motiv simplu: valoarea lucrărilor a fost subestimată de CNAIR. Incompetența CNAIR și a subcontractorilor săi a lovit din nou.

Motivul principal este că estimările de costuri au fost făcute în 2017, dar în ultimii 4 ani au crescut și prețurile materialelor și cele ale forței de muncă.

În plus, firma care a realizat studiul de fezabilitate are o istorie de subestimare de costuri (un alt proiect la care a făcut asta și ne-am ales tot cu o singură ofertă este Centura Zalău).

Este un exemplu clasic de delăsare și bătaie de joc de la CNAIR. Un proiect care a fost tratat în silă și dispreț încă din 2015.

Acest drum nou de 10km, expres, cu 4 benzi, separare mediană și intersecții denivelate, extrem de important pentru Timiș/Timișoara și Banat a fost tratat ca un proiect nedorit de CNAIR.

Pentru ce vă plătim salariile la CNAIR?! Cât de greu era să faceți o actualizare de costuri și să aduceți prețurile unitare la zi? Pentru manoperă, pentru materiale și așa mai departe?

Trebuia să munciți un pic și poate să faceți o mică actualizare la Hotărârea de Guvern de indicatori tehnico-economici?
Păi de ce să munciți voi când puteți să vă bateți joc de proiect prin a nu face nimic? Nu mai bine să stați pe fundurile voastre că leafa vine și să nu vă asumați nicio responsabilitate?

Domnule Bode, pentru că tot mi-ați transmis mesaje prin presă când ați venit la Timișoara: sunteți mândru de rezultatul licitației? Ați reușit același pocinog ca și la dvs. acasă la Zalău. O singură ofertă de la o firmă exotică. Acolo chinezi, aici kazahi.

De ce credeți că UMB, PORR, STRABAG, ASTALDI, TRAMECO, TIRRENA SCAVI sau alte firme care chiar au făcut autostrăzi în România n-au depus oferte la proiectele acestea? Pentru că au fost prost licitate și nu a păsat nimănui din CNAIR de ele. Rușinos!"

Dominik

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor România a publicat anunțul proiectului de Hotărâre de Guvern pentru exproprierea a 270 de imobile de pe drumul de legătură #A1 Arad -Timişoara - DN 69. Persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3063-hg07082020dpsmpppp?fbclid=IwAR1v0_SoA4wQKhj7BtOxM1WVa4RGFcQh9wTEtXuuwT-n_E05nz_W2Zk9LKo
You're in Steelers Country

Vlad94

Ce se mai întâmplă cu acest proiect. Când se semnează contractul?

Vlad94


NGC