News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[TM] Pasajul Solventul

Started by Chagall, June 30, 2013, 07:11:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

survola

În partea cealaltă de ce nu se sapă?
Sunt ceva probleme cu rețelele subterane?

chicago

Pasajul Solventul sursa Tion.ro

QuoteÎn această iarnă, pe Pasajul Solventul mai mult s-a stat, dar din primăvară au revenit muncitorii. Urmează, în această toamnă, o operațiune mai complexă din punct de vedere tehnic, care se va desfășura până spre finalul anului, iar după aceea ar mai fi nevoie de doar trei-patru luni pentru realizarea ultimelor detalii. Și așa, ar fi o întârziere de peste doi ani față de termenul promis inițial.

Pasajul ăsta va schimba radical felul în care zona de vest se conectează cu restul orașului. Va transforma tot Ronațul, dar cu tot cu Mehala, Bogdăneștilor. Momentan, Ronaț, mai ales, este un fel de cul-de-sac, o zonă destul de izolată. Pentru că aici este și spațiu, mă aștept la o dezvoltare economică puternică în următorii ani.

În același timp, important că nu construim aici o autostradă urbană, ci este un proiect care include linii de tramvai înierbate, care include piste de biciclete, trotuare. Deci, tocmai pentru că ne așteptăm ca această zonă să se dezvolte și nu cu fabrici, ci cu oameni, e important să includă și această parte de mobilitate alternativă, nu este doar un pasaj pentru mașini. Mă bucur că avem și o finanțare prin «Anghel Saligny» și atunci, speranța este că Guvernul ne va da acești bani în acest an și la începutul anului viitor, să putem absorbi toată suma de 43 de milioane de lei și să nu avem întârzieri din cauza banilor. Per total, este un proiect consistent, pe care îl finanțăm inclusiv din bugetul local. (...)

Bineînțeles că tramvaiul de pe Bogdăneștilor, care va funcționa în următorul an cu o buclă provizorie, apoi va putea trece pe sub pasaj și va putea să conecteze și restul orașului. Asta va schimba și transportul în comun foarte mult. Este un proiect care vine cu foarte multe beneficii, un proiect pe care tot orașul l-a așteptat de zeci de ani. Este un proiect care nu este important doar pentru acest cartier, ci va avea efecte pozitive pentru tot restul orașului"
, a declarat, pentru Tion, primarul Dominic Fritz.

Spre deosebire de șantierul de la alt pasaj, Michelangelo – unde s-a intervenit ,,clasic" –, la Solventul este folosită o tehnică de lucrare diferită, mult mai complexă. Este vorba de un cheson – o cutie de beton care va fi ,,împinsă" sub calea ferată. Materialul ,,săpat" astfel va fi tras înapoi, deși de obicei se preferă împingerea acestuia. ,,Cutia" împinsă va rămâne în urmă și va reprezenta structura de rezistență a noului pasaj.

Este un șantier cu multă tehnologie din punct de vedere ingineristic. Începând de la pereți mulați, care este o tehnologie este nu uzuală, dar partea clar partea cea mai interesantă este parte de cheson. Este o structură destul de mare, pentru că este 28 per 70 de metri, cu nouă metri înălțime. Este, practic, o cutie de beton foarte mare. Are și tehnologie mai complexă, având în vedere că, în mod normal, chesonul este de împingere. Se folosește uzual în Italia, unde este preferată cea cu structură masivă, cu pereții de beton foarte mari; adică până la 2 metri – 2 metri și jumătate grosime, dar asta însemna în cazul în care betonul avea 5 metri grosime, ceea ce presupunea să coborâm mult, dar aveam pânza freatică.

De aceea, s-a ales să facem o structură cu pereți mai subțiri, în jur de 70 – 80 de centimetri, dar câștigăm de fapt 3,5 metri de săpătură. Ieși și cu trei metri și jumătate din apă. Tehnologia asta înseamnă că aveam mai puțin beton, că este structură de rezistență la compresiune, în schimb, trebuie pus mai mult oțel, fier, fier-beton. Ca să reziste la fricțiunea de împingere, toată «cutia» va avea un sistem de post-tensionare, cabluri de post-tensioning. Este o tehnologie mai dezvoltată",
a declarat, pentru Tion, Luigi Pastorelli, din partea Spic Internazionale.

Cam 50-60 de metri (de împingere a chesonului) se face în două luni – două luni și jumătate, în funcție și de ce găsești pe sub calea ferată. Anul viitor trebuie făcute operele de finisaj, drumurile de fapt și șinele de tramvai. Astea nu sunt în lungime mare, sunt în total 500 – 700 de metri în total, asta va merge mai repede. Per total, sper să fie finalizat în luna aprilie a anului viitor. Dar este clar, cât timp se construiește chesonul, pe partea din afara lui se poate lucra în paralel: breteaua de drum, trotuarul", a mai spus Luigi Pastorelli.

Lucrările au început de abia spre finalul anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul. Au fost și ceva probleme create de pandemie, dar și cu banii, guvernul suspendând o perioadă plățile Programului Național de Investiții ,,Anghel Saligny". În cazul Solventul, finanțarea de 9 milioane de euro fusese obținută la începutul anului 2023. Acum, dacă va fi respectat și noul termen – aprilie 2025 –, lucrările ar trebui să fie gata cu o întârziere de vreo doi ani și ceva față de termenul inițial.



















Powered by API/PUM imgur uploader

mdragos

Inca 18 luni din acest moment. Dec 2025, cel mai num caz ....

a.l.x

PASAJUL SOLVENTUL și bucla liniei Tv5 Ronaţ- Stadiu lucrări 12.04.2024 Timişoara


  O nouă filmare care surprinde... cum 2 utilaje stau parcate,iar unul se plimbă față-spate.
  Nu înțeleg cum pot să apară în fața camerei și să dea interviuri de genul de mai sus,mă gândeam că depășim era Robu odată cu venirea lui Fritz.
Quoteatunci, speranța este că Guvernul ne va da acești bani în acest an și la începutul anului viitor, să putem absorbi toată suma de 43 de milioane de lei și să nu avem întârzieri din cauza banilor.

Ar fi frumos să ne spună ce penalități a acordat primăria pentru Bogdăneștilor,pasajul Solventul,modernizarea străzii Solventul Gara de nord etc.
 
Mulțumim frameD  Future PRODUCTIONS!

dorum

Mai trebuie asteptat. Inca nu s-a dezvoltat SPIC-ul la culturile agricole... :(
Io nu stiu cum mortii ma-si dam doar peste handicapati de astia ca si constructori.