[TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara

Started by Vlad94, February 02, 2019, 10:26:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mircea

Realizare conexiune feroviară cu aeroportul internațional Traian Vuia Timișoara (proiectare și execuție)

În urma finalizării studiului de fezabilitate au fost prevăzute o linie nouă electrificată, racordată în linia existentă CF 217 Timișoara Est – Radna, o stație de cale ferată cu două linii pentru trenurile de călători situată în imediata vecinătate a Terminalului aeroportului internațional Traian Vuia Timișoara și modernizarea liniei existente CF Timișoara Est – Radna, de la stația CF Timișoara Est până la punctul de racordare.

Valoarea totala estimata 353.781.161,43  RON

SEAP

tom_sawyer

#61
Iar gară înfundată, specialitatea Baicons. N-au putut prelungi linia cu 500 m ca să se lege de linia industrială a aeroportului care duce la stația Remetea Mare.

Se putea face curse Timișoara-Lugoj cu oprire la aeroport.

S-a ales varianta 2a




Powered by API/PUM imgur uploader

Archi

#62
Asa am inteles si eu:

-Racordul nou se face linie dubla
-Se dubleaza linia existenta intre racord si halta Giarmata Vii
-Ramane linie simpla intre Halta Giramata vii si magistrala (cam 3.5km)

Sincer puteau face linie dubla pe toata distanta pana la aeroport daca tot fac atata deranj. Probabil nu au vrut sa se complice cu defrisarea a 5 metri din padure cat sa aiba loc a doua linie..

Tot proiectul asta chiar daca e interesant din punct de vedere al infrastructurii sunt foarte curios daca se va materializa si daca da cata lume il va folosi.

Presupunand in perspectiva de 4-5 ani un trafic de 2.5-3 mil pax/an pe aeroport (acuma avem jumatate atata) asta se traduce in mare in o medie de 8000 de pasageri pe zi. Este safe sa zicem ca cel putin 50% din acestia vor prefera masina / taxi / uber / sa sune familia sau un prieten din diferite motive personale, deci ne ramane un maxim potential de 4000 de pasageri care ar putea folosi trenul daca ii ajuta si e facil.

Pentru a avea un serviciu decent si a face metoda trenului atractiva ar trebui sa avem cel putin 3 sau chiar 4 trenuri pe ora (ok si 2 la ore nepopuare) 18 ore pe zi.

Deci la 40 de perechi de trenuri pe zi, ceea ce ar fii decent (desi se poate si mai bine) am avea in medie un maxim de 50 de potentiali calatori pe tren pe directie, iar asta presupune o dublare in urmatorii 5 ani a traficului pe TSR. La traficul de acuma ar fii jumatete, deci o medie de 25 de pasageri pe tren.

Oricum acesti 25 sau 50 de oameni incap lejer intr-un autobus, iar daca autobusul de aeroport ar fii cu adevarat expres, fara alte opriri inafara de Modern, Cartan, Centru si Gara si ar merge cu viteza traficului (pe modelul autobusului 100E la Budapesta care merge intre centru si aeroport fara nici o oprire) timpul mediu de deplasare door to door ar fi cam tot acolo ca si cu trenul. Cu 10% din banii pe care ii bagam in linia si gara asta se pot cumpara si opera 15 autobuse care sa asigure frecventa la maxim 7-8 minute. Singurul dezavantaj este ca timpul de deplasare creste la orele de varf.

Nimeni nu foloseste E4 actual fiindca vine foarte rar, se opreste foarte des si drept urmare face foarte mult.

Vlad94

Am putea avea trenuri din oră în oră între Arad-Timișoara Nord-Aeroport. Din cauza liniei simple nu cred că merg mai multe.

elphax

nici nu prea e nevoie, la cat de putin trafic mai este pe aeroportul asta.

tom_sawyer

Companiile care vor să construiască linia ferată spre Aeroportul Timișoara

Perioada de proiectare și execuție a lucrărilor va fi de 30 de luni, dintre care opt luni pentru elaborarea proiectului tehnic şi 22 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse următoarele oferte:

    1. Ofertant unic: PORR Construct
    2. Ofertant unic: FCC Construccion SA
    3. Ofertant unic: Swietelsky Construct
    4. Asociere: Precon Transilvania SRL (lider), Homlok Románia Kft., Drum Asfalt
    5. Asociere: BAWI Construction (fosta WIEBE România) (lider), Constructim SA.

Proiectul presupune modernizarea și dublarea liniei simple secundare Timișoara Est-Radna.

Este vorba de secția 213, pe care se circulă acum cu călători doar de la Timișoara Est la Remetea Mică, pe o distanță de 37 km din totalul de 67 km cât are toată secția. Pe aici circulă acum doar trenurile operatorului privat Regio Călători, care a închiriat secția de la CNCF CFR SA. De asemenea, proiectul presupune și construirea peroanelor în Halta Viile Giarmata (situată la 9 km de Timișoara Est), cu o lungime utilă de 200 m.

Se prevede îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 80 km/oră pentru trenurile de marfă și respectiv, la 120 km/oră pentru trenurile de călători. De asemenea, se va asigura gabaritul de electrificare (în sistem de alimentare de 25 kV), și este prevăzută asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabarit de încărcare C, lungimea liniilor din stație, facilități pentru persoane cu mobilitate redusă.

În proiect mai este prevăzută montarea sistemelor de sonorizare și avizare a călătorilor, teleafișaj pentru informare, sisteme de supraveghere video, montarea de instalații de telecomunicații digitale, echipamente pentru aplicații informatice, instalații de radiocomunicații și cablu subteran de fibră optică pe traseul Timișoara Est-Giarmata-Terminal Aeroport Internațional Traian Vuia Timișoara.

https://clubferoviar.ro/oferte-pentru-linia-ferata-spre-aeroportul-timisoara/