[CJ] Drum legatura Autostrada A3-DN1 zona Tureni

Started by kernell, June 11, 2017, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

Dacă se face și restul de A3 până la Tg Mureș, foarte probabil că mult din traficul către Moldova o va lua direct pe A3 de la Gilău. Ar rămâne doar traficul către Bucovina/Botoșani care va prefera să treacă prin Cluj, în direcția Dej-Bistrița. Dar și aici, poate că odată cu terminarea A3 între Borș și Suplacu se va muta din trafic ca să treacă prin Zalău-Dej.

cristi5

Exact, primaria Cluj ar trebui sa gaseasca modalitati sa sprijine Tureni. Pana se construieste Tureni, e gata A3 pana la Targu Mures. Apoi Clujul poate inchide traficul greu prin oras (intre Baciu si Muncii) redirecandu-l pe la Tureni. Ramane numai traficul care are ca destinatie Clujul...

dumbravaandrei

#107
@dragos: cu A pana la Ungheni, am o vaga presimtire, ca BT/SV vor prefera rutele prin Reghin (spre Bistrita sau Tg Neamt), nu prin Dej :)
Am fost si eu sambata prin zona, pe la ora 15:00 prin Baciu, dupa ce am trecut de blocuri, era chiar lejer.
Cat despre Tureni, stiu ca erau probleme acolo cu un sit Natura 2000.

mihaihedes

Tureni nu mai are ce face. A făcut ce depindea de ei. Mingea e la CNAIR ( DRDP Cluj) . Eventual CJC și Municipiul Cluj să mai preseze politic. În rest totul este in mana "partenerului serios" ...

nyros

Fara presiune publica si mai ales politica nici poveste sa se faca vreodata legatura A3 la Tureni!

prd.marius

Tureniul ca Tureniul, dar nu inteleg de ce nimeni din Turda nu face presiune.
Acolo e ceva grav. Cozi tot timpul aproape. Mai au si podul de sta sa cada...

StefanCelMare

#111
Quote from: mihaihedes on October 08, 2018, 05:00:56 PM
Tureni nu mai are ce face. A făcut ce depindea de ei. Mingea e la CNAIR ( DRDP Cluj) . Eventual CJC și Municipiul Cluj să mai preseze politic. În rest totul este in mana "partenerului serios" ...

Ești sigur că Tureniul a făcut ce putea face?
Eu știu că factorii de decizie locali s-au opus inițial pentru varii motive - de la întreruperea accesului spre o parte din terenuri, la ceva conductă mare de apă care urma să fie trasă prin zonă.
Mie așa mi-a rămas în minte, că local nu s-a dorit centura de legătură cu A3 (poate nu niciodată, dar cu siguranță nu atunci).
Sau cel puțin ei au fost cei care au oprit atunci tot procesul, imediat după publicarea planșelor cu opțiunile de traseu, la dezbaterile de la primăriile din zonă.

PS - cel puțin teoretic, situl N2000 nu ar trebui să fie o piedică reală.
E foarte puțin afectat un colț și așa afectat.
Acolo trebuie doar făcute actele, parcursul oricărui proiect la Agenția de Mediu, cu studii de teren, apoi cu avizare, etc.
Nici asta nu sunt sigur că s-a făcut.

Eu zic că mai e mult până departe.

alexV

^
consiliul local Tureni a eliberat avizul. s-a intamplat de vreo doi ani.
intr-adevar au fost ceva conditii, dar s-au solutionat si ideea e ca CL Tureni a acordat aviz proiectului.

mihaihedes

Acesta era ultimul stadiu al proiectului la începutul lui septembrie. Comuna Tureni a luat demult deciziile care trebuia să le ia. Acum mingea este la București blocată în ceva sertar...
Quote from: prd.marius on September 04, 2018, 11:38:44 AM
Va transmit mai jos ce raspuns am primit de la CNAIR legat de acest drum. Poate cineva mai experimentat imi poate explica ce inseamna asta.

Urmare a petiției dumneavoastră prin care solicitați informații privind stadiul lucrărilor la drumul de legătură între A3 și DN1  în zona localității Mărtinești, , vă comunicăm următoarele:

Pentru proiectul ,,Elaborare studiu de fezabilitate – Drum de legătură între Autostrada A3 și DN 1 (zona localității Mărtinești)"- Contract pentru «Servicii de întocmire studii teren, proiectare Studiu de Fezabilitate, avize și acorduri, asistență tehnică în perioada de clarificări solicitate la documentația de atribuire a Proiectului Tehnic și execuție pentru ,,Drum de legătură între Autostrada A3 și DN 1 (zona loc. Mărtinești)"» se fac demersuri pentru a fi cuprins într-un program de finanțare, fie în Master Planul General de Transport, fie în  Programul Operațional Infrastructura Mare.

Proiectul faza Studiu de Fezabilitate a fost avizat în C.T.E. C.N.A.I.R. S.A. (cu mențiunea ,,în soluția prezentată la varianta 2 și sistem rutier flexibil cu continuarea procedurii obținerii acordului de mediu") și în C.T.E. M.T. (cu mențiunea ,,ca până la supunerea spre avizare a Consiliului Interministerial, C.N.A.I.R. S.A. va trebui să prezinte informații suplimentare privind identificarea surselor de finanțare"). Este în derulare procedura de promovare în vederea obținerii avizului Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe (aviz condiționat de identificarea sursei de finanțare).

După obținerea avizului Consiliului Interministerial, documentația va fi promovată în vederea obținerii Hotărârii de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici pentru realizarea obiectivului.

Calendarul precis al lucrărilor va fi implementat în momentul în care sursa de finanțare va fi asigurată, după obținerea Avizului Interministerial și a Hotărârii de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-ecnomici.

După parcurgerea etapelor menționate mai sus, va fi demarată procedura de execuție a lucrărilor.

Cu stimă,
CNAIR S.A.


dragos76

Dacă se așteaptă după finanțare aprobată de guvern... Dzeu cu mila! Oare în ce măsură se poate implica consiliul județean pentru această finanțare a SF-ului?

Granata06

Fara presiune din partea autoritatilor din Turda nu se va face nimic. Pana acum nu am vazut aceasta presiune. Primarul este PSD, posibil si asta sa fie o explicatie pentru tacere.

elphax

am mai zis, protest zilnic in giratoriul din Turda de la 12:00 la 12:15 pana se misca ceva
blocata trecerea de pietoni sau cevaa

dragos76

Nu cred că trebuie să ne bazăm doar pe presiunea celor din Turda. E o problemă care afectează o proporție foarte mare din locuitorii județului:
1. pe cei din Turda, deoarece au un trafic de tranzit substanțial
2. pe cei din Cluj, deoarece orice deplasare în/din direcțiile Alba/Mureș ia cu ce puțin 15 minute în plus față de soluția cu acest drum de legătură.

Eu mai degrabă aș încerca să pun presiune pe consiliul județean ca să ia inițiativa. Dar aici mi se pare că Păunel e mai preocupat de războiul lui cu Ciceo la aeroport și de peticirea drumurilor județene, pompos promovată ca reabilitare.

utopium

Si eu zic ca CJ ar trebui sa insiste pentru realizarea acestui drum. Dar ar ajuta si implicarea primarului turdean, mai ales ca e PSD-ist. Si da, Tise nu e ceea ce ar trebui sa fie la conducerea judetului, e preocupat de lucruri prea marunte, nu zic ca e rau ca reface drumurile judetene, dar e nevoie de mult mai multa viziune la CJ.

elphax

nu vor sa faca , si e un mizilic, un ciot de 4 km si 2 intersectii - se poate face in 12-16 luni