[CJ] Drum legatura Autostrada A3-DN1 zona Tureni

Started by kernell, June 11, 2017, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mihaihedes

#90
Firesc ar fi dar uită-te ce distanta este. Trece cea mai mare parte prin pădure, ar fi nevoie de niste viaducte care nu ar fi tocmei ieftine, acordul de mediu ar dura între câtva ani și o veșnicie. Execuția ar fi finalizată și sărbătorită la centenarul al doilea.

Ce-a mai plauzibilă și realizabilă varianta este Tureni-DN1.

Oricum și Centura Metropolitana din Cluj Napoca e cam SF ( de la sciene fiction) 38 km care trec prin câteva zone foarte complicate din punct de vedere urbanistic, exproprieri, etc.

alexV

Un raspuns de la DRDP Cluj mai jos.
Incredibil cum de 1 an si o luna proiectul este tot in faza de promovare catre consiliul interministerial. Vezi raspunsul de le pagina 2 a acestui thread.
Au facut un pas in spate si cu finantarea. Nu mai e din bugetu propriu, ci incearca sa ii gaseasca bani de la bugetu central, sau europeni.



nyros

Rolul intregului aparat administrativ in domeniu e sa faca sa para foarte complicat de facut lucruri simple gen 5 km de drum 1+1 si o intrare in autostrada fara complicatii tehnice.
De la Turda la Gilau nu sunt intrari si iesiri de pe autostrada, nu sunt puncte de servicii desi au trecut 10 ani de cand e gata autostrada!
Pentru cea mai mare parte a Clujului autostrada Turda-Gilau si viitoarea Gilau-Nadaselu sunt ca si inexistente. Pe ambele segmente intrarea se face traversand cele mai aglomerate zone de la periferia Clujului, Floresti si Baciu.
Orice clujean nemazochist cand aude de Floresti sau Baciu se gandeste automat la rute alternative, singurul interval orar cand sunt atractive rutele astea sunt intre 12 noaptea si 6 dimineata.

Bogdan_Cluj

Cateva informatii (nu stiu cat de "reale", sau e doar gargara):

"Centura nu a intrat în Hotărâre de guvern pentru a fi făcută. Am discutat cu dl. secretar de stat, la rândul lui a discutat cu comisia ministerială și se lucrează, ca în 4 săptămâni să iasă hotărârea de guvern, iar această centură să fie prinsă la execuție, apoi în noiembrie, la a treia rectificare de buget a Guvernului să reușim să alocăm bani, să începem demersurile, e vorba de 4,2 km."


http://turdainfo.ro/index.php/mai-multe/administratie/14190-sperante-pentru-asa-zisa-centura-ocolitoare-a-turzii

prd.marius

Asa cum zice si articolul, poate sunt naiv, dar chiar ma leg de orice speranta.
Sper ca drumul asta sa fie construit vreodata, ca deja prin Turda e dezastru.

prd.marius

Va transmit mai jos ce raspuns am primit de la CNAIR legat de acest drum. Poate cineva mai experimentat imi poate explica ce inseamna asta.

Urmare a petiției dumneavoastră prin care solicitați informații privind stadiul lucrărilor la drumul de legătură între A3 și DN1  în zona localității Mărtinești, , vă comunicăm următoarele:

Pentru proiectul ,,Elaborare studiu de fezabilitate – Drum de legătură între Autostrada A3 și DN 1 (zona localității Mărtinești)"- Contract pentru «Servicii de întocmire studii teren, proiectare Studiu de Fezabilitate, avize și acorduri, asistență tehnică în perioada de clarificări solicitate la documentația de atribuire a Proiectului Tehnic și execuție pentru ,,Drum de legătură între Autostrada A3 și DN 1 (zona loc. Mărtinești)"» se fac demersuri pentru a fi cuprins într-un program de finanțare, fie în Master Planul General de Transport, fie în  Programul Operațional Infrastructura Mare.

Proiectul faza Studiu de Fezabilitate a fost avizat în C.T.E. C.N.A.I.R. S.A. (cu mențiunea ,,în soluția prezentată la varianta 2 și sistem rutier flexibil cu continuarea procedurii obținerii acordului de mediu") și în C.T.E. M.T. (cu mențiunea ,,ca până la supunerea spre avizare a Consiliului Interministerial, C.N.A.I.R. S.A. va trebui să prezinte informații suplimentare privind identificarea surselor de finanțare"). Este în derulare procedura de promovare în vederea obținerii avizului Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe (aviz condiționat de identificarea sursei de finanțare).

După obținerea avizului Consiliului Interministerial, documentația va fi promovată în vederea obținerii Hotărârii de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici pentru realizarea obiectivului.

Calendarul precis al lucrărilor va fi implementat în momentul în care sursa de finanțare va fi asigurată, după obținerea Avizului Interministerial și a Hotărârii de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-ecnomici.

După parcurgerea etapelor menționate mai sus, va fi demarată procedura de execuție a lucrărilor.

Cu stimă,
CNAIR S.A.

Ionut


horatiu.cosma

Explic eu ce zice scrisoarea aia:

1. Nu s-a făcut nimic în plus față de anul trecut.
2. Nu s-a depus nimic la APM Cluj pentru a începe procedurile pentru obținerea acordului de mediu.
3. Consiliul ăla Interministerial de Avizare a Lucrărilor Publice nu dă ok-ul fără acord de mediu, deci nu se poate ajunge la Hotărâre de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici.
4. Din cele de la punctul anterior, nu se poate lansa o licitație, sau se poate ca la Sibiu-Pitești 1&5 (fără acord de mediu), dar se va bloca la un moment dat.

Singura șansă de deblocare e să plătească DRDP Cluj cele 2 facturi emise de proiectant încă din 2017.


Bogdan_Cluj

20 septembrie la TVR Cluj, primarul din Turda (PSD) spunea ca:
- avem si un secretar de stat la MT din judetul Cluj care sigur ca ... tine la judet si a incercat si se pare ca va fi o hotarare cat de repede sa fie aprobat (citat aproximativ)

Aveti aici link direct la discutie (dupaia vorbeste si despre podul de la Turda - unde a fost contractat proiectantul):
https://youtu.be/Vvo2QxMnifU?list=PL0kgFO8KjIMHaKtXzAaq8cv7o37wpWI1m&t=1513

mihaihedes

Dacă fac legătura aceea mai luam o gură de aer până fac VOCJ-N.

cristi5

VOCJ-nord nu exista nici macar la nivel de carioca pe harta

Intrebarea mea e daca ar putea traficul Gilau-Jucu sa fie redirectat pe la Tureni. Timpul de parcurs ar fi destul de predictibil spre deosebire de intrarea in Baciu si Cluj. Dar nici distanta, nici topografia (Gilau-urcare-coborare-Tureni-urcare-Valcele-coborare-Jucu) nu ajuta.

elphax

raman mai multe probleme
- aglomeratia din zona Apahida unde se merge pe o singura banda
- pantele dure de pe centura existenta
- pantele de langa Tureni - ar fi necesar sa fie cel putin 2+1 daca nu chiar 2+2
- la cum vad eu estimarea la 8:45 vineri dimineata nu se castiga timp nici combustibil



Powered by API/PUM imgur uploadered by API/PUM imgur uploader[/size]

voicul

Nu imi e clar ce ai vrut sa demonstrezi dar imi pare ca:
De la Tureni nu intrii pe A3 (daca ar fi nod) ca sa ajungi in Apahida, ci mergi drept si dreapta pe centura Clujului.

prd.marius

#104
Quote from: cristi5 on October 05, 2018, 08:24:37 AM
Intrebarea mea e daca ar putea traficul Gilau-Jucu sa fie redirectat pe la Tureni. Timpul de parcurs ar fi destul de predictibil spre deosebire de intrarea in Baciu si Cluj. Dar nici distanta, nici topografia (Gilau-urcare-coborare-Tureni-urcare-Valcele-coborare-Jucu) nu ajuta.

Din punctul meu de vedere, nu cred ca ajuta traficul Gilau-Jucu din punct de vedere al distantei.
Este mult prea mare ocolirea fata de Gilau - Floresti - Cluj-Napoca (Bulevardul Muncii) - Jucu. (poate si Baciu undeva prin mijloc)
Dar ca timp s-ar putea sa ajute. Eu totusi cred ca lumea nu o va lua pe acolo. Cred ca tot numai traficul N - S (si invers va fi ajutat).
Din ce vad eu, poate ma insel (chiar sper sa ma insel si toata lumea sa ocoleasca orasul  :D), tot ce merge dinspre V spre Moldova (mai ales nordul Moldovei), trece prin Cluj-Napoca, chiar prin centru. Foarte multe masini tranziteaza orasul prin centru catre Moldova.