News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#1140
^
Informăm utilizatorii rețelei de drumuri naționale și autostrăzi că OG14/2024, a adus modificări la OG15/2002, privind tariful de utilizare (rovinieta), cu intrare în vigoare de la 11 martie 2024.
Precizăm că rovinietele valabile la data de 11 martie 2024 își vor păstra valabilitatea.
facebook.com/people/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica/100057139403448/





Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

Nu vi se par incredibil de mici valorile astea? Ok, sa zicem ca Slovenia a fost dintotdeauna cea mai scumpa, dar si daca compar cu Austria, Ungaria sau Bulgaria noi tot sunt mult prea ieftini.

TVlad

Ei or avea mai mici alte taxe care la noi sint mai mari.

alin2pas

Ne taxează în conformitate cu ceea ce ne oferă. În Ungaria din câte știu nu se taxează decât pe drumurile rapide și doar o mică parte din drumurile naționale, iar Bulgaria are o rețea de autostrăzi cam dublă la lungime față de a României dacă o raportăm la populația țării sau la suprafață. Cu Austria e cam greu să ne comparăm. Ce autostrăzi montane avem noi?

Deutschländer

Nu stiu daca preturile sunt cinstite sau nu, dar ce nu inteleg eu e cum o zi pentru Cat B este mai mare decat pentru C si D.

alin2pas

Probabil influența marilor transportatori (care nu folosesc mașini de transport marfă sub 3,5 tone MTMA) a avut un rol. La autoturisme (care ar afecta marea majoritate a populației) e mult mai mică decât la dube și autoutilitare de categoria B (sub 3,5 tone).

Ionut


dr4qul4

Zi sa dea si el un coniac scump si-l sustinem cu PPP pe A3 (cu o taxa, pt autoturisme = 1% din salariul minim brut pe economie).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Și-așa îmi e dator cu o sticlă de ceva tare (și bun) de la un pariu foarte vechi legat de CraPi. Dar nu are obraz. Nu de sticla propriu-zisă, ci de propria onoare. Mă rog, onoare... ce-o fi aia.

tom_sawyer

#1149
Chiar mă întrebam după faza cu "for fun" de ce e nevoie până la urmă de un partener privat pentru Comarnic-Brașov? Nu poate statul să obțină un împrumut pentru construcție și nu poate CNAIR/CNIR-ul să încaseze taxa de autostradă?
Pentru ce să plătească statul o redevență care să acopere profitul privatului? Nu poate să și-o plătească sieși?

PS: întreabă-l pe Șerbănescu când pune la dispoziție datele de trafic din recensământ în mod transparent, normal la cap, ca în 2015, pe sectoare de drum.
Ce a făcut CESTRN-ul:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.msg440910#msg440910
Explică bine @pasadia :
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.msg440975#msg440975

shift2rail

^raspunsul e dezarmant de simplu: slaba, daca nu lipsa totala a capacitatii administrative a statului roman de a gestiona un proiect infra complex de la design(D)-finantare(F)-constructie(B)-operare(O)-mentenanta (M).

Intr-un aranjament PPP - DBO, DFBO, DBOM, etc - partenerul privat iti livreaza proiectul la cheie, evident contra unui return care sa acopere riscurile finantarii, constructiei, operarii si comercializarii.

imho, CNI(R) si-ar justifica existenta daca ar deveni agentia PPP a statului ptr proiecte rutiere, feroviare si navale.

Ionut

#1151
Emisiunea RRA Radio România Actualități martie 2024 despre taxare rutieră, rovinietă.


S-a vorbit foarte mult despre rovinietă și foarte puțin despre proiecte. Nimic interesant așa de breaking news pentru voi legat de vreun proiect anume. Nici nu prea ar avea ce.

tom_sawyer

Pe mai multe drumuri judeţene din Braşov se va plăti taxă de liberă trecere pentru maşinile de mare tonaj

Consiliul Judeţean Braşov întrunit joi, 25 aprilie, în şedinţă ordinară, a aprobat Regulamentul pentru eliberarea și folosirea permiselor de liberă trecere (LT) pentru circulația vehiculelor pe drumurile județene din județul Brașov pe care sunt instituite limitări de tonaj, un document în premieră, care va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2025.

De anul viitor, pe opt drumuri judeţene din zona Braşov, patru drumuri judeţene din zona Făgăraş şi patru din zona Rupea vor fi aplicate tarife de liberă trecere pentru toate vehiculele a căror masă maximă autorizată depăşeste limita de tonaj aplicată unui anumit sector, înmatriculate temporar sau definitiv şi care utilizează reţeaua de drumuri judeţene pe parcursul unei perioade date.

,,Până acum, Consiliul Județean a instituit restricții de tonaj pe anumite drumuri fie pentru că aveau un sistem rutier cu o capacitate portantă redusă, fie din cauză că traficul intens de mare tonaj provoacă neplăceri riveranilor. Neavând însă nici regulamentul și nici mecanismul pentru eliberarea acestor permise de Liberă Trecere contra cost, într-un mod care să fie în acord cu posibilitățile din zilele noastre, în prezent aceste LT-uri se dau liber, oricui, pe oricâte drumuri şi pentru oricâte maşini. Am gândit un sistem care ar putea funcționa sub forma unei aplicații la care să aibă acces oricine, iar permisul LT să se obţină online. Am cerut oferte preliminare de la firme specializate în domeniu, după care împreună cu colegii de la Direcţia de Drumuri am făcut acest regulament. Acum, că avem documentul de reglementare aprobat, putem începe procedurile pentru achiziţia realizării acestei aplicaţii", a explicat vicepreşedintele CJ Szenner Zoltan, iniţiatorul proiectului.

Drumurile judeţene din zona Braşov cu limitare de tonaj şi pentru care utilizatorii vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare vor plăti tarife LT sunt:

    DJ 106 B Vulcan (DJ 112 A) – Holbav – Paltin (DJ 106A) km 0+000–6+505, limită 7,5 tone;
    DJ 108 Hărman (DJ 112A) – Sânpetru km 0+000–4+380, limită 7,5 tone;
    DJ 112: Hărman – Podu Olt – lim. Jud. Covasna km 0+000–10+100, limită 3,5 tone;
    DJ 112 A Hărman – Bod – Hălchiu – Codlea – Vulcan – DN 73A km 0+000–38+980, limită 7,5 tone;
    DJ 112 B: Intersecţie A3 – Vulcan km 2+151–5+030, limită 7,5 tone;
    DJ 112 C Hălchiu – Satu Nou – Dumbrăviţa – Vlădeni km 0+000–15+500, limită 7,5 tone;
    DJ 103 Braşov – Sânpetru – Bod – lim. Jud. Covasna km 0+000–17+987, limită 7,5 tone;
    DJ 113 Sânpetru (DJ 103) – Preventoriu TBC Sânpetru km 0+000–2+500, limită 7,5 tone.

Drumurile judeţene din zona Făgăraş cu limitare de tonaj şi pentru care utilizatorii vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare vor plăti tarife LT sunt:

    DJ 103D: Viștea de Jos – Viștea de Sus (DJ 104A) km 0+000–5+106, limită 7,5 tone;
    DJ 104B: Făgăraş – Ileni – Hârseni – Sebeş km 4+604–13+862, limită 12 tone;
    DJ 104C: Făgăraş – Hurez – Săsciori – Recea km 4+972–12+700, limită 12 tone;
    DJ 105B: DN1 Sâmbăta de Sus – Staţiunea climatică Sâmbăta km 0+000–14+620, limită 12 tone.

Drumurile judeţene din zona Rupea cu limitare de tonaj şi pentru care utilizatorii vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare vor plăti tarife LT sunt:

    DJ 104 D: Făgăraş – Şoarş – Bărcut – lim. Jud. Sibiu km 1+960–27+400, limită 12 tone;
    DJ 105 Voila – Cincşor – Cincu – lim. Jud. Sibiu km 0+000–18+843, limită 12 tone;
    DJ 105 A: lim. Jud. Sibiu – Cincu – Rotbav – Şoarş – Văleni – Lovnic – Jibert – Dacia – Rupea km 29+473–81+600, limită 12 tone;
    DJ 131 A DN 13 (Gara Rupea) – Homorod (DJ 132) km 0+000–2+878, limită 3,5 tone.


,,Proiectul nostru este unul ambițios, având în vedere că niciun alt consiliu judeţean nu a mai implementat un sistem atât de direct, rapid, și flexibil. Utilizatorul va avea posibilitatea să își configureze LT din aplicație, selectând un drum, mai multe sau toate drumurile județene, precum şi perioada pentru care dorește permisul de liberă trecere, urmând ca tariful să fie calculat exact în funcție de tonajul vehiculului, de perioadă și de lungimea drumului, iar eliberarea documentului să se facă în câteva ore", a menţionat vicepreşedintele CJ Szenner Zoltan.

brasov.net