Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Drax

Nu ar fi mai bine ca podul de la Giurgeni-Vadu Oii sa fie pur si simplu fara taxa?
E de banuit ca s-a amortizat deja si ar "motiva" o parte din trafic sa foloseasca traseul vechi pe la Harsova in loc de Fetesti (mai ales in scurtele perioade in care se aglomereaza)

danutzu_1069

^
Taxele nu sunt pentru amortizarea investiției ci pentru... mentenanță

carutasul

din păcate nu prea văd în ce condiții ar putea să mai fie podul ăsta o alternativă, mai ales după ce se deschide cel de la Brăila. Locația lui a fost aleasă probabil după niște planuri care nu au mai fost urmate ulterior...

florin74

Referitor la sistemele de taxare rutiera, poate e un pic off-topic, dar am tot discutat de modul de taxare din Grecia
Am citit acum o stire, e licitatie pentru realizare Northern Road Axis of Crete Kissamos Chania - Heraklion 170 km
Ce mi se pare interesant e odata modul de alegere a castgatorului (3 firme au depus oferte din cele 4 preselectate)

The concession project has no official budget but is estimated to exceed 1.5 billion euros. Each candidate will calculate the cost which is not a criterion and will take it into account in his offer. There are two criteria that will highlight the preferred investor: The first, which has a weight of 35% in the final score, is the amount that the candidate will want to draw from the state funding, which amounts to approximately 800 million euros from resources of the NSRF and the Recovery Fund.
The second, which has a weight of 65% , is the percentage of the toll that the candidate wishes to finance the state It is noted that for the first time we will have "shadow" tolls. What does this mean; That a percentage of the toll will be financed by the state. For example, if the price of the toll is 2.5 euros and the candidate gives a 10% state participation offer, then the user will pay a toll of 2.25 euros and the remaining 0.25 euros will be received by the concession holder from the state. This method was selected because according to studies the crossings are not of a size that would allow the concessionaires to carry out a sustainable project, so they will have the support of the state.

Si pe de alta parte ca, implementeaza sistemul de plata adaptat zilelor noastre :))))
Also, the road that will be built using the concession method will have electronic tolls without bars,  with a charge based on the kilometer distance traveled by the user. The amount of the fee will be the subject of discussions between the Ministry of Infrastructure and the contractors pre-selected for the project. Today there is a reference point, that of the average kilometer distance that applies to all highways in Greece (0.063 euros per km),  regardless of whether users pay a single toll fee.
Vehicles will not need to stop for the toll transaction. This free flow will eliminate drivers' waiting time and improve travel times. Secondly, the financial burden will be reduced, since users will be charged according to the kilometers they travel and not like today where a user, for example of Attica Odos, pays 2.8 euros, whether he travels the 72 km of the highway, or exits the immediately following node in relation to the node that entered the road

Sa vedem ce iese, chiar sunt curios ca exista libertatea asta privind solutiile tehnice, si modul de stabilire a castigatorului, daca se va dovedi sustenabil in timp.

dumbravaandrei

si la ora actuala au porti cu taxare electronica, dar acele go-box-uri sunt distribuite strict cetatenilor si firmelor grecesti. In rest, opresti, saluti, dai banul, astepti sa se ridice bariera si pleci...

Conditiile alea de licitatie arata cat de mult se pisa statul grec pe cetatenii sai, in primul rand. Practic vine si zice "nenica, cine vrea sa faca o autostrada aici si isi asuma investitia, spor la treaba! Daca sunteti baieti cu functionarii publici si mai dati niste locuri de munca in loc de ulei si zahar, merge treaba ca unsa!"

Si cand te gandesti ca am fost de doua ori la o semnatura distanta de a ajunge in aceeasi situatie...

alin2pas

La multe parcări cu plată s-au pus bariere automate. La intrare o cameră înregistrează numărul de înmatriculare al mașinii în momentul în care se emite tichetul de parcare, iar după plata taxei de parcare cu ajutorul acelui tichet mașina poate părăsi parcarea, deoarece bariera de la ieșire se deschide automat, numărul mașinii fiind înregistrat și identificat de altă cameră. La taxa de pod, nu ar mai fi nevoie de emiterea unui tichet, deoarece taxa ar fi plătită electronic, iar numărul de înmatriculare al mașinii ar exista deja în sistem. La apropierea mașinii de barieră, o cameră ar identifica mașina și bariera s-ar deschide automat pentru mașinile care au taxa plătită. E chiar atât de complicat ca CNAIR să monteze la podurile cu taxă doar jumătate din sistemul existent la numeroase parcări cu plată din România?

rizzuh

Quote from: frunzaverde on May 09, 2023, 02:55:35 AMEste complicat la podurile internationale, pentru ca toate treburile astea sunt intotdeauna tripartite : exista un acord international RO-BG si apoi legislatie nationala in fiecare din cele doua tari.

... si chiar daca camera detector de numere te-a identificat ca contravenient cand ai plecat din Giurgiu, e un caz de "prinde orbul, scoate-i ochii".

Cum fac bulgarii cu vinieta lor (BGTOLL - camere, masini in trafic, verificare la PTF), la fel pot sa faca si cu taxa de pod.

@dumbravaandrei: Am intrebat la Egnatia Odos si mi-au raspuns ca sunt acceptate si masinile cu numere straine. O sa incerc, sa vedem daca si trimit transponderul :)

tom_sawyer

Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice angajamentele propuse de compania Ostrovit S.A. pentru a elimina îngrijorările concurențiale în contextul investigației privind un posibil abuz de poziție dominantă pe piața de transport public de persoane şi/sau de mărfuri, cu bacul, între localităţile Chiciu (judeţul Călăraşi) și Ostrov (judeţul Constanţa)

Autoritatea de concurență are suspiciuni că Ostrovit S.A. ar fi folosit în mod abuziv poziţia sa dominantă prin impunerea, fără a avea o justificare economică, unor tarife excesive (majorate cu 75%), începând cu 15 martie 2021, pentru traversarea Dunării, cu bacul, între Chiciu și Ostrov. O asemenea practică poate afecta consumatorii, având în vedere că Ostrovit S.A. este singurul operator de transport public de persoane şi/sau de mărfuri, cu bacul, între aceste localități, iar clienții nu au altă posibilitate de a obține acest serviciu.

Astfel, angajamentele propuse de Ostrovit S.A. prevăd reducerea tarifului aplicat autoturismelor pentru traversarea Dunării cu bacul de la 70 de lei/autoturism/trecere la 55 de lei și implementarea unui mecanism de ajustare viitoare a tarifului în funcție de evoluția costurilor, cu practicarea unei marje de profit ce nu va depăși 20% – 30%. Compania se angajează să își revizuiască tarifele o dată la trei luni.

Angajamentele formulate de Ostrovit au fost publicate pe site-ul autorității de concurență.

Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse până la data de 10 iunie 2023, prin fax – la nr. 021.405.44.16, prin e-mail – la adresa dir.teritoriu@consiliulconcurentei.ro sau prin poştă – la adresa Consiliul Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr.1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poștal 013701.

https://www.consiliulconcurentei.ro/wp-content/uploads/2023/05/angajamente-OSTROVIT-mai-2023.pdf

https://www.consiliulconcurentei.ro/wp-content/uploads/2023/05/Angajamente-Ostrovit.pdf

TVlad

#1103
Suspiciuni...?! Ha! Pungasi mai mari decit astia nu am pomenit. An de an mai pun cel putin 50% in plus asa incit pe mine m-au pierdut de client. Inca de acum trei ani era jaf la drumul mare deci am incetat sa mai traversez pe acolo, fiind mai rentabil sa ocolesc. Din fericire eu eram doar la plimbare insa pentru localnici e nasol.

TibiV

Deh...

11 lei taxa de pod la CNAIR este mult, ca doar platim rovinieta...
Noi NU VREM TAXE!...


Ca podurile dunarene se construiesc si se intretin singure...

As propune sa aruncam in aer toate podurile, si doar sa le aratam celor de la bac dovada ca "suntem cu rovinieta la zi", si sa ne treaca Dunarea gratis...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin2pas

Pentru vehiculele care fac naveta se poate face un abonament la pod, pe sistemul abonamentelor pentru parcare din orașele mari, astfel tariful per trecere ar fi mult mai mic pentru cei care sunt nevoiți să treacă podurile dunărene (aproape) zilnic decât pentru cei care trec pe acolo doar ocazional.

kitsune

Există și acum posibilitatea de a achiziționa un calup de 20 de treceri, la un preț mai mic, de 208 RON (la autoturisme, față de 13 lei o trecere), până la 1584 la camioane MTMA>12 t (91 lei o trecere).
Nu este substanțial, dar dacă treci des, se adună.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

pasadia

Mi-a placut partea asta "marje de profit ce nu va depăși 20% – 30%." Marja de profit, adica dupa ce ai scazut investitii, amortizari, etc...

Si banuiesc ca din moment ce au propus asa ceva asteptarea este sa le fie acceptat. Ca doar nu o sa zica Consiliu Concurentei ca mai mult de 5% marja de profit pentru un MONOPOL e jecmaneala pe fata...

dr4qul4

Si cine-i impiedica sa angajeze patronul si toata familia pe salarii de mii de euro?
Sau mai bine un contract cu o firma de curatenie/paza/mentenanta la preturi supraevaluate, firme detinute de acelasi patron?

Interventiile astea ale statului sunt apa de ploaie. Gargara electorala si nimic mai mult.
Singurul mod in care statul ar putea sa controleze preturile, ar fi sa incurajeze concurenta.
De exemplu ar putea sa prelungeasca drumul de la Chiciu, 7 km spre vest, pana in dreptul terminalului Ferry de pe malul bulgaresc.  Un bac care merge 7km in plus nu poate concura cu unul care traverseaza direct.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

Quote,,TollRO" va fi noua denumire a taxei de drum pe care o vor plăti transportatorii de mărfuri, dar nu calculată în funcție de perioadă, ci de distanța parcursă, de timpul de staționare și de clasa de emisii poluante, potrivit unui Proiect de Lege pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor. TollRo, va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026, conform jalonului din PNRR, iar vinieta s-ar putea scumpi chiar și de șase ori, de la 1210 E, în prezent, la 7000 de Euro pentru camioane la un parcurs de 100 000 km/an pe autostradă (detalii aici). Pentru Drumul Național, taxa se reduce cu 50 %. Pentru autoturisme și autovehicule de până la 3,5 tone taxa de drum se va numi tot rovinietă și se va achita, de asemenea în funcție de perioadă (durata de parcurs), de staționare și norma de poluare, pe principiul ,,poluatorul plătește", conform PNRR.

,,Rovinieta se va achita anterior utilizarii reţelei de drumuri naţionale din România si este structurata în funcţie de durata de utilizare a acesteia, astfel: o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile si 12 luni. Tariful zilnic nu depășește 9 % din tariful pentru 12 luni, tariful pe 10 zile nu depășește 12 % din tariful pentru 12 luni, tariful lunar nu depășește 19 % din tariful pentru 12 luni iar tariful pe două luni nu depășește 30 % din tariful pentru 12 luni. Nivelul rovinietei se va aproba prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii. Fapta de a circula fără rovinietă valabilă constituie contravenţie continua  şi se sancţionează cu amendă. In scopul descurajării circulației fara rovinieta valabilă, amenda prevăzută la alin. (1) se stabileste intre un minim, reprezentând dublul rovinietei pentru 12 luni si un maxim, reprezentând de patru ori rovinieta pentru 12 luni. " arată ministerul Transporturilor.
src Nu pot sa inteleg cum de nimeni de pe langa factorii de decizie nu i-au invatat ce inseamnsa sa trollezi. Ai zice ca au facut-o cu dinadins ca sa ii trolleasca pe transportatori.