Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Eu sustin eliminarea taxei de la Vadu Oii!
Astfel vom scapa de discutia asta pentru banii de semnite (pentru ca asta sunt taxele de drum in Ro, cel putin pentru autoturisme).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

la cat trafic e acum pe acolo, clar nu i se simte lipsa daca e scoasa

carutasul

probabil că de aia nici nu s-a eliminat, că nu a deranjat pe nimeni, daca nu e trafic nu e nici coadă, pierzi un minut :)
Oricum sistemul există și la nevoie poate fi extins la toate. Problema e că dacă tot nu rămân banii pentru poduri chiar nu are sens sistemul, nu văd nici un avantaj. Până la urmă mai echitabilă e acciza pe combustibil, mergi mai mult, uzezi infrastructura mai mult, plătești mai mult... ( ar mai fi problema cu electricele, dar deocamdată sunt puține, merge la paușal )

miahi

#1083
Quote... CNADNR a încasat anul trecut din taxa de pod la Fetești 76,2 milioane lei, la podul de la Giurgiu – 57 de milioane de lei, iar la Giurgeni-Vadu Oii – 28,5 milioane de lei. ...
Sursa

Articolul face referorire la anul 2014. La Vadu Oii incasarile erau aprox. 37.5% fata de Festeti.

Quote... Cel mai important pod, din punct de vedere al veniturilor, este cel de la Feteşti, traversat de şoferii care merg către litoral. Acesta a adus CNADNR venituri de 48,5 milioane lei (10,9 milioane euro) în primele şase luni...
... Giurgeni - Vadu Oii, deschis circulaţiei în 1970, situat pe Drumul Naţional 2A (DN2A), care face legătura între Urziceni şi Constanţa. Acesta a adus CNADNR 13,6 milioane lei în primele şase luni ...
Sursa

Articolul face referire la primele 6 luni din 2016. La Vadu Oii incasarile erau aprox. 28% fata de Festesti.

Nu prea am mai gasit date mai recente, dar pare ca se incaseaza destul de bine si la Vadu Oii

LE:
Quote...Eliminarea taxelor ar văduvi bugetul CNAIR de 150 milioane de lei – 120 milioane lei pe an la Fetești și 30 de milioane la Giurgeni – Vadu Oii ...
Sursa

Articol din 2021, parese ca incasarile au ramas constante la 30 mil de lei la Vadu Oii.

dumbravaandrei

@carutasul si la curent e acciza (si chiar se incaseaza mai mult ca suma neta decat din acciza pe hidrocarburi)

carutasul

nu sunt la curent dar bănuiesc că acciza pe curent nu merge la CNAIR. Mă gândeam că e genul de taxă care ar putea fi aplicată dacă se dorește o relație mai directă între ce plătești și utilizare: mergi mai mult (sau ai un motor mai mare) plătești mai mult la motorină și automat acciza e mai mare. Și așa poți eventual elimina și rovigneta și taxa de pod. Și muncesc ăia de la benzinării în locul statului (de fapt asta se întâmplă și acum) să adune banii pentru ei.

dumbravaandrei

nici aia din carburant nu merge la cnair (nu a mers nici pe vremea lui Ponta, care a si introdus inca o acciza  de 7 eurocenti speciala pentru CoBra)

carutasul

La noi nimic nu merge unde se spune că merge dar de data asta discutam în principiu că o acciză pe combustibil specială pentru drumuri ar putea fi mai interesantă decât taxa de pod. Bine, și aici o să mai fie cei care alimentează prin vecini, discuția despre tractoare și combine care ar scumpi agricultura, dar măcar încasările ar fi cât de cât proporționale cu traficul total ceea ce mi se pare ok ( din vremea lui împușcatu' până acum traficul a crescut probabil de mai mult de zece ori și în teorie ar fi interesant să crească și încasările pentru drumuri în aceeași proporție - pentru că și uzura e în funcție de trafic)

alin2pas

Problema plății taxelor de pod e mai complicată, astfel se strâg niște bani care altfel ar trebui luați din altă parte. Întrebarea e alta: am cont pe erovinieta.ro (aplicația eTarife), din care plătesc rovinieta și taxa pentru podul de la Fetești. De ce nu e posibil să plătesc taxa din același cont pentru podurile de la Vadul Oii, Brăila (când va fi gata), Giurgiu și Calafat? Dacă plătesc taxa anticipat online, nu văd nici un impediment să fiu lăsat să trec de barieră fără să stau să mă scotocesc după mărunțiș la punctul de control pentru taxa de pod (chiar dacă asta înseamnă o trecere a frontierei, controlul la frontieră se realizează separat și dacă reușim să intrăm în Schengen nu va mai fi nevoie de control). Oricum acolo este o cameră care înregistrează numărul mașinii și poate să verifice în baza de date și să deschidă bariera automat.

danutzu_1069

Da, asta la Giurgiu ma intriga și pe mine...acolo este verificata rovinieta (parca) ... Și se poate face și verificarea plății online a taxei de pod..

carutasul

podurile dunărene sunt construite de bulgari și probabil ei încasează și taxa. Dar când e vorba de cele românești, aceeași aplicație ar trebui să meargă la toate. Fie pui aceeași taxă și nu contează ce pod treci, fie mai adaugi o cifră la SMS în funcție de pod...

danutzu_1069

Nu conteaza cine le-a construit ci, cine le intretine si cat din pod....
Aceiasi teorie, bani pentru intretinere...
Daca imi aduc bine aminte, la Giurgiu, Romania a reabilitat pana la granita de pe pod... Bulgarii parte lor..., d-aia incaseaza si ei si noi... Deci taxa noastra ramane la CNAIR...

rizzuh

Si chiar daca s-ar duce toti banii la bulgari, cetateanul roman plateste taxa de pod la CNAIR si la final de luna/an CNAIR le transfera bulgarilor taxele incasate.

carutasul

atunci chiar e un mister, dacă tot există sistemul, că nu e chiar nici o problemă să îl extinzi...

frunzaverde

Este complicat la podurile internationale, pentru ca toate treburile astea sunt intotdeauna tripartite : exista un acord international RO-BG si apoi legislatie nationala in fiecare din cele doua tari.

Pe urma e o problema internationala de verificare : la Giurgiu - Ruse si la Calafat - Vidin, de ambele parti, undeva la 1/2 din vehicule au numar strain (RO+terti la bulgari, BG+terti la romani). Acum, cu bariere, plata e garantata pe loc. Fara bariere, ai iesit din jurisdictie, si chiar daca camera detector de numere te-a identificat ca contravenient cand ai plecat din Giurgiu, e un caz de "prinde orbul, scoate-i ochii". Mai ales pentru un camion turcesc. Ar fi nevoie de un acord de notificare si control in parcurs intre cele doua tari. Plus un acord de vanzare in retele de benzinarii din ambele tari, plus un sistem RO+BG comun (aplicatie, SMS etc.) de plata.

Se pot implementa, au fost si discutii tripartite (RO-BG-transportatori) in 2022, dar momentan nu au gasit o solutie convenabila. Una din probleme e ca BG isi implementeaza propriul sistem de taxare la kilometru (intai pentru transportatori grei), si doreau implemnetarea taxelor de pod in sistemul lor, nu in cel romanesc.

La Vadu Oii, presupun ca pur si simplu nu s-a gandit nimeni sa bage bani in implementare e-tarif - pare uitata de timp si podul si soseaua aia. Poate ca ar trebui propus public, poate-si aduc aminte ca exista.

P.S. Pentru Braila nu era vorba ca va fi gratis (cel putin) cativa ani dupa inaugurare?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!