News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

AlexxC

#13005
@hvm   40ron/an nu pe luna,in Craiova.
Nu stiu daca o solutie ar fi ca asociatiile de locatari sa stranga bani de la toti detinatorii de masini din bloc si sa cumpere parcari supraetajate metalice urmand ca la primarie sa achite chirie doar pe cele 3 locuri ocupate de parcarea metalica.
Uite un exemplu la Piata centrala din Roman
Before: https://www.google.ro/maps/@46.9230993,26.9231416,3a,75y,118.52h,96.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNuHn4QdpmA4xRslPQF2rtw!2e0!7i13312!8i6656   25 locuri parcare
After: https://www.google.ro/maps/@46.9230727,26.9229758,3a,75y,118.52h,96.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1srTtkUl9IvgzP94qLLuKIlA!2e0!7i13312!8i6656     49 locuri parcare

http://www.ziarulderoman.ro/parcarea-de-la-piata-centrala-este-functionala-acum-este-gratuita-dupa-1-iulie-costa-1-leu-ora/

gruiarew

Nu știu cazul în București. Dar în Sibiu s-a construit în draci, cutii de chibrituri de câte 13 etaje și loc de parcare nu. Pentru cei ce știu mă refer la mizeria de bloc de lângă Lidl, de la Dedeman. Și s-au înghesuit toți acolo că deh a fost mai ieftin. Fiecare parcheaza pe unde poate și din bulevard cu 2 benzi pe sens abia te strecori dacă ai ceva mai lat. Plus au început să parcheze pe câmp, pe pământ și se făcea un noroi și o mocirlă de te făceai ca porcul dacă nu mergeai cu mașina când aveai nevoie să-ți iei un șurub de la Dedeman.

Ai venit de la țară și te-ai mutat la bloc? Păi nu te uiți că nu ai unde să lași căruța? Că nu-ți face primăria loc de parcare. Păi tu când ai dat banul și ai văzut că-s 13 etaje dar loc în fața blocului e fix cât e blocul nu te-ai gândit că posibil n-o să fie loc dacă cineva vine cu mai mult de-o plasă de rafie? Mă refer strict la blocul respectiv din Sibiu, să nu se înțeleagă altceva.

Și da, nu ar trebui să ai mașină dacă n-ai unde s-o lași. Loc de parcare plătit, parcări chiar și la marginea orașului și acces cu transportul în comun. Și ai rezolvat 2 chestii dintr-un foc. Locurile de parcare în oraș și traficul în oraș. Că n-o să se suie nimeni în tramvai sau autobuz să meargă până la mașină ca mai apoi să meargă cu mașina în oraș. Dar pentru astea ai nevoie de două lucruri care la noi lipsesc cu desăvârșire: parcările și transportul în comun decent.

Și eu stau la bloc și aveam o jumate de mașină. Dar nu trebuia să stea neapărat fix în fața scării. Poate să stea 2, 3 străzi mai încolo sau chiar în capătul celălalt al orașului. Acum am dubă. Cum ar fi să mă bag cu aia printre blocuri? Și sunt destui ce se urcă pe trotuare și le pun fix pe colț de trebuie să te rogi de careva să-ți zică dacă vine ceva că n-ai cum să ieși de pe străzile lăturalnice.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Calin88

Pai, strict vorbind de Brasov, Park and Ride nu exista in adevaratul sens al cuvantului. Ba chiar cele cateva locuri de parcare de langa terminalele de transport in comun de la periferie au fost trecute la "cu plata" de la "liber". Deci, practic, vin din afara orasului, las masina in parcare, pe care o platesc la acelasi pret pe care l-as plati in oras (cu exceptia centrului, care e mai scump), si apoi mai platesc si transportul in comun. Nu asa functioneaza park and ride, nu daca vrei sa fie eficient.

Solutia e ca la orice cladire noua sa fie obligatoriu minim un loc de parcare pe apartament, cum este mai nou la Brasov, cel putin in teorie. Cea mai mare vina in exemplul pe care l-ai prezentat o are primaria, pentru ca a acceptat sa se construiasca blocul fara sa aiba parcare.
E aberant sa te astepti ca un om sa-si lase masina la periferie si sa mearga la masina cu autobuzul atata timp cat locuieste in oras. Asta nu se intampla nicaieri in lumea asta. De acord ca nu trebuie sa ai loc exact in fata blocului, cum ii place romanului, dar nici la km distanta. Ar trebui sa existe parcari etajate mari in fiecare cartier unde omul sa-si plateasca un abonament rezidential daca vrea, fara sa fie obligat sa aiba resedinta acolo si fara sa fie obligat sa aiba masina inmatriculata in cartierul respectiv.

Mai intai oferi alternativa si abia apoi poti trece la solutii de restrangere, nu invers. Pai ala care sta in chirie intr-un cartier de blocuri si lucreaza in alt cartier nu poate merge cu masina la munca, dar nici nu o poate lasa acasa...

contador

Adica sa-i obligi pe toti sa cumpere cate un loc de parcare, chiar daca au sau nu autoturism? Sa fie ca la supermarket, unde indiferent daca vii cu masina sau vii pe jos, parcarea "gratis" tot o platesti prin preturile de la raft?

QuoteE aberant sa te astepti ca un om sa-si lase masina la periferie si sa mearga la masina cu autobuzul atata timp cat locuieste in oras.
Dar e ok sa te astepti ca un om care nu are masina si merge cu autobuzul sa fie obligat sa-si cumpere loc de parcare daca vrea o locuinta noua?  :o

Calin88

#13009
Ideea era sa existe fizic locurile, nu sa fie neaparat incluse in pretul apartamentelor.
Cine vrea sa il cumpere il cumpara, restul locurilor sa fie date in gestiune primariei ca parcari rezidentiale urmand sa fie inchiriate celor care isi iau masina ulterior, sau au 2 masini pe familie. Dar daca exista minim un loc pe apartament, nu mai exista scuza ca nu sunt suficiente locuri de parcare...


hvm

^^^
Regula cu 1 loc de parcare nu este noua si doar in Brasov acum. Exista reglementare prin lege ca toate apartamentele pana in 100m au nevoie de 1 loc de parcare iar peste 100mp trebuie 2 locuri de parcare. si mai trebuie sa mai fie 20% locuri de parcare in plus.

https://indrumari-juridice.eu/indrumarijuridice/cate-locuri-de-parcare-trebuie-sa-asigure-dezvoltatorul-imobiliar/
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

contador

#13011
^^
Tot nu mi-e clar. Cine crezi ca va plati cu adevarat constructia acelor locuri de parcare care ar urma "sa fie date in gestiune primariei"?

Daca lumea ar fi fost atat de dornica de achizitionat parcari la pretul pietei, nu crezi ca dezvoltatorii imobiliari ar fi construit si vandut parcari din proprie initiativa, pentru a satisface cererea? La urma urmei, ca ar scoate 5 milioane de euro profit dintr-un bloc de garsoniere sau dintr-o parcare supraetajata e tot una.

Imi poate da cineva macar un argument pentru care absolut niciun privat nu se inhama la constructia unui parking supraetajat in cartierele dormitor? Doar e criza de locuri de parcare! Lumea vrea parcari! N-ar trebui sa se vanda ca painea calda?


Sa fie oare problema ca lumea doreste acele locuri de parcare, dar la maxim 100 Lei/an, chit ca ele au fost construite cu 15.000 euro bucata?

AndreiB

Lumea nu plateste pentru ca parcarea ilegala e tolerata. Daca nu ar mai fi tolerata, ar plati parcarea si am vedea mai multe investitii in parcari off street.

dragos76

Quote from: MoWeed on November 18, 2020, 02:42:45 PM
E aberant sa te astepti ca un om sa-si lase masina la periferie si sa mearga la masina cu autobuzul atata timp cat locuieste in oras. Asta nu se intampla nicaieri in lumea asta.

Greșit. Cel puțin Amsterdam îl am ca exemplu.

hvm

^
Tot Amsterdam voiam sa il dau si eu ca exemplu, Oricum ar fi, e mai simplu si mai ieftin sa vii cu masina pana intr-o parcare de la periferie si apoi sa mergi cu metroul/tramvai/autobuz/bicicleta pana unde ai nevoie decat sa mergi cu masina. Mai ales ca acolo nu prea sunt parcari, si unde sunt pretul e astfel conceput incat sa nu iti convina sa folosesti locul.

^^^
Fiindca nimeni nu este interesat sa plateasca pe locul de parcare, deoarece nu se dau amenzi asa cum ar trebui sa se dea atunci cand parchezi ilegal. A se vedea cei care parcheaza pe linia de tramvai. Care e amenda maxima in acel caz? sau cei care parcheaza cate doi in paralel pe marginea drumului si sta ala de langa trotuar saracul si se uita la stele ca nu mai are cum sa plece de acolo pana nu vine boss-ul care a parcat paralel cu el, eventul aproape lipit unul de altul. Ce crezi? Daca azi ar exista 10000 de locuri de parcare de cumparat cu 10000E bucata cat ar dura pana se vand toate? Dar daca ar mai incepe si politia dintr-un capat al orasului si ar da amenda minima la toti cei care au parcat ilegal, iar atunci cand termina mai incep o tura, cam in cat timp crezi s-ar vinde toate?

Eu in schimb am propus o alta solutie. Sa nu se apuce privatii sa construiasca doar pe banii lor, ci ca se instituie o taxa de parcare de 40 ron/luna pentru toate locurile de parcare din bucuresti, si din banii acestia sa se inceapa constructia de blocuri pentru parcari, sau chiar sa fie subventionat cel care construieste blocul de locuinte ca in loc de numarul de locuri de parcare pe care trebuie sa le construiasca (sa zicem 50 la un bloc de 40 de apartamente, sa construiasca inca doua nivele sub el, sau sa extinda parcarea si sub spatiul verde sau sub strada, iar la suprafata sa nu fie  nici un loc de parcare. Totul sa fie in subteran. Si apoi aceste locuri de parcare sa fie inchiriate in continuare cu mai mult (200 ron/luna ca e protejata masina de intemperii samd). Intr-un an se strang 240.000.000 RON la un numar de 500.000 de masini (nici macar nu iau in considerare toate masinile inmatriculate in bucuresti fiindca multe sunt in leasing din restul tarii, dar nu cred ca mai mult de 500.000 din cele 1.400.000 de masini inmatriculate. Cu banii stransi construiesti destul de multe parcari. Sa zicem ca un loc de parcare costa 10000E sau 50.000 ron sa il construiesti, din 20.000.000 pe luna faci cate 400 de locuri de parcare. Asta inseamna 5000 de locuri noi pe an. Nu e mult, dar nici putin. Si tot ce trebuie sa faca politia e sa fie putin mai sarguincioasa la aplicat amenzi in zonele unde exista astfel de parcari care inca nu se umple la capacitate.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Calin88

#13015
Amsterdam, adica orasul impanzit de canale intr-o tara care are cultura bicicletei de zeci de ani si in care transportul in comun este excelent atat inter cat si intra-urban? Acolo vorbim de un centru medieval, cu cladirile dens construite si flancate de canale, nu de cartiere enorme de blocuri construite acum unde nu ai constrangere de spatiu (in afara de lacomia dezvoltatorilor).

De ce sa nu luam exemplul Berlin unde am avut cazare pe airbnb cam la 500 de m distanta de poarta Brandemburg si parcare gratis pe strada? Si nu era de resedinta, putea parca oricine gratis acolo.

rt25

#13016
@hvm, de acord cu treaba cu "cedarea locului de parcare". Mi se pare total incorect ca pentru 40 lei/an sa te faci stapan pe spatiul public si sa fie o feuda din tata in fiu pana la adanci batraneti.

Aceeasi greseala am facut si eu, am cumparat apartamentul fara loc de parcare in bloc vechi. E haos, alte locuri de parcare nu sunt decat ilegal sau la limita legalitatii (stau aproape de centrul Bucurestiului).
Mai vad si moralisti care imi transmit ca mi-e lene sa ma deplasez 5 minute pana la parcare, sau ca in Bucuresti e imposibil sa nu gasesti parcare legala in 5 minute de mers pe jos. Am constatat ca nu e asa, e o loterie, duminica seara dai zeci de ture prin cartier pandind sa se elibere un colt (nu sunt nebun sa frec motorina degeaba invartindu-ma in cerc daca as stii ca gasesc mai departe un loc in mod sigur)

Vecinii nu au intelegere daca lasi masina pe locurile lor (sunt stapani, ce sa mai), daca o pui in alta parte o gasesti zgariata pe toate partile.

Eu as fi dispus sa imi fac credit de 10.000 de euro (desi masina mai costa tot atat) ca sa imi achizitionez un loc de parcare la o distanta de 10-15 minute de mers pe jos, desi am copil mic si am nevoie de masina aproape. Imi vine greu sa cred ca primaria nu ar reusi sa construiasca sub strazile foarte late parcari subterane pe care sa le vanda apoi la 10k. Sau sa le inchirieze cu 365E pe an (1E pe zi), mai ales daca sunt subterane si pazite (chiar si doar supraveghere video)

AndreiB

Nu stiu cat de aproape esti (fiecare are o definitie personala de centru) dar la Inter abonamentul e 500lei pe luna afaik.

Solutia pentru parcarea de rezidenta sunt zonele, nu locurile individuale - e o alocare mult mai eficienta.

rt25

la asta cu zonele te lovesti de cei care au locuri de parcare din tata in fiu si nu vor sa le cedeze... Trebuie sa fi mana de fier sa impui asta :) Dar sunt de acord cu solutia asta, toate locurile marcate, si iti achizitionezi frumos permis pentru o zona. Daca esti rezident e mai ieftin, daca nu esti rezident in acte mai scump. Dar toate lumea sa aiba access.

AndreiB

#13019
Nu stiu neaparat daca mana de fier - cate locuri de parcare ADP sunt in tot Bucurestiul? S-ar putea ca numarul de oameni afectati de asta sa fie mai mic decat numarul de oameni care sa beneficieze de asta.

LE: Google zice 220k locuri de parcare ale sectoarelor (presupun de rezidentia - cele cu ora sunt la PMB). Nu mi se pare insurmontabil, mai ales ca masura luata la inceput de mandat.