News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

SB76UFO

Shibam Hadramawt  sau Manhattan of the Desert
The houses of Shibam are all made out of mud brick (din chirpici frate), and about 500 of them are tower blocks, which rise 5 to 11 storeys high, with each floor having one or two rooms. This architectural style was used in order to protect residents from Bedouin attacks.[citation needed] While Shibam has been in existence for an estimated 1,700 years, most of the city's houses originate from the 16th century. Many, though, have been rebuilt numerous times in the last few centuries



"Prostia este eternă și invincibilă"

dan tm

Unde aveau si unde au astia buzile?

acum 1700 de ani si mai incoace..

hvm

^
Hmm. poate la fiecare etaj. Tevile de teracota s-au inventat si ele de mult, iar urcatul apei cu ulcele legate intre doua roti, de tot asa mult timp.... sigur au avut ei o solutie.

Dar 11 etaje din chirpici, se pricep, si arata si bine, si ar mai fi avantajul ca sun racoroase (mai ales ca acolo temperatura e destul de ridicata....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Earthchild

Bănuiesc că nu au asociații de proprietari . Și pe cei în vârstă îi mută la etajele inferioare.

dr4qul4

mud-brick nu e neaparat chirpici. Chirpiciul contine lut, paie și băligar.
mud-brick e doar o caramida nearsa. Nu cred ca au avut ei paie si baligar.  Dar tinuta la soare in desert....s-ar putea sa se arda destul de bine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dorum

sper ca sus au si cate un penthouse :)

dr4qul4

mai degraba o racheta, Doar sunt in Yemen
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Am gasit un studiu care descriu cum arata cladirile astea pe interior, si cum functioneaza:

https://www.researchgate.net/publication/44444788_An_Evaluation_of_Space_Planning_Design_of_House_Layout_to_the_Traditional_Houses_in_Shibam_Yemen

E si cu poze.

Buzile si bucatariile cica is facute exact ca la blocurile turn moderne - e o coloana de toalete pe verticala, cu jgheaburi care duc la o conducta comuna, prin spatele blocului, care strange mizeria si o duce intr-un put. Si pare ca au si penthouse, marawih ii zice.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Ha, ha, ha!...

Si "developerii" moderni credeau ca au descoperit /inventat "Sfantul Graal" al afacerilor imobiliare...

:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#12984
Avem topic de "așa nu"? Eu nu îl văd bine pe nenea ăla la o frână bruscă. Sau la o declanșare de airbag. Un sac îi mai trebuie în poală, să-i cadă căpățâna ca la ghilotină.
Măcar să fi proptit rigipsul ăla cu centura, și-așa nu o folosește.
Oricum, constănțean de-al meu, măcar conjudețean, dacă nu chiar consătean.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

Sincer? Mai bine așa decât să-l pună pe acoperiș și să-i zboare altuia în cap. N-am pozat dar să vezi prin Sibiu cum se cărau astă vară țevi și plinte de parchet ținute cu mâna pe geam în afara mașinii, unele proptite de oglindă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

#12986
Măi, am mai văzut și din ăștia, cu obiecte ținute în mână pe geam prin oraș. Dar omul ăsta venea de la București, că m-a depășit, l-am văzut și eu și soția, apoi la un moment dat am trecut în fața lui și când m-a depășit iar, l-a filmat soția. Și are numere de CT, deci sigur mergea măcar până la Cernavodă. Sunt aproape două ore de stat cu rigipsul în ceafă. Cât pisici să fie două plăci de rigips să justifice un transport pe distanța asta? Nu am vazut șoferul, dar el părea că stă normal, deci sunt plăci înguste. E, am căutat, e 25-30 lei o placă. Doar Nurofenul să îți ia durerea de ceafă și costă mai mult. Fără să punem la socoteală lipsa centurii, cu 140 km/h pe autostradă. Și cum spuneam, un airbag declanșat, în poziția aia este fatal.
Și eu am MPV (ăsta era de fapt break) și bare transversale. Am transportat multe deasupra, dar am chingi și practică marinărească la noduri, nu fac din alea de văcar.

În altă ordine de idei, catârul de la Sărulești era la post azi. Și încă un căluț, plus un câine pe undeva. Luni erau mai multe lighioane, azi or fi fost la muncă, că la tracțiune nu merge cu telemunca. Dar, spre deosebire de alte dăți, azi scoseseră și bucureștenii animalele de companie la păscut:

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

stangabriel

https://www.g4media.ro/exclusiv-lista-autostrazilor-si-a-marilor-proiecte-de-infrastructura-de-30-miliarde-euro-pe-care-romania-vrea-sa-le-finanteze-prin-programul-fara-precedent-nextgenerationeu-draft.html


Marile investiții

Cea mai mare parte a draftului PNRR detaliază obiectivele de investiții în mari lucrări publice, dar și în sprijinirea sectorului privat.

Investițiile sunt împărțite pe trei piloni principali:
Pilonul 1: 21,4 mld. euro – Investiții în infrastructură și în eficiența energetică

Pilonul 2: 6,5 mld. euro – Servicii publice, dezvoltare urbană și patrimoniu (educație, sănătate, mobilitate urbană, regenerare urbană)

Pilonul 3: 5,085 mld euro – Competitivitate economică, digitalizare și reziliență

Investiții de 9,27 miliarde euro în transport: rutier, feroviar, metrou

Rutier:

– 416,18 km de autostradă și drumuri expres cu un buget estimat de 3,54 mld. Euro;
– 546,45 km de Variante Ocolitoare și drumuri de legătură la rețeaua primară cu un buget estimat de 760 mil. Euro;

Obiective majore:

Autostrada Lugoj-Deva (Sector E + rest sector D): 330 milioane euro, 13,5 km
Autostrada de centura Nord București: 960 milioane euro, 49,6 km
Autostrada Ploiești – Buzău: 380 milioane euro, 65 km
Autostrada Buzău – Focșani: 420 milioane euro, 72 km
Autostrada Focșani – Bacău: 640 milioane euro, 109,3 km
Autostrada Bacău – Pașcani + Legătura la Piatra Neamț: 865 milioane euro, 81,2 km
Autostrada Pașcani – Suceava – Siret: 638 milioane euro, 101,5 km
Autostrada Transilvania (cu Meseș P. Sălaj.-Nușfalău) + Pachet conectivitate Cluj (Gilău – Apahida): 2,17 miliarde euro, 170,72 km

Mai sunt și alte obiective rutiere de anvergură mai mică, printre care:

A1 – Timișoara – Aeroport Traian Vuia/DNCT
Târgoviște – București – A0/DNCB
DN1 – Aeroportul Henri Coandă – A3/ A0
A8 – Lețcani Vest – Centura Iași – Iași Dacia
Apahida – Jucu
A1 – Pitești – Mioveni
Centura Craiova Est – DX Pitești – Craiova
Alternativa Techirghiol (Litoral Express)
Bistrița – Dej
Hunedoara – Sântuhalm
Botoșani – Suceava – DX5
Slobozia – Drajna Nouă – A2
Jucu – Dej
Miercurea Ciuc – Sf. Gheorghe – A13
Vaslui – Bacău – DX5/A13
Reșița – Caransebeș – DX2
Călărași – Drajna Nouă – A2
Sfântu Gheorghe (Chilieni) – Chichiș – A13
A10 – Teiuș – Blaj
Legătura A3 – Mărtinești – Vâlcele
Baia Mare -Jibou
Drum Expres Baia Mare – Satu Mare
Tișița – Soveja

Feroviar
– 234,47 km de cale ferată modernizată/ electrificată cu un buget estimat de 2,8 mld. Euro;
– 39 unități de material rulant achiziționate cu un buget estimat de 350 mil. Euro;

Metrou
– 11,35 km de magistrală nouă cu un buget estimat de 1,08 mld. Euro;
– 50 unități de material rulant achiziționate cu un buget estimat de 500 mil. Euro;

M4 – Gara de Nord – Progresu: 1,7 miliarde de euro
M6 Linia de metrou 1 Mai – Otopeni (NORD) – 621 miliarde euro
M1: Metrou Cluj-Napoca: un miliard euro
Trenuri Metrou București (50 buc.): 500 milioane euro

Investiții de 6,5 miliarde euro în proiecte care să adreseze problema schimbărilor climatice:

Sisteme de irigații, sisteme de drenaj, lucrări de combatere a eroziunii solului, sisteme de protecție antigrindină, împăduriri

Investiții de 2,3 miliarde de euro în proiecte de mediu:

– Rețele de alimentare cu apă, inclusiv componentele inteligente, extindere/ reabilitare ca parte a rețelelor regionale – 1,5 miliarde euro

– Sisteme alternative de management a apei uzate menajere pentru aglomerările sub 2.000 de locuitori – 500 milioane de euro

– Situri contaminate și managementul deșeurilor – 300 milioane de euro

Investiții de 1,55 miliarde euro în Energie:

– Investiții în dezvoltarea inelului electric de 400 kV al României – 250 milioane de euro

– Sprijin pentru producția de energie din surse regenerabile – 500 milioane de euro

– Investiții în rețele inteligente de transport și distribuție a combustibililor de tranziție și a energiei obținute din surse regenerabile – 800 milioane de euro

Investiții de 1,8 miliarde euro în proiecte de Eficiență energetică:

– Eficiența energetică a clădirilor publice (inclusiv clădiri monumente istorice) – 500 milioane euro

– Eficiența energetică a clădirilor rezidențiale colective/blocuri de locuințe – 750 milioane euro

– Rețele inteligente de asigurare a energiei termice în București (inclusiv sisteme de producere a energiei termice în cogenerare, energie regenerabila) – 250 milioane euro

– Rețele inteligente de asigurare a energiei termice – celelalte localități urbane – 300 milioane euro

Investiții în Mobilitate urbană – 3,6 miliarde de euro:

1. Mobilitatea urbană 1 miliard euro

2. Regenerarea urbană 750 milioane euro

3. Achiziție material rulant destinat transportului local – 350 milioane euro

4. Programul Național Mobilitate/ Smart Village – 250 milioane euro

5. Valorificarea patrimoniului natural și cultural – 250 milioane euro

6. Mobilitate și accesibilitate pentru zonele cu patrimoniu natural și cultural – 500 milioane euro

7. Valorificarea patrimoniului natural de interes național și cultural aflat în administrarea APL – 500 milioane euro

Investiții în sănătate: 1,85 miliarde de euro

1. Unități sanitare noi, inclusiv extinderi ale spitalelor existente – 1,25 miliarde euro

2. Infrastructura medicală oncologică – 250 milioane euro

3. Secțiile și institutele de boli cardio-vasculare – 350 milioane euro

Investiții în Educație: 1,05 miliarde euro:

Investiții în Mediul de afaceri – 3,8 miliarde de euro

1. Activități de producție și servicii destinate ecosistemelor antreprenoriale parteneriat IMM– APL (750 milioane euro)

2. Retehnologizări, robotizări, automatizări industriale – 1 miliard euro

3.Sprijin pentru digitalizarea IMM – 200 milioane euro

4.Sprijin pentru dezvoltarea de capacități necesare consolidării capacității de reziliență a sistemului medical – 200 milioane euro

5. Valorificarea patrimoniului natural – 350 milioane euro

6. Sprijinirea IMM-urilor din domeniul agro-alimentar – 700 milioane euro

7. Sprijinirea companiilor asociate domeniului construcțiilor – 200 milioane euro

8. Sprijinirea întreprinderilor mari – 400 milioane euro

Investiții de 275 milioane de euro în Cercetare și inovare

Investiții de 700 milioane euro în Digitalizare:

– Echipamente/dispozitive electronice necesare activităților didactice (inclusiv infrastructura pentru conectare la internet), software-uri și dotări specifice desfășurării activităților în mediul on-line – 250 milioane de euro

Echipamente/dispozitive electronice necesare activităților din sistemul medical (incl. infrastructura pentru conectare la internet), software-uri și dotări specifice desfășurării activităților în mediul on-line – 150 milioane de euro

Digitalizarea MFP/ ANAF – 100 milioane euro

Digitalizarea sistemului judiciar – 100 milioane euro

Asigurarea securității cibernetice și interoperabilității bazelor de date – 100 milioane euro

Investiții de 310 milioane de euro pentru Reziliență în fața unor pandemii sau fenomene naturale:

– Construcția a 8 Depozite regionale de echipamente medicale pentru situații de urgență, îmbunătățirea capacității de răspuns și a capacității de intervenție

– Construcția a 5 Depozite regionale de cereale, 4 depozite frigorifice destinate păstrării stocurilor strategice de alimente pentru situații de criză și 2 depozite pentru produse petroliere –

– Construcția și operaționalizarea a 100 de subunități de pompieri noi

– Completarea cu 700 de ambulanțe a parcului auto.

alin2pas

Cea mai importantă lucrare de acolo e DX2 Reșița - Caransebeș, după realizarea acestui DX poate se vor mai construi în zonă drumuri de legătură la acest DX, precum A6 Drobeta Turnu-Severin - Caransebeș și A6 Caransebeș - Lugoj. La fel, se pare că drumul Hunedoara - Sântuhalm e mult mai important și mai circulat decât triunghiul Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Calafat. Cât despre podul de la Brăila, propun să fie pus pe el gazon în loc de asfalt. Poate așa va fi folosit pentru transhumanță de turmele de oi care trec Dunărea în prezent pe podul de la Cernavodă de pe A2, pentru că văd că nu interesează pe nimeni să realizeze niște legături rutiere cu acest pod.  :headbash:
Ar mai fi multe de spus despre construcția unor autostrăzi care sunt prevăzute chiar și prin lege, dar prefer să mă abțin. Orice guvern ar întocmi un masterplan la noi în țară, guvernul următor îl va utiliza cel mult ca hârtie igienică.

Europiu

#12989
Să îmi fie permisă și iertată o mică glumă în vremurile astea tulburi... Dar mă uitam la harta asta

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1626.msg316725#msg316725

și mă întrebam dacă locuitorii din Surdila sunt urmașii celor plecați cândva din Urleasca (sau eventual Urlați).
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).