News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

vancouver

Trebuie ca suma valorii estimate a proiectelor sa depaseasca cu mult 30 de miliarde. SIGUR o parte din ele se vor impotmoli, de aceea trebuie proiecte de rezerva. De asemenea de regula la licitatii ies valori mai mici, deci iar o sa ramana rezerve.

La autostrazi, daca avem proiecte de 3,5 miliarde de euro, mai trebuie gasite altele, cam tot de 3,5 miliarde, care sa fie puse pe lista. Din 7 miliarde prevazuti, cel putin 20% o sa se impotmoleasca, gen centura Tg. Mures sau centura Bacau sau centura Mihailesti. Proiecte care la 10 ani de la prima licitatie abia acum se fac sau nici acum inca nu au constructor. De asemenea la licitatii valoarea o sa scada cu alti 20-30%. Iar la executie vom nimeri si cateva cazuri gen Aktor A10 sau Straco A3, care nu vor termina pana in AUGUST 2026. Alti minus 20-30%.

Plus ca daca chiar o sa se faca toate proiectele, fondurile pentru Romania se mai pot suplimenta, daca alte state nu reusesc sa cheltuie tot. Si mai sunt alti bani pe fondurile clasice UE.

Asadar mai adaugati pe lista proiecte simple, unde inca nu avem SF, dar care se pot executa in 2 ani. La campie. De ex. continuat A4 Techirghiol - Mangalia - Vama Veche. Sau Bucuresti - Alexandria. Sau Lugoj - Caransebes. Astea sunt la campie pura, merg repede.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Harry

1936. San Francisco. Bay Brigde in constructie


AlexxC

Baietii de pe whereveriGo.us faceau o filmare din zepelin  :busted:

Earthchild

#12993
zoso.ro

"Cum rezolvă Brașovul problema parcărilor și traficului

Am povestit de câteva ori că, odată cu eliminarea taxei auto, orașul s-a umplut de mașini, pentru că oamenii nu se gândesc dacă au unde să le parcheze, ei le cumpără și apoi se ceartă cu vecinii pentru că logică.

Fiți atenți aici la fază de nota 20:

Se mărește tariful de parcare. Parcarea în zona centrală va costa 3 lei în loc de 1,5 lei pe oră, iar în alte zone 1,5 sau 2 lei pe oră.
Se pun aparate de taxat prin zonele sufocate de mașini, cu posibilitatea de achiziționare a unui abonament de către rezidenți, care costă 150 lei pe an.
Detaliile tehnice sunt aici. Mi se pare cea mai simplă soluție, pentru că aia cu "mărim impozitul pentru a doua mașină" era un pic greu de făcut, odată pentru că românii sunt creativi, apoi pentru că sunt case cu 5-8 familii.

Cea mai mișto schemă a fost asta: vrei abonament de rezident? Trebuie să (1) aduci act că locuiești acolo și (2) că mașina e înmatriculată acolo. Ambele, nu doar una dintre condiții. Nu mașina înmatriculată pe numele bunicului de la țară, să fie RCA-ul mai ieftin.

Brusc, mulți oameni au redescoperit locurile de parcare din curte. Chemi basculanta, faci curat în curte, că de 20 de ani n-ai avut timp, duci 1310-le ăla pe care îl țineai acolo că nu ocupa loc, și ai rezolvat. Presimt o creștere pe zona de automatizări porți în următoarea perioadă.

Iar cu firmele din zonă, am aflat cum am rezolvat două din ele, una dintre ele a descoperit că are loc pentru zeci de mașini în curte și nu e nevoie ca angajații să parcheze pe stradă, pe parcările rezidenților, iar alta, cu cinci mașini, bagă una în curte și una o parchează pe stradă, iar alte 3 nu mai vin pe aici. Altele vor pleca spre zone unde au parcări, ceea ce nu e un lucru rău, că sunt destule firme în zone rezidențiale care n-au motiv să fie acolo.

Din ochi, un sfert din mașini au dispărut pur și simplu! UN SFERT!!! Mă uit pe geam de câteva zile și nu înțelegeam de ce traficul e așa de lejer. La 2 lei ora de la gratis au găsit soluții într-o săptămână să nu mai vină cu mașina la muncă sau să se strângă mai mulți la o mașină. Vorbeam cu un vecin, acum putem să începem să parcăm pe două locuri, că sunt atât de multe libere și nu încurcăm pe nimeni."


Adevărul este că nu o fi sistematizarea traficului brașovean muc și sfârc - după cum am citit de pe la brașovenii forumului, dar îmi aduc aminte și acum de parcometrele care umpleau centrul Brașovului când am ajuns cu mașina prin 2013 cred. Plata elegant, prin sms și am zis "Da băi, iată că se poate și la noi în țară!". Și am făcut atunci comparația cu jegul mafiei țigănesti a parcărilor ilegale din buricul Kapitalei păstorite de doctorul "independent".
Și așa mi-a venit să...  :puke:

Calin88

#12994
Marele blogger brasovean nu puncteaza niste chestii importante pentru context.

Numarul de locuri de parcare cu plata a fost crescut de la 2600 la 10000, aproape toate parcarile care au trecut de la "liber" la "cu plata" fiind in zone rezidentiale unde mai acopereau parcarile rezidentiale insuficiente. Multe fiind zone cu blocuri foarte dense, deci nu pentru cei care "si-au regasit locul in curte". De fapt, in zona centrala, doar in zona De Mijloc-Lunga au fost adaugate parcari cu plata, restul erau deja cu plata. Si consecinta, cel putin pe Lunga, este ca pe trotuarul opus parcarilor au aparut masini parcate si pe 2 randuri...
O sa spuna ca respectivii isi pot lua locuri de parcare de la P&P dar Brasovul e plin de chiriasi care, chiar daca ar sta cu contract (ceea ce de cele mai multe ori nu e cazul), tot nu ar putea inmatricula masina pe respectiva adresa, la fel cum sunt multi brasoveni care au masina in leasing sau pe firma (adica nu pe adresa de resedinta). Ei, teoretic, ar trebui sa plateasca intre 90-180 de lei pe luna pentru abonament. Cel mai probabil masinile astea o sa ajunga parcate pe trotuare, spatii verzi sau pe oriunde vor inventa proprietarii un loc. In timp ce parcarile asfaltate P&P o sa fie goale, cel putin noaptea.

Decizia cu plata parcarii noaptea este absolut aberanta, in special in zonele rezidentiale, dar si in centru.


dr4qul4

Quote(2) că mașina e înmatriculată acolo.
este ilegal.
A incercat Negoita la 3 si l-au convins juristii din PS3 ca nu merge. Sunt multi care au masini in Leasing. Dreptul de folosinta vs dreptul de proprietate
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

Ca utilizator.... Ca ai sediul acolo/domiciliu.
Spre rusinea mea, nu mai tin minte (am avut doua masini care le-am luat in leasing), dar parca pe talon apareau datele despre utilizator, in cazul leasing-ului
Atunci teoretic pot sa cer acest lucru.

Oricum, cand o sa vad politicianul/partidul care o sa impuna niste taxe si impozite mai apropiate de normal, pe masini si locuri de parcare, o sa devin fan-ul lui.
In Grecia plateau acum 4 ani cam 300 de euro impozit pe o masina de sub 2000 cm3... Stiu asta de la proprietarul pensiunii unde stateam



AlexxC

Impozit 60ron,rovinieta 130ron,loc de parcare 40 ron,bilet de autobuz 1.3ron..cu acest sistem de taxare inghetat in timp este imposibil sa strangi fondurile necesare constructiei unei infrastructuri moderne.Pana si autobuzele second hand par scumpe.
Un nivel normal ar insemna cel putin dublul sumelor de mai sus!

hvm

#12998
^
Daca tin bine minte in Budapesta parcarea pe zi incepe undeva la ~3EURO/zi (35 forinti/h) si poate ajunge si la ~15Euro/zi (200 forinti/ora - ~66eurocenti). De Londra, Viena, Munchen, Salzburg, Chicago, Las Vegas, San Francisco sau Amsterdam (pe unde am fost cu masina) nici nu vreau sa zic. Imi amintesc ca am fost odata in Amsterdam si am stat la un prieten. Parcarea din fata blocului era goala (vreo 30 de locuri de parcare) si l-am intrebat cum de nu parcheaza nimeni acolo.  Era 35Euro/zi (1050Euro/luna), in conditiile in care apartamentul de 3 camere ii costa 1200Euro/luna. Toata lumea avea biciclete si mergea cu metroul.

In San Francisco in oras erau parcari o multime, dar erau goale fiindca parcarea era intre 15 si 30$ pe zi (cu cat te apropiai mai mult de port si era mai scump pe marginea drumului decat in parcare pe mai multe nivele). In acelasi timp amenda pentru parcare neregulamentara era de 150$ + taxa de ridicare a masinii care depindea de distanta pe care a fost tractata si numarul de zile pe care o lasai la ei (cred ca era 30$/zi si vreo 10$/km. Iar daca nu veneai sa o ridici in decurs de 2 luni parca, o scoteau la licitatie.

Pentru a rezolva problema nu trebuie sa punem nici un fel de restrictii, trebuie sa implementam un tarif rezonabil pentru parcari, din care sa strangem buget pentru a construi alte parcare sub si supraterane. Nu trebuie nici un fel de restrictii legate de locatia in care este inmatriculata masina, pe numele cui este sau altele (eu pot sa locuiesc in chirie) si am masina inmatriculata la Sighetul Marmatiei, daca vreu sa dau 10 lei pe zi sa o parchez in parcare in bucuresti. Mie 40 ron/an nu mi se pare ca se apropie de valoarea reala. Chiar si 40 ron/luna nu mi se pare rezonabil (ar trebui minim 150 ron/luna), dar consider ca ar fi minimul de tarif de parcare pe care ar trebui sa il avem in Bucuresti. Si cred ca acest lucru ar descuraja pe multi dintre cei care au masina pe post de bibelou si o tin in parcare. De asemenea ar descuraja si pe multi care nu prea au nevoie cu adevarat de masina ci si-au luat fiindca e moca in germania si taxele sunt moca la noi. Ce daca stoate fum ca si cosul de la Sidex Galati?

Asa la un calcul minim, cu 40ron/luna la 500.000 de masini strangi 20.000.000 ron pe luna. Cu banii astia ma gandesc ca poti face cate o parcare cu 3 nivele subterane si 8 supraterane in fiecare luna (o sa dureze mai mult constructia dar ai bugetul alocat) si rezolvi problema parcarilor in cativa ani.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

gruiarew

Eu zic să nu le dați idei. Da, majorarea impozitului e cea mai simplă și la îndemână chestie, dar nu cred ca va rezolva mare lucru. Atâta timp cât nu se implementează ca la nemți o formulă în care duci înapoi plăcuțele, îti șterge bulina și gata, nu mai plătești, nu mi se pare ok abordarea asta. Toată treaba cu impozitul în sine mie mi se pare o prostie, dar ăsta e alt subiect.

Cel care stă în Cucuieții din deal, poate chiar depinde de mașină că nu are cum să iasă o dată pe lună din vagăuna unde stă. La ăla nu-i comoditate, e chiar necesitate mașina. Ori să pui egal între el și cineva căruia nu-i place să meargă 200m pe jos sau să ia autobuzul nu mi se pare ok. De asemenea mi se pare o prostie impozit diferențiat pe zonă / oraș. Am stat destul în SB cu numere de TM. Nu e ok ca unul de SB să plătească mai mult că el e înmatriculat pe oraș și față de mine ce eu stau la sat, undeva aiurea.

Singura metodă ce-o văd eu (dar trebuie puțină muncă și nah, asta ne cam omoară) e parcare cu plată. Și ridicarea cotețelor parcate aiurea. În Sibiu cel puțin la sala Translvania parcarea cu plată ce era un leu era întotdeauna 3/4 goală. Iar în fața parcării, în stradă se omorau pe un loc de parcare. Ia să-i ridici mașina de două ori să vezi că a treia oară se mai gândește o dată înainte să o lase aiurea.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

prd.marius

^^Nu poti blama oamenii ca isi cumpara masini, chiar daca stau in blocurile vechi, unde evident ca raposatul n-a gandit parcari... ca deh.
Autoritatile locale, impreuna cu oamenii, trebuie sa se consulte pentru gasirea de solutii pentru proprietarii/locatarii acelor apartamente.
De ce sa fie totul facut "cu forta", cand poate sa fie o discutie civizilata, cu propuneri de ambele parti ajungandu-se in final la cea mai buna solutie.

Nu vad ca marirea impozitului sa fie e una din acelea.

Da, taxele sunt intr-adevar inca mici sau foarte mici, dar nu le poti creste dintr-o data de 3-5-10 ori.
Problema e ca politicul se lauda ca pastreaza in fiecare an aceleasi taxe, ca deh, iar vin alegerile. Daca le-ar mari in fiecare an (pana la un anumit prag), atunci nu s-ar simti foarte rau in buzunarul romanilor.

Parerea mea e ca trebuie construite parkinguri, peste tot acolo unde se poate. Dar aici apare mereu problema romaneasca, "nu sunt bani"...
Nu poti mari taxele de parcare in centru, sa "obligi" omul sa-si lase masina acasa, dar el sa n-aiba unde o lasa.

alexa_adrian2001

Ca tot se vorbeste de deschideri partiale pe A10 sau A7. Ce ar putea insemna asta?
Pe un sens (adica doua benzi + banda de urgente) vom afea defapt doua sensuri? Cred ca asa se vehicula pe A7.
Sau pe A10 de ce nu ar deschide daca vor doar un sens de autostrada: adica sa intre pe A doar cei care merg de la Aiud la Sebes: in felul asta ar mai elibera trafic de pe DN si s-ar mai da drumul la depasiri, sa zic asa.

Oricum: 'cred ca marea provocare' va fii cum se vor raporta acesti km de autostrada in statistici :))

In 2020 Romania a facut 20 de km de autostrada - "da pe jumatate"

Noa, cum a fi aia?

dragos76

#13002
Ba scuză-mă, poți blama oamenii că își iau mașini fără să aibă loc de parcare. Nu suntem purtători de cap doar ca să nu ne plouă în gât, trebuie când faci un fapt să te gândești și la consecințe. Și nici măcar nu am pretenția să fie lumea altruistă, să lase de la el etc, ci doar urmărindu-și interesul propriu să se gândească dacă odată ce își ia mașină se poate achita apoi de toate obligațiile, inclusiv asta ca să aibă unde o parca legal, atât la domiciliu cât și în cadrul deplasărilor sale. Sau invers, când se mută undeva (prin achiziție, închiriere etc) să se orienteze și funcție de nevoia lui de a avea mașină sau nu. Și să nu zică "aa, păi încă 5000 de euro pt un loc de parcare, pe lângă apartament, e prea mult. Să dea atâta cine e fraier... lasă că mă descurc eu".

În general o cultură a dialogului chiar e bună, dar aici nu prea văd ce ar fi de dialogat, cum să ajungi la ceva soluții de compromis? Dacă se ajunge la dialog, orice locatar care are mașină o să aibă pretenția să se găsească o soluție care să îl mulțumească pe el. Niciiodată nu o să se găsească soluții care să satisfacă această cerere, și să văd eu ce dialog va fi acela când sunt în o zonă 100 de mașini parcate aiurea și primăria, cu cele mai bune intenții, zice că poate să inventeze pe undeva vreo 15 locuri de parcare.

Până la urmă e vorba de o decizie politică a administrației locale asta de a reglementa și a srânge șurubul în ce privește parcările. Pe termen scurt și doar aparent ar fi nepopulară, dar dacă e promovată și comunicată cu cap poate avea destui susținători.

prd.marius

Pai hai sa iti dau un exemplu, la blocurile vechi, unde se inchiriaza un loc de parcare de la primarie, trebuie sa depui actele prin care dovedesti ca locuiesti acolo si ca ai masina cu ITP valabil.

Cum faci asta daca tu nu ai masina? Dar iti trebuie si vrei sa obtii un loc de parcare de la primarie (care de obicei sunt pline si se elibereaza cand vreun vecin se muta sau renunta la masina)

hvm

^^^^^
Total deacord. Trebuie cineva cu dorinta de a munci. Este un proiect enorm la care trebuie sa te inhami ca sa faci parcari. d

^^
Aici nu sunt deacord cu tine. E ca si cand imi spui ca eu nu ar trebui sa pastrez masina ca n-am loc de parcare. In conditiile in care in ultimele 10 luni am facut 15.000 km doar in afara orasului, nu cred ca am mers mai mult de 1000 km in oras. Ce ar trebui sa fac? Si daca apare un loc de parcare cum il inchiriez ca am nevoie de masina cu ITP facut? Si sincer nu imi permit sa merg cu microbuzul fiindca am o problema: vars si mancare pe care am mancat-o acu doua saptmani daca merg intr-un microbuz. Nu mai zic ca nici timp nu am sa merg cu microbuzul.

Unde locuiesc eu sunt 9 scari de bloc (6x40 ap + 3x16 ap = 286 de apartamente). In total aveam legal 22 de locuri de parcare si inca vreo 100 pe unde apuca fiecare (pe unul din sensurile strazii ca e fundac, sau pe trotuar langa bloc - se blocheaza trotuarul de langa bloc, dar ramene celalalt liber). Acu vreo 6 ani s-a reamenajat parcarea(nu o pot numi reamenajare ca s-au pus cateva petece de bitum in joaca si s-a remarcat parcarea. S-a reusit crearea a doua noi locuri de parcare. Iti poti imagina ce intelegere si dialog a fost cand s-au licitat cele 2 locuri? Eu n-am participat ca eram in deplasare, si deh, trebuia sa fiu prezent ca sa licitez. N-am putut prin 'interpusi'. Exact asa mi s-a spus. In final s-a adjudecat unul cu 1500 si unul cu 2000 ron/an si asta acum 6 ani (in conditiile in care majoritatea din celelalte 24 sunt sub 100 ron, iar vreo 4 trec putin peste). Am aflat atunci ca pentru cele 24 de locuri de parcare chiria anuala totala era 3650 ron/an). Acum a mai aparut 1 loc in parcare dar inca n-am vazut nici un anunt de licitatie. Verific in fiecare zi pagina de anunturi a primariei sa vad cand se liciteaza. Dar sunt sigur ca nu o sa fie nici o intelegere. Si sunt curios pana unde o sa urce valoarea chiriei daca se liciteaza. Daca se intampla ceva va anunt

Oricum tare ma tem ca acum s-ar putea ca aceasta chirie sa fie cat celelelate 24 la un loc.

Cand mi-am luat apartamentul am aflat ca inainte de a vinde (2012), fostul proprietar a cedat locul de parcare pe care il avea de cand s-a mutat in bloc (1991) la un alt vecin cu exact aceleasi clauze. . Am aflat de la alt vecin cand am facut verificarea ca el are loc de parcare si i-am spus ca vreau sa transfer si contractul. Si atunci mi-a spus ca a renuntat la contract, mai tarziu am aflat ca il cedase la vecinul de langa. Am reusit sa negociez 2000E din pretul apartamentului pentru asta fiindca se grabea, dar sincer nu ma incalzeste cu nimic. As fi preferat sa dau pretul initial sau eventual inca 2000 in plus ca sa nu mai  am griji.... Ce n-am inteles eu e cum vine chestia aceasta cu cedat contractul de inchiriere catre primarie?

Mie nu mi se pare corect ca 3 oameni sa ajunga sa plateasca dublu cat restul de 24 la un loc. Hai sa nu mai permitem transfer de contarct decat in familie de la parinti la copil sau ceva de genul. Ai plecat din zona trebuie scos la licitatie. Punct. In felul asta se pot modifica si contractele, cresc chiriile pe baza echilibrului care se formeaza intre cere si oferta, banii aia se pot folosi pentru a subventiona constructia de noi parcari. In timp poate reusim sa si reducem costul parcarii pentru toti. Toata lume ar avea de castigat.


Iar pentru cei care ar putea spune ca nu exista locuri in care sa construiesti in Bucuresti. Nu e neaparat sa faci bloc nou. Poti sa faci si sub cladirile existente. Nu stiu cati ati fost in Budapesta (hai sa dam tot de aici de aproape de la vecinii nostri ca se preteaza - au si ei o gramada de cladiri istorice). In Budapesta de pe mijlocul bulevardului intri in subteran in parcari subterane construite cu cladirile deasupra (si nu vorbesc de blocuri de locuinte de 2-3 etaje din anii 80, ci cladiri de locuit vechi de 100+ ani, de patrimoniu, sau cladiri care au deja 10 etaje deasupra. La cladirile noi nu se accepta decat daca au minimul de locuri de parcare construite in subteran. Din ce am inteles dintr-o discutie tarzie in noapte langa o sticla de palinca (nu garantez informatia tocmai din cauza acelei sticle)  norma pentru blocuri de locuinte e cam ca la noi: 1 loc parcare pentru apartament de <= 2 camere, 2 locuri pentru > 3 camere. Iar la aceasta se adauga 20% (nu garantez ca informatia cu numarul pe apartament e corecta, dar stiu sigur ca e obligatoriu sa construiesti parcare). Din cate am inteles doar in situatii exceptionale se poate reduce cota. Si la blocurile de birouri sunt cote minime din cate am inteles...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici