News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Traficul feroviar in direct

Started by TibiV, December 29, 2016, 12:48:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Si la conducta s-a uitat cineva? Sau asteptam sa-si faca iar gravitatia treaba?

rizzuh

S-a desprins o bucata de podea dintr-o Malaxa care circula pe ruta Alexandria - Zimnicea:
http://www.trnews.ro/trenul-care-venea-de-la-zimnicea-s-dezintegrat-pasagerii-au-inghetat/

Asta este realitatea transportului feroviar pe multe rute dintr-o tara membra a Uniunii Europene in 2018.

frunzaverde

#137
Quote from: etravel on February 21, 2018, 02:13:19 PM
@frunzaverde, interfata sistemului de rezervari bilete online a ramas aceeasi si la fel de jalnica, din pacate. N-ar pune si ei in prima pagina un formular de rezervat bilete online, nici sa-i pici cu ceara. Ce o fi asa de greu sa vada cum fac altii?

Sistemul de rezervari nu este in proprietatea CFR Calatori, asta e problema principala. Sistemul, care se numeste XSELL (si este integrat cu IRIS, sistemul de gestiune al traficului feroviar) este in proprietatea S.C. Informatica Feroviara S.A., care la randul ei e proprietatea CFR S.A., nu CFR Calatori. Sistemul este furnizat "as-is" si nu exista in momentul asta vreo forma de API public sau privat pentru accesarea lui. Si sistemul in sine nu se poate customiza in afara schimbarii CSS-ului interfetei (care permite schimbarea culorilor si fontului si cam atat).

Practic, daca nu vrei sa tii evidenta dubla (inclusiv a biletelor vandute; pentru ca raportarile pentru subventie se fac via XSELL), cu operator reincarcand informatii manual de colo-colo (ceea ce, la cate trenuri opereaza CFR Calatori e imposibil), esti fortat sa folosesti XSELL, asa cum e el. Poti de altfel vedea ca si alti operatori au fix aceiasi problema si folosesc fix acelasi sistem de vanzare bilete ca CFR:

Pagina de inregistrare CFR Calatori: https://bilete.cfrcalatori.ro/vanzare/adduser.aspx?lng=R
Pagina de inregistrare TFC : https://bilete.tfc-online.ro/vanzarebilete/adduserTFC.aspx?lng=R
Regio Calatori (fost Regiotrans) e in curs de implementare a aceluiasi soft (au cumparat sistemul in 2016 si deja au inceput sa-l foloseasca, dar reconstructia firmei in 2017 a intarziat procesul). Deci, candva, in viitorul apropiat, vor avea o pagina de inregistrare identica.

Via Terra si Softrans sunt singurii in afara XSELL. Ambii au putine rute (Softrans are 2-3 perechi pe zi), si relativ putine bilete vandute online (si sistemul Softrans e cel putin la fel de infect ca XSELL).

La asta duce fragmentarea extrema a domeniului feroviar, in t-nspe mii de firmulite, fiecare cu alt rol. Cand unii vor sa faca ceva, trebuie sa convinga pe altii sa faca bucatelele de pe parcela lor. Fara sa aiba vreo putere de convingere. Totul cu scopul de a elimina un monopol natural ne-eliminabil... Infofer nu a avut (pana foarte curand) ca scop principal construirea de interfete web, ci de sisteme cu clienti dedicati pentru birourile si ghiseurile operatorilor feroviari. De asta si arata vai mama-lui sistemul.

P.S. Faptul ca practic toata lumea e obligata sa foloseasca acelasi sistem de vanzare bilete (din ratiuni tehnice de operare) va permite (deja tehnic permite, inclusiv facturare si distributia incasarilor) ca un operator sa vanda bilete pentru alt operator (de exemplu bilet mixt Regiotrans + CFR pe Bucuresti - Zarnesti). Singurul lucru care limiteaza chestia asta este lipsa de dorinta din partea operatorilor.

Quote from: etravel on February 21, 2018, 02:13:19 PM
Si viteza de incarcare a site-ului e absolut jalnica, imi aminteste de epoca dial-up.

N-am avut probleme.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Quote from: frunzaverde on February 27, 2018, 03:07:11 PM
Si sistemul in sine nu se poate customiza in afara schimbarii CSS-ului interfetei (care permite schimbarea culorilor si fontului si cam atat).

Se pot face foarte multe doar cu CSS ;) Daca s-ar putea adauga si JS atunci poti practic sa refaci tot ce este vizibil in fiecare pagina. Din ce vad in sursa paginilor se poate - CFR are ceva JS custom adaugat care nu-i la TFC.

Sigur, este incomod sa modifici un sistem mai dinozaur doar din CSS si JS, dar se poate face, doar necesita mai mult efort.

etravel

#139
@frunzaverde, multumesc pentru detalii insa este absolut irelevant al cui este, juridic vorbind, dinozaurul ala de vandut bilete online, atat timp cat are uzabilitatea si aspectul primelor site-uri de e-commerce din anii 1998-2000 si se misca exact la fel. Faptul ca nu are niciun fel de API e si mai neplacut, o frana totala pentru dezvoltatorii care ar putea sa scrie clienti si interfete demne de anii astia.
QuoteInfofer nu a avut (pana foarte curand) ca scop principal construirea de interfete web, ci de sisteme cu clienti dedicati pentru birourile si ghiseurile operatorilor feroviari. De asta si arata vai mama-lui sistemul.
Am vazut pe la Gara de Nord cum arata un client desktop, pe cand cumparam bilete la casa. La fel, m-a surprins lipsa de uzabilitate si chiar de logica in compunerea GUI-ului respectiv - tanti respectiva de la ghiseu facea prea multe selectii prin prea multe meniuri (care aratau toate foarte 1995-like) pentru a genera un amarat de bilet Bucuresti - Predeal dus - intors cu doua trenuri de acelasi rang.
QuoteSe pot face foarte multe doar cu CSS. Daca s-ar putea adauga si JS atunci poti practic sa refaci tot ce este vizibil in fiecare pagina. Din ce vad in sursa paginilor se poate - CFR are ceva JS custom adaugat care nu-i la TFC. Sigur, este incomod sa modifici un sistem mai dinozaur doar din CSS si JS, dar se poate face, doar necesita mai mult efort.
Poti reface aproape total ceea ce e vizibil, corect. Insa numai CSS-ul si JS-ul customizabil nu sunt de ajuns. Nu zic sa foloseasca nu stiu ce Aria templates sau alte rachete din anii astia, dar nici tehnologii de la inceputurile anilor 2000. Mai e foarte mult pana departe.


nirolf

Trebuie să moară cineva ca să se facă ceva cu copacii din zona aia?

Trafic feroviar blocat intre Ploiesti si Brasov, din cauza unor copaci cazuti pe calea ferata
Quote

Purtatorul de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Brasov, Ciprian Sfreja, a declarat pentru News.ro ca unul dintre copaci a cazut peste un tren cu pasageri care circula spre Capitala, fara a se inregistra victime, iar celalalt a cazut pe calea ferata, intre localitatile Timisu de Sus si Predeal.

La randul lor, reprezentantii CFR au precizat ca pe sectia Timisu de Sus - Predeal este lipsa curent in firele de contact din cauza copacilor cazuti pe calea ferata, iar echipe de interventie CFR Infrastructura se afla la fata locului si lucreaza pentru redeschiderea circulatiei.

La ora 20.00, opt trenuri stationau in garile de pe traseu (cinci in Brasov si trei in Predeal), urmand sa ajunga la destinatie cu intarzieri.


TibiV

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ
S-a reluat traficul feroviar pe firul II, între Timișu de Sus și Predeal 

Bucureşti, 13 martie 2018
UPDATE, ora 20.45

S-a reluat traficul feroviar pe firul II, între Timișu de Sus și Predeal, trenurile circulând cu locomotive Diesel. Pe firul I se intervine în continuare pentru remedierea deranjamentului la firul de contact, astfel încât pe acest sens trenurile să poată circula în condiții normale (cu locomotive electrice).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

14 mai 2018

CFR Călători informează că în perioada următoare, pentru efectuarea unor lucrări la infrastructura feroviară vor interveni modificări în circulaţia trenurilor, astfel:

- urmare lucrări între staţiile Beclean pe Someș – Hm Mogoșeni  (pe secția Beclean pe Someș – Salva)
în zilele de 15 și 16 mai 2018

trenul IR 1832 Cluj Napoca – Dej Călători – Ilva Mică – Suceava – Pașcani – Iași – Bârlad – Tecuci – Liești – Galați și circulă ca tren IR 12832 și cu orar modificat: Cluj Napoca (plecare 07.05) – Dej Călători – Ilva Mică – Suceava – Pașcani – Iași – Bârlad – Tecuci – Liești – Galați (sosire 23.07).

- urmare lucrări între staţiile Hm Sag și Hm Valea Viilor  (pe secția Timișoara Nord – Arad)
în perioada 29 mai 2018 – 15 iunie 2018

trenul IR 1531 Cluj Napoca – Oradea – Arad – Timișoara Nord va circula pe rută alternativă ca tren IR 12531: Cluj Napoca (plecare 05.45) – Oradea – Arad – Radna – Timișoara Nord (sosire 13.26), cu excepția zilelor de sâmbătă, duminică și sărbători legale.

Pasagerii care au bilete/abonamente la trenurile menționate mai sus şi vor să renunţe la călătorie, vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor/călătoriilor pentru parcursul neefectuat, conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare.

https://www1.cfrcalatori.ro/comunicate/modificari-temporare-in-circulatia-trenurilor/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Circulație feroviară închisă între stațiile CF Câineni și Valea Mărului

București, 3 iulie 2018

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA informează că în cursul acestei dimineți, circulația feroviară este închisă pe raza SRCF Craiova, între stațiile CF Câineni – Valea Mărului, din cauza unui autocamion care s-a răsturnat în gabarit.

La fața locului se află reprezentanții autorităților care anchetează cauzele producerii acestui incident, precum și echipele de specialiști care vor interveni cu o macara de mare tonaj pentru ridicarea autocamionului și eliberarea gabaritului.

Două trenuri au fost oprite în parcurs (IR 1720 și R 2071) și așteaptă redeschiderea circulației.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2018/4331-03-iulie-2018-circulatie-feroviara-inchisa-intre-statiile-caineni-si-valea-marului
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Transbordare cu mijloace auto între staţiile Câineni şi Podu Olt

Bucureşti, 09 iulie 2018

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA informează că circulaţia feroviară pe relaţia Podu Olt - Valea Mărului se desfăşoară la această oră cu transbordare auto între staţiile Câineni şi Podu Olt, după ce calea ferată a fost acoperită de nămol şi grohotiş pe o distanţă de 50 de metri.

Personalul feroviar intervine pentru degajarea zonei, prin îndepărtarea nămolului şi a grohotişului depus între firele căii. Până la această oră, calea ferată a fost curăţată pe o distanţă de circa 10 metri, personalul acţionând în continuare în zona unde liniile sunt acoperite pe o lungime de 40 metri.

Până la finalizarea operațiunilor de intervenție, Regionala C.F Craiova menţine continuitate în traficul feroviar pe intervalul afectat, prin transbordarea pasagerilor cu mijloace auto între Câineni-Podu Olt.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2018/4341-5

Este cu ghinion sectiunea asta. Saptamana trecuta camion, saptamana asta grohotis....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

thinker

Datorita MT si strategiei CFR circulatia feroviara pentru calatori pe Valea Oltului e sublima dar lipseste (pentru colegi Valea Marului si Podu Olt sunt statii de pe calea ferata ce leaga Ramnicu Valcea de Sibiu).
Incidentele cu TIR-uri ce "parcheaza" pe calea ferata  in pozitie vertical sau orizontala, precum si alte tipuri de vehicule ce ajung in aceeasi situatie nu sunt de loc rare, probabil media fiind undeva la un 1-2 incidente pe luna.
E de 20 de ani ceva obisnuit.
Pentru a reduce discomfortul calatorilor CFR a initiat acum 10-15 ani o masiva campanie de reducere a traficulului feroviar de calatori pe aceasta ruta de la 15-20 trenuri/ 24 h  intre Sibiu- Rm. Valcea, la doar cateva in prezent, rute care oricum sunt neutilizate.

Spun toate acestea deoarce in ultimii 30 de ani am circulat pe aceast drum european sau cu trenul in medie cel putin un drum dus-intors pe saptamana.
Am lansat un apel pentru o campanie in favoarea largirii acestui drum European la profil 2 + 2, cu solutii fezabile zic eu, pentru cel putin 30 - 35km, rezolvarea trecerilor de pietoni de la Talmaciu, Varianta ocolitoare Calimanesti. Ar mai fi necesare optimizari pe varianta orasului Ramnicu Valcea, ca solutie de avarie (pe mai mult de 10 ani probabil) pentru traficul Sibiu - Pitesti.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

Quote from: tom_sawyer on July 13, 2018, 10:49:57 PM
13 Iulie 2018
Un tânăr de 19 ani a fost electrocutat în această după-amiază după ce s-a urcat pe un vagon al unui tren de marfă staţionat în gara din Braşov.

Mda...
Hai sa vedem pozitia oficiala...

Ora 15.08
QuoteUn tanar in vasta de 19 ani a fost electrocutat dupa ce s-a urcat pe un vagon din compunerea unui trenul de marfa 80476, la intrare in statia Brasov.

Pentru accesul si interventia organelor abilitate - ISU si Procuratura - a fost intrerupta temporar, in jurul orei 14.40,  alimentarea cu energie electrica a liniei de contact Brasov -Predeal si Brasov - Stupini.
La momentul actual s a repus sub tensiune Bv - Predeal.
Pentru intervalul Brasov - Stupini se asteapta finalizarea interventiilor organelor abiliate ( masuratori si preluare persoana accidentata) s9 avizarea ca se poate relua traficul feroviar in conditii normale.

Ps: In astfel de situatii, CFR anunta imediat ISU, apoi, cf procedurilor impune masurile necesare: intrerupe alimentarea cu energie electrica a liniei de contact, dar si cirrculatia trenurilor pe zona respectiva.

Purtator de cuvant
Oana Branzan

Pustiul este un idiot care a blocat sute de oameni in n-shpe trenuri...
Partea proasta este ca nici macar nu prea are sanse de supravietuire.
Arsuri de grad III si IV pe 80% din suprafata corpului, zice ISU...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

In utima vreme tot mai multi copii si tineri se urca pe vagoane, dar mai demult cind eram eu de exemplu si navetam cu trenul la oras la liceu, de ce nu se urca niciunul?

inscriptiile au ramas aceleasi si pe materiaul rulant si prin gari si pe stilpii de curent din sate.

TibiV

Cand eram noi de varsta aia nu aveai cu ce sa iti faci "selfie", si nici unde sa "postezi"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

Dar e adevărat că asta e motivația lor? Sau e doar o legendă urbană?