Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

@Andi multumim de re-post!

Postarea pe Fb a indicat 53 minute. Un IR cu 140 km/h si 4 opriri (Copsa Mica, Medias, Atel, Dumbraveni) face 62 minute. Ceva nu se pupa.

Apoi mi-a raspuns autorul la comentariu: a facut 77km in 33 minute

dan tm

Sighisoara -Blaj 77 km

08.15-09.05  10.53-11.26  12.14-12.48

Blaj -Sighisoara

09.15-09.57 11.33-12.07  13.11-13.46

asadar la primele drumuri au avut de facut reglaje la locomotiva

cristi5

Au aparut cateva informatii interesante cu privire la descarcarea arheologica de la Micia.

Situl arheologic este de la km 489+200 la 491+700 (plansa). E vorba atat de un castru roman cat si de o asezare in afara castrului.

Fiind traseu existent, exista indoieli serioase cu privire la necesitatea descarcarii arheologice. Pana la urma, patrimoniul a fost serios afectat de austro-ungari care au construit primul fir, si de comunisti care l-au construit pe al doilea. E drept ca acum se adauga drumuri de intretinere pe ambele parti ale CF.

In sedinta Consiliului National de Arheologie (CNA) din aprilie 2022 a fost descarcat 490+250-490+450 (pozitia 185). Exprimare CNA arata clar conflictele intre arheologi

QuoteAprobat. Având în vedere importanța strategică a investiției, deși CNA a formulat de-a lungul timpului numeroase observații critice, CNA aprobă proiectul de cercetare arheologică, formulând următoarele observații: Responsabilul științific nu a fost adecvat proiectului, iar acest fapt reiese din calitatea cercetării și din raportul arheologic. Din păcate, această investiție nu a fost folosită ca o mare oportunitate pentru cunoaștere. Analizarea proiectului de cercetare, desfășurarea săpăturilor, precum și rapoartele, aprobate în urma numeroaselor reveniri, au evidențiat mari carențe.


De unde provin conflictele? Un arheolog de la centru a evaluat cercetarea arheologica si "punerea in valoare" la o suma foarte mare, mult peste ce estimase constructorul in oferta. Vazand asta, CFR nu a vrut sa aditioneze contractul, cum a facut de ex. CNAIR la Zimbor intr-o situatie similara: sit bogat in vestigii arheologice, de mare importanta istorica, deci bani multi necesari pt descarcare. In consecinta Antreprenorul a cautat alti arheologi, dispusi sa faca treaba la pret mai mic: o firma privata si muzeul din Alba Iulia (MNUAI). Adica arheologi care nu cunosc situl dar sunt dispusi sa livreze descarcarea pe bani mai putini. Asta a declansat o adevarata furtuna in randul arheologilor (exemplu 1, exemplu 2, exemplu 3) pt ca exista un resposnsabil stiintific la Micia, dar practic s-a trecut peste capul lui. Vedeti si respingerea initiala la CNA a raportului de descarcare, in iulie 2021 (pozitia 139).

Au mai ramas de descarcat 400m, adica 490+450 - 490+850. Din cate inteleg pe aceasta portiune nu s-a lucrat deloc de la primele sapaturi prin 2020, care, conform arheologilor revoltati care cunosc situl, au fost prea grosiere (cu excavatorul). CNA nu s-a pronuntat pe acesti 400m pentru ca nu exista niciun raport de descarcare. Am auzit si de o ancheta penala pentru distrugerea patrimoniului. Exista suspiciuni ca banii au fost sifonati la firma privata si lucratorii muzeului au lucrat in pierdere, etc etc. Pentru ca selectia subcontractorului de arheologie, si plata lui, sunt facute de Antreprenor, procesul nu e transparent (nu apare licitatie pe SICAP, nici plati pe ROGOP) ceea ce duce la tot felul de suspiciuni, mai ales intr-o bransa subfinantata ca arheologia.

Arheologii alesi initial au capatat o reputatie foarte proasta in bransa si probabil asta e motivul pt care nu vor sa continue. E posibil ca arheologii de la Muzeul National de Istorie care cunosc situl sa fie dispusi sa faca lucrarea, dar pe suma care ei o considera corecta.

In concluzie situatia este departe de a fi rezolvata. E posibil sa se circule pe un singur fir intre statia Mintia si Ilia mult timp de acum inainte, chiar si dupa deschiderea variantei Vetel.


Cetatean

O reala placere sa citesti comentariile de lauda. Dupa 10 ani! Se fac teste :)) PENIBIL! Cu o locomotiva inchiriata?
In alta ordine de idei,Sighisoara-Alba o sa fie drum de o ora?

motorzbh

Pai nu poți sa te dai cu trenul daca nu ești OTF-ist. Constructorii gen Aktor nu sunt si OTF-isti. Sa ai o locomotiva si mecanici autorizați pentru teste este cam scump. Oricum sunt teste doar de civile. Pana la ERTMS aflam cine iese președinte in America.

dan tm



dan tm

Pe vremuri era un vagon laborator pentru geometria liniei de contact sau cum îi spunea. Avea un pantograf, o cabina sus acolo spre catenara si probabil în interior ceva aparate.

Acuma daca locomotiva a trecut pur si simplu pe linie cum s-au facut sau în ce au constat verificările catenarei? în nedeformare sau cum s-a facut aceasta verificare doar în trei treceri succesive dus întors?


TibiV

Daca nu s-a rupt pantograful si nici nu au luat foc statiile de tractiune - TEST REUSIT!...

Nici Titanicul nu s-a scufundat la "sea trials".  ;)
Iar Hindenburg a traversat Atlanticul de 10 ori inainte de bubuiala.

(Sa nu-mi ziceti ca sunt "un fel de frunzaverde...  :lol:  )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cetatean

Pai hai sa spunem mai multe...ceva nu a functionat bine ca deh, teste si au avut oameni la bariere si prin statii.
Pana se sterge praful de pe trenul ala de teste despre care am mai vazut poze pe aici, defilam. Ma mir ca in presa n-a "rabufnit" nimic de calea ferata de "mare viteza" si angajament.

TibiV

#9281
Pai ce sa "rabufneasca" in presa?!...

Ca o locomotiva de probe (fara vagoane) a circulat cu 160 km/h pe traseul respectiv?
Who the fuck cares?!?!...

Prima racheta romaneasca spre Luna/Marte/Venus/samd ar fi mult mai interesanta...
Asta este doar subiect "intre noi"... Ca la cei din presa "interesata/de profil" o vor da "dupa 10 ani de strangulare a circulatiei, s-a facut si prima proba la 160 km/h. Fara locomotiva CFR calatori, ca n-are. Si fara vagoane, ca n-are..."

Probabil ca un anumit site (prieten Alstom) va aminti de chestia asta (eventual) doar in treacat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos


Pai ce n-a  mers bine si ce locomotiva s-a folosit? Ce nu merge?

cristi5

Quote from: rio tinto on July 22, 2022, 01:00:10 PMAm urmărit multe trenuri in ultimele 2 luni in parcursul lor dintre Simeria și Sighișoara.
Chiar dacă vin dinspre Arad sau Brașov cu
o oarecare întârziere sau fără, se pare că pe această secțiune (Sighisoara-Simeria) trenurile nu recuperează nimic, ba chiar adaugă întârzieri de fiecare dată. Ce se întâmplă?
Noul mers al trenurilor e prea optimist pt această secțiune? CFR nu poate nici măcar tine timpii stabiliți? La nici un tren

Trenurile care sunt trasate cu 140 chiar nu vad cum ar putea recupera. Ca mai mult de atat nu au voie sa mearga.

Eu am fost pe Coslariu-Sighisoara si a mers la timp. Pacat ca se termina repede :) Dar am vazut ieri acelasi tren facand +1 intre Atel si Sighisoara.

O posibila cauza a intarzierilor: Pe Barabant-Simeria sunt teste de centralizari. Ar trebui se intre curand (august?) pe linie dubla (centralizari electronice) de la Barabant la Orastie.

Alta cauza e linia simpla insasi. Cand apare o intarziere, e posibil sa apara si altele.

Dar tot nu va fi de ajuns pt evitat intarzieri in lant, pt ca Blaj-Barabant (si Simeria Orastie) ramane linie simpla. Blaj-Barabant (si noua varianta Coslariu) la sfarsit de an.

Pana atunci, se mai vorbeste de o centralizare temporara la Craciunel sa se mai elimine o bucata de linie simpla (Blaj-Craciunel). Sa vedem.

cristi5

@Doja mi se pare firesc sa fie teste la 160. Pentru catenara, statii de tractiune, sau altceva. Cresterea vitezei la CFR e un proces de durata, si treptat. Acum avem operare cu 140, nu inseamna ca maine putem avea operare cu 160. Nici la 140 nu s-a ajuns peste noapte.

Si nici faptul ca "au avut oameni" la treceri la nivel nu mi se pare ciudat. In zona aia nu s-a mai vazut tren cu 160, adica 44m pe secunda. Si pe sina noua, abia se aude cand vine o locomotiva izolata...

Da, proiectul e foarte intarziat cum sunt toate proiectele de reconstructie CFR. Dar asta nu inseamna ca tot ce se intampla e o conspiratie, sau ca se incearca ascunderea unor deficiente.