Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Cetatean

Departe gandu de conspiratii. Eu doar am auzit ca nu a functionat ceva bine. La alstom,daca nu ma insel. Si ovatiunile dintre sefi. Cu asta nu sunt de acord.
Da, e bine ca au foat precauti.
Problema e durata de implementare. 10 ani! Eu pe asta sunt suparat pe orice proiect inceput in tara asta. Durata! Calitatea nu o mai comentam.

cristi5

Pai e foarte bine ca la teste s-au gasit deficiente, ca de-asta se fac teste.  Eu ca inginer daca testez ceva si merge din prima, intru la banuieli.

Alstom nu lucreaza de 10 ani. Contractul lor a fost semnat acum vreo 4-5 ani dupa multe contestatii. Ei motiveaza ca nu au putut face mare lucru pana nu au fost gata constructiile civile. Adica 2019-2021...

Dar din cate inteleg Alstom are o reputatie proasta in zona pt ca barierele stau inchise mult, ceea ce nu e vina lor. E proiectare de rahat, trecerile la nivel cu DN sau DJ nu ar trebui sa existe. Cele dinpsre Sighisoara au fost denivelate, dar mai spre vest au proiectat cateva TN inclusiv cu DN.

@motorzbh centralizarile Alstom pe Danes-Blaj inchid barierele pt VS 140 sau 160? Ca daca sunt configurate pt 140 era evident nevoie de oameni la bariere in timpul testelor.

AndreiB

Trebuiesc desfiintate toate trecerile la nivel. Daca la autostrada se poate, ar trebui sa se poata si la CF.

motorzbh

Contractul a fost semnat in 2014 A fost început in 2011 si a durat 3 ani lupta in instanta. Contractele civile fuseseră deja semnate in 2012 exceptând Simeria Vintu care a fost cu cântec. Nu poti sa dai in funcție CE-urile daca nu ai semnalele si schimbătoarele pe locația finala, dar poti sa fii gata cu ele sa le dai drumul a doua zi. Nu este cazul aici, Lucrările civile sunt gata de mult cu excepții punctuale dar semnalizarea este varza. GSM-R_ul; care nu are absolut nici o legătură cu nici o lucrare nu este nici acum pornit. Totul a pornit prost de la km6 14 care trebuia terminat in 2016 si nici astazi nu este gata. CFR a refuzat recepția finala dupa ce a semnat recepția la terminare lucariilor cu 100+ neconformități.
Toate barierele pe electronic sunt cu 160 km/h. Ne trebuie oameni la bariere pentru ca nu avem sistem de protecție per se, daca o bariera nu se inchide nu are cine sa oprească trenul de aia sta unul in bariera sa oprească mașinile.

Cuneo

Radna, liniile 1 și 2 în lucru.













S-a început renovarea clădirii vechi



Hala de mentenanță











Peronul de la liniile 3 și 4, 320 metri lungime, partea acoperită 270 metri





cristi5

Quote from: motorzbh on July 24, 2022, 12:55:38 PMToate barierele pe electronic sunt cu 160 km/h. Ne trebuie oameni la bariere pentru ca nu avem sistem de protecție per se, daca o bariera nu se inchide nu are cine sa oprească trenul de aia sta unul in bariera sa oprească mașinile.

Si de ce lipsa sistemului de protectie nu necesita "om la bariera" pt 140 dar necesita pt (teste la) 160?

Ne-am uitat si pe Bucuresti-Constanta, exista restrictii permanente (la 100?) la multe TN, mai ales in zona suburbana a Bucurestiului, dar si la intersectii cu DN, cum e la Lehliu. Daca exista o restrictie permanenta in zona TN, timpul de asteptare la bariera scade? E posibil atunci ca aceste restrictii sa apara si la presiunea locuitorilor din zona, satui sa astepte o vesnicie le bariere.

E foarte bine ca pe Sighisoara-Blaj la 140, astfel de restrictii nu au aparut, cu o singura exceptie la iesirea din Blaj spre Sighisoara, vezi mai jos.

----

Am discutat cu mai multi colegi ce vrei sa spui cu "nu avem sistem de protectie". Daca bine inteleg, e vorba de lipsa sistemului de protectie in interiorul blocului unde e bariera. In afara acelui bloc, daca bariera e talonata, semnalele dinaintea ei se pun pe rosu, si inductorii sunt activi, deci exista un sistem de protectie.

In interiorul blocului exista "semnale de avarie la trecerea la nivel" la 50m inaintea trecerii la nivel, care nu au inductori (sunt prea aproape de TN), deci mecanicul trebuie sa le vada de la distanta si sa franeze. Daca exista un semnal cu mai putin de 500m inainte, nici acestea nu se aplica, ci stalpul BLA are un romb pe cre scrie Av. Se vede asta in acest video:


8:51 semnale de avarie la trecerea la nivel (articolul 32 din regulamentul de semnalizare) pt sensul spre Blaj. Forma de romb, fara inductori in cale, la 50m de trecerea la nivel
8:53 trecerea la nivel
9:03 semnalele BLA cu placuta Av care servesc de lumini de avarie pt sensul spre Sighisoara fiind la <500m de TN (articolul 165)

Sighisoara-Blaj, are, in mod rusinos, cateva TN cu Drum National. La una dintre treceri (pe care imi amintesc ca au trecut si cu papa cand a fost la Blaj acum cativa ani), semnalele de avarie nu sunt vizibile pe sensul Blaj-Sighisoara pt ca sunt dupa o curba si s-a aplicat o restrictie la 50 km/h. Se observa pe video

47:06 restrictia permanenta la 50
46:50 un panou fonoabsorbant in dreapta care (pe langa curba la dreapta) mascheaza vizibilitateaa semnalelor de avarie
46:39 semnalele de avarie greu vizibile
46:34 trecerea la nivel (si revenirea la VS)

Acesta restrictie nu e asa urata pt un tren lung care tocmai a plecat din Blaj. E posibil sa reduca timpul de asteptare la bariera. Din cate stiu (parca @alexV are amanunte) exista un proiect "Regio" de denivelare a TN pe DN14B intre Blaj si Coslariu (TNuri la Blaj, Craciunel, Coslariu, dar si la est de Blaj, la Lunca), dar va dura inca multi ani, daca se va face vreodata.

cristi5

Un cabview ceva mai lung cu testele la 160.
https://www.linkedin.com/posts/dorel-iancu-8b9ba215_project-siemensmobilityromania-smartron-ugcPost-6955648209004167168-fJca/

Link direct la video (nu stiu daca e permanent)

La 1:50 se vede o trecere la nivel si "omul de paza", la 1:47 semnalul de avarie al barierei sub forma de semnal BLA marcat cu romb Av. Intre semnal si TN sunt deci 3-4 secunde, adica vreo 150-200 metri.

motorzbh

Sistemul de protecție funcționează cu doua părți una la sol ( care existe și sunt "magnetii" Indusi )si una la bord care este instalația Indusi sau în anumite cazuri PZB. In Prin design Indusi nu funcționează peste 140 km/h. El nu funcționează nici la 80 la ora daca magnetul este strâmb sau prea jos sau are ferita sparta sau alte chestii de genul asta.Cu cat viteza este mai mare cu atât timpul de interacțiune este mai mic si posibilitatea acționarii este mai mica. In principiu barierele sunt gândite sa se închidă la 160 de km/h pe electronic , calculul fiind destul de larg adica daca noua ne iese o distanta de 6578 de metri alegem următorul bloc de linei deci in realitate pot sa fie 8000 de metri. Bariera se acționează când se calcă un circuit de cale pe bloc care poate sa aibă si 1 km jumate. Daca bariera nu se inchide din diverse motive atunci instalația trebuie sa oprească trenul. Teoretic exista un semnal de circulație de protecție care se pune pe rosu. Daca ala e la 500 de metri de bariera ... treci prin ea lejer.
Din cauza asta pana nu avem ERTMS-ul functional si certificat nu va sfatuiesc sa treceti printre bariere pe coridor daca au inceput sa bingane...

cristi5

@motorbzh merci frumos! Cu ce ajuta ERTMS pt protectia barierelor? Poate de exemplu sa stie viteza maxima a trenului care trece si sa inchida bariera cand trenul e mai aproape, daca e mai lent?

Sau e faptul ca peste 140 nu prea va mai bazati pe inductori, si atunci e nevoie de ETCS pt orpirea automata? Dar atunci intrebarea urmaroare e cum se rezolva oprirea automata (de orice fel, nu doar bariera talonata) pe Buc-Constanta?

Alta intrebare pe BLA, daca aveti restrictie permanenta la o bariera (cum e 50 la Blaj), nu mai calculati 6km distanta banuiesc? Ca sigur nu va veni nimeni cu 160.

motorzbh

ETCS-ul L2 poate sa oprească trenul in real time oriunde. Deci daca nu s-a închis bariera RBC-ul va schimba MA-ul  de la 160 la 20 de km prin bariera. Teoretic putem inchide barierele funcție de viteza trenurilor dar doar pentru ETCS, pentru trenurile Indusi nu, deci nu este eficient deloc. Nefiind o funcție impusa de UNISIG, trebuie sa o cerem noi, sa o certificam si alte alea. Noi am vrea pasaje nu cârje electronice.
Nu o rezolvam in realitate pe Buc Cta, ne bazam ca se închid barierele si ca procentul de frânare este real. Sunt niște riscuri asumate ca sa ne dam cu 160 .Oricum deținem podiumul la călcați la bariere asa ca nu se observa.
Nu exista restricție permanenta. Daca e o curba sau alta chestie din construcție se cheamă viteza de circulație si da se calculează distanta funcție de viteza de circulație proiectata sau construita( în mod normal ar trebui sa fie una și aceeași) .

alexV

Quote from: cristi5 on July 26, 2022, 11:40:45 AMDin cate stiu (parca @alexV are amanunte) exista un proiect "Regio" de denivelare a TN pe DN14B intre Blaj si Coslariu (TNuri la Blaj, Craciunel, Coslariu, dar si la est de Blaj, la Lunca), dar va dura inca multi ani, daca se va face vreodata.

Este o intentie pentru licitarea unui SF de drum expres aprox pe traseul DN14B pe la Teius - Blaj - Copsa Mica. Unii zic chiar pana la Sighisoara. Pe vremea lui @cutter la minister acest proiect a fost clasat ultimul pe tara ca prioritate. Jud ALBA e PNList, si pe aceasta filiera politica fac lobby la guvern sa le bage proiectul inapoi la finantare. Am incercat sa aflu detalii de la consilieri judeteni, sa le sugerez ideea ca poate sunt destule 4-5 treceri denivelate la CF si e rezolvat traficul de toate felurile in zona. Cum ziceai, e prea devreme pentru ceva concret.


Sunt 5 treceri la nivel in 50 de km pe DN14B: 2 Coslariu, 1 Craciunel, 1 Blaj si 1 Valea Lunga. Cele de pe drumurile locale si secundare nu le-am numarat.

Exemplu din Blaj unde ar merge un pasaj suprateran. In stanga drumul e sus, in dreapta e mult spatiu, iar in fata-stanga e fosta gara CFR desfiintata, deci din nou spatiu.

cristi5

@motorzbh mai sus se vede acel TN penibil din Blaj, limitat la 50 (se vede placuta dar mai este una cateva sute de metri mai la vest). Viteza de circulatie e 50 atunci?

In sens invers placuta nu exista, deci atunci viteza de circulatie ar fi 160?

Merci mult de lamuriri!

motorzbh

Nu sunt la curent cu vitezele de acolo avand in vedere ca nu am fost la teste cu trenul. Daca e tablita cred ca e ceva temporar. Noi nu afisam vitezele ca la drumuri, are mecanicul livret de mers. Doar restrictiile sunt semnalizate cu tablite si chiar inductori in anumite cazuri.

tom_sawyer

@alexV vezi în sinteza licitațiilor pe rutier:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=322.0

[CN1044330] / 29.06.2022: "Servicii de elaborare "STUDIU DE FEZABILITATE, PAC SI PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU MODERNIZARE DN 14B + PODURI (PESTE CF M 200 TEIUȘ ȘI CF M300 CRĂCIUNEL) pentru realizarea obiectivului de investitie: "DRUM TRANSREGIO BLAJ-TEIUS-A10""

cristi5

@motorzbh

Ma uit pe https://www.openrailwaymap.org/ si vad multe linii de 160 in Germania cu protectie PZB. De ce PZB nemtesc merge la 160 si de Indusi CFR nu suntem siguri?

Mi se pare ciudat din nesiguranta asta, in loc sa reparam Indusi pe vehicule (ca pe cale e nou!) sa ne apucam sa adaugam restrictii la bariere, sa amanam circulatia cu 160 etc.

———

Despre restrictia din Blaj.

In BAR scrie "Semnalizată ca limitare de viteză pentru sensul de circulație dinspre Blaj spre Valea Lungă. Lipsă vizibilitate la semnalele de avarie S2 și S4 de la trecerea la nivel km 372+876. Cu inductori în capătul dinspre Blaj."

Fiind in BAR se vrea temporara...  Dar din moment ce regulamentul cere semnale de avarie la exact 50m de TN, mutarea semnalelor ca sa fie vizibile nu mi se pare posibila. Singura solutie e un viaduct :)

Si ce ne facem, ca licitatia semnalata de @tom_sawyer nu pomeneste "pod" in Blaj...