News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

dan tm

Pare o scăpare în reglementările CFR dacă este precizată distanta la care se monteaza semnalul de avarie dar nu există semnal repetitot pentru el.
Se ajunge în situația dată în care la o reconstrucție de un asemenea nivel să fie necesară o restricție.

am vazut în parcurs zone unde erau doua repetitoare pentru semnalul BLA, de ce nu s-ar pune și aici un repetitor?

cristi5

@dan tm eu cred ca sensul celor 50m este ca mecanicul sa poata vedea "pana in ultimul moment" daca bariera este talonata. Nu cred ca ajuta un repetitor (cu toata birocratia necesara schimbarii regulamentului). Pt ca orice semnal luminos sa functioneze, linia trebuie sa fie dreapta, sa vada "din timp" mecanicul...

Solutia tehnica este ETCS, unde mecanicul nu mai trebuie sa vada nimic luminos si are o interfata umana de franare in cabina. Iar la nevoie trenul franeaza in locul lui (asa cum il franeaza si Indusi).

PS. Exista o speranta ca situatia de la acest TN sa fie temporara. Podul Minciunilor este in reconstructie cu Retter. Dupa reconstructie se poate muta traficul DN pe partea nordica a CF, astfel incat trecerea la nivel va avea trafic mic si ar putea fi desfiintata. Poate ca asta a fost intentia de proiectare... Asta ar explica si motivul pt care nu vedem "pod" pe DN in Blaj in acea licitatie. Strada se cheama Tudor Vladimirescu si in nord si in sud, ceea ce poate sugereaza o mutare a ei...




PS2

Chiar si cu ETCS, pt siguranta, nu poti lasa o trecere la nivel cu DN pe magistrala de 160. Nici cu DJ nu as lasa, nici cu strazi in mediu urban. Blajul are si una din asta, numita sugestiv strada Eroilor... Tot sugestiv, e langa cimitir... Ma intreb ce restrictie vor inventa pt strada Eroilor cand se termina centralizarea Coslariu-Blaj. Ma indoiesc ca vor lasa trenul sa treaca cu 120 (cat e viteza constructiva pe 5 km in Blaj) pe un TN in buricul targului, cu timpii de asteptare la bariera corespunzatori.

motorzbh

PZB-ul la nemți este o evoluție a I60. Practic PZB-ul este digital si Indusi este analogic. Plus semnalele la nemți sunt mai dese decât la noi implicit controlul se face mai des, au practic alta filozofie a semnalizării, chiar daca noi am copiat de la ei. Plus la ei procentul de frânare este mult mai mare decât al nostru și în special real. Si la noi merge pana la proba contrarie. Sper sa punem ETCS L2 pe Predeal Constanta înainte sa dam vreun tren jos.
Nu exista în instrucție semnal repetitor la semnalele de avarie, deci nu ai ce pune. Da se poate modifica instrucția , dar cum am spus noi am vrea sa scăpăm de bariere.

billy752-istu

Cea mai simpla varianta era un inductor de 2000HZ amplasat la distanta de acea trecere la nivel în funcție de drumul de frânare necesar.In cazul talonarii barierelor acel inductor devine activ,și sunt montate și pe alte secții și sunt foarte bune

cristi5

@billy752-istu interesant, poti sa zici mai exact unde ai mai vazut inductori de protejat BAT? Este semnalizare BLA pe acele sectii? Eu am vazut BAT comandat cu numarator de osii (nu mai tin minte daca erau si inductori) dar nu in zone cu semnalizare BLA. Nu inteleg exact de ce.

E drept ca la Blaj VS e 120 dar pt viteze mai mari, asa cum vezi, CFR nu are incredere in inductori. Si pe buna dreptate, e o tehnologie din 1960... S-au bagat o caruta de bani in ETCS pe sectia asta, trebuie operationalizat si lasat Indusi doar pt vehicule mai lente.

Plus ca sper ca e temporara situatia, vedem dupa ce e gata podul Minciunilor (numele se refera la CFR oare? La operationalizarea ETCS?)

PS: Daca semnalul BLA e si semnal de avarie a BAT (adica e la <500m de BAT) atunci da, inductorii lui se activeaza la talonarea BAT.

billy752-istu

E un inductor între Sibiu și Turnisor, Băneasa-Pantelimon

billy752-istu

La Blaj e o limitare permanenta de 100km/h de la prev X pana după semnalul de intrare dinspre Craciunel.Deja semnalizarea noua a dat chix si între Dumbrăveni - Mediaș,se circula la cale libera,e o bătaie de joc după atâția ani nu se circula pe doua fire,după nici sase luni sa fie problema cu semnalizarea deja e grav,în loc sa dea drumul pe firul 1 de la Orăștie la Simeria au făcut inflexiune din firul 2 în firul 1,nu mai zic de legături pierdute sau inexistente,

cristi5

@motorzbh stii cumva cat e de grav intre Medias si Dumbraveni? Vad ca  multe trenuri acumuleaza 7-10 min acolo

@motorzbh Barabant-Orastie era vorba pt sfarsit de iulie pt centralizarea electronica (2 fire). Tine promisiunea?

De Barabant-Blaj pt decembrie nu intreb inca :)

motorzbh

Nu știu sa-ti spun azi. Din ce am vorbit cu Alstom ei ar vrea dar mai sunt mici probleme, eu am auzit neoficial ca a crăpat un calculator CE. O sa am mai multe amănunte mâine daca supraviețuiesc navetei.

MarianD

Nu stiu ce aveti cu inductoru de 2000Hz activ doar cand trecerea la nivel este defecta. Este un sistem rudimentar, care functioneaza.

Uitati aici:

Min 1:01:07. Inductor de 2000 pasiv TOT TIMPUL.
Cand trecerea la nivel cu bariere SAT de la 1:01:19 (halta Bologa de pe M300 Cluj-Oradea) protejata prin semnalele de avarie de la 1:01:15 este deranjata / defecta, inductorul trece pe 2000Hz activ, trenul fiind franat in interiorul drumului de franare necesar aducerii la V=0km/h de la viteza de livret maxima in acea zona (80km/h conform livret de calatori, insa trenul tocmai ce a iesit de pe o limitare de 65 - 1:01:39 si intra pe o limitare de 50 tot pentru o trecere la nivel la 1:01:57 - limitare semnalizata dinspre Oradea cu indicatoare SI inductori de 2000Hz activi permanent).

Ce vreau sa zic. Treaba e foarte bine gandita (mai ales ca exemplul meu e pe o sectie fara bloc de linie automat), daca inductorul te franeaza, nici nu trebuie sa vezi semnalul de avarie (care intradevar nu poate avea repetitor conform instructiilor curente) ca oricum te opresti in siguranta pana la pasaj. Ce povesti cu ETCS vreti cand avem ceva ce functioneaza?
Adica bariera BAT sau SAT si inductor 2000Hz pentru acoperirea drumului de franare. Dar cel mai bun ar fi ca fizic, masina sa treaca pe alta cale de circulatie vis-a-vis de tren? Nu ar fi si mai bun?

A nu se citi prost, sunt PRO implementare ETCS si sunt constient de avantajele pe care le aduce. Insa pana va si functiona, e cu totul alta poveste, mai ales ca partea de circulatie pe sectiile "de viteza" modernizate este momentan exploatata la nivelul cel mai rudimentar, adica de cale libera intre puncte de sectionare. Acaru Paun jubileaza cand aude de RBC si ETCS, cand tot steguletu si defilarea la tren e baza...WTF?

cristi5

@MarianD multumesc. Eu am crescut la Bologa si merg acolo cu trenul in fiecare vara :) Dar eu cred ca situatia de acolo e mai degraba atipica, _tocmai_ pentru ca nu e BLA. Halta Bologa se afla intre doua tipuri de semnalizare. Este BLA pana in Braisor, si SBW la Poieni.

SAT din Bologa e comandata de un numarator de osii. Adica nu e comandat nici de centralizarea Braisor, nici din Poieni, ci e o instalatie independenta. Numaratorul inlocuieste cantonierul care opera bariera manual pana prin 1995.

Daca bine inteleg numaratorul a fost necesar tocmai pt ca cele doua centralizari (Braisor si Poieni) nu sunt compatibile intre ele. Presupun ca acele numaratoare (care sunt produse standard, firme ca Alstom au de vanzare) au in componenta si inductoarele, ca functie suplimentara de siguranta. Dat fiind ca sistemul autonom de control al SAT "stie" cand e talonata bariera, poate usor activa niste inductori.

Ei bine, eu nu am gasit niciun astfel de numarator de osii pt SAT montat peste o instalatie BLA in reteaua CFR. Poate exista dar nu am gasit.  Cred ca CFR nu vrea sa "amestece" cele doua tehnologii (BLA si numaratoare de osii). Pe de alta parte @billy752-istu zice ca a vazut inductori pt BAT/SAT intre Sibiu si Turnisor, unde e BLA.

Cand a fost scandalul cu timpii de asteptare la bariera pe Blaj-Sighisoara, Alstom a oferit numaratoare de osii, ca le avea "pe raft". Ar fi inchis bariera ceva mai tarziu si ar fi deschis-o imediat ce a trecut trenul (ca la Bologa!). CFR nu a vrut. Nu erau parte din proiect si actele aditionale nu sunt favoritele birocratilor de la centru.

PS: cetatea medievala din Bologa e foarte fain renovata si in 19 august e festival acolo. "Verde de Bologa", participa... formatia Iris :))

frunzaverde

@cristi5 - la Bologa e BAT (bariera) sau SAT (doar avertizare sonora, fara bariera)? Stiu ca una din problemele cu SAT controlat de numaratoare de osii e ca uneori nu se opreste, ca numaratorul rateaza citirea unor osii, si de asta au preferat sa bage doar SAT.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


cristi5

Urmarim cu atentie deranjamentul dintre Medias si Bratei, unde semnalele sunt stinse.

Este frustrant ca dupa 10 ani de circulatie pe un fir am ajuns la circulatie "cale libera" Medias-Dumbraveni. Macar e pe doua fire. Inteleg ca inductorii functioneaza...

Situatia dateaza de la inceput de iulie. Trenurile acumuleaza pana la 9 minute intarziere, ceea ce la CFR e "nimic", motiv pt care banuiesc ca prioritatea depanarii e redusa. Nu este exlus un furt.

motorzbh

Nu este nici un furt. Este o problema cu semnalele care se blocheaza. Aceeasi problema e si la Arad unde merg doar pe zi.Sute de blocari.