Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

user201

Frumoase filmările și pozele. Ca o concluzie Aktor se pare că se descurcă mai bine pe CF decât pe autostrăzi.

Dagda

Totul merge mai bine pe CF decat pe autostrazi  :hm:
Ar trebui premiati, cu mai multi bani pentru mai multe proiecte  :D
Ar trebui si noi sa ne axam mai mult pe ceea la ce ne pricepem, mai muti bani pentru feroviar si mai putini pt rutier  :p

razvan96

Asa de bine merge totul pe CF ca in Romania singurul motiv pentru care lumea ar lua trenul e ca pentru unii e singura optiune disponibila.

Ionut

Si ochii din cer, de ieri, loturile 2c (Ilteu-Gurasada) si 3 (Gurasada-Simeria). Filmarile cred ca sunt gata abia maine.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)

Cetatean

Lansare partiala pod Cerna 2019


Filmare completa Simeria - Gurasada iunie 2020

athosga

Permiteti-mi cateva intrebari:

1. De fapt vor fi doua tunele consecutive pe Ilteu - Gurasada (cu un pod intre ele)?? :o
2. Tunelul filmat mi se pare drept, insa mi se pare ca pe harti toate tunelele apar in curba, cum asa? :o
3. Din ce cauza se construieste un pasaj superior nou pe DN7 la Ilia?
4. Unde-s facute aceste poze, mai exact si ce se intampla aici?



cristi5

^
2. Tunelul filmat cu drona este la Batutza si este sapat doar o treime, de aceea pare drept.

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=15/46.056/22.04/0

3. Se construieste un nou pasaj rutier la Ilia pt ca CF va fi ridicata cu cativa metri si actualul pasaj e prea jos

4. Cred ca e zona cu polata pe lotul Aktor. Nu stiu exact unde e pe harta, poate acest tunel e de fapt o succesiune tunel-polata?


http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=14/45.977/22.424

Ionut

Vedeți fotoreportajul lui Marcel... are poze cu hărțile, cu tunelurile Aktor si polata...

RobertH

Prima poza cred ca e fix de unde incepe polanta.
1. Da, va fi o succesiune de polanta,tunel,pod,tunel. Inca nu am pus pe harta cu toate detaliile, dar urmeaza. Uite plansele, le gasesti si aici in calitate mai buna.







Powered by API/PUM imgur uploader

dorum


florin74

Polata 250 metri, primul tunel 678 de metri, al doilea tunel 268 metri. Asta e ordinea dinspre Deva spre Arad.

horatiu.cosma

#6386
Mai am și eu niște poze de la sol, dar nu are sens să dublez imaginile lui Marcel, așa că trec direct la sinteza etapei. Sunt multe informații, dacă îmi scapă ceva, ori îmi mai aduc eu aminte mai încolo, ori mă trageți voi de mânecă și îmi reamintesc.

În primul rând mulțumiri CFR și antreprenorilor, o deschidere și o transparență de nota 100, nici pe ministru nu îl primesc cum ne-au primit pe noi  :lol:.

Marți am fost pe 2a și 2b. Pe 2a am pornit de la km 614 unde se lucra pe o ploaie măruntă la linia 2, se așezau șine și se aduceau traverse. Apoi am ajuns în stația Ghioroc care e foarte avansată, ați observat din poze că 3 linii sunt gata și peroanele 80% finalizate. Apoi am ajuns la Radna, unde au avut mult de lucru la zidurile de sprijin spre Mureș împotriva eroziunii, dar sunt aproape gata cu ele. Pe sectorul 614-Radna (18 km) până la finalul anului se dorește deschiderea circulației pe linie nouă. Pe toată zona sunt aproape sus cu terasamentele, pe unele zone sunt la BSS, pe altele deja au ajuns la piatră spartă (sunt 2 straturi de BSS peste terasament și apoi două de piatră spartă, traversele cu șina se așează peste primul strat de piatră spartă, după care vine al doilea și se ridică la nivel șina cu utilajul mecanizat pe care în România îl are doar Wiebe/Zwitelski/Salcef). Am ajuns apoi în zona podurilor peste Mureș de la Conop. Nu au avansat foarte mult față de anul trecut, însă au avut probleme mari cu roca foarte dură în care au făcut coloanele. Au modificat proiectul și au scurtat din coloane că pur și simplu după 10-15 metri adâncime nu mai reușeau să înainteze decât foarte greu, au stricat elementele de forat la greu, aveau productivități de 6-10 coloane pe lună cu o foreză. La fel a fost și la zidurile de sprijin, e foarte tare roca pe această zonă, au optimizat din lungimea coloanelor fiindcă pur și simplu nu puteau înainta până la adâncimea proiectată (#StudiuGeo) Însă ei speră că ce a fost greu a trecut, din vreo 3000 de coloane forate de pe tronson (poduri, ziduri de sprijin) mai au cam 10%. Astaldi speră că vor lansa un pod peste Mureș în toamnă, iar celălalt la anul, va fi o operațiunea super-spectaculoasă, cu un "nas" în fața podului care va merge în consolă, se vor folosi niște vinciuri speciale care îl vor trage pe poziție. Secțiunile de tablier vor fi unite pentru a se comporta ca un element unitar, după care se vor desface când e pe poziție. Toată operațiunea va dura vreo 2 săptămâni. Apropo, fiecare pilă/culee în parte e o lucrare în sine, sunt niște cantități și dimensiuni impresionante, nu va mișca podul nici în 1000 de ani. Coloane de 1800 diametru, incinte în care intră sute de tone de fier la radier și tot așa la elevație, 1500 de metri cubi de beton în pământ, încă pe atâta sus, betonări de 24 de ore cu toate cifele din zonă ale lor și ale altor furnizori. Incintele de palplanșe sunt imense și le tot ridică pe măsură ce armează și betonează la bază. În pozele lui Marcel ați observat una dintre incinte, unde armează cu spor muncitorii la vreo 10 metri adâncime. Azi e lac full cu apă, a ieșit Mureșul. Pe zona de terasamente stau bine, au cariere cu material bun în zonă, au basculante suficiente, aici nu sunt probleme. După cum vedeți și în imagini, terasamentul e format din felii învelite în geotextil, iar pe exterior se vor pune arocamente de dimensiuni mari pentru a nu permite Mureșului să spele terasamentul. Sunt aproape de 50%, termenul pentru final de 2022 rămâne în picioare, din ce zic ei. Mai au niște mici zone neexpropriate, urmează zilele următoare să își dea ok-ul pe documentație OCPI și să se lanseze HG-ul de exproprieri suplimentare.

Pe 2b se lucrează la fel de bine ca pe primul tronson, linii, peroane, terasamente, ziduri de sprijin. La podurile peste Mureș aceeași discuție ca pe 2a, vor să lanseze un pod anul acesta și unul anul viitor. Între Bârzava și Nicolae Bălcescu va rămâne un fir de circulație funcțional pe amplasamentul existent pentru trenuri locale, se va face refacție pe firul respectiv cu traverse și linii semi-bune scoase de pe restul coridorului. Și aici mai au zone mici cu exproprieri suplimentare (cea mai relevantă e portalul 2 de la tunel cu scoaterea din circuitul forestier corespunzătoare, dar până ajung cu tunelul acolo să sperăm că se rezolvă). Cu vestitul sit/monument arheologic se pare că s-a rezolvat, au deblocat deocamdată 3,5 km din 4 cât erau blocați, rămânând strict zona reprezentată de monument. El va fi mutat cu totul pe un teren CFR din apropiere. Substațiile de alimentare de pe coridor vor fi complet automatizate (nici portar nu va fi necesar), noi am vizitat sub-stația dintre Vărădia și Tudor Vladimirescu. Curentul nu se întrerupe dacă pică o substație (preiau vecinii), însă dacă pică 2 sub-stații consecutive nu mai merge. De aceea lucrează intermitent la ele. După ce dau drumul la cea vizitată de noi vor intra în lucru vecinii (parcă Radna și Câmpuri Surduc). Și ajungem la vestitul tunel. Cipa, subcontractorul Astaldi (foarte profi) au săpat vreo 150 de metri din 600, prima parte au escavat-o cu piconare, apoi escavare convențională, apoi dinamitare (rocă foarte dură, ceva bazalt), iar acum au ajuns într-un teren foarte slab și au schimbat din nou tactica. Fac niște "umbrele de micropiloți" succesive (realizate cu acel utilaj de care întreba cineva) în zona cupolei pentru susținere, apoi escavează, armează cu plasă, torcretează și continuă de la pasul 1. Noi i-am prins într-un moment în care se prăbușise puțin zona de capăt a tunelului (sol slab), aduceau material de umplutură să susțină acea zonă până consolidează sus. Încep cât de rapid să intre din urmă cu următoarele etape: membrană hidroizolantă și apoi cămășuirea finală de beton realizată cu ajutorul acelui cofrag mobil de la intrarea în tunel. La anu prin august ar trebui să vedem lumina din capătul celălalt, și în 2022 primele trenuri trecând cu 160 prin el (poate mai puțin la început). După tunel urmează un sector unde vor avea de bărbierit bine de tot versantul, vor fi niște consolidări serioase acolo, fiind panta mare. Lângă tunel au cariera de piatră spartă, ideal locul pentru aprovizionare. Tot spre 50% și ei, final de 2022 grafic asumat de CFR, care în caz contrar va trebui să ne facă cinste  :D.

Pe 2c mi se pare că e cel mai interesant, un șantier al culorilor/extremelor  :D. Aktor e cum e, îi cunoaștem foarte bine, nu e nimic de adăugat. Față de anul trecut când ne-au promis în stilul caracteristic câte-n lună și în stele, nu au făcut mai nimic. Au făcut în schimb un lucru bun: dacă anul trecut împărțeala cu Arcada era "tunelurile, polata, un pod peste Mureș la Aktor și celălalt pod peste Mureș la Arcada", anul acesta ambele poduri peste Mureș sunt la Arcada. Sperăm ca la următoarea vizită să se continue trendul  :D. Nu stau bine cu banii cei de la Aktor, asta e foarte clar, nu au putere să miște lucrurile, dacă nu ar fi Arcada am fi la maxim 10% pe tronson. Totuși, există o mică rază de speranță, a venit un grec în ultimele luni ca PM care a mai dezmorțit unele lucruri, s-au mai deblocat din lucrări, dar departe de ce ar trebui. Probabil așteaptă avansul pe Brașov-Sighișoara ca să mai danseze cu banii între proiecte până vor trebui să îl justifice pe acel proiect (Caritas). Dinspre Ilteu lucrează Aktor la terasamente până la primul pod peste Mureș, vor fi terasamente uriașe din cauza cerințelor de la Apele Române cu pragul de inundație 2/100, vor ajunge chiar și la 11 metri. Evident că acolo unde e mai înalt (zona organizării Aktor de la Sălciva) proiectantul a gândit un peron de călători  :lol:. Locuitorii Sălciva vor deveni niște atleți. Deci revenind, la Ilteu în stație se lucrează la peroane și la rampele unui overpass, apoi urmează primul pod peste Mureș unde a intrat Arcada și veți vedea în filmare că se mișcă bine, deja au început să vină elementele metalice și cât de curând le vor ridica pe poziții. Apoi vine organizarea Aktor de la Sălciva cu terasamentele imense, puteți observa pe google maps că au la bază 70 de metri, va fi un adevărat baraj când va fi sus. Mai departe se ajunge în zona tunelelor. Cum mergem noi spre Deva e tunel 2, tunel 1 și polată. În momentul acesta lucrează în zona polatei (ceva ancore și consolidări sus, pentru a putea săpa în jos spre nivelul CF și a începe construcția polatei) și între polată și tunelul 1, unde vor să își facă un drum de acces până sus, ca să intre cu consolidările și accesul la tunelul 1. Mișcarea e destul de anemică, deși vorbim despre punctul critic al întregului proiect 614-Simeria, chiar aș fi spus Arad-Constanța dacă nu era tot Aktor la Brașov-Sighișoara (bine, e ceva ce se va termina după acest punct critic, dar vedem imediat). Instalațiile pentru tunele sunt aduse din Grecia, au venit și niște echipe din Grecia ce au stat în izolare, să vedem la următoarea vizită cât vor fi de spornici. Au ceva probleme cu exproprieri la capătul celălalt al tunelului 2, dar până ajung acolo mai e mult, ar avea pe moment 3 fronturi care sunt suficiente. În continuare avem un sector de terasament pe care au avansat destul de anemic. Și ajungem la al doilea pod peste Mureș de la Burjuc (tot Arcada), cel mai avansat pod peste Mureș de pe 614-Simeria. Arcada s-a mișcat extraordinar aici, sunt sus cu el pe jumătate din distanță, iar pe celălalt mal lucrează puternic la ridicarea pilelor (azi e lac acolo că a ieșit Mureșul, deci trebuie să facă pauză). O parte din echipă se va muta la finalul anului împreună cu cei de la Otopeni la Sighișoara (deci pe partea dinspre Sighișoara vom vedea la anul treabă mai serioasă), fiindcă încet încet încheie aici. În continuare până la finalul lotului sectorul e în totalitate la Arcada. Lucrează la ziduri de sprijin, sunt niște imensități, terasamentul asemenea, până și drumul tehnologic va fi protejat pe lateral cu arocamente. Și acum urmează mega-lucrarea ce se va termina ultima pe acest tronson, țineți-vă bine  :D: liniile 1 și 2 din stația Câmpuri-Surduc. De ce? Păi din cauza cotei de inundații 2/100 cerută de Apele Române pentru podul peste Mureș, care a obligat ridicarea terasamentului cu câțiva metri buni și care se atenuează după ceva kilometri, fiindcă panta e foarte lină la CFR. Așa că se fac liniile 3 și 4 în Câmpuri Surduc (la 2-3 metri peste liniile existente 1 și 2), după care așteptăm x ani să termine Aktor tunelele și se dă drumul la circulație pe varianta de viteză (traseul nou) prin liniile 3-4, după care se vor face și liniile 1 și 2. Și aici traseul existent va rămâne cu o linie pentru trenurile regio. Aici nu are sens să dau promisiunile Aktor de finalizare, să zicem doar un final de 2023 ultra-optimist. Arcada va termina partea lor în 2022 (cu excepția liniilor 1 și 2 din Surduc. Sau poate mai rămân, dacă mai preiau lucrări de la Aktor.

Pe 3 FCC lucrează rezonabil, nu la fel de insistent ca 2a&2b&Arcada. La Ilia refac podul DN7 peste CF din cauza aceluiași proiectant inteligent care a ridicat calea ferată față de cea existentă și actualul pasaj nu mai asigură gabaritul necesar. Și aici e un episod din lungul șir al "bunei fraternități" dintre copiii MT. CNAIR a dat aviz pe o soluție a podului, doar că între timp a aprobat în PT-ul Comsa o modificare a nivelului giratoriului din nodul rutier, ceea ce i-a încurcat puțin pe CFR-iști, dar s-a rezolvat până la urmă, va fi o pantă serioasă pe pasaj. Prima dată vor devia temporar o rampă a podului actual pentru a termina pilele și podul, după care se vor apuca și de CF. Am fost întrebat despre linia de la Ilia ce merge spre Lugoj. Se va reabilita în proiectul coridorului această linie strict pe raza stației Ilia și se va face o conexiune mai spre Lugoj cu coridorul pentru a putea intra trenurile de pe linia de Lugoj pe coridor cât timp linia de Lugoj e închisă în stația Ilia. Dar nu prea curând, sunt încă discuții în CFR cu cei de la circulație, fiindcă pe linia aia există și un tren internațional și e mai complicat cu închiderea totală a liniei. La Ilia în stație se lucrează la un overpass peste linii. PM (un grec) e tare nemulțumit că o pilă (din vreo 10) e blocată de o linie de înaltă tensiune nerelocată (exproprieri suplimentare și aici), deși mai are destul de muncă la celelalte. Spre comparație, PM-ul de la UMB de la Balș-Slatina mi-a răspuns la afirmația mea "aveți o mulțime de stâlpi de înaltă tensiune pe aliniament, case, alte utilități" cu "important e că 90% din șantier e deblocat și se poate lucra". Depinde care parte a paharului o vezi. La cele 3 poduri peste Mureș veți vedea și filmarea, nu au rupt gura târgului față de anul trecut. Ce e interesant e că vor să procedeze ca în bancuri, adică să lanseze câte jumătate de pod de pe fiecare mal și să se întâlnească la mijloc  :lol:. Va fi un deliciu operațiunea, ei speră că se va întâmpla în toamnă pentru podul 2, rămâne de văzut. Între cele 2 poduri din zona Brănișca proiectantul a gândit un punct de oprire, la fel, probabil tot fără lifturi pentru a încuraja mișcarea. La Mintia 5 linii sunt finalizate, mai au de lucru la celelalte 3. Și aici e un overpass blocat parțial (ceva exproprieri suplimentare pe strada existentă spre DN7 pe laterale, până în gardurile oamenilor), deschiderea centrală de 80 de metri va supratraversa tot pachetul de linii. Sectorul Mintia-Deva va fi primul finalizat complet și pe care se va circula dublu sens pe linie nouă, după care va urma Deva-Simeria. În stația Deva se lucrează la primul și ultimul pachet de linii, la ceva clădire de mentenață, peroane etc. Se pare că trecerea la nivel cu strada Bălata va rămâne în funcțiune. Mai departe, la linia Simeria-Hunedoara constructorul e cam supărat pe utilitatea ei, cu combinatul închis e o linie inutilă (cu balastul băgat pe ea ar fi ajuns până la Mintia). La Simeria e o complicățiune de toată frumusețea. După n discuții și ședințe, se pare că urmează curând să închidă liniile 7-10 și să le termine. Între timp termină pachetul de linii la Deva și Mintia pentru a putea gara/compune marfare acolo și vor închide la Simeria și liniile 5-6, după care vor da în circulație 5-10 și se vor apuca de primul pachet. Pe buclă vor face o refacție, fiind necesară cât timp sunt închise liniile 5-10. Nu se vor atinge de triaj, care cică a cam devenit inutil, nu se mai întâmplă mare brânză acolo. Și aici discutăm de 2023, dacă nu îmbunătățesc puțin ritmul.

Referitor de semnalizare, sunt dificultăți destul de mari legate de interoperabilitate din rațiuni comerciale între companiile care se ocupă de partea asta. În prezent CFR discută cu BEI pentru a găsi o soluție pe tot coridorul de la Constanța la Nădlac.

Consultanța pe proiecte nu e ca la CNAIR, care vrea control total și împinge cât de mult spre DRDP-uri. Aici sunt consultanți specializați, tobă de carte CFR-istă, însă problema e că marea majoritate sunt pensionari foști CFR-iști și nu prea vine sânge proaspăt din urmă. S-a încercat și cu regionalele, dar sunt cam subțiri pe lucrări mari, nu oricine știe contract management, ei se pricep la dirigenție de șantier pe lucrări micuțe.

E foarte interesant că CFR după discuții cu CE și ANAP au reușit să actualizeze prețurile contractelor între momentul depunerii ofertelor (2015) și momentul semnării contractelor (2017). Discutăm de procente în zona de 10%, adică 200-250 de milioane de lei, ceea ce a fost o adevărată gură de oxigen în special pentru Aktor.

Plățile au mers foarte repede, i-a ajutat mult aspectul ăsta pe antreprenori în perioada de pandemie să poată susține rapid furnizorii și subcontractorii, fiind și aici probleme de lichiditate. Ceva probleme au fost din cauza transporturilor întrerupte și a carantinei obligatorii, dar s-a lucrat în general continuu, unii italieni nu au plecat acasă din ianuarie. Următoarele facturi pentru perioada aprilie/mai vor fi ceva mai mici decât ultimele, dar pronosticul e că își vor reveni la normal.

Pe Brașov-Sighișoara constructorul a cerut deja închideri de linie, deci se apucă cât de curând. Foarte mulți dintre cei care au lucrat la FCC-Azvi până la Sighișoara deja s-au mutat la Alstom. Din calculele lor, CFR vor trage cam 70% din finanțarea inițială CEF pe capete până la final de 2022, după care se gândesc la următorul CEF (dacă va exista), Banca Mondială, fonduri nerambursabile sau orice alte surse potențiale. Pe Apața-Cața așteaptă să se termine ultima contestație și să semneze contractul, acolo tunelurile se vor face cu TBM (2 paralele), se va lucra la foc automat, deci ar putea în teorie să recupereze.

dorum


MihaiD

^^ o observație poate fi și faptul că, iată, sunt companii românești care își justifică încrederea și o merită în continuare. Arcada, UMB, Selina... Exemplele astea mă fac optimist în perspectiva absorbției pe exercițiul ăsta financiar, mai optimist decât am fost pentru 2007-2013.

Dragosdimitrescu