Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

RobertN

@horatiu.cosma și întregii echipe care a fost pe teren: Mulțumesc, super detalii! 

christyan

Multumim pentru informatii si explicațiile pe îndelete! Intotdeauna o plăcere să-ți citesc sintezele detaliate și bine structurate!

vancouver

Bravo horatiu, am citit TOT ce ai scris. De regula nu citesc comentariile lungi, dar de data asta chiar am citit tot. Multumim pentru efort.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

La fel cu @vancouver, rareori (mai) am timp sa citesc tot! Merci mult @horatiu.cosma si intregii echipe.

Totusi se pare ca CFR a invatat ceva din Sighisoara-Simeria. Citind "raportul" ma gandeam sa dam autostrazile tot la CFR chiar daca ar face grinzi cu zabrele la fiecare pasaj, si o banda+ urgenta pt fiecare tunel... De ce?
- mult mai flexibili in a modifica proiectul, chiar pe FIDIC rosu
- actualuzari de preturi
- consultanta de calitate
- plati la timp

Pe scurt CFR fac cam tot ce tine de ei sa mearga repede proiectul. Mai o expropriere si o padure, dar alea nu tin de ei.

Dar pt Aktor vad ca nu gaseste nici CFR solutie. Nici pt Pizza la Coslar de fapt.

Probabil 2a si 2b se vor temrimna "la timp", iar de la Ilteu la Mintia (si apoi poate pana la Campuri-Surduc) se va merge sontic-sontic pe firul vechi pana vin Aktor si ceilalti din urma...

Foarte trist cu accesul calatorilor la terasamentele inalte. Care fireste ar fi permis pasaje pt subtraversari pietonale, lifturi etc.

Pacat de acele incompatibilitati de semnalizare. Sper sa se rezolve ceva cu BEI, altfel nu vedem 160 prea curand, sau nu pe zonle de transfer intre loturi...

horatiu.cosma

Vezi Vancouver de ce trebuie să tot repeți unele idei de 1000 de ori și pare că lumea nu le înțelege nici a 1000-a oară? Fiindcă nu se citesc mesajele lungi  :lol:.

Da, se simte diferența dintre un antreprenor român și cei străini, chiar dacă majoritatea angajaților sunt români. Spre exemplu Arcada a adus toate elementele metalice pentru poduri de la Energo Brașov cu care au lucrat foarte bine și în trecut, materiale ireproșabile. În schimb pe celelalte șantiere se mai ridică din umeri "și noi am vrut, dar nu s-a vrut de sus, așa că am adus din Italia/Spania". Asta e, în timp o să crească frumos mai multe companii autohtone, deocamdată atâta avem, alții ar fi putut dar au dat-o în altele. Până la urmă chiar și străinii au nevoie de angajați cheie români care să știe "limba" autorităților locale, ale localnicilor de pe traseul proiectelor etc  :D.

^
Cumva CFR e mai norocoasă decât CNAIR în privința subiectului "Aktor", fiindcă i-au primit pe tronsonul cel mai scurt și care impactează cel mai puțin firul existent. Practic de la Ilteu la Gurasada se circulă normal pe existent și cam așa va fi aproape pe tot parcursul proiectului, fiindcă mare parte din proiect e pe variantă nouă. Cum era să stea 10-15 km din coridor cu un singur fir 5-6-7 ani până îl rezolva Aktor?

cristi5

^  da dar garile Ilteu si Campuri-Surduc sunt actoricesti. Banuiesc ca traficul trece cu 5 km/h pe o linie 1 neintretinuta (ca nu se folosea in mod normal), cu macazuri praf, la care nu se face nimic, ca doar va fi inlocuita de Aktor peste 2 ani :)

Ma intreb cum se va face cu linia care ramane pt regio. Din moment ce toate liniile din gara (de ex Ilteu si Campuri) se ridica la noul nivel, inseamna ca si linia ramasa pt naveta locala trebuie ridicata pe cativa km langa gari, sau?

pasadia

Energo știu că a dat și elementele metalice de la podul Comsa de pe LD3, deci chiar au avut de lucru in zona aia.

Ionut

Tunelurile și zona Ilteu de pe 2c Ilteu-Gurasada.



Mulțumim constructorilor și CFR Infrastructură!

Ionut

Si ultima filmare din vizită. Lotul 3 între Gurasada și Simeria.



Mulțumiri încă o dată tuturor constructorilor și CFR Infrastructură pentru primire, informatii si deschidere!

Deplasările astea nu sunt ieftine, benzină și uneori o noapte la hotel. Se adună. Asa ca daca vreti sa mișcăm lucrurile în continuare, orice donație ne ajuta. Mulțumim!!!

StefanD_


horatiu.cosma

Da, toate clădirile de pe traseu. Doar Simeria e monument istoric de categoria 3, deci va fi ceva proiect acolo de conservare.

alin_simeriaveche

Horatiu, Marcel si toata echipa multumesc pt materiale, efort, editare! Cum spune nevasta mea maghiara: "Jos cu palaria"  :lol:
Bravo Bravisimo!

marcelbanu

Tuturor, încă o dată, mulțumesc pentru aprecieri !



Nu  pot să nu remarc că cuiva nu-i plac fotografiile mele din timpul documentărilor...
A dat un minus ! Mulțumesc !
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

athosga

Salut!

Uitandu-ma pe inregistrarile cu drona am remarcat doua lucruri, va rog sa ma lamuriti. Mersi.

1. Din inaltime, eu vad suficient loc ca cf sa treaca printre Mures si satul Branisca (eventual cu zid de protectie de 100-200m , cum am vazut si altundeva sau daramarea unei singure case) si sa nu treaca de doua ori Muresul (desigur, cu curbe suficient de largi)
2. La fel, vad suficient loc in partea dreapta a Muresului si la Zam astfel incat sa se indulceasca suficient cele doua curbe, deci iarasi sa nu fie nevoie de doua poduri, plus tunele in lungime totala de 1km!

Presupunand ca nu am luat in considerare toate aspectele, rog pe cineva, care cunoaste situatia, sa-mi explice de ce nu s-a putut astfel? Ca altfel iarasi o sa vad fenomenul "tunel Turdas".

Mersi mult!

cristi5

In nordul CF sunt in general dealuri. Nu e loc acolo. Alege "map/Terrain" pe hartile de mai jos.

1) Ok trecea printre Branisca si Mures si apoi cum? Curba asta cum o faceau de 160?

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.931/22.757/0

2) La Zam cum rezolvi curba asta? Dar cea din sud?

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/46.005/22.44/0

Nu zic ca proiectul e rupt din soare dar la ora asta cu contracte FIDIC rosu semnate pe un proiect vechi de multi ani, astfel de discutii sunt tardive.

Pana la urma defileul Muresului inferior nu poate fi usor de traversat. Muresul fiind si foarte meandrat. La Branisca face Muresul o sicana, solutia "de-a dreptul" e evidenta. Pana la urma sunt niste poduri, la fel s-a procedat si la Colonia Tarnava, unde varianta veche mergea "cu Tarnava" si s-au adaugat 2 poduri care taie de-a dreptul.

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/46.134/24.292/0

In multe locuri unde s-a putut corecta pe malul drept al Muresului (asa cum sugerezi) s-a corectat. Au trecut pe malul stang chiar unde nu se putea altfel. Acolo fireste s-au lovit de versantii de pe malul stang, de unde rezulta tuneluri si polata (si au avut loc sa se desfasoare ca nu-s multe localitati chiar lipite de Mures ca pe malul drept). Dar trecand de pe un mal pe altul au castigat mai mult spatiu sa indulceasca curbele.

La Turdas nu inteleg exact problema, traseul mi se pare OK, cel mult se poate reprosa ca nu-i debleu, care poate era mai ieftin dar probabil destul de larg (sapatura mai mare decat pt tunel cut& cover)