Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Andi

La cum arata lucrarile pe Mintia-Ilia as zice ca mai dureaza luni bune pana se da drumul pe noua varianta, oricum cel mai probabil se va crea o inflexiune undeva la Vetel ca sa treci pe firul 2 si sa ajungi la Ilia, apoi pana se refac portiunile de fir vechi utilizate acum putem vorbi lejer de 2025 finalizare integrala varianta Branisca pe ambele fire.

cristi5

@dir1 multumim de filmare. Cosmarul arheologic de la Micia pare sa se apropie de final. Pe tapatalk filmarea nu apare deloc, iar pe browserul mobil e deplasat mult spre dreata. Daca mai ai prilejul sa filmezi, Youtube pare mult mai bine integrat decat Vimeo pe forum daca e citit pe mobil. Pentru colegii care nu vad filmarea, las aici link:

https://vimeo.com/952228293

Plansa zonei. Pare toata infrastructura gata afara de podul de 8m de la min 4:06. Am pus o mica analiza mai jos.

@Andi deschiderea variantei... sper ca au mutat curentul pe LEA relocat. Aia nu putem vedea pe filmari, eventual putem vedea daca demoleaza vechea LEA...

In rest, cand e gata podul si au acces din ambele parti, poate vedem ceva miscare mai cu spor la suprastructura, electrificare.... In orice caz, pt deschiderea variantei va fi o inchidere de linie de cateva zile, pt demolarea acelui podet provizoriu la est (X) de noua halta Branisca. Inchiderile de linie se anunta cu mult timp inainte, asa ca vom sti probabil.

----

Zona critica incepe la minutul 1:55 cu podul de la 490+201 (lungime 49.9m) care pare complet pe firul 1, urmeaza suprastructura.

Intre minutele 1:55 si 4:06 ar trebui sa fie 4 podete la 490+480, 490+ 872, 491+213, 491+584. Eu nu vad nimic in acest sens, posibil au gasit alta solutie cand au reproiectat ca sa evite arheologia.

La 4:06 avem podul de la 491+698, in lungime de 8m, aflat in constructie.  Cand va fi gata acest pod, infrastructura va fi in sfarsit completa. Par ca au acces acolo si tot ce le trebuie. Probabil nu l-au executat pana acum pt ca depindea de solutia de la arheologie, unde s-a ridicat nivelul sinei, posibil ca asta a ridicat putin si podul, pt a asigura revenirea la cota initiala printr-o panta lina.. Proiectul initial al podului. Nu stiu daca se mai aplica dupa reporiectare, dar interesanta tehnologia de executie cu 9 faze si executie alternativa pe fiecare fir. Nu inteleg de ce nu s-a proiectat asa si la Ghimbasel, sa nu mai fie nevoie de varianta provizorie...


cristi5

Cele doua consolidari uriase de la Batuta.



Consolidarea dinspre tunel (RW5 in proiect, retaining wall) e deja la nivel. Cealalta consolidare (de la cariera, mai spre est) se numeste RW4 in proiect, si este mai in urma, dar in cateva saptamani va ajunge probabil la nivel si aia.

Este foarte subtire proiectarea acestor structuri de sprijin (am intrebat un expert). Astea sunt toate plansele iar memoriul are doar cateva pagini. Eu nu cred ca proiectantii au inteles ca acolo urmeaza excavat vreo 400 de zile.

Se vede ca si plansele sunt facute in graba si lasate in limba engleza. Majoritatea celorlalte materiale sunt traduse.

Sper sa nu mai faca CFR FIDIC rosu ca ies astfel de dezastre.

----

Se vede in poza ca s-au apucat si de un *pasaj inferior* la intrarea X in tunelul Batuta. Lungime 10m, km 559+935, vizibil pe planul de situatie al consolidarii de langa tunel (RW5)



Foarte interesant proiectat (planse), jumatate pare a fi pt vehicule, jumatate pt curs de apa. Jumatatea pt vehicule inundabila probabil. Inaltime 3,68m. Ce nu inteleg este unde ar merge acele vehicule, ca in dreapta pozei (sudul CF, partea de jos a schitei) pare a fi o râpă abrupta, un torent care devine foarte agresiv dupa ploaie probabil.




Powered by API/PUM imgur uploader


Valix2RO

La doar patru ani și jumătate de la recepția lucrărilor de infrastructură și șase luni de la recepția finală (noiembrie - decembrie 2023), pe Sighisoara - Simeria au început să apară restricții de viteză.
Una dintre ele este în stația Copșa Mică - un macaz care bifurcă intrarea din firul principal către liniile 5-9.

O adoua restricție, mai populară să spunem, este menținută după inundațiile dintre Valea Lungă și Copșa de acum o lună. Mi se pare că le este mult mai comod să păstreze acele restricții decât să încerce să le remedieze.
Trenurile acumulează constant întârzieri de 3-4 minute între Blaj și Copșa Mică.

Sper totuși la o rezolvare atât a problemei legate de macazul (nou) cât și de prismul de piatră...
Abia acum înțeleg cât de lent se mișcă lucrurile la regionala Brașov.


Sursă: Buletine Avizare Restricții CFR.

Cetatean

Din mersul masinii,pe varianta Vetel - Bretea, suprastructura pare facuta. Inclusiv stalpi,buraj,tot. Doar racordul lipseste. Cand ajung im zona,ma bag sa fac 2-3 poze.

Cu Micia pana la urma ce fac? Pun sticla? Il fac muzru?

In alta ordine de idei...astia cum pot?

cristi5

@Cetatean Totul e gara la Micia, mai putin un podet, unde se lucreaza. Apoi se poate veni cu suprastructura. Vezi mai sus...

cristi5

@Valix2RO
raspuns de la Linii

RV= restrictie de viteaza

QuoteÎn Copșa Mică au fost doua macaze cu RV pt ca în timpul lucrărilor circulația la un moment dat s-a făcut doar pe abatere ani la rand și s-au acumulat uzuri laterale foarte mari care au necesitat RV de 15 km/h dar doar in abatere. Una din ele a fost ridicată și se circula normal, adică cu 30 km/h în abatere, dar astea nu influențează timpii de mers, trenurile de călători circulând pe directa cu viteza stabilita.

Cealaltă RV cauzata de inundatii va fi ridicată după ciuruirea prismului în perioada următoare.

Bucuresti-Campina are deja 20 de ani si nu sunt rectrictii majore. Adica se face intretinere chiar daca nu asa repede cum am vrea...

daniel_avram


TibiV

O filmare din decembrie de la SRCF Timisoara. Veche, dar cu imagini bune, mai ales de la tunelul Bata...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cetatean

Cineva sa-l opreasca pe mr.g din declaratii!

"Până la sfârşitul acestui an, de la Curtici până la Sighişoara se va circula pe o linie reabilitată, modernizată complet, care va permite viteza de 160 kilometri la oră", a afirmat ministrul Transporturilor, în cadrul unei vizite în judeţul Alba, conform AGERPRES"

WTF!!!! Cine ii consiliaza pe astia?

Pun sampaniile la rece,de 1 dec. merg cu trenul de mare viteza de la Sighisoara la Arad :)))

dr4qul4

sunt foarte multi cei care cred balivernele astea. Pe principiul "daca a zis ministrul, e pe bune"...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Vlad94

Batuta poate va fi gata in Decembrie. Dar trebuie sa bage material

Konter

"Doar" 10 ani pentru semnalizare si centralizare pentru un tronson de 90 de km.

" Pe Km 614-Bârzava, tronson cu o lungime de 49,91 km, lucrează Asocierea Webuild SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania SRL. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 27 iulie 2017, iar potrivit ultimei monitorizări a CNCF CFR SA stadiul fizic al lucrărilor este de 93,95%. Conform unui răspuns al companiei de infrastructură pentru Club Feroviar de la finele anului trecut, tronsonul va fi finalizat în 2024.
Mergem mai departe, pe tronsonul Bârzava-Ilteu (36,04 km), unde ordinul de începere a lucrărilor pentru aceeași asociere a fost dat tot pe 27 iulie 2017. Stadiul fizic al lucrărilor este de 89,36%, iar tronsonul va fi gata în acest an, potrivit aceluiași răspuns al administratorului infrastructurii.
Vom lăsa la urmă tronsonul Ilteu-Gurasada, din motive pe care le vom explica mai jos, așa că trecem la tronsonul Gurasada-Simeria, cu o lungime de 40,88 km. Aici lucrează din data de 3 octombrie 2017 Asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA și Contratas y Ventas SA, iar stadiul fizic era la nivelul lunii aprilie de 83,85%. Și acest tronson va fi dat în funcțiune în anul în curs, promitea CNCF CFR SA, iar inaugurarea este fezabilă, având în vedere stadiul avansat al lucrărilor.

Același lucru se va întâmpla și cu șantierul pentru investiția "Instalații, semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică, secțiunea Sighișoara-Coșlariu", pe o distanță de 91,58 km. Ordinul de începere a lucrărilor pentru Asocierea Alstom Transport SA – Alcatel Lucent Romania SRL – SC PAS 97 Impex SRL a fost dat pe 10 noiembrie 2014, iar stadiul fizic este de 99,15%.

Acum ne întoarcem la tronsonul Ilteu-Gurasada, cu o lungime de 22,34 km. Pentru a circula cu trenul Curtici-Simeria cu 160 km/oră, așa cum promite ministrul Grindeanu, ar trebui să fie gata și acest tronson.
Ei bine, el nu este inclus în lista secțiunilor pe care compania de infrastructură feroviară promitea că le va recepționa în cursul acestui an. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat la finele anului 2017 pentru Asocierea RailWorks, iar stadiul fizic era în aprilie 2024 de 69,96%. Greu de crezut că cele peste 30 de puncte procentuale vor fi recuperate până la sfârșitul anului, drept pentru care, așa cum spuneam, nici responsabilii CNCF CFR SA nu au promis acest lucru."
Sursa

dir1

Un update pentru portiunea de la Mintia catre Branisca:
https://vimeo.com/956070625Se pot vedea progrese la podul 491+698 la minutul 04:00. Nu am mai vazut alte progrese pentru aceasta portiune.
@cristi5 "sper ca au mutat curentul pe LEA relocat" - in drone view-ul lui chim-drone se pot vedea toti pilonii LEA relocati pe partea stanga noii variante:
https://youtu.be/emr5mp_gk7A?t=326La minutul 5:38 cred ca se vede un vechi pilon pus la orizontala in dreapta noii variante.

Andi

In statia Brasov au fost inchise liniile 1-3 si a fost restrictionata circulatia  calatorilor pe la fiecare punct de acces la peroane.