Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Ionut

Cateva din aer. Filmarile azi si in zilele urmatoare.

Ghioroc.
(GPS)


Radna.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)

Ionut


Ionut


Ionut


voicul

Felicitari!  :cheers:

Vad ca daca nu trec autostrazile, atunci trece CFR-ul peste Mures.
Probabil Mures-ul are cele mai multe poduri din RO.

florin74

Sunt 9 traversari ale Muresului pe cele 4 loturi (cate 2 pe fiecare, mai putin pe primul lot (Simerie-Gurasada), unde sunt 3).

Ionut


florin74

In total 141,178 km linie de cale ferată
• 9 poduri noi peste râul Mureș (cu deschidere de peste 100 m)
• 52 poduri noi (cu deschidere de peste 50 m)
• 19 pasaje (11 inferioare și 8 superioare)
• 106 podeţe noi
• 3 tuneluri și 1 polată
• 4 clădiri noi construite de mentenanță pentru dotările aferente
• 4 stații de cale ferată reabilitate
• 9 stații de cale ferată, construcții noi
• 11 puncte de oprire (Păulis, Conop, Lalasint, Văradia, Salciva, Tisa, Gurasada, Bretea-Mureșana, Branisca, Vețel, Mintia)
• 141,178 km linie dublă reabilitată/modernizată a instalațiilor de electrificare, semnalizare, telecomunicații (348,3 km linie CF desfășurată electrificată, linie semnalizată, construcție instalații telecomunicații)
• 141,178 km introducere ERTMS/ETCS Nivel 2 GSM-R

Cam asta e sumarul celor 4 loturi.
Cele 3 tuneluri sunt la Aktor si la Astaldi (2 pe lotul 2c - Aktor si  1 pe lotul 2b- Astaldi). Polata tot la Aktor (lotul 2.c)


dan tm

Quote from: christyan on June 17, 2020, 01:51:17 AM
  In alta ordine de idei, stiu ca e lucrare pentru CFR dar sa pui si transformatorul pe șină?! :lol:

Nu inteleg ironia, sau care e problema ca transformatorul e pe șine?

așa se construiesc statiile de transformare cu transformatoarele pe șine.Chiar si la Transelectrica.

Dragos_R

Foarte faina galeria pozelor (de la sol). Nici nu era nevoie sa fie semnate, dupa cateva din ele marca "Marcel Banu" era evidenta .... Asteptam cu mult interes si finalizarea variantei "la inaltime", sunt convins ca va fi o incantare.

TibiV

Nu ma pot abtine....

Inspectorul de la Autoritatea Feroviara: Traversele astea sunt cam uzate..."


Inspectorul CESTRIN: "Bai, aluneca ca'n baie!..."


Aici am crezut ca ati ajuns si la podul de la Braila:


Felicitari, baieti!

Ionut, poti da o derogare pentru Marcel sa ii dam Like pentru fiecare postare?.....

@Quest
https://www.casagrandegroup.com/pg185/
QuoteSpecific equipment for fore poling in tunnel works prompted Casagrande, in co-operation with specialist contractors, to design and develop machinery that would enable perfectly aligned holes to be drilled quickly and economically.

The machines were designed based on mounting on a highly maneuverable hydraulic base carrier, a long, horizontal mast, supported by two telescopic columns that would permit the angle of inclination of the mast to be set to the alignment of the tunnel.

The two telescopic columns are mounted to ring gears that permit the rotation of the mast by 180°.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

Felicitari, API! Si evident lui Marcel Banu pentru magia dar si omenia(!) din obiectivul lui.

Au dat de friabil (citeste instabil) si probabil ca vor merge tot pe forepooling cel putin pina trec de falia aia si foarte probabil citeva zeci de metri dupa ea. Mai incolo mai vad ei cum sapa si cum sustin, asa, ochiometric ce urmeaza va fi sapat cu "mistretul cu colti de argint" (ma rog, unul mai mare dar ideea tot aia e - e o sapare usoara si cu productivitate foarte buna) si sustinut des pina dau de roci mai solide. Daca nu, atunci merg pina la capat asa, nu e nici o problema.

Wiki:
- masina alba si lunga e utilajul pentru forat gaurile pentru forepooling (citeste stabilizarea temporara a acoperisului si peretilor - parca l-am auzit pe geolog spunind ca nu e nevoie de stabilizarea culcusului/termen mineresc pentru podeaua tunelului). La fel de bine masina aceea e folosita la forarea gaurilor pentru explozivi, e un perforator mobil. Poate avea actionare electrica sau pneumatica.
- masina rosie pe sine se foloseste dupa armare. In practica se face forepooling, se armeaza (cintre de otel), se torcreteaza (se "stropeste" cu beton sub presiune direct pe perete sau peste o plasa de armare suplimentara intre cintre - depinde de stabilitatea rocilor, apoi se monteaza o membrana impermeabila si la urma intra masina rosie care va sustine injectia de beton finala si care "da" tunelului forma pe care o vor vedea calatorii. O puteti lua ca pe un cofraj mobil.
- in pozele cu frontul puteti vedea marcate gaurile pentru forepooling, si cele deja umplute si cele care urmeaza sa fie date. Va reamintesc ca se introduc bare de metal de 10-18 metri lungime si mai mult - cei care ati fost trebuie sa fi vazut un depozit cu ele undeva afara - in unghi fata de axa tunelului si apoi se injecteaza beton pentru stabilizarea si sustinerea viitoarei sapaturi. Abia apoi se sapa in interiorul zonei stabilizate. Vedeti limpede in poze cintrele mult mai groase si mai solide unde au inceput forepooling. Geologul va avea mult de lucru in urmatoarele saptamini  :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

AlexxC

Foarte tare! Asteptam cu nerabdare si filmarea!

Ca fapt divers :141,178 km linie dublă reabilitată/modernizată
348,3 km linie CF desfășurată electrificată = 174,15 km cale dubla.
Deci avem diferenta aproximativ echivalentul a 33 km cale dubla electrificata(distanta Ploiesti Vest - Campina) pe linii secundare in garile de pe traseu...aprox 19% din total.

Ionut

Primul lot, 2a, KM 614-Barzava.
Mai trebuie sa asteptati pentru lotul 2b, cel cu premiera nationala mult promisa. :lol:



Multumiri constructorilor si CFR Instrastructura pentru primirea ireprosabila, pentru informatii si ghidare!

alexmocian

@Io din cate stiu eu se numeste "forepoling", este o metoda de sustinere temporara folosita la tuneluri in roca alterata sau foarte slaba care are tendita de se surpa imediat dupa expunerea tavanului sau peretilor galeriei. Termenul este format din doua cuvinte "fore" si "poling" nu mai explic ce este fiecare. Se mai numeste si "the spil method". Barele sunt simple lungimi de fier beton si cred ca "Geotechnical Engineer" are mult de lucru nu Geologu, nu are ultimul ce sa faca sau sa-si dea cu parerea despre calitatea rocii sau metoda de sustinere.  ;)