Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 23 Guests are viewing this topic.


rocklee


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)







rocklee

si ultimile imagini ...halta simeria veche .....



cam atat pentru acum ...data  vitoare sper sa intramsi in tunel... :D

http://imgur.com/a/OfG9i

https://www.facebook.com/rufiusdieter.stefani/media_set?set=a.1124826624313461.1073741982.100003584026406&type=3

TibiV

Sunt confuzat...

Quote from: rocklee on March 29, 2017, 10:36:04 PM
imagini de sub pasajul dn 7


Quote from: rocklee on March 29, 2017, 10:43:50 PM
dn 7 relocat ...


Pana la urma cum se va reloca DN7 ?....

Sau avem de-a face cu doua relocari diferite ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Doua.
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/45.84/23.128/0

Pasajul din poze e cel estic (spre Orastie). In partea vestica, acum se face relocarea pt constructia pasajului.

cristi5

CF va fi in urcare acolo. Cu cat se face pasajul mai la vest, cu atat mai putin inalt (si mai scurt) va fi...

Relocarea nu are cum sa fie definitiva. Pe la nivelul ala (poate un pic mai jos) va trece trenul...

frunzaverde

Quote from: Dan027 on March 29, 2017, 08:35:44 PM
1. De ce ar fi atat de relevanta rearanjarea trenurilor la Predeal? Nu se poate face la Brasov/Ploiesti? Nu de alta dar nu vad vreo bifurcatie a magistralei intre Brasov si Ploiesti care sa faca necesara rearanjarea trenurilor aici.

Pentru ca
1. ai restrictie de tonaj din cauza declivitatii,
2. ai nevoie de probe de frana pentru tren inaintea coboririi (ca ultimul lucru pe care-l vrei e sa ai HSR cu propulsie gravitationala format din cazane pline cu petrol).
3. ai nevoie de locomotive de ajutor (tonajul maxim remorcabil de o locomotiva e mult mai mic) tot din cauza declivitatii.

Adica, iti urca trenuri lungi pana la Predeal dinspre Ploiesti, sunt sparte in trenuri mai scurte in gara Predeal care coboara pana la Brasov, unde sunt rearanjate in trenuri lungi care isi continua drumul spre Sighisoara/Sibiu/Ciceu. Tot aici se atasaza si detasaza locomotive ajutor, se fac probele de frana etc.. Si vice-versa, bineinteles. De asta Gara Predeal are 11 linii (cred ca avea 14 odinioara) care sunt mereu pline cu garnituri.

Un tunel cu declivitate (panta caracteristica) de 2+% nu va elimina cele de mai sus - declivitatea curenta e de 2.6%, asa ca printr-un astfel de tunel vei avea exact aceleasi probleme. La fel, vei avea nevoie de statii in care sa faci activitatile de mai sus la ambele capete ale tunelului. Busteni si Sinaia, cu cele 5-6 linii, ofera mult mai putina capacitate si mult mai putine facilitati pentru asa ceva, iar operarea de trenuri scurte cu locomotive de ajutor pe toata distanta Campina/Ploiesti - Brasov e extrem de ineficienta.

De asta, ori scapi de panta complet, ori pastrezi Predealul. Sa elimini Predealul dar sa pastrezi panta la marfa (cu exact aceleasi restrictii de tonaj si viteza), si sa platesti pentru asta multe sute de milioane de euro e absurd din toate punctele de vedere.

Quote from: Dan027 on March 29, 2017, 08:35:44 PM
2. De ce zici ca economia ar fi de doar 5 min? In prezent fac 25 min pe cei 17 km, cu tot cu oprirea in Predeal. Deci economia ar fi mai mare de 10 min per tren (scade si distanta, creste si viteza de deplasare).

Un tunel Timisu de Sus - Predeal ar economisi cam 8 km in total fata de situatia curenta, si ar putea fi folosit exclusiv de trenuri usoare (automotoare) de calatori. La panta caracteristica de 3% viteza maxima nu cred ca ar putea fi mai mare de 100 km/h chiar si cu automotoarele alea - cum trenul opreste la Predeal pentru frana (deci pleaca din frana) si va trebui sa incetineasca la Timis (pana la viteza de 65 km/h pe care o poate avea pe linia serpuita Timis - Darste). La urcare, dat fiind panta, probabil ca tot atat va putea avea viteza maxima in tunel.

Sunt cam 7.5 km Predeal - Timisu de Sus, probabil s-ar putea scoate 6-7 minute cu 100 km/h viteza maxima in conditiile alea. In loc de 13-14 minute cat e acum la coborire. Deci 7 minute economie. Doar la calatori.

Un tunel la sud de Predeal va elimina statia Predeal din mers, care e unul din generatoarele esentiale de trafic ale liniei.

Quote from: Dan027 on March 29, 2017, 08:35:44 PM
3. Trenurile de marfa vor merge mai liniar, nu va mai fi nevoie sa incetineasca la 50-60 pt curbele dintre Timis si Predeal. Trenurile nu vor mai urca pana la 1025m, deci rezulta si o economie de energie, o scadere a uzurii materialului rulant/caii de rulare.

Un tunel Timisu de Sus - Predeal nu va ajuta cu mare lucru. Trenurile de marfa merg cu 35 km/h (atat e viteza maxima la marfa) nu din cauza de curbe ci in principiu din cauze de declivitate. Un tunel cu declivitate similara sau mai mare nu va ajuta la absolut nimic; si un tunel pornind de la sud de Predeal cu 2% panta caracteristica pe 7-8 km va fi mult mai rau ca "sarpele" curent cu declivitate 2.6% pe 1 km.

Daca vrei sa elimini panta Predeal - Brasov, ai nevoie de un tunel de baza. Ai doua posibilitati: ori varianta ieftina dar in continuare cu declivitati mari Busteni - Timisu de Sus, ori varianta completa Busteni - Darste. Nici unul nu e imposibil tehnologic, dar ambele ar fi minuni ingineresti, unele din cele mai lungi tunele din Romania. Care ar costa cat intretinerea pe muuuuulte decenii a intregii retele "ca la carte" (3-5+ miliarde de euro). La necesitatile de transport ale Romaniei, o tara cu PIB 10 k$/an/cap de locuitor, ar fi un elefant alb inutil.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rocklee