Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2017/3484-29-martie-2017-cfr-sa-a-desemnat-castigatorul-licitatiei-pe-subtronsonul-barzava-ilteu

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ

CFR SA a stabilit câştigătorul licitaţiei pentru reabilitarea  subtronsonului Bârzava (cap Y) – Ilteu(cap Y)(2b)

Bucureşti, 29 martie 2017

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea  Astaldi SpA -FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru reabilitarea subtronsonului Bârzava (cap Y) – Ilteu(cap Y)(2b), situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Braşov – Bucureşti – Constanţa.

Oferta financiară a Asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRLa fost de 1.763.393.462,68  lei  fără TVA, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Sursa de finanţare pentru reabilitarea subtronsonului Bârzava (cap Y) – Ilteu(cap Y)(2b), parte integrantă a tronsonului Km 614 – Gurasada, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar obiectivul general al proiectului este reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru circulatia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h.

În cadrul acestui proiect se vor executa lucrări de terasamente şi consolidări pe 36,123 km, construirea a 17 poduri (dintre care 2 peste râul Mureș), modernizarea a 5 podeţe, 1 tunel (649 m), 7 pasaje superioare/inferioare, lucrări civile în 3 staţii de cale ferată, lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS nivel 2 (ETCS nivel 2 + GSMR), pe toată distanţa subtronsonului.

Prin reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe acest subtronson se asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi până la 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi a siguranţei traficului feroviar.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Quote from: florin74 on February 16, 2017, 08:44:58 PM
Situatia la 31.01.2017
FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-73,63%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 71,33%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 96,2%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 74,92%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 66,9%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 96%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 84,97%
Modernizare gara Tg Mures : CONFER&ARCADA : 98,8%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 28% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 48% pe Coslariu Sighisoara
Pod rutier DN14 - 96,00%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie ILIA-LUGOJ LOT 2 : Thales :79%

Pe unele loturi progresul a fost semnificativ, s-a facturat la greu cred pe sfarsit de an.
Impresionant progresum ALSTOM pe semnalizare ERTMS, cat si SWIETELSKY STRABAG la Vintu SImeria
De asemenea, progres important pe contractele de reparatii poduri si tuneluri pe diversele regionale din tara.

28.03.2017
FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-73,88%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 71,62%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 96,5%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 76,35%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 68,12%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 96%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 84,97%
Modernizare gara Tg Mures : CONFER&ARCADA : 98,8%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 28% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 48% pe Coslariu Sighisoara
Pod rutier DN14 - 96,00%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie ILIA-LUGOJ LOT 2 : Thales :80%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie SICULENI ADJUD LOT 2 : SEIMENS :23,79%

Nimic spectaculos, in ritmul melcului

alin_simeriaveche

Totusi ce se intampla pe Arad Curtici frontiera? De ce stagneaza de atat vreme si ce mai au de facut?

cristi5

Imi cer scuze daca s-a mai discutat, pun si eu o intrebare naiva, dar pe care poate si-o pun multi: daca pe Apata-Cata se poate construi un tunel de 7 km, intre Timisul de Sus si sudul Predealului de ce nu se poate, ca distanta in linie dreapta e cam aceeasi si panta e acceptabila? Sigur, inaltimea muntelui de deaspra tunelului e mai mare, creste asta mult pretul? Merci!

frunzaverde

^
Gara Predeal e la 1025 m altitudine.
In afara de langa gara (altitudine 805m), mai exista doua locuri unde s-ar putea construi portalul de intrare, in zona Casa Timis (altitudine 845m) sau imediat dupa ce linia supratraverseaza DN1 (aproximativ 870m).

Din gara Timis, un tunel ar avea aproximativ 6 km. 220m castig de altitudine in 6 km = 3.6% declivitate medie pe intreaga distanta.
Din zona Casa Timis ar fi vreo 3.5 km, 180m castig in altitudine in 3.5 km = 5.15% declivitate medie pe intreaga distanta.
Din zona Pod DN1 ar fi tot vreo 3.5 km, 155m castig in altitudine in 3.5 km = 4.4% declivitate medie pe intreaga distanta.

Pentru mixul de trafic existent (adica multa marfa), declivitatile astea sunt foarte, foarte, foarte mari (sunt acceptabile pentru automotoare usoare, puternice, cu multe motoare, precum cele folosite in traficul de mare viteza sau in traficul local, de naveta). Cu declivitatea maxima existenta (2.6%) exista probleme majore de tonaj si restrictii semnificative de viteze.

Investitia intr-un tunel de 7-8 km care sa asigure aceiasi parametri (2.2-2.5%) (exista optiuni plecand de la sud de Predeal si sfarsindu-se in Timisul de Sus) mai mult incurca marfa (care pierde accesul la statia Predeal pentru rearanjarea trenurilor), iar pentru calatori, castigul de 5 minute la costuri de 600-700 milioane de euro este absolut nejustificabil.

Pe Apata - Cata situatia e diferita. Gara Cata e la 460 m, gara Apata e la 470 m. Acolo problema nu e, de altfel, de declivitate, cat e de curbe - trenul urmeaza Oltul, cu curbe stranse (care reduc viteza), pentru a nu fi nevoit sa urce si sa coboare. Tunelul va elimina curbele.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

Totusi un tunel Azuga-Timisul de Sus (9km), ar avea o declivitate undeva la 1%. (930m - 860m = 70m diferenta de nivel)

Quote from: frunzaverde on March 29, 2017, 07:42:58 PM
Investitia intr-un tunel de 7-8 km care sa asigure aceiasi parametri (2.2-2.5%) (exista optiuni plecand de la sud de Predeal si sfarsindu-se in Timisul de Sus) mai mult incurca marfa (care pierde accesul la statia Predeal pentru rearanjarea trenurilor), iar pentru calatori, castigul de 5 minute la costuri de 600-700 milioane de euro este absolut nejustificabil.
1. De ce ar fi atat de relevanta rearanjarea trenurilor la Predeal? Nu se poate face la Brasov/Ploiesti? Nu de alta dar nu vad vreo bifurcatie a magistralei intre Brasov si Ploiesti care sa faca necesara rearanjarea trenurilor aici.
2. De ce zici ca economia ar fi de doar 5 min? In prezent fac 25 min pe cei 17 km, cu tot cu oprirea in Predeal. Deci economia ar fi mai mare de 10 min per tren (scade si distanta, creste si viteza de deplasare).
3. Trenurile de marfa vor merge mai liniar, nu va mai fi nevoie sa incetineasca la 50-60 pt curbele dintre Timis si Predeal. Trenurile nu vor mai urca pana la 1025m, deci rezulta si o economie de energie, o scadere a uzurii materialului rulant/caii de rulare.

florin74

Se numeste Analiza Cost Beneficiu de ce nu merge si de ce nu o accepta CE. Pentru ca implica costuri foarte mari, care nu se justifica prin prisma beneficiilor (economice, sociale, mediu). Daca nu au acceptat Predeal Brasov, nu vad de ce ar fi indicatorii mai buni pe Azuga Brasov.

Dan027

^Pai mai exact ce au cerut pentru Predeal-Brasov de au fost refuzati?

florin74

Orice proiect finantat din fonduri UE, in special cele majore trebuie sa se fundamenteze pe ACB. Se analizeaza diferite variante (se calculeaza pentru cel putin 3 variante de traseu) si se calculeaza niste indicatori. financiari, a caror valoare conduce la decizia acordarii/neacordarii de finantare.

Se pare ca pe aceasta ruta, nici o varianta de traseu care sa asigura viteza de 160 km/h nu a reusit sa asigure niste rezultate cat de cat OK.



Dan027

^ De ce ne-am chinuit sa cerem ceva pentru 160 km/h, cand de inteligenti ce am fost circulam cu 80 km/h intre Campina si Predeal...
Oricum pe Campina-Predeal se putea scoate o viteza minima de 100-120 km/h la aceiasi bani, dar nu i-a dus capu pe cei de la CFR.

alin_simeriaveche


rocklee

o excalala turdas ..tunelul turmas

cateva imagini ...sunt de mai slaba caitate au fost facute dupa ora 19 ...se turna beton pe partea de sus a tunelului...



rocklee