Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Vice33

Deci devierea asta temporara la Turdas se face pentru a putea sa se construiasca pasajul DN7 peste CF? Nu se putea incepe pasajul peste CF pe zona deviata a DN-ului si cand era gata pasajul, sa se mute pe acolo traficul?

Mutam traficul pe o varianta temporara, facem apoi pasajul peste CF si in final mutam traficul pe pasaj. Cam complicata procedura cand se putea mai simplu: construire pasaj, mutare trafic pe pasaj.

Anacrox spunea ca pasajul spre Orastie este aproape gata. Eu sincer din pozele lui Rocklee nu mi-am dat seama exact care este traseul DN-ului si al variantei noi CF. Puteti sa ma ajutati cu niste imagini va rog?

anacronox

astea sunt niste poze de asta vara cand am fost cu @Rocklee:

Quote from: anacronox on September 15, 2016, 10:09:09 PM
mergem mai departe, spre Orastie la zona unde calea ferata va subtraversa DN7



au avansat cu sapatura



si privind in spate spre iesirea din noul tunel



si o comparatie cu aceeasi zona de asta iarna:





stiu ca el a mai trecut dupa si sunt si alte poze mai noi.

Vice33

Da, imi amintesc acele poze, acum stiu ca le-am vizionat si eu dar nu am inteles exact, de ce asa inalt pamantul in zona subtraversarii, asta m-a indus in eroare. La tunel fata din toamna cam cat au mai avansat? Au facut 50%?

Andi

Eu ma intreb daca nu se putea face un traseu nou pentru DN 7, sa nu se intalneasca deloc cu noua cale ferata. Acuma nu stiu cum e terenul, dar din Google Maps parea simplu de trasat, probabil varianta actuala ar fi mai ieftina.

florin74


Dan027

Cu licitatile de atribuire a lucrarilor pentru Sighisoara-Brasov ce s-a mai intamplat?

florin74

In derulare.
S-au remediat anumite aspecte cerute de CNSC, iar noul termen de depunere a ofertelor este 08.05.2017.
Interesante modificarile :

Proiectare :
- in ceea ce priveste PT si DTE : este responsabilitatea beneficiarului conform prevederilor legale. Proiectantul general este responsbail de definirea solutiilor tehnice ce vor fi implementate si a detaliilor tehnice de executie . responsabilitatea privind corectitudinea acestor solutii si remedierea neconformitatilor apartin proiectantilor beneficiarului.
- detalierea tehnologiilor de executie, precum si adaptarea solutiilor tehnice prin utlizarea unor echipamente si materiale care tin de alegerea Antreprenorului, necesita dezvoltarea proiectului tehnic si DE de catre proiectantii Antreprenorului
- Antreprenorul este responsabil de proiectarea detalii As Build - conform cu executia care vor constitui documentatia tehnica inclusa in cartea tehnica a constructiei
- antreprenorul este responsabil de proiectarea generata de modificarile/optimizarile de solutii tehnice care apar pe parcursul derularii proiectului
-antreprenorul este responsabil de dezvoltarea/proiectarea solutiilor tehnice care sa asigura functionarea instalatiilor de senalizare, telecomunicatii, electrificare
- Antreprenorul va fi responsabil de proiectarea adaptarii solutiei variantei Maierus si a lucrarilor descrise la capitolul sume provizionate. Pentru indeplinirea acestor obligatii Antreprenorul va lua in calcul aceste costuri la intocmirea ofertei

Exproprieri :
- responsabilitatea privind realizarea expropierilor este in sarcina beneficiarului. Tratarea intarzierilor aparute in cadrul derularii contractului va urma mecanismul contractual aplicabil in cadrul procedurii de achizitie sectoriala

Termen de avizare DT in vederea obtinerii CTE : maxim 30 de zile de la data depunerii

Instalatii de semnalizare : S-a clarificat modul de interpretare a modificarii cerintelor beneficiarului intre data elaborarii PT si data demararea procedurii de licitatie (initial erau puse in seama Antreprenorului, cu costurile de rigoare), acum s-a clarificat in sensul ca numai costurile modificarilor datorita neindepliniri a criteriilor de siguranta  impuse de beneficiar sunt in sarcina Antreprenorului, iar costul modificarilor datorate  schimbarilor legislative sunt tratate in mod contractual, prin procedura modificarii

Semnalizare :
se elimina cerinta RBC 21
Se modifca Cerinta RBC 90, ins ensul ca sistemul ofertat trebuie
- sa fie in operare comerciala intr-o administratie feroviara din UE sau Elvetia
- in implementarea prezentata la punctul anterior RBC ofertat trebuie sa realizeze functia de HANDOVER cu un RBC produs de un alt furnizor, pe baza cerintelor europene precizate in subsetul 039

Cam astea sunt cele mai importante.

cristi5

Exista proiect pt Sighisoara-Brasov? Stiu ca exista acord de mediu, si de obicei CFR lucreaza cu FIDIC rosu, deci inclin sa cred ca da...

Si atunci nu vad cum s-ar putea modifica acel pasaj (printre altele).

Pe de alta parte florin74 mentioneaza PT (ca responsabilitate a beneficiarului = FIDIC rosu), deci probabil ma insel in legatura cu existenta PT.

alecu26

exista inca demult. Si e destul de detaliat. Exista chiar si Detalii de executie, dar alea in general sunt publice doar dupa semnarea contractului cu constructorul.
Drumurile noastre POATE;

florin74

Sunt pe SEAP. Fac parte din documentatia de licitatie.

TibiV

http://www.capital.ro/marius-chiper-director-general-compania-nationala-de-cai-ferate.html

Quote
Avem lucrări pe aproximativ 180 km între Sighişoara şi Simeria, cu 5 contracte semnate. Stadiul de execuţie 70-90%. În acest an vom recepţiona 120 km din aceste tronsoane. Lucrările de terasamente sunt terminate.
...
Am reuşit să finalizăm licitaţiile de modernizare Radna – Simeria. Ieri am semnat raportul pentru secţiunea 2D. Vom începe în curând discuţiile pentru semnarea contractului. Am finalizat seţiunea 2A. Am finalizat Gura Sada – Simeria. Și mai avem tronsonul 2C pe care îl vom finaliza până în 15 aprilie. A fost o experienţă amară. Început sub auspiciile unei dorinţe de modernizare. A fost contestat şi răscontestat. S-a dus o luptă de către firme de construcţii serioase pe care eu nu am înţeles-o. Încă mai continuă prin procese şi contestaţii pe la CCR. S-a depăşit cadrul normal de lucru. Până la urmă mă bucur că am finalizat această procedură. Tehnic nu au fost probleme, dar ne-a costat 3 ani de dezvoltare. Dacă vom continua tot aşa nu e bine.

Am lansat procedura pe tronsonul Braşov-Sighişoara, cu două secţiuni, şi am intrat într-o procedură de contestaţie. Am câştigat şi am demonstrat că proiectul tehnic poate fi implementat. Pe acelaşi tronson avem pregătită documentaţia şi pe tronsonul din mijloc. E cireaşa de pe tort. Avem două tuneluri alăturate de 13,5 km. Nu avem construcţii de acest fel în România şi va fi o provocare şi pentru noi şi pt constructori. Cu acest tronson închidem coridorul IV. Avem şi finanţare pentru aceste lucrări. Avem la dispoziţie circa 3 mld. Euro pentru aceste proiecte.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Phenol

Nu pot sa nu remarc:
Coridorul IV nu va fi inchis, cat timp nu termina reparatiile pe Predeal Brasov.

cristi5

^ E scris in MPGT ca Brasov-Predeal nu se aduce la standarde mai intalte pt ca ar fi prea scump. La fel si CampiaTurzii-Apahida si parca mai erau cateva portiuni (Balota cred). Vezi pe topicul MPGT. Pe astea vom vedea cel mult RK (pe Brasov-Predeal inteleg ca s-au facut recent reparatii majore).

LE: vezi aici

Quote
Azuga – Dârste (lungime 29 km – traversarea Carpaților Orientali și Meridionali în lungul Văii Prahovei și Văii Timișului): Diferență de nivel de aproximativ 400m între Predeal și Brașov, declivități longitudinale de 34‰, prabușiri de roci între Timișul de Sus și Timișul de Jos, mici sectoare cu alunecări de teren între Predeal și Timișul de Sus. Viteza maximă actuală este 65 km/h respective 50 km/h fapt generat în principal de razele de curbură de sub 300 m. Din lungimea coridorului București – Curtici lungimea sectorul dificil reprezintă sub 5%.
(MPGT, pagina 332)

Phenol

Nu stiam ca au inceput cu RK pe acolo, dar ma bucur ca se lucreaza.
Defapt asta am vrut sa zic.

ioandorin