Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

Deci ar trebui declivitate 1% ca sa se evite reorganizarea garniturilor de marfa la Predeal? Merci!

Vice33


frunzaverde

Quote from: Vice33 on March 29, 2017, 11:38:35 PM
...

Citeste tot ce s-a scris si inceteaza cu ineptii si patriotisme locale fara nici un fel de noima.

1. Nimeni nu o sa construiasca un tunel de baza in pasul Predeal in urmatoarele multe decenii. E foarte scump, nenecesar, si doar vreo 4 tari in lume isi permit si au nevoie de asa ceva.

2. "Ardealul" a primit in ultimii 10 ani mai multe investitii in infrastructura decat tot restul Romaniei la un loc. Cu ordine de magnitudine mai multe investitii. A1, A10, A3, toate se gasesc in Ardeal. La fel si toti kilometri de cale ferata in reconstructie in momentul asta. Restul Romaniei, din motive de conectivitate cu Europa, nu din alte motive, a primit mult mai putine investitii.

Quote from: Vice33 on March 29, 2017, 11:38:35 PM
Chinezii s-au oferit să ne facă autostradă într-un an, sunt convins că ar fi venit si cu solutii clare pentru un tunel între Timişu de Sus-Predeal/Azuga însă nu se poate ocoli Predealul!!

Asta e o idiotenie fara margini. Nu a venit nici un chinez si nu s-a oferit nimeni sa faca nimic. In afara de fonduri europene, singura oferta de PPP venita pentru ceva in Romania a fost oferta Vinci-Strabag pentru CoBra la un cost total de vreo 8 miliarde de euro esalonati pe 26 de ani in constructie si intretinere. 150 de milioane de euro / km adica.

Quote from: Vice33 on March 29, 2017, 11:38:35 PM
Este un oraş-staţiune (strategic economic, turistic) şi este indispensabil pentru o legătură feroviară cu acest oraş de munte! Chiar dacă prin absurd s-ar face acel tunel nou, nu poti avea la trenurile internationale statii ca Braşov-Azuga-Buşteni-Sinaia, fără Predeal!! Turiştii străini şi nu numai, care ar dori să viziteze Predealul cum ar ajunge în Predeal, schimbând trenul la Braşov? E absurd asa ceva!

Intr-o situatie in care un tunel de baza ar deveni o realitate (adica prin 2100-si-ceva), Predealul (ca si Sinaia-Azuga-Busteni-Predeal) ar fi servite pe linia curenta de servicii regionale/regio-expres, probabil cadentate la o ora - o ora jumatate.  Trenurile expres care ar folosi tunelul de baza ar opri doar Bucuresti - Otopeni - Ploiesti - Brasov. Ai exemple in Elvetia.

Dar Romania o sa aiba (nevoie si capacitate de) asa ceva in vreun secol. Timp in care 1. noi nu vom mai fi; 2. clima in zona Predeal va fi complet diferita. 3. dezvoltarea economica a regiunii va fi complet diferita de ce exista acum. Importanta Predealului ca statiune (care astazi e strict, dar absolut strict, regionala inclusiv la nivelul Romaniei) va fi complet alta (si complet necunoscuta). Discutia asta insa o las pentru nepotii mei.

Quote from: cristi5 on March 29, 2017, 11:42:06 PM
Deci ar trebui declivitate 1% ca sa se evite reorganizarea garniturilor de marfa la Predeal? Merci!

Sub 1.5% panta caracteristica (adica calculat ca medie ponderata pe 1000m) ar fi suficient. Sub 1% ar fi optim pentru traficul de marfa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

Cateodata am impresia ca sunt cel mai rezonabil brasovean de pe aici. ;)

Auzi, Predealul are vreo importanta strategica. Probail pentru promoterii de BMW care au nevoie de acces rapid la o partie de schi.

cristi5

Multumesc frunzaverde, florin74, pasadia!

Ce nu stiam e ca si intre Timisul de Sus si Darste se mai coboara 200m pe numai 10 km, panta medie 2%... Altfel din Azuga (alt 950) pana in nordul Timisului de Sus (alt 850) ar fi 10 km in linie dreapta, deci panta 1%. 

Va rog sa ma scuzati daca aberez: s-a discutat un tunel Busteni (sau sud de Azuga)-Rasnov? 10-12 km tunel pana la Paraul Mare (800m).
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.511/25.459/0
Probabil am nimerit in ceva parc natural :)

Apoi o coborare serpuita pana in Rasnov (630m, deci vreo 12km de cale noua), ca acolo este loc de serpuire, spre deosebire de valea Timisului. Sigur, ar trebui dublata si electrificata linia Rasnov-Brasov (sau mers direct spre Stupini/Bod), etc.

pasadia

Sa iti explic metodic, ca de la brasovean la brasovean. Valea Prahovei nu se reduce la Predeal. Traficul de pe ea (ala format din masinile al caror judet de provenienta l-ai insirat) se datoreaza in ordine urmatoarelor localitati (Campina - cu accesul spre valea Doftanei, Breaza & Cornu, Sinaia, Busteni & Poiana Tapului, Azuga, Predeal & Paraul Rece, zona Bran - Moeciu - Zarnesti, plus Brasov). In aceasta ecuatie Predeal-ul nu reprezinta mai mult de 10% din trafic dupa O/D (origine/destinatie). Lucru vizibil pentru oricine calatoreste in zona, fie cu masina, fie cu trenul. Prin urmare mai usor cu "strategicul".
Daca dispare Predeal-ul, lucrurile vor sta exact la fel, atat pe rutier cat si pe feroviar.

Iar in ceea ce priveste Imperiul Austro - Ungar, nu, nu aveau alta varianta. Din cate motive simple: Gara Brasov fusese construita inainte de a fi decis traseul spre Bucuresti dar nu ar fi luat nimeni in calcul vreun traseu care sa nu treaca prin ea (vechiul amplasament, cel din zona actualului Centru Civic). Brasovul era mult mai mic, nu si-ar fi pus nimeni problema mutarii Garii Brasov prin Bartolomeu si a crearii unui traseu prin Rasnov si Valea Glajariei (precum propune cristi mai sus). Alte vai de traversat, la SE de gara Brasov, ar fi presupus urcarea spre o inaltime mai mare (pasul Predelut sau Bratocea), dar mai ales ar fi ocolit zona importanta aflata la sud de Predeal si care era in plina dezvoltare (Sinaia multumita camarilei regale si Busteni-ul multumita manufacturierilor brasoveni mutati la sud din cauza razboiului comercial din anii 1870-1880). Prin urmare folosirea vaii Timisului si a Predeal-ului ca traseu CF a reprezentat UNICA solutie la acel moment. Iar argumentul tau e cu atat mai distractiv cu cat la data respectiva Predeal-ul NU EXISTA!

LE: Ok, vad ca am raspuns la ceva ce nu mai exista. @ Ionut - lasa te rog un semn macar cand mai dai cu barda, arata ca naiba dupa ce faci defrisarea. ;)

cristi5

Poze publicate de c o r v i n pe forumtrenuri cu noul traseu Orastie-Pricaz. Au pus colegii poze si aici dar inteleg ca mai multe poze nu strica niciodata :)

http://www.forumtrenuri.com/t2235p885-lucrari-de-reabilitare-pe-m200-curtici-coslariu

Imi permit sa pun cateva aici, de pe traseul cel nou





Hm, in curand trebuie sa stergem vechiul traseu de pe OSM :)
http://www.openstreetmap.org/#map=15/45.8580/23.1890

Asa arata acum vechiul traseu

cristi5

Si tot c o r v i n ne delecteaza cu poze de la varianta de viteza Turdas (cu tunelul). Nu ca ale lui rocklee nu ar fi bune :)

http://www.forumtrenuri.com/t2235p870-lucrari-de-reabilitare-pe-m200-curtici-coslariu

Quote
Poze de pe noul traseu, zona Turdaș, mai exact, între punctele de intersectare cu DN-ul. E destul de evident că în prezent lucrările sunt într-un repaus, asta, din cauza înghețului masiv ce a marcat zona de pe la jumatea lui decembrie, încoace! Există activitate pe partea ce nu presupune betonări sau alte cele asemenea. Se observă totuși că mai este de lucru și la excavări, atât pentru "coridor" dar și pentru reconfigurarea DN-ului, lucru vizavi de care am o mare curiozitate, cum va arăta în final!?... Deocamdată, în privința asta nu mă lămuresc excavările din zonă, dar e sigur că va fi foarte mult de lucru și la "rutier" pt că e nevoie să fie rezolvate legăturile cu Turdaș localitate (spre nord), satul Tămașasa (spre sud) plus supratraversarea în ambele puncte a noului traseu de cale ferată!...


cristi5

Zona Turdas-Pricaz-Orastie vazuta din satelitul inspectorul padurii. :) Se vad f bine noile trasee. Se poate vedea si evolutia lor  de la o luna la alta :)

http://rt1.forestier.ro:5017/sumalsatelit/#coordonate=23.1586344,45.8504087/Z15




Bogdan_Cluj

Quote from: florin74 on March 29, 2017, 05:46:31 PM
Quote from: florin74 on February 16, 2017, 08:44:58 PM
Situatia la 31.01.2017
FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-73,63%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 71,33%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 96,2%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 74,92%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 66,9%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 96%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 84,97%
Modernizare gara Tg Mures : CONFER&ARCADA : 98,8%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 28% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 48% pe Coslariu Sighisoara
Pod rutier DN14 - 96,00%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie ILIA-LUGOJ LOT 2 : Thales :79%

Pe unele loturi progresul a fost semnificativ, s-a facturat la greu cred pe sfarsit de an.
Impresionant progresum ALSTOM pe semnalizare ERTMS, cat si SWIETELSKY STRABAG la Vintu SImeria
De asemenea, progres important pe contractele de reparatii poduri si tuneluri pe diversele regionale din tara.

28.03.2017
FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-73,88%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 71,62%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 96,5%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 76,35%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 68,12%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 96%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 84,97%
Modernizare gara Tg Mures : CONFER&ARCADA : 98,8%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 28% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 48% pe Coslariu Sighisoara
Pod rutier DN14 - 96,00%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie ILIA-LUGOJ LOT 2 : Thales :80%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie SICULENI ADJUD LOT 2 : SEIMENS :23,79%

Nimic spectaculos, in ritmul melcului
Multumim Florin74, le-am pus in grafic.


Xenos


On topic, chestiunea asta s-a discutat de multe ori (cu Predealul), si, fiind intre timp mai copt si mai sceptic, intaresc si eu ca un simplu RK este arhisuficient. 25 min Brasov Predeal pentru IR si IC e absolut decent. Restul e vis umed intr-o tara in care sute de km pe care trenul ar trebui sa alerge efectiv cu 160 km/h se taraste (M 900 Bucuresti - Craiova - Drobeta Tr. Severin, M 500 o mare parte, critic Ploiesti - Focsani si multe altele).

cristi5

De acord. Se puteau face multe RKuri cu banii pentru cei 13 km de tunel Apata-Cata, pt cele 7 poduri + 2 tuneluri pe Simeria-614, pt tunelul cvasi-inutil de la Sighisoara, etc. Dar banii nu sunt pentru alte magistrale, sunt pt CIV (sigur, statul trebuie sa co-finanteze, etc). E adevarat ca asta genereaza o situatie trista, cu o singura magistrala cat de cat la standarde si restul dezastru. Dar e mai bine decat nimic.

Daca pt scurtari de cateva minute s-au facut (sau se vor face) tuneluri, mi-e greu sa inteleg de ce la cea mai grea trecere montana din tara nu se face decat RK. Am cautat un pic pe net, argumentul CFR e ca s-ar castiga doar 10 min. Dar pe alte segmente de 30 km de pe coridor se castiga mai mult?

Plus ca
- se castiga 10 min la un tren de calatori, fara sa tinem seama de schimbarea locomotivei la Brasov.
- nu se spune nimic de eliminarea refacerii garniturilor de marfa in Brasov/Darste si Predeal.

Probabil exista o sumedenie de solutii de trecere cu tuneluri sub 10 km, cu declivitati si raze de curbura apte pt marfa si viteze de calatori 100-120 (am sugerat Busteni-Rasnov-Bartolomeu, nu stiu cat e de realist si daca s-ar putea evita rebrusarea in Brasov). Sper ca CFR le-a gasit si eliminat pe toate, sper ca nu s-a pierdut o oportunitate... Dar cand esti crescut cu Predeal-Darste, poate te focusezi prea mult acolo cand cauti solutii, si ies tuneluri de 20+ km...

Vice33

Quote from: NGC20 on March 14, 2017, 09:37:17 AM
Quote from: NGC20 on March 11, 2017, 11:38:15 AM
Quote from: NGC20 on March 02, 2017, 09:09:37 PM
Quote from: NGC20 on January 02, 2017, 10:51:18 PM
Am asteptat sa treaca Sarbatorile pentru ca sa va dau vestea urmatoare, care nu este buna din pacate.

Quote from: NGC20 on December 06, 2016, 07:35:25 AM
A fost lansata astazi licitatia pentru "Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov- Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunile :1. Brasov -Apata si 3.Cata- Sighisoara".

Deschiderea ofertelor este amanata deocamdata pana in 8 Februarie, dar licitatia a fost contestata de catre ASTALDI, STRABAG si ALSTOM.

Quote from: NGC20 on February 23, 2017, 01:33:04 PM
Deocamdata termenul pentru depunerea ofertelor este 10.03.2017, dar licitatia este suspendata. Se asteapta deciziile CNSC.

CNSC a emis in 28.02.2017 o decizie comuna pentru toate cele 3 contestatii.

[...]

Se va stabili un nou termen pentru depunerea ofertelor.

Suspendarea licitatiei a fost anulata. Noul termen pentru depunerea ofertelor este 10.04.2017.

Decizia CNSC a fost contestata de STRABAG si ASTALDI la CAB.

STRABAG: http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000346818&id_inst=2
ASTALDI: http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000346853&id_inst=2

UPDATE 31.03.2017: S-a comunicat decizia din dosarul ASTALDI:

Quote31.03.2017
Ora estimata: 09:00
Complet: S8 Completul 7 recurs NCPC
Tip solutie: Recurs (alte soluţii)
Solutia pe scurt: Ia act de renunţarea la judecată a plângerii. Cu recurs în 15 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică, azi 31.03.2017.
Document: Hotarâre    31.03.2017

Sursa: http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000346853&id_inst=2

alecu26

Se lucreaza masiv la by pass la Turdas. Undeva după Paște,  maxim 1 mai cred ca vor devia traficul și se vor apuca de viaduct.
Va fi o lucrare interesanta considerând oblicitatea
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

^ Acolo e si un DJ709G care se desprinde de DN, trece la nivel cu CF apoi traverseaza A1 pe un pasaj.

http://www.openstreetmap.org/#map=18/45.83804/23.11846

Actuala jonctiune DJ-DN se afla intr-un punct in care DN va fi deja in urcare pe pasaj.


http://www.inspectorulpadurii.ro/#coordonate=23.1183637,45.8382432/Z17

Probabil DJul se va desprinde de DN la nord de noul pasaj DN. Asa ar fi logic, s-ar elimina o trecere la nivel. Problema aici e ordinea operatiilor. Traversarea DJ peste vechiul aliniament CF nu se poate face pana nu se desfiinteaza vechiul CF... Ca sa se desfiinteze, trebuie sa fie gata pasajul DN... Plus ca punctul unde se desparte DJ de DN trebuie mutat oricum pe perioada constructiei, ca e chiar in dreptul noului pasaj, DNul va fi deviat, etc.

Poate vor inchide acel DJ o vreme... Sau se va desprinde inainte (la sud-vest)  de pasaj si va trece pe actuala trecere la nivel pana e gata treaba (sau forever, mai stii)

Si la capatul de est a portiunii cu tunelul e o situatie similara cu acelasi DJ709G care are trecere la nivel cu vechiul traseu. Acolo pare mai simplu.
http://www.openstreetmap.org/#map=16/45.8421/23.1378

Acest DJ e de fapt accesul localitatii Turdas la restul lumii, in doua ramuri care duc la DN7. Nu cred ca e mare paguba daca ramane activa doar una din ramuri o vreme (interesant ca au facut doua pasaje peste A1 ca sa lege o singura localitate de DN7)