News:

.

Main Menu

Forțele Navale Române

Started by Harry, January 19, 2014, 09:19:48 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune


Azi, la Curtea de Apel Bucureşti va avea loc un nou termen de judecată în dosarul (21131/3/2019) privind achiziţia de către Ministerului Apărării Naţionale a patru corvete multifuncţionale. În concret, magistraţii vor analiza recursul formulat de compania Damen Schelde Naval Shipbuilding BV (fostul şantier naval Royal Schelde al Marinei Regale Olandeze) împotriva deciziei Tribunalului Bucureşti prin intermediul căreia s-a respins contestaţia celor la Damen cu privire la achiziţia de către Ministerului Apărării Naţionale a patru corvete multifuncţionale.

Dosarul se află pe rolul Secţiei a IX-a contencios administrativ şi fiscal din Curtea de Apel Bucureşti, fiind repartizat completului de judecată alcătuit din: Ionuţ Cristian Andreescu (preşedinte), Cristina Petrovici şi Carmen Mihaela Voinescu, judecători ai Curţii de Apel Bucureşti.

Amintim că, pe data de 7 octombrie 2019, judecătorii Secţiei a II-a Contencios Administrativ şi Fiscal de la Tribunalul Bucureşti au respins contestaţia depusă de Damen, după ce MApN a anunţat că oferta câştigătoare a contractului de achiziţie a celor 4 corvete multifuncţionale a fost cea depusă de asocierea dintre Naval Group şi Santierul Naval Constanţa.


Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#151
Între timp F112 F221 (cred că sunt dislexic deja) stă fără rachete, instalarea lor fiind offset la contractul celor 4 corvete. Dar a intrat în doc, așa că apar imagini interesante:






















Fregata F221 Regele Ferdinand, nava amiral a Forțelor Navale Române, se află în prezent într-un proces amplu de recondiționare și întreținere la șantierul naval din Constanța. Nava lungă de 148 de metri a andocat în a doua jumătate a lunii aprilie și se află în momentul actual în plin proces de recondiționare.

Fregata "Regele Ferdinand", una dintre cele mai importante nave militare a Forțelor Navale Române, a fost andocată în a doua jumătate a lunii aprilie și a intrat într-un proces de recondiționare și întreținere,  anunță Forțele Navale.

Lucrările au loc în Șantierul Naval Constanța și prevăd curățarea, tratarea și revopsirea întregului exterior al navei, precum și întreținerea și repararea unor instalații de la bord, activități care pot fi executate numai în condiții de doc uscat.

Nava militară românească a intrat pentru prima dată în șantier după o perioadă de 10 ani, timp în care a executat, în mod constant, misiuni în apele internaționale și a contribuit la consolidarea statutului Forțelor Navale Române de pilon de securitate pentru flancul de sud-est al Alianței Nord-Atlantice, prin participarea la operații NATO alături de partenerii străini, anunță Forțele Navale Române.
Fregatele Regele Ferdinand și Regina Maria, cele mai moderne nave pe care le au acum Forțele Navale

Fregata Regele Ferdinand (F221), fostă HMS Coventry (F98), și fregata Regina Maria (F222), fostă HMS London (F95), au fost cumpărate în 2003 din Marea Britanie printr-un contract de 116 milioane de lire sterline cu BAe. Cele două nave au fost pentru prima dată lansate la apă între 1984 și 1986 reprezintă chiar și acum "cele mai moderne" platforme pe care România le are în dotare.

Din Marea Britanie nu au fost luate cu tot cu sistemele de rachete, ci s-au păstrat doar lansatoarele de torpile și le-au fost montate câte un tun rapid Oto Melara 76/62 în vederea unei modernizări și echipări cu armament ce nu a mai venit nici până în ziua de azi. S-a încercat o licitație în 2016 pentru modernizarea lor și dotarea cu rachete anti-navă și anti-aeriene, însă nu s-a finalizat.

Până la urmă modernizarea și înarmarea celor două fregate a fost pusă ca offset în contractul pentru cele patru noi corvete multifuncționale - altă achiziție care nu s-a finalizat, fiind momentan blocată în instanțe...


Deplasament (To): 4900 (încarcare maximă)
Dimensiuni (metri: lungime x lățime x pescaj): 148,2 x 14,75 x 4,6
Propulsie: 4 turbine Rolls-Royce
Viteza (Noduri): 30
Număr punți: 7
Autonomie: 4500 Mm
Echipaj: 205 (18 ofițeri)


Armament:
tun super-rapid 76 mm Oto Melara
instalații lansare torpile
sistem de comandă asistat de calculator
instalații de bruiaj pasiv TERMA
sisteme de lupta electronică
9 sisteme radar


Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

A rămas deci un simplu torpilor.

elphax

#153
adica asta a fost cam tot timpul de cand e in flota noastra, un torpilor cu o mitraliera si multe radare :)
...

variantele initiale aveau 6 pana la 8 sisteme de armament pe langa torpile:
2 × 6 GWS25 Sea Wolf SAM launchers
4 × 1 Exocet SSM launchers
2 × Twin 30 mm AA guns
2 × 20 mm GAM-BO1 guns
4 × 7.62 mm GPMGs

tom_sawyer

Dosarele din instanță privind licitația pentru corvete, prin care Damen cere practic anularea licitației:

1. Dosarul nr. 21131/3/2019, stadiu procesual: recurs. În acest dosar sunt implicați și participanții la licitație și MApN prin Romtehnica;

2. Dosarul nr. 6869/2/2019, stadiu procesual: fond, obiect: anulare act administrativ adresa nr. A3/10084/28.10.2019, reclamant Damen, pârât MApN

3. Dosarul nr. 47/2/2020, stadiu procesual: fond, obiect: anularea Hotărârii de Guvern nr. 48/2018, însăși fundamentul licitației de construcție a celor 4 corvete și de modernizare a celor 2 fregate, reclamant Damen, pârât Guvernul României

Sursa: site-ul Romanian Navy Historic Ships
https://rnhs.info/o-retrospectiva-a-licitatiilor-si-dotarii-fortelor-navale-romane/


Harry

Garda de Coasta a lansat licitatia pentru REALIZARE STUDIU DE FEZABILITATE SEDIU NOU GARDA DE COASTA.

Conform temei de proiectare:
În cadrul imobilului Sediul Garda de Coastă sunt construite 26 de clădiri cu diferite funcțiuni, pavilioane administrative, punct control, remiză auto, depozite, sediul SCOMAR, turn comunicații.
În acest moment, clădirile sunt supuse unui proces de degradare continuă ca urmarea a trecerii timpului, având în vedere faptul că ele au fost construite între anii 1952-1989.

Amplasament: Aleea Zmeurei 3, Constanţa

Obiectivele proiectului de investiţii sunt:
1.Pavilion Administrativ nou, inclusiv spații de depozitare;
2. Pavilion reparații auto, cu spălătorie auto;
3.Parcare cu copertine pentru mașinile și utilajele Gărzii de Coastă;
4.Parcare cu copertine pentru mașinile angajaților Gărzii de Coastă;
5.Spațiu amenajat cu copertine pentru depozitare mașini confiscate;
6.Stație alimentare carburanți;
7.Padoc câini – construcție modulară, containerizată
8.Punct control acces pentru cele două intrări;
9.Rețele exterioare pentru utilități, rezervor apă potabilă,sistem de hidranţi exteriori, bazin de rezervă incendiu, separator de hidrocarburi și refacerea branșamentelor de apă/canal, energie electrică şi gaze.
10.Împrejmuire cu iluminat şi supravegere video;
11.Amenajare/sistematizare curte;
12.Desființare 23 construcții și 6 amenajări de natura construcțiilor.
În cadrul proiectului nu se intervine asupra turnului de comunicații și pavilion sediu SCOMAR, doar se vor reface conexiunile cu noul sediu construit.

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

myid

bun, se poate semna cu Naval Group, acum.

Parca ziceau 3 ani de la momentul semnarii pentru prima corveta, apoi parca 12 luni intre fiecare.
Deci prin 2023 ar trebui sa vedem prima corveta in RO.





oc7avian

Mai există un proces pe rol. Să vedem dacă Damen renunță (termen septembrie 2020)

http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000380045&id_inst=2

Contractul nu presupune doar cele 4 corvete, ci și modernizarea celor 2 fregate existente  ;)

sursă detalii RumaniaMilitary

elphax

sper ca francezii nu au stat degeaba, isi pregatesc proiectul si se apuca de treaba imediat ce au cadrul legal. sa nu mai stea pana la anul sa se organizeze

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

tom_sawyer

În prezent, decizia Curţii de Apel Bucureşti întăreşte decizia luată în primă instanţă de Tribunalul Bucureşti. Însă nici demersurile în instanţă nu au fost lipsite de "bizarerii". Astfel, deşi Damen a solicitat accesul la documentele ofertelor de licitaţie - conform principiului unui proces echitabil, în condiţii de transparenţă şi condiţii de concurenţă corecte - acest lucru i-a fost refuzat până în prezent, pe motiv că ar fi vorba de documente confidenţiale.

Interesant este că, după ce a ajuns la Curtea de Apel Bucureşti, unde Damen a avut mai multe solicitări pentru transmiterea unor documente de la MApN, magistraţii au stabilit ca actele privitoare la licitaţii să fie puse la dispoziţia tuturor participanţilor la licitaţie. Numai că, la termenul din martie, MApN nu şi-a respectat obligaţia procesuală instituită de magistraţii Curţii de Apel Bucureşti, refuzând să pună la dispoziţia reclamanţilor sau instanţei copii de pe oferte, deoarece acestea au fost clasificate de Departamentul pentru Armamente (care a realizat achiziţia publică), cu aprobarea ministrului de resort. În schimb, profitând de o serie de prevederi instituite pe perioada stării de urgenţă cauzate de pandemie, MApN a solicitat judecarea în regim de urgenţă a procesului în cauză.

Damen nu a primit nici accesul la documentele licitaţiei şi nici decizia Curţii de Apel nu vine cu mai multe lămuriri în motivarea deciziei luate.

După anunțul deciziei Curţii de Apel Bucureşti, într-un comunicat de presă, Damen reiterează că "acțiunile noastre au fost în spiritul consolidării statului de drept și a procedurilor de licitație și vom căuta în continuare o clarificare definitivă a suspiciunilor publice, a scurgerilor de informații clasificate și a controverselor nefondate din media. Neclaritatea privind corectitudinea procedurilor de licitație publică afectează reputația programelor de achiziții din România atât în țară, cât și în străinătate și este o consecință îngrijorătoare".
"În spiritul transparenței și al clarității, Damen a solicitat în instanță accesul la documentele ofertelor de licitație. Acest lucru a fost refuzat până acum, obligând compania Damen să înceapă noi demersuri în justiție pentru rezolvarea acestor aspecte", se precizează în comunicatul de presă al companiei. Altfel spus, urmează un nou proces.

viata-libera.ro

Harry

MINISTERUL APARARII - UNITATEA MILITARA 02542 FOCSANI a semnat contractul pentru ,,CONSOLIDARE ŞI REPARAŢII CAPITALE CHEURILE ŞI DANELE DE ACOSTARE DIN CAZARMA 2745 MANGALIA" – LOT 1 şi LOT 2 cu INTERCONSTRUCT S.R.L. pentru suma de 13.666.104,00 lei +tva.

Harry

Doar ce au intrat in Marea Neagra

nava de desant Yuma si distrugatorul Roosevelt


tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on June 25, 2020, 11:11:34 PM
Dosarele din instanță privind licitația pentru corvete, prin care Damen cere practic anularea licitației:

3. Dosarul nr. 47/2/2020, stadiu procesual: fond, obiect: anularea Hotărârii de Guvern nr. 48/2018, însăși fundamentul licitației de construcție a celor 4 corvete și de modernizare a celor 2 fregate, reclamant Damen, pârât Guvernul României

15.12.2020
Tip solutie: Respinge cererea
Solutia pe scurt: Respinge, ca inadmisibilă, cererea de sesizare a Curţii Constituţionale. Admite excepţia tardivităţii plângerii prealabile şi în consecinţă respinge acţiunea ca inadmisibilă. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare.

17/12/2020   DAMEN SCHELDE NAVAL SHIPBULDING BV,    Recurs