Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 27 Guests are viewing this topic.

TibiV

OK, aşteptăm cuminţi... :)
Nu rata nimic !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#7276
Quote from: Eurocopter on August 31, 2015, 07:36:33 PM
Am vorbit azi cu cineva de la UMB, vor termina anul acesta pana la padure. Pentru padure ar trebui sa iasa actele la iarna si sa inceapa defrisarile in primavara. De asemenea au emis 2 facturi care inca sunt neplatite.

Ca o completare la platile efectuate foarte recent catre UMB pentru Lugoj - Deva lot 4, in momentul de fata exista 2 facturi restante catre UMB pentru Gilau - Nadaselu, de care vorbea mai sus si Eurocopter.

17.07.2015: 55,828,713.95 RON
14.08.2015: 34,825,326.23 RON

Probabil ca facturile acestea vor fi achitate in zilele sau saptamanile urmatoare.

horatiu.cosma

Pana se incarca pozele pe imgur, hai sa va zic care mai e treaba. Pe partea dinspre Nadasel nu s-au schimbat foarte multe de la ultima vizita. S-a mai inaintat la drumul de legatura cu escavatiile si cu decopertarile. A mai crescut terasamentul in unele zone, pe unde a alunecat terenul spre DN 1F nicio miscare, asteapta proiectantii sa vada ce e de facut. Probabil coloane forate. Alunecarea de langa padure e in acelasi stadiu, podetul de langa e finalizat. Dincolo, inspre Gilau, intre padure si V nu s-a facut nimic, a mai alunecat din teren pe aliniament. La V sunt aproape sus cu pilele, nu se grabesc, fiindca nu aici vor veni grinzile, ci la viaductul de la Nadasel. "Monstrul" nu incape aici, asa ca va fi mutat la Nadasel, dupa care va pleca spre alte santiere. Va fi adusa alta macara la V, iar grinzile vor veni pe aliniament, dupa ce se termina suprabetonarea si asfaltarea pe III si pe IV. La IV si la I se lucreaza de zor la suprabetonare, la II toate grinzile sunt sus si "monstrul" dezansamblat. Va fi un spectacol vizual montarea lui la Nadasel + asezarea grinzilor. Terasamentul e sus la km 0, acolo urmeaza cat de curand stabilizant.

horatiu.cosma

#7278
Escavatii pe drumul de legatura.




Mai departe.

Vedere spre DN 1F, pe directia viitorului drum de legatura ce va intepa intr-un giratoriu acest DN.


Cam pe aici va fi breteaua de iesire de pe A3, cum se vine dinspre Gilau.

Aliniamentul, cu doua bretele in stanga, plus cea amintita mai sus in dreapta.

Si o luam pe aliniament spre Gilau.

Nu prea au avansat aici fata de data trecuta, cred ca e zona unde a fugit terenul spre DN.



Privire inapoi.


Si am ajuns la viaduct. Isi asteapta grinzile.


In continuare, terasament.



Arata bine dealurile aranjate de UMB.




Terasamentul continua pana departe, nu va trece mult pana vom vedea negru in fata ochilor si pe partea asta.



Podet finalizat.

Acelasi terasament, vedere inapoi.


Inainte.

Alunecarea inca nu a fost rezolvata. Cica sunt mai multe izvoare subterane aici, nu doar unul singur.

Ultima poza de pe partea aceasta, urmaza in spatele meu padurea.

Intre padure si viaductul V nu s-a mai lucrat, doar terenul a mai fugit.



Viaduct V.





O luam spre IV.


Avem si aici stabilizant, la ultima vizita inca nu era.





O privire inapoi.

Si am ajuns la IV, se lucreaza puternic la suprabetonare.






Uai, asta imi aminteste ca am ceva de spalat :).

Intre III si IV.

O privire inapoi.

Santul e foarte adanc, vreo 4 metri, intre sensuri, chiar inainte de III.

La III se ridica predale si se mai lucreaza la(cred) cuzinetii antiseismici(sper ca nu am inventat un furculision :).





Imi plac teribil aceste lucrari din zona culeilor. Am stat putin si am admirat munca oamenilor, e foarte minutioasa si migaloasa. Practic se evita aparitia trambulinelor din zona rosturilor de dilatatie cauzate de tasarea ce se produce dupa ce se da in folosinta.



Aici nu stiu ce problema e, dar data trecuta parca era terasament. L-au scos, si acum baga ceva fier pe langa podet.

Spre II. Sper sa nu imi vina amenda de la UMB ca le-am murdarit asfaltul, dar nu m-am putut abtine sa nu merg pe el, arata si se simte prea bine :).


Am ajuns la II, toate grinzile sunt sus.


Interesanta sita pentru bolovani de dimensiuni mai mari.







Componente din macaraua mare.



Ma indrept spre I. Aici se lucreaza la suprabetonare, e un furnicar de oameni acolo.





Spre km 0, si aici se apropie momentul cand se va asterne stabilizant.




Am ajuns la podet, terasamentul e la nivel.


Daca ati ajuns la mesajul asta, inseamna ca v-a placut. Sa va fie de bine :). Concluzie: ploaia, vantul, noroiul nu ne pot opri sa vedem cum merge treaba pe santierele noastre ;).

stangabriel

Multumim. Arata deja incredibil. La finalizare va fi cred cel mai dificil sector de autostrada din tara, nu?

Dar din pacate nu e graba, padurea virgina o vad ca un pretext sa fie gata maxim la toamna viitoare, odata cu viaductul peste Somes.

M-Power

Cred ca e cel mai frumos santier din tara! Multumim Horatiu pentru efort si dedicatie...  :cheers:
LE: Ar trebui dusi in pelerinaj pe acolo si "profesionistii" de la imbecilio  >:(

TibiV

#7281
Horatiu, multumim mult !
Excelent reportaj...

Postez abia acum pentru ca am vrut sa ne aducem aminte unde eram in urma cu un an.
Mai exact in urma cu 13 luni, si am cam avut mult de cautat (pagina 240), caci de atunci s-a postat in draci... :)
Pun mai jos link-ul de la un reportaj din 5 august 2014 al lui ciprebbe.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg50303#msg50303

Comparatiile merita facute...
Jos palaria UMB !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rocklee

#7282
multumim horatiu pentru reportajul tau ..inpresionant  :) ...dar sa sti ca si eu am fost pe lotul UMB ... :p...numai ca la mintia ilia ....asa ca pun si eu ceva ...mai tarziu dincolo pe a1... :D

horatiu.cosma

Foarte buna comparatia TibiV, au reusit in 13 luni sa remodeleze relieful, eu cel putin nu mai recunosc zona din aceste poze :). Povesteam cu cineva de pe santier. Respectivul a venit acum 12 luni pe santier. Cand a auzit ca ca UMB a intrat pe un santier de autostrada de 8,5 km, s-a gandit ca munca lui o sa fie o plimbare prin parc, asa, vreo 6 luni, maxim un an. Dar cand a ajuns, si-a dat seama de ce UMB-ul a luat acest lot, si ca nu va fi chiar o plimbare prin parc. Am impresia ca si muncitorilor le cam pare rau ca Umbrarescu se retrage, au realizat niste lucrari extraordinare, si chiar se pot mandri cu aceste realizari.

P.S. TibiV, mare parte din link-urile cu poze le gasesti la Sinteza. Nu s-au updatat de mult aceste link-uri la poze, dar daca vreti sa gasiti ceva mai vechi, aproape sigur e acolo.

P.S.2 @rocklee, mersi si eu anticipat, sper sa mai avem ocazia sa ne "provocam" cu reportaje.

NGC

#7284
Quote from: Eurocopter on August 16, 2015, 01:37:38 PM
Am primit raspuns la solicitarea trimisa CNADNR in 28 iulie, vis-a-vis de Campia Turzii-Tg. Mures. Este in sfarsit un raspuns decent, daca intr-adevar reflecta realitatea. Rezumatul ar fi urmatorul: se asteapta HG pentru exproprieri (documentatia pare sa se fi realizat dupa indelungi batai de cap), apoi se va emite ordinul de incepere a lucrarilor. Abia dupa emiterea ordinului de incepere se va achita si avansul.

Important de mentionat ar mai fi faptul ca termenul contractual incepe sa curga din momentul ordinului de incepere, nu de la momentul semnarii, deci practic proiectul nu se afla in intarziere (sic!). In mod evident, CNADNR arunca putin pisica in curtea celorlalti, dar intr-adevar in ultima vreme s-au inregistrat repetate intarzieri ale HG-urilor de exproprieri.

S-a publicat proiectul de HG pentru exproprierea imobilelor de pe teritoriul localitatilor Bogata, Cheţani, Cucerdea, Cuci, Iernut, Luduş şi Ogra din judeţul Mureş şi pe teritoriul localităţii Luna din judeţul Cluj, deci pentru loturile 1, 2 si 3 din autostrada Ogra - Campia Turzii.
Despagubirile acordate sunt de 5015 mii lei pentru 1724 imobile, pentru o suprafata de 2.725.506,99 mp.

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/933-hg04092015diirt

Propunerile / observatiile / obiectiile se pot depune pana in 15.09.2015.

Daca totul merge bine, ar trebui sa avem in curand ordinul de incepere a lucrarilor.

NGC

#7285
S-a publicat proiectul de HG pentru modificarea si completarea HG 416/2014 pentru exproprierea imobilelor de pe teritoriul localităţilor Gilău şi Gârbău din judeţul Cluj, deci lotul Gilau - Nadaselu.

Despagubile acordate sunt de 74 mii lei pentru 366 imobile, pentru o suprafata de 120.026,00 mp.

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/936-hg04092015diirt3

Prin vechea HG 416/2014 s-au aprobat despagubiri in valoare de 658 mii lei pentru 618 imobile, pentru o suprafata de 878.039,00 mp.

Propunerile / observatiile / obiectiile se pot depune pana in 15.09.2015.


NGC

#7286
^^^ Ce avem noi aici? :lol:
Pentru Gilau - Nadaselu, la pozitia 346/155 din propunerea pentru noua HG, avem 12,00 mp de padure (din 30.588,00 mp suprafata totala imobil), care mai erau de expropriat pe langa cei 26.866,00 mp (din 138.000,00 mp) si 47.658,00 mp (din 627.400,00 mp) expropriati prin vechea HG 416/2014.

AFC

Multumim horatiu ! UMB lucreaza frumos si organizat. Chiar ar trebui adusi ceilalti constructori la fata locului pentru un schimb de experienta cu tema " Abordarea structurata a etapelor de executie in constructia de autostrazi". Imbecilio ar trebui sa fie obligat sa participe. :D
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

NGC

Quote from: pasadia on August 20, 2015, 08:29:39 PM
Quote from: stangabriel on August 20, 2015, 06:43:44 PM
http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/directorul-cnadnr-vorbeste-adevarul-live-ora-1300-despre-starea-infrstructurii-romanesti-marile-probleme-constructiei-autostrazi-1_55d49fd2f5eaafab2cb9f41e/index.html


La 23:05 sustine ca sunt deja facute SF-urile pentru centurile Comarnic si Busteni si ca ele sunt deja si aprobate. Si ca in cateva saptamani vor fi scoase pe SEAP licitatiile pentru constructie.

1. Parca imi e greu sa cred ca e gata SF-ul, parca abia au trecut 2-3 luni de cand au anuntat atribuirea contractelor.
2. Ce naiba alta centura la Comarnic? Doar au scos la licitatie executia A3 pe acea portiune.
3. Despre ce rahat de SUB-traversare a CF M300 in zona Comarnic vorbeste? Unde Dumnezeu e posibil sa faca aceasta sub-traversare (daca zicea supra mai intelegeam).

1. Contractele au fost atribuite in 28.05.2015. Este ceva dubios acolo, pentru ca unele documente sunt datate 05.2015, altele 07.2015, iar un document a fost sigur generat in 24 Iunie 2015.







2. Este vorba de o noua varianta de ocolire. Traseul se poate vedea aici.

3. Subtraversarea va fi in capatul Nord si se poate vedea in acelasi loc ca si la punctul 2.

horatiu.cosma

Legat de HG-ul pentru Gilau-Nadaselu, s-a expropriat ceva in zona padurii unde nu au intrat inca? Acolo sunt vreo 70-80 de mii de metri patrati.