News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

eu sunt curios pe ce baze contractuale face CNADNR acest lucru. Nu exista nicaieri in contract scris ca oferta tehnica este ""binding"" In timpul licitatie eveident ca nu faci toate investigatiile din teren si toate calculele. Daca ulterior descoperi ca poti sa imbunatatesti alte lucruri...de ce sa nu o faci?

Ce e mai ciudat...este ca invers nu functioneaza situatia, si CNADNR spune ca nu plateste nimic in plus, ca ti-ai asumat toate riscurile etc (de ex. cazul lui Orastie-Sibiu lot 3).

Cu asemenea abordari contractuale...CNADNR nu are nici o sansa sa castige la curtile de arbitraj.
Drumurile noastre POATE;

nicolaem

#4441
acu imi dau seama de ce Neaga e de atat de mult timp in acel post si va mai fi.
omul chiar e bun. f alunecos, stie sa o coteasca spre meandrele concretului, alura de seriozitate coroborata cu rezultate dezastroase.
intesanta denigrarea lui Costache (despre care spunea ca ar fi propus pt Fetesti ca solutie sa se angajeze vara tineri care sa vanda vigneta de trecere printre masini nicidecum sistem electronic).Asta desi cu o zi inainte Costache spunea contrariul. nu ma intereseaza care are dreptate. oricum ar fi e f grav!

cum zicea si adiarc, nu avem jurnalisti pregatiti pt un interviu de anvergura.

stangabriel

http://cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2019.08.2015%20ref.%20restrictie%20circulatie%20DN%2018.pdf

Compania Naţională de Autostrăzi si Drumuri Naţionale din România anunţă participanţii la trafic că în
în perioada 20.08.2015 - 20.09.2015, traficul rutier va fi închis pe drumul național DN 18, km
15+420 - km 37+860.

stangabriel

http://motorparkromania.ro/

Se discuta ca nu avem unde sa ne facem de cap cu masina, de aceea simtim nevoia de condus sportiv/ iresponsabil. Tot educatia si mai ale respectul fata de ceilalti fac diferenta.

Si o filmare.

https://www.youtube.com/watch?t=37&v=g6o0J2lFRn8

alecu26

un pic de dreptate are. Nu avem unde sa ne facem de cap.

Proiectul ala de langa Targu Mures treneaza de ani de zile. Doar de 1-2 ani e deja reziliat contractul cu vechiul constructor. Pe când o noua licitatie?
Drumurile noastre POATE;

Quest

Quote from: alecu26 on August 19, 2015, 09:23:25 AM
eu sunt curios pe ce baze contractuale face CNADNR acest lucru. Nu exista nicaieri scris in contract ca oferta tehnica este "binding" In timpul licitatiei eveident ca nu faci toate investigatiile din teren si toate calculele. Daca ulterior descoperi ca poti sa imbunatatesti alte lucruri...de ce sa nu o faci?
(...)
Cu asemenea abordari contractuale...CNADNR nu are nici o sansa sa castige la curtile de arbitraj.

Asta-i f. ciudat, deci "binding" este doar oferta financiara, nu si cea tehnica ? Pai atunci tehnic privind lucrurile, cum stie Beneficiarul ca Antreprenorul ii va construi ceea ce se astepta de la el ? Sau daca trece PT de CTE, totul e ok ?
Common sense will get you far !

alecu26

pai prin CTE, teoretic CNADNR-ul pastreaza un control. Si teoretic, de aia exista CTE...ca sa-l treci...nu e asa de forma. Trebuie sa te supui comentariilor lui. (ca dupa aia te judeci ca deciziile CTE nu respecta contractul...asta e altceva).
Toate astea s-ar rezolva foarte foarte simplu prin Consultanta. Fiind un design&build Consultanta este OBLIGATA sa aiba experti pe proiectare care sa verifice la sange proiectul antreprenorului.

Problema e ca contractele de consultanta sunt castigate si alea cu 30% din buget si aceasta sublicitare se recupereaza si din expertii pe proiectare. (aia exista doar pe hartie, pe când inspectorii din santier cam trebuie sa existe).

Stiu cazuri, dar asta pe primele Fidic Galben din Romania, in care Consultantul efectiv a demolat proiectul antreprenorului si i-a verificat fiecare calcul la sange...si in cele mai mici detalii. De exemplu la podul Calafat Vidin, totul a fost blocat vreo 2 ani de zile. Consultantul international nu doar ca a verificat calculul podului, la REFACUT el inca odata si la CORECTAT. Pana nu cadeai la pace cu Consultantul nici sa nu se intre in CTE.

Problema e aici de legislatie...ganditiva cum se impaca toate astea cu legislatia romana privind expropierile, autorizarea in constructii, autorizatiile de mediu, Curtea de Conturi...etc.

Solutia aici ar fi ca Ilustrative design sa fie foarte bine facut si deja optimizat....si contractul mult mai clar in privinta a ce poate face si ce nu poate face antreprenorul si cum se impart riscurile. Problema e ca FIDIC Galben in Romania este departe de FIDIC Galben international....avand foarte multe parti luate din FIDIC Argintiu.

Un exemplu cu curtea de conturi: ei nu vor sa inteleaga ca la Fidic Galben totul se plateste pe stadii de lucrari, pe procente, pe obiecte. Pe ei tot cantitatile si metri cubi si tone ii intereseaza. Asa s-a ajuns de exemplu la Impregilo sa aiba executat 50% din terasamente dar sa fie incasate 80%. Cantitatile prezentate erau false si nu corespundeau cu PT-ul. Cine trebuia sa verifice...Consultanta...dar va dati seama ca asta insemna sa ia inca odata proiectul al puricat.

Drumurile noastre POATE;


stangabriel

#4448
Spicuiri de mai sus.

Construcţia pe tronsonul al treilea al Autostrăzii Sibiu-Orăştie a fost greşită, nu se pune problema proiectului, acela a fost bun, dar compania italiană Impregilo nu a pus-o bine în practică.

Despre Autostrada Sibiu-Piteşti: din octombrie încep consultări cu societatea civilă
Astăzi ne-am întâlnit cu societatea care face studiul de fezabilitate şi am analizat posibile trasee pentru capetele de autostradă. Aceasta este împărţită în cinci tronsoane. Pentru capete vom face din octombrie vor începe consultările publice. Orice organizaţie, oricine ştie că există acolo peşteri, urşi, lilieci etc, să spună atunci tot ce ştie. Consultările vor dura o lună, dar după asta să nu mai vină peste un timp că staţi că e greşit. În 2016 sperăm să pornim licitaţiile pentru cele două capete.

Autostrada Comarnic-Braşov: BEI şi BERD nu au mai vrut să intre în proiect, ceea ce a crescut costurile
Totul începuse foarte bine, dar BEI şi BERD nu au mai vrut să intre în proiect, ceea ce a crescut foarte mult costurile comerciale. Apoi a venit Eurostat şi a spus că trebuie să rezolvăm problemele A, B, C, D, E. Să fie clar: nu am semnat niciun contract cu constructorul (consorţiul Vinci-Aktor-Strabag), le-am pus condiţia să vină întâi cu contractul de finanţare. Autostrada se va face, dar până atunci noi facem centuri ocolitoare şi începem dinspre capete. De asemenea, am cerut să facem un studiu să nu mai avem să cimitire sau lilieci pe traseu.

Centura de Nord Bucuresti este mai avansată, dar unele firme care au făcut lărgirea au intrat în insolvenţă sau au avut alte probleme. A trebuit să relicităm. O altă firmă românească lucrează şi sper ca lucrările să fie gata anul viitor.
Partea de Sud a avut contracte din 2008-2009, dar nu a avut finanţare. În 2012, când au venit banii, situaţia nu a mai fost la fel pe teren. Au fost probleme şi cu exproprierile, aşa că am căzut de comun acord să reziliem contractele. A trebuit să relicităm. În privinţa intersecţiilor, am cerut intersecţii ca pentru mileniul III. Până atunci am turnat covoare asfaltice, pentru că erau adevărate cratere. Decât să fie o singură companie pe 40-50 de kilometri, mai bine să fie 4-5 care să facă consecutiv. Sperăm să fie gata până în 2017, există finanţare, dar sperăm să nu existe contestaţii.

Lot 4 Lugoj Deva.
Mai departe, constructorul a dat de o peşteră cu lilieci. ,,Nu figura în studiul de fezabilitate. Era o grotă care era urmărită încă din 1990 şi ceva de către cei care se ocupă de protecţia speciilor. Ne-am interesat cine se ocupă, ce se poate face ca să nu greşim. (...) Pe noi ne interesa dacă acolo este casa lor, adică acolo se nasc, trăiesc şi mor sau pur şi simplu un «hotel», ceva intermediar, unde se adăpostesc şi pleacă mai departe. Dacă era vorba de casa lor, nu te lăsa nimeni să o dărâmi şi trebuie să găseşti alte soluţii. Ca să îţi dai seama despre ce este vorba, ai nevoie de o supraveghere. Patru sezoane. Că aşa spune legea. Şi au fost supravehgeaţi patru sezoane", a completat şeful CNADNR.   Din fericire, s-a demonstrat că este vorba numai de un loc temporar. ,,Acuma trebuie să le construim nişte case în copaci pentru aceşti lilieci şi să le facem un tunel prin care ei să se poată deplasa. Ştiţi câţi lilieci au fost descoperiţi? Trei!", a adăugat Neaga.
Încercând să recupereze costurile suplimentare rezultate, CNADNR a vrut să dea în judecată consorţiul care a realizat studiul de fezabilitate. Acesta a fost asocierea DIWI Consult International GmbH/Roughan & O'Donovan Consulting Engineers/IC Consulenten Ziviltechniker GesmbH. Dar firmele nu mai erau active în ţara noastră, aşa că acum statul nu mai are pe cine da în judecată.

stangabriel

http://www.romanialibera.ro/economie/companii/20-km-de-autostrada--tot-ce-poate-cnadnr-in-2015-389958

Si sa  :) putin:

O tipă cu Ferrari mergea pe autostradă cu 19 km la oră. O opreşte poliţia şi îi zice:

- Domnişoară, de ce mergeţi pe autostradă cu doar 19 km la oră?

- Păi, dacă aşa scrie pe indicatoare!? A19!!!, răspunde tipa.

- Păi, nu... aia e autostrada, A de la autostradă... şi 19 de la numărul autostrăzii.

- A... gata, am înţeles.

- Dar domnişoara din dreapta... de ce e aşa galbenă la faţă?

- Habar n-am. Aşa e de când am ieşit de pe A320...

horatiu.cosma

Alte spicuiri din declaratia lui Neaga: la Tg.Mures-C.Turzii si centura Bacau nu se inteleg din ce sa deconteze avansul. Daca ar fi din POS-T, atunci trebuie sa demonstreze ca au lucrat anul asta din acei bani, si nu prea se poate. Altfel, primesc din POS-T acum, dar nu mai pot primi alti bani din POIM pana la finalul lui 2016, si constructorii nu sunt de acord. Pana la urma o sa fie tot din POIM(cred eu). Treaba cu consultarea publica pe baza PiSi e interesanta. Ar trebui sa cerem traseele, si poate cine are drum in zona, sa vedem pe traseu daca sunt sau nu probleme. Intrebam localnicii de probleme in zona, alunecari, rauri, zone mlastioase. Adunam toate informatiile de pe traseu, le sintetizam, si o transmitem la consultari.

MNU

Ma tem ca treaba cu consultarea publica e o "gaselnita" ca sa mai amane putin Sibiu-Pitesti. Sunt curios, va exista acea consultare si pe Sibiu-Brasov sau altele?

get

Una tare azi în ZF. Carevasăzică, cum vine treaba cu legalitatea UBER în România:
http://www.zf.ro/business-hi-tech/fiica-presedintelui-anaf-este-director-pe-romania-al-operatiunilor-uber-cel-mai-valoros-start-up-din-lume-in-acest-moment-14682939

QuoteCompania americană Uber, cel mai valoros start-up din lume în acest moment, a recrutat-o la începutul acestui an pentru poziţia de general manager al operaţiunilor din România pe Nicoleta Schroeder (Diaconu), care este fiica lui Gelu Ştefan Diaconu, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).

:lol:

dr4qul4

#4453
Nu pune nimeni stirea cu anularea eliminarii accizei?  >:(

Nu stiu cum fac ai nostrii dragi conducatori, dar tot noi ne o luam in freza.

Mutulica devine presedinte promitand TVA de 19% si scoaterea accizei.  Cutu-schiop pierde promitand 20 tva.

Pana la urma se voteaza 19 si scoaterea accizei, dar Mutulica deschide gura si ne alegem cu:
- 20 tva
- ramane acciza
- cresc salariile din sectorul public; de fapt pomeni electorale si bani pentru rudele lor din sistem.

Si uite asa au dat-o la pace. Sa fie bine, sa nu fie rau.


In caz ca nu ati inteles ecuatia:

= Din banii de acciza se vor plati cresterile de salarii!


PS. nu stiu daca a mai observat cineva, dar cu toata tevatura asta cu codul fiscal, nu s-a mai auzit nimic de taierile ilegale de paduri! Iar cat timp altii defriseaza munti, noi asteptam un amarat de acord de mediu la Nadaselu si pierdem un an de zile la Soimus pentru 3!!! lilieci comuni.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

Atâta timp cat toate măsurile se fac , de fiecare data ,cu sacrificarea investițiilor , mai ales cele in infrastructura , pt mine marea majoritate a măsurilor luate ,au valoare ZERO....

Nu ma încânta , cu nimic , ca plătesc cu 50-100 de lei ,mai putin ,la coșul lunar , dar plătesc in continuare taxe grase la stat , de care acesta își bate joc si sunt nevoit sa-mi risc zilnic viața pe drumurile patriei si sa petrec o jum de viata in masina , cand ar putea fii doar un sfert.....

Cat privește utilitatea măsurilor economice , prefer sa iau in calcul părerea unor economiști titrați , in dauna unor handicapați , dispuși sa distrugă viitorul tării , pt a câștiga alegerile , sau daca le pierd , sa lase in urma un "teren" pârjolit.Asistam la o noua etapa de gafe economice , de tip grecesc , o noua perioada , pe care o pot numi - Tariceanu 2.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura