Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Allex

^asa este, UMB a facut si proiectare, si nu doar dublarea caii 1. Ca si modificare majora pe care am observat-o eu este prelungirea podului peste canalul de fuga Letea. Din 3 deschideri cat avea PT initial acum are 5 iar culeile sunt mult mai departe de canal. Probabil au optat pentru acest lucru ca sa nu mai modifice curba de pe DJ. Automat rampele vor incepe mai devreme pe fiecare parte si acolo au nevoie de exproprieri extra.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

alin2pas

Și totuși, UMB s-au apucat de lucru de atâta timp, nu era normal să fie declanșată procedura de expropriere pentru amplasamentul suplimentar imediat după ce a fost aprobat proiectul? E ceva de noaptea minții...

myid

Restul tronsoanelor pana la Ploiesti in ce stadiu de studii sunt? Prefezabilitate ? Fezabilitate +PT? Sunt blocate in licitatie ? am cautat cateva pagini in urma dar nu gasesc, nici pe prima pagina...

Mersi

pelan87

^
In general, poti gasi aici informatiile despre stadiul proiectelor: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=251.msg162991#msg162991

Sunt contracte in derulare (SF + PT), pentru fiecare din sectiunile Ploiesti - Buzau, Buzau - Focsani, Focsani - Bacau si Bacau - Pascani.
Teoretic, studiile de fezabilitate ar cam trebui sa fie gata (cel putin pentru Ploiesti - Bacau), insa practic cred ca nici prima analiza multicriteriala nu e definitivata.
Stie vreun coleg mai multe detalii?


horatiu.cosma

Cove și cu Urtoi ne-ar putea da mai multe info, că sunt direct implicați. Ar fi foarte sănătoasă o dezbatere pe AMC-uri în care să vedem ce trasee au în vedere, ce potențiale probleme au identificat pe ele, eventual analize de trafic care să ne indice dacă intenționează să meargă spre A sau spre DX etc.


pasadia

Mno, va construi UMB din banii lor....

Pe bune, știu că e CNAIR-ul slab, dar incep sa cred că pe la ANM și Ministerul mediului e mult mai rău...

JohannDB

Oficialii europeni au semnalat și neclarități legate de costurile de mentenanță ale autostrăzii, arătând că sumele indicate de autorități diferă semnificativ de cele care apar în alte proiecte similare, precum autostrada Sibiu – Pitești.
     ........Să înțeleg că se compară Sibiu - Pitești cu Centura Bacău la regim de autostradă ?? (așa reiese din informația dată de articole, dacă acestea sunt bine/corect scrise)........ :insomnia:

pasadia

In articolul pus de Horațiu ai link la scrisoarea Comisiei. Iar comparația furnizata se bazează pe costurile estimate de statul român pentru întreținerea autostrăzii. Costuri care nu ar trebui sa varieze in limite atât de mari (25.000 vs 79.000 euro/km).

Costurile de întreținere pe timp de iarna (deszăpezire) sunt distincte  (apar și acele cifre in scrisoare).

cove_adrian

@horatiu.cosma

Avem inca 6 luni pe Ploiesti-Buzau, Buzau-Focsani si Bacau-Pascani.
Deci se "actualizeaza" finalizarile. Pe PL-BZ avem OIL din 11.2018. Termen estimat : 11.2020. Actualizare + 6 luni (aditional) = 05.2021. Motivul: lipsa finalizarii si validarii modelului national de transport
Pe BZ-FCS avem OIL din 11.2018. Termen estimat: 11.2020. Actualizare + 6 luni (aditional) = 05.2021. Motivul: lipsa finalizarii si validarii modelului national de transport
Pe FCS-BC avem OIL din 01.2019. Termen estimat: 01.2021. Actualizare + 3 luni (aditional) = 04.2021. Motivul: nefinalizare AMC/discutii cu uat Adjud
Pe BC-Pascani avem OIL din 02.2019. Termen estimat 02.2021. Actualizare + 6 luni (aditional) = 05.2021. Motivul: lipsa finalizarii si validarii modelului national de transport

Ma dispera ca pe Pascani-SV (60 km) si SV-Siret (41 km) se bate pasul pe loc!



http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

NGC

Sa trecem aici autorizatia de construire pentru modificarea celei vechi din 2019.

06.02.2020: "Modificare Autorizație de construire nr. 51/28.06.2019  "Construcția Variantei de ocolire Bacău" – soluție actualizată"

Vom mai avea cel putin o autorizatie de construire.

Io

^ Ce e aia "modelul national de transport" si ce inseamna validarea lui?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cris_ct

@Io

De aici (sept 2016) : https://www.bugetul.ro/master-planul-general-de-transport-este-gata-cand-va-fi-aprobat-si-ce-presupune/
".....MPGT .... are ca instrument de decizie Modelul Naţional de Transport care utilizează date de natură economică, demografică şi de transport pe baza căruia se determină prognozele de trafic pentru toate modurile de transport la nivelul unui proiect de infrastructură oferind date pentru fundamentarea analizei cost-beneficiu în vederea prioritizării proiectelor. "



Si aici, pagina 27 (febr 2015): http://www.mt.gov.ro/web14/documente/master_plan/consultari_mediu/Feb_2015_Master_Plan_RO_v10.pdf
......2.4.1 Un model de transport constituie o reprezentare computerizată a circulaţiei persoanelor,
mărfurilor (deplasări) şi a vehiculelor în cadrului sistemului de transport. Acesta are rolul de a
crea o imagine a modului în care comportamentul de călătorie, modelele de călătorie şi
solicitările vor reacţiona, în timp, la schimbări de politică, infrastructură sau servicii.
2.4.2 Un beneficiu major al utilizării unui model de transport este că acesta asigură faptul că
propunerile de proiecte sau variantele de proiect sunt avute în vedere în mod consecvent atât
în cadrul studiilor cât şi între acestea. Un obiectiv al acestui Plan este să asigure faptul că
toate evaluările de proiect respectă aceleași principii discutate în acest document şi din acest
motiv permit organizaţiei evaluatoare să compare proiectele în mod unitar.
2.4.3 Există anumiți termeni și concepte cu sensuri specifice atunci când sunt folosiți în procesul de
modelare. .....

Mai vechi, MPGT Raport asupra modelarii raportului 2013: http://www.ampost.ro/fisiere/pagini_fisiere/Raport_asupra_elaborarii_modelului.pdf
Pag  224 : Descrierea și specificațiile modelului
11.1.1 Modelul Național de Transport al României a fost construit respectându-se specificațiile
termenilor de referință ai contractului cu scopul reprezentării deplasărilor interurbane din
România, dar și a deplasărilor internaționale, având originea sau destinația în interiorul țării.
Modelul poate fi utilizat la modelarea intervențiilor la nivelul infrastructurii de transport de
perspectivă, care sunt enumerate în cadrul termenilor de referință:
• Factori economici (PIB, venituri, gradul de motorizare, etc.) și sociali (numărul și distribuția
populației);
• Variațiile infrastructurii;
• Servicii(curse) noi de transport public;
• Măsuri de politici, de tipul:
o Taxării diferențiate pentru transportul feroviar și aerian
o Internalizarea costurilor externe de transport
o Politici legate de schimbările climatice (promovarea modurilor de transport sustenabile)
• Introducerea sistemelor de taxare pentru drumuri;
• Gradul de motorizare și relația cu nivelul taxării

horatiu.cosma

Probabil trebuie un update pe MTN-ul din MPGT care e facut pe cifrele de trafic CESTRIN 2010 ca sa poata lua decizia A/DX. Intrebarea pentru cnair ar fi: stiind ca e nevoie de acest update de cand au fost lansate licitatiile (2016), de ce abia acum v-ati trezit sa o faceti si sa intarziati contractele in derulare? Cove, stii mai multe despre asta?

cove_adrian

#3344
Dar în cadrul licitației pt Sf+Pte nu trebuie făcut și Studiu de trafic? Și nu în urma acelui studiului de trafic elaborat de Consitrans/Ingineria bla bla se va lua decizia pt construcție la nivel de A sau DX,nu?
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica