Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 25 Guests are viewing this topic.

Dominik

#3090
Video de pe sectorul asfaltat din Obiectul 3 al Variantei Ocolitoare Bacău, pe traseul DN 2 - Nicolae Bălcescu – Sărata – Luizi Călugăra - DN 11

https://www.facebook.com/DRDPIS/videos/843414476093464/

Continuă lucrările la brațul vestic al Variantei Ocolitoare Bacău (Obiectul 3), pe tronsonul Nicolae Bălcescu – Sărata – Luizi Călugăra, care se va intersecta cu DN 11, la ieșirea din municipiul Bacău, spre Onești. Potrivit estimărilor constructorului, acest tronson ar putea fi dat în trafic până la sfârșitul anului.
Concomitent, sunt în desfășurare lucrările de așternere a covorului asfaltic pe Calea 2 de rulare din Obiectul 1 (tronson în regim de autostradă), în zona Letea Veche, ce va face legătura cu DN 2 în zona Săucești, la ieșirea din Bacău spre Roman.















CNAIR

You're in Steelers Country

Ionutcatalin

Mai poate fi acuzat și de distrugere, plus încălcare a proprietății, bine ca nu exista victime, dar asemenea întâmplări ne lasă cu un gust amar...

rota

Contractul de finantare pentru proiectul Varianta de ocolire Bacau a fost semnat

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT,  au convenit în data de 26.11.2019, încheierea Contractului de Finanțare nr.50 pentru proiectul "Varianta de ocolire Bacău" în vederea acordării finanțarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1-Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, O.S.1.1-Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T centrală.

Obiectivul general al proiectului  este de a realiza un trafic de tranzit al persoanelor și bunurilor, în conformitate cu standardele europene, în termeni de siguranță, viteză și eficiență.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt :
- construcția a 30,842 km de drum, din care 16,269 km este proiectat în profil de autostradă, 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier, 7 intersecții cu drumurile existente;
- îmbunătățirea eficienței transportului prin reducerea pâna în 2021 a costurilor de exploatare a vehiculelor cu 13%;
- reducerea numărului de accidente datorate traversării traficului urban ;
- îmbunătățirea condițiilor de mediu în zona de influență a proiectului.

Valoarea totală a  proiectului este de 968.781.763,34 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-689.436.848,61 lei, 15% contribuția proprie-121.665.326,21 lei, restul de 157.679.588,52 lei  reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 120 luni, respectiv între data de 01.01.2014 și 31.12.2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor. Cod proiect 120235

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Sursa

mirceaeliade

"Perioada de implementare a proiectului este de 120 luni"

Nu inteleg cum de s-a ajuns ca up proiect semnat? in 2014 sa ia 10 ani de zile.   Si e vorba doar de un segment mic.  Pana la urma, toata miscarea "Vrem autostrada pt Moldova" de prin 2017 se pare ca a dat ceva roade si a facut ca politicienii sa le e fie rusine sa nu aiba nici macar 1km de autostrada Personal suspectez ca sectiunea asta ar fi fost construita ca DX nu A, si cine stie cand daca nu se mobiliza societatea civica.

pasadia

Aia cu 10 ani se referă mai degrabă la întrega perioadă în care cheltuielile ar fi eligibile pe POIM.

Iar în realitate, dacă nu se întâmplă rezilierea cu turcii, ar fi fost construita că half-profile, nu că DX cum presupui tu.

Quest

Mereu mi se pare hilar sa vad ca perioada garantiei face parte din "implementare". Nimic ce urmeaza receptiei ptr dare in trafic nu poate sa faca parte din "implementare".
Common sense will get you far !

ovideatza

#3096
Perioada de implementare curge asa:

- de la inceputul primei hartii care are legatura cu proiectul care va urma. Spre exemplu de la hartia nota justificativa care incepe prima procedura de achizitie din proiect, referat de necesitate pt achizitia SF, PT, ce o fi primul lucru care s-a facut, etc...Cum aici e 01.01.2014, mai in urma nu mergea ca e prima zi de eligibilitate a exercitiului financiar curent 2014-2020.

- finalul e cand se termina contractul de lucrari + alte activitati post finalizare contract de lucrari. spre exemplu finalizarea activitatii privind publicitatea si informare proiectului (conferinte de presa). Pana la data de 31.12.2023 trebuie sa termine contractul de lucrari + toate celelalte contracte din proiect (probabil publicitate, dirigentie santier, asistenta tehnica, etc...).

Avand in vedere ca e vorba de stat, drumuri, prelungiri, probabil au bagat perioada de implementare pana la maximul eligibil al exercitiului 31.12.2023.

Nu stiu de unde reiese ca ar fi inclus si perioada de garantie. Aia chiar nu se include in implementarea unui proiect.

Graficul de implementare a proiectului poate diferi semnificativ (de regula difera) de graficul de executie a contractului de lucrari. Plus ca al doilea difera pt ca rezulta in urma licitatiei, iar primul e doar o ipoteza bazata pe estimarile din SF la care se adauga perioada inainte si dupa lucrari.

TibiV

Quote from: Quest on November 29, 2019, 09:43:37 AM
Mereu mi se pare hilar sa vad ca perioada garantiei face parte din "implementare".

Just as a reminder...
http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/c%C3%A2%C8%99tig%C4%83torul-pentru-proiectarea-%C8%99i-execu%C8%9Bia-variantei
Quote
Câștigătorul pentru proiectarea și execuția Variantei de ocolire Bacău rămâne același și după reevaluarea ofertelor

Astăzi, 15 Noiembrie 2018, CNAIR SA a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii "Proiectareș și execuție Varianta de ocolire Bacău", în baza deciziilor de soluționare a contestațiilor emise de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Prin urmare, CNAIR SA a desemnat câștigătorul contractului de proiectare și execuție a variantei de ocolire a municipiului Bacău ca fiind Asocierea SPEDITION UMB SRL - TEHNOSTRADE SRL cu o valoare a propunerii financiare de 668.330.294,63 LEI fără TVA, echivalentul a 142 milioane Euro fără TVA.

Obiectul principal al contractului "Proiectare și execuție Varianta de ocolire Bacău" îl reprezintă proiectarea și execuția lucrarilor ce constau în 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care 16,269 km la profil de autostradă.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 36 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 30 luni pentru execuția lucrărilor. Menționăm că ofertantul declarat câștigător a ofertat o perioada de garanție a lucrărilor de 7 ani.

36 de luni + 7 ani = 10 ani... (pe calendarele pe care le am eu...)

Perioada de garanție a lucrărilor face parte din orice contract...
Contractul se incheie doar la finalul perioadei de garantie...
Daca nu intervin gugustiuci, stancute, barzauni, si - mai ales - cuci, care sa rezilieze contracte perfect valabile...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

#3098
2018(data semnare contract executie lucrari) + 10 ani = 2028.
Ori "proiectul UE" e gata in 31.12.2023.

Sunt 2 lucruri diferite:
- proiect UE=Contract/proiect de FINANTARE
- proiect de constructie=Contract de LUCRARI (proiectare si executie).

Primul il include pe al doilea ca si implementare.

Primul include doar cei 3 ani din al doilea.

Ceilalti 7 sunt garantie. Puteau fi si 100, tot aia era pt proiectul de finantare europeana.

Dupa primul (adica dupa 31.12.2023) curge perioada de durabilitate. Adica perioada in care beneficiarul (CNAIR) trebuie sa mentina investitia (adica autostrada) functionala si minim in parametri angajati prin contractul de finantare. Banuiesc ca pt CNAIR e 5 ani perioada de durabilitate.

Tot in aia 5 ani de ex nu se pot pune taxe de autostrada. Din acelasi motiv. Se supravegheaza oe un termen de X ani ulterior finalizarii proiectului din contractul de finantare. Daca pui taxa si cand ai scris proiectul de finantare nu ai mentionat asta proiectul iti devine generator de venituri si dai ceva bani inapoi, in functie de calcule.

In concluzie, cei 10 ani ai contractului de proiectare si executie ai UMB NU sunt aceiasi 10 ani din Contractul de Finantare.

ionutz_22121989

#3099
Pentru celelalte tronsoane (Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani-Suceava-Siret) cand estimati ca se vor incepe lucrarile ?
Citisem aici pe forum ca se merge pe FIDIC rosu. Ce presupune asta ? Sunt sanse sa se aloce fonduri rapid si tot rapid sa se inceapa executia ?

calino

Lucrarile ce se fac acum sunt doar de proiectare. Pentru executie trebuie organizate licitatii dupa finalizarea proiectarii si obtinerea diverselor avize.

Skynick

Altfel spus, lucrarile ar putea demara in teren prin 2022 si s-ar putea finaliza, pe segemente incepand cu 2025.

TibiV

#3102
Un bun exemplu...
Horatiu a completat podul de la Braila... Evident garantia DEPASESTE "perioada de implementare" (ca perioada de accesare a fondurilor europene), dar ESTE in perioada contracuala...

Quote from: horatiu.cosma on December 01, 2019, 04:26:36 PM
Pod peste Dunăre la Brăila și drumuri de legătură la DN22B (Brăila), DN22 (Jijila), DN22 (Smârdan-Măcin) (23.41 Km)
  • Constructor: Astaldi S.p. A - IHI Infrastructure System
  • Valoarea contractului de proiectare și execuție: 1,995,932.26 RON fără TVA
  • Sursa de finanțare: POIM în cofinanțare cu bugetul de stat al României
  • Data semnării contractului: 15 Ianurie 2018
  • Durata contractului: 168 luni din care 12 luni perioada de proiectare, 36 luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ionutz_22121989

Ma asteptam sa se "traga tare" si sa intre cu utilajele pe anumite sectoare in 2020 pe anumite segmente si pe restul in 2021. Dar avand in vedere ritmul unor lucrari in Romania, drumul care va face legatura intre Bucuresti si Siret estimez va fi gata in 2035. E totusi vorba de 450 de km .
Sunt curios ce spun si alte persoane despre acest subiect.

voicul

In 2020 doar cu utilajele care fac SF-ul, SF care se termina oficial in septembrie. Poate trag mai tare si mai salveaza 1,2 luni.
Oricum nu conteaza cat se salveaza la SF, ca pierde CNAIR 2 - 3 ani zicand ca absurditati si dat cu stangul in dreptul.

Cel mai optimist scenariu si cu noroc mult este ca in 2022 sa se produca o minune.