Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

ValiCatargiu

Varianta optima din punct de vedere a costurilor si a distantei pe ruta Pașcani - Siret este cea care urmareste albia râului Siret. Pașcani - Liteni - Tudora - Verești - Dumbrăveni (aici conexiunea cu aeroportul și cu Suceava și Botosaniul care ca și populație e pe locul 20 în țară). De la Dumbrăveni dacă s-ar merge pe albia râului Suceava ar  tăia orașul Suceava în două plus de traversat o zonă mlăștinoasă. Mai departe spre Dornești avem de traversat o regiune foarte populată cu o grămadă de proprietăți. Deci revenim la Dumbrăveni. De aici spre Bucecea - Vârful Câmpului - Mihăileni - vama Siret e drept și perfect plat plus distanța mai scurtă. Scriu aceste lucruri că merg des cu mașina sau cursiera pe aceste drumuri.

Kimi

Sectorul Suceava - Dumbraveni e mai mereu aglomerat, de la Dumbraveni e spre BT e liber.
Deci parerea mea e ca acolo trebuie un drum de legatura cu Suceava care sa scoata traficul de tranzit dintre Dumbraveni si Suceava (cu rol si de centura)
Drumul de legatura ar trebui sa plece din A7 la Est de Dumbraveni, sa treaca pe la aeroport si apoi sa intre in Suceava.

Cu nod la Dumbraveni si fara drum de legatura, ai autostrada dar mergi 30 min bara la bara ca sa te urci pe ea.




Nu mai spun ca, daca A7 va fi la est de Dumbraveni, A7/A8 va atrage traficul BT - IS. Deci se reduce si mai mult traficul de tranzit din localitatile situate pe DN/DJuri (care sunt praf si pulbere in zona).

Bachus01

Acolo trebuie obligatoriu un DX SV-BT (eventual pana la Gura Humorului , restul sunt improvizatii . Pacat ca influenta de la SV va atrage cat mai aproape A/DX7 de SV si nimeni nu se gandeste si la BT

Kimi

In cazul asta se poate prelungi ce am trasat cu albastru pana la BT. Multi din BT folosesc aeroportul din SV.
Nu mai zic de faptul ca BT are nevoie grav de o centura. Nu pot sa inteleg durerea asta in ștuț a autoritatilor locale cand vine vorba de centuri si infrastructura in general. De parca ei nu ar locui acolo. Parca asteapta sa le pice din cer drumuri noi.

Bachus01

Judetul Botosani sta cel mai prost din tara in materie de infrastructura rutiera . Toate drumurile sunt praf . sub orice critica indiferent daca vorbim de BT-Harlau , Stefanesti , Saveni . Cel putin daca mergi pe Valea Prutului te intorci inapoi in timp cu vreo 50 ani . 

La Suceava macar sa facut centura aia , a scos ceva din traficul greu . Suceava - Dumbraveni foarte aglomerat . In rest pacat de potentialul zonei (munte , manastiri , etc) . In fine , la Suceava este un fel de stat in stat .

ovideatza

#6050
Dupa Suceava spre Siret cred ca varianta expusa de Florin cu apropiere de Milisauti e indicata.
Autostrazile le facem pt noi, nu pt a ajunge neaparat la punctul de frontiera Siret.
Asa ca trebuie sa treaca pe unde avem cele mai mari surse de trafic.
Altfel am fi avut autostrazi drepte care ocoleau multe aglomerari urbane.

Asa ca zona Radauti (+ce e in zona, Milisauti/Dornesti/Marginea/Volovat, etc) nu poate fi ocolita ducand A/DX7 pe la 20-25-30 km de ea in conditiile in care ai obliga teoretic pe toti sa faca:
- Radauti-Siret pt a se "urca" pe A/DX7. Fara nici un plan real de a exista o legatura intr-un viitor ipotetic.
- Radauti-Suceava in continuare pe DN-urile actuale.
Nu cred ca MZA pe DN2+DN2H Suceava-Radauti e comparabil cu cel de pe DN29 care ar fi cumva "degrevat" de existenta A/DX7 pe partea estica a judetului Suceava mai spre Botosani.

Cred ca pt Botosani daca "tragi" A/DX7 la Dumbraveni si adaugi intr-un viitor DX Suceava-Botosani rezolvi mai elegant lucrurile.


Oricum ar fi foarte interesant a se publica o harta mai la zi cu traseele ramase in discutie. Unele mai studiate fata de cele incipiente.

ValiCatargiu

Cam cum vezi tu Kimi treaba așa o văd și eu. De la Plopeni neapărat trebuie o legătură spre sud, prin Ipotești apoi ieșirea spre Fălticeni spre noua centură a cărui trafic e sub potențial. Porțiunea Dumbrăveni - Gura Humorului e tot mai aglomerată iar Suceava e un dop. După Dumbrăveni spre Siret prin Bucecea poate fi și drum express, împortant e ce planuri au și ucrainienii. Oricum DN-urile lor au fost proiectate mult mai inteligent, traficul e lejer.
Cine știe intersecția aia în "T" în Salcea spre aeroport care e tot timpul plină de triple și cioburi...o rușine de proiect.
Dacă te uiți pe o hartă cu densitatea populației României constați că zona Ploiești și zona din nordul Moldovei e printre cele mai dens populate. Fiind subdezvoltată încă se mai poate circula...
Într-un viitor mai îndepărtat sucevenii și botosănenii vor alege spre occident varianta A7 până la Pașcani apoi A8 spre vest.

Kimi

Si judetul SV e praf. Iar centura aia e incompleta. Daca vii dinspre Falticeni si mergi catre BT ai doua variante. Ori pierzi o ora sa traversezi Suceva, ori iti rupi masina prin Liteni.

Eu sustin varianta cu A7 la est de Dumbraveni ca sa ajute BT sa fie legat de restul oraselor mari. Am facut BT - Iasi si nu imi venea sa cred ca mai exista DJuri in halul ala de distruse (prin Prajeni). Chiar si Harlau - Tg Frumos nu am crezut ca e drum european pana nu m-am uitat pe harta. Am crezut ca e DJ.

Am incercat toate variantele Falticeni - BT. Praf si pulbere. Uite o poza cu o scurtatura dintre Falticeni si BT, undeva prin judetul SV:




Deci da, A7 si oricare alt DX se va face trebuie sa serveasca cat mai mult din populatia regiunii. Ar trebui sa ne gandim la nevoile oamenilor si nu ale unor bombardieri locali gen flutur.

Autostrada nu trebuie sa fie o linie dreapta pe harta. Daca la Focsani se poate o cocoasa atunci se poate si la Suceava.
De la est de Dumbraveni se poate merge catre aeroport, catre Radauti si mai departe catre Siret. Da, nu va fi o linie dreapta dar conecteaza mai multa populatie la A si la restul tarii. Va fi un traseu mai lung decat pe DNuri dar mai rapid si mai sigur, chiar si cu cocoase.

Sper doar ca cei de la Search sau cine se ocupa de SF si proiectare sa fie intelepti si sa mearga pe teren si vada care e situatia, sa nu aleaga traseul din birou.

panda_no 5

Pentru cei din zona o intrebare.

La intersectia A7 cu DN 2F Bacau - Vaslui se lucreaza la bretele?
Ceva sanse de deschidere a circulatiei pe bretele in cauza ?

Multumesc,

Bachus01

@panda , diseara trec pe acolo si iti spun

Am vazut miscare dimineata la giratoriul de pe DN2 nord . Daca anticipez bine cred o sa mai faca o bretea de legatura rapida directia Bacau - bratul estic . Sper sa nu ma insel , dar altfel nu isi avea rostul compactorul  :D

gabim

Discutia despre traseu a mai fost, de pe pagina 71 de pe acest topic:

Quote from: tudor on December 10, 2016, 12:16:36 AM
Quote from: dumbravaandrei on December 09, 2016, 02:55:42 PM
Varianta
A) Valea Seaca (V) - ... - Lecucesti (E) - Hartop (E)
vs
B) Valea Seaca (E) - ... -Dolhasca  (E si N) -... Hartop  mai lunga cam cu 15-20 km.
vedem.
Aparent offtopic: Forta Coriolis face ca raurile din Moldova sa erodeze versantul estic (cele care curg spre sud: Prut, Siret, si parauri/izvoare care se varsa in afluentii Siretului) respectiv sudic cele care curg spre est: Moldova/Somuz/Suceava/.
In aceeasi directie curg si contructiile (gen Autostrada) neancorate corespunzator.
Asta inseamna ca Autostrada va avea o fundatie/ziduri de sprijin aparent supradimensionate chiar si acolo unde terenul este aproape plat
Din punctul asta de vedere, o autostrada de la Dolhasca pana la Falticeni, construita pe malul nordic al Somuzului ar fi una extrem de scumpa raportata la relief, (chiar sifara a lua in calcul exproprierile suplimentare: adica as vrea auostrada dar nu in spatele casei sau in loc de casa).
Varianta A este mai sucrta si mai ieftina:


Varianta B ar avea o gramada de viaducte:



Aparent off-topic: Drumul de legatura (adica drum expres) intre A7 si Botosani se va face la pachet cu Autostrada, nu?).
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

Xander

Eu nu sunt mare fan al ideii drumul cel mai scurt sau cel mai ieftin. Sunt deacord ca traseul pe albia Siretului este cel mai direct si probabil cel mai ieftin datorita diferentei de nivel.
Insa, sunt multe alte criterii care trebuie luate in considere:
- Cum ajungi din Sudul / Vestul Municipiului Suceava la DX? Prin oras? Prin Burdujeni? Care sunt nodurile rutiere cu Suceava, doar ala de la aeroport?
- Traficul vest - est care trece prin Gura Humorului si coboara pe DN2 cum ajunge la DX? Traficul dinspre si spre Rep. Moldova / Iasi va ocoli prin Suceava, care nu are centura de Est sau Nord?
- Duci DX pe la Dolhasca care e la 26km de Municipiul Falticeni? Pai ce sens mai are ca mai bine cobori pe DN2 si intri pe A7/A8 la Motca? Ce folos are DX7 pt Falticeni? Economic vorbind nu doar de trafic?
- De ce sa nu folosim aceasta oportunitate sa cream Centura Suceava Sud/Est prin Nodul rutier dintre Ipotesti si Bosanci? Bine ca Bacau, Buzau si Foscani au putut ... aici de ce nu s-ar putea?

Pana la Autostrada Nordului mai e mult de asteptat. Hai sa ne conectam cu cap la ce avem deja, nu sa visam cai verzi pe pereti.
PAREREA MEA ;)




Powered by API/PUM imgur uploader

rota

eu as merge prin stanga Falticeni-ului si apoi muuult mai aproape de orasul Suceava, chiar prin stanga Ipotestiului si a comunei Adancata, dar sunt tare curios ce parere are politicul din zona  :|
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

naivu

QuoteAutostrazile le facem pt noi, nu pt a ajunge neaparat la punctul de frontiera Siret
Atât timp cât UE deconteaza 85%, cred că ieșirea A7 pe lângă PTF Siret e destul de bătută în cuie; doar cât serpuim ca să aducem A7 mai aproape de Fălticeni sau Rădăuți ar putea fi treaba noastră. Eu sunt adeptul drumului drept (cât permite relieful) + drumuri de legătură.

RaduG

Quote from: Bachus01 on April 13, 2021, 12:34:51 PM
Judetul Botosani sta cel mai prost din tara in materie de infrastructura rutiera . Toate drumurile sunt praf . sub orice critica indiferent daca vorbim de BT-Harlau , Stefanesti , Saveni . Cel putin daca mergi pe Valea Prutului te intorci inapoi in timp cu vreo 50 ani . 


Total de acord, am facut două instalații de depozitare, la Liveni și Avrămeni, am dus o Octavie la Remat după ele, că ajunseseră reparațiile lunare mai mult decât leasing-ul la una nouă. Bieții oameni de acolo nu știu cum fac față. Recomand sincer noii conduceri a ministerului o vizită, cu mașina, pe DN24C, de la Iași până sus.