Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

Xander

Quote from: tudor on April 14, 2021, 04:19:11 AM
Aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1835.msg324534#msg324534 colegul Gendan explica foarte bine care sunt dificultatile pentru a duce autostrada pe Valea Moldovei, pe langa / pe la vest de Falticeni.

Ok am inteles dificultatile. Insa repet, o mare parte din dificultatile respective sunt datorate alegerii de a schimba la Sabaoani traseul spre valea Siretului in loc de a o pastra pe valea Moldovei.
Se putea merge lejer pana la Sasca / Lamaseni / Radaseni, daca se dorea o varianta spre vest. Asta ar fi constituit si centura pentru Falticeni, prin care de 30 de ani trec camioanele prin centru orasului.
Legatura cu Dolhasca NU avantajeaza Falticeniul. Pot sa puna si panselute pe mijloc, nu va ocoli nimeni 26km doar ca sa foloseasca DX in detrimentului unui DN, usor degrevat de traficul actual.
Pentru cei care nu stiu, iesirea din Falticeni spre Dolhasca se face prin Soldanesti, ceea ce inseamna ca traficul care ar alege drumul judetean de 26km ar strabate municipiul Falticeni prin centru.

Asta merita Falticeni dupa 30 de ani de trafic. Si fara centura si fara legatura la A/DX, dupa cum s-a mai punctat de antevorbitorii mentionati.
Facem economie pe banii Europeni (85%), ca e complicat tehnic, ca stricam peisajul, ca deranjam vecinii de judet, ca sunt interese locale, etc.

Stati linistiti, s-a facut deja suficienta economie. DN2 de la Sabaoani pana la Siret a ramas la 1+1, ca na ... facem economie, Centura Falticeni nu o mai facem, ca na ... facem economie.
Se putea face nod A8/A7/DN2 in zona Motca / Boureni in loc de nod A8/A7 la Pascani si nod A8/DN2 la Motca / Boureni. Acolo nu mai facem economie.

Se pare ca am starnit antipatia unora. Sper ca e pe citit, nu doar pe poze cu harti si carioci.
Zi faina sa aveti.

dumbravaandrei

Sper ca Turda si Sebesul sa fie ultimele 2 super-noduri din RO. Costa ca naiba kilometrii aia de bretele "de viteza" si toate supratraversarile necesare. Mult mai mult decat doua noduri mai mici, directe.


Ca sa nu mai zic si de "ratacitii" prin nod, ca tot avem pe la Turda destepti care circula pe contra-sens...



Xander

Poate nu m-am facut inteles la partea cu nodurile. Lamureste-ma te rog care e diferenta de cost intre:
1. Nod A8/A7 de la Sodomeni (Pascani) + Nod A7/DX la DN28A/208/208L + Nod A8 la DN2?
2. Nod A8/A7 de la Boureni (Motca) + Nod A7/DX la DN2 + Nod A8 la DN28A/208/208L?
Indiferent de situatie, vom avea 1 nod intre A7/A8 si 2 noduri de descarcare.
Din ce inteleg eu, in varianta vehiculata, Pascani are access direct A8 si A7, pe cand altii trebuie sa spere la drum de legatura de 26km.

GDC

@Xander: E posibil ca traseul să se fi schimbat pe Valea Siretului fiindcă există o mică șansă ca traseul viitor Iași-București să fie mai important decât Fălticeni-București. Lăsând gluma la o parte: nu muţi A7 mai departe de Iași ca să fie mai aproape de Fălticeni! Pentru dacă e să ne uităm la cifre seci de populație: nu muţi A7 mai departe nici măcar de Botoșani ca să fie mai aproape de Fălticeni.

Știu că e frustrant ca drumul pe care mergi să pară uitat de lume, dar hai să vedem imaginea de ansamblu. Traseele ar trebui alese pe niște studii de trafic, nu pe unde ni se pare acum aglomerat. Oare tot traficul de pe DN2 între Fălticeni și Siret e generat de rutele Rădăuți-Suceava-Fălticeni? Oare o centură 1+1 la Fălticeni nu ar fi de ajuns dacă traficul de la sud de Pașcani ar veni prin altă parte?


Xander

#6079
Traseul Iasi - Bucuresti in prezent porneste intr-o directie perpendiculara, si face un ocol de aprox. 60 km. Va garantez eu ca cei care merg pe traseul Iasi - Bucuresti, nu tin mortis sa mearga prin / pe langa Podul Iloaiei, Tg. Frumos, (Pascani in viitor), Roman. As fi vrut sa mearga direct spre sud, dar asta e alta poveste.
Daca se dorea intradevar apropierea de Iasi si Botosani, mergeau pe traseul DN28 / E58, la est de Tg. Frumos si Botosani.
Distanta dintre 208/208L si DN2(E85) este de aprox. 8km si nu este nici un cost suplimentar pt ca A8 oricum se face. Peste 25 de ani ... dar se face.  O:-)

Ruta Iasi - Bucuresti cel mai probabil va contine varianta C de drum de legatura (doamne ajuta DX macar) intre Tg. Frumos si Sabaoani, deci premiza ca DX ar favoriza Iasi-ul pica.

Revenind la frustrarile cu Falticeni, vedeti postarile mele anterioare legate de conexiunea cu Gura Humorului si "Valea Moldovei" turistica. Nu e vorba doar de Falticeni.
Inteleg ca e mai usor de acceptat un DX prin lunca Siretului, de care de la Pascani sa nu se bucure decat cei din Botosani si Suceava, si culmea, nici aia pe deplin pt ca lipsesc drumurile de legatura.

Centura Falticeni este un vis frumos, dar care este faultat fix de DX. Daca ducem DX-ul prin Dolhasca, ce nevoie mai are Falticeni de centura, intreb ironic.





Powered by API/PUM imgur uploader

Bachus01

Ma repet , cel mai elegant poate fi rezolvata problema cu un DX Botosani -Suceava -  Gura Humorului si asa am facut toate conexiunile. Mza avem .

Iar referitor la trafic de pe DN2 cand ajungem la intersectia cu DN2E  cam 30% urca spre Gura Humorului

ultrasbz

^ Practic prelungirea proiectului DX Baia Mare - Dej - Suceava zis si "Autostrada Nordului" pana la Botosani.
Si poate intr-un viitor mai indepartat pe directia Botosani - granita - Balti - Soroca. Stiu ca erau anul asta niste discutii bilaterale Rep. Moldova - Ucraina pentru o posibila autostrada Soroca - Kiev care sa ocoleasca Transnistria.

Xander

Pai daca se face Autostrada Nordului sau/si DX Botosani - Suceava - Gura Humorului, treaba e rezolvata.
Cei care vin din Sud si Sud/Est o sa faca un mic ocol de 25 km (66km Motca - Spataresti - Gura Humorului vs 90km - Pascani - Dolhasca - Suceava - Gura Humorului).

Partea buna e ca asa facem si Centura Falticeni. Cei de la Focsani vor fi invidiosi ca exista o cocoasa mai mare ca a lor.




Powered by API/PUM imgur uploader

ultrasbz

"Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiție Autostrada Ploiești-Buzău, județele Prahova și Buzău"

Data publicării: 14.04.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 26.04.2021

link

Siciltir

@TibiV  ce sunt pragurile de fund și care este scopul lor?

Allex

Eu nu pot sa imi dau seama cine ar ocoli ~20km pana la Dolhasca de la Falticeni ca sa mearga apoi spre nord sau spre sud pe A7. Daca se alege traseul de pe valea Siretului, prin Dolhasca (pe care eu personal il vad cel mai ok, parerea mea), atunci Falticeniul ar fi la ~20km spre nord si ~35 km spre sud departare de A7 conectat pe un DN2 mult mai aerisit dupa mutarea traficului de tranzit pe autostrada. Asadar un drum de legatura Falticeni-Dolhasca mi se pare complet inutil.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

tudor

^Perfect de acord.
Trebuie mentinat si faptul ca drumul de centura (pentru Falticeni in cazul de fata) nu poate fi substitut cu o autostrada.
Falticeni ar avea nevoie de centura (nord sud) chiar si daca s-ar constui autostrada aproape.
Vezi de exemplu Alba Iuia sau Timisoara. Candva am sugerat chiar eu ca noua centura a Sucevei sa fie upgradata la DX7/A7 - pentru economie - si unul dintre seniorii forumului a explicat ratiunea penru care chestia asta nu e buna. Tipul de trafic de pe centura si de pe autostrada e complet diferit.

Un drum de legatura Falticeni Dolhasca (ca sa fie legat de bugetul autostrazii ) nu va inbunatati situatia din Falticeni ci dumpotriva: orasul va si si ma aglomerat si pentru ca acel drum va atrage si mai mult trafic care nu poate merge decat tot prin oras.

Habar nu am care sunt sforile (politice?) care trebuie trase pentru constructia centurii Falticeni (si as vrea sa trag si eu de ele) dar n-are treaba cu A7/DX7 si nu vreau sa deviez off topic  mai mult decat e nevoie.



GDC

@Xander: Merci de minus, sper că te-a ajutat să mai verși din frustrare. Îl aștept pe următorul.

În al doilea rând, nu știu dacă trolezi sau nu înțelegi: nu poți spune că ocolul nu costă nimic că "oricum se face autostradă". Costă pentru fiecare mașină dinspre Iași spre sud și invers să mergi pe ipotenuza și o catetă ( de 8 km) a unui triunghi dreptunghic, decât doar cealaltă catetă. Drumul ăla de legătură între Tg. Frumos și Săbăoani e de pe o hartă veche cu potențiala A8 când nici nu se discuta de A7. Cu A7 făcut, drumul ăla nu se mai face în următorii 30 de ani.

Ceilalți colegi văd că înțeleg: la 25 de mii de locuitori nu muţi trasee de DX în detrimentul a minim 500 de mii. O centură 1+1 ajunge. DN 2 se va goli substanțial și 35 de km până la A7 nu va fi capăt de lume.

Gendan

Mă simt băgat în seamă seara asta :cheers:

Două lucruri vreau sa clarific rapid:
In continuare cred că pe la Dolhasca va trece traseul.
In continuare cred că Fălticeni are nevoie de centură orice ar fi.

Acum, as fi ipocrit sa zic că nu îmi doresc că traseul ales să fie mai aproape de Fălticeni. Ofc I do. Pur și simplu, nu vad sa se întâmple asta. Și sigur, important e ca din capitală voi merge 4 ore pe A7 până la Dolhasca in loc de pacostea de DN2.

Cat despre drumul de legătură și traficul, ironia e următoarea: stațiunile de pe valea Moldovei se aglomerează aproape în fiecare w/e de turiști și sunt destul de sigur că majoritatea nu sunt din Suceava. De fapt, sunt destul de sigur că sunt din bazinul Iasi-Bacau o buna parte din ei. Și acum e destul de evidenta întrebarea: va veni turistul de Iași (sau Bacău) până la Pașcani, va ieși prin nodul A7/A8, va trece prin Codrii Pascaniului, Moțca și DN2 până la Spătărești? I think not. Ce cred că se va întâmpla, de fapt, e că vor veni pe A7 până la Dolhasca și apoi pe județean până la Fălticeni, vor trebui să traverseze tot orașul și vor ajunge în același punct, la Spătărești.

Daca as fi pus pe troleala (ceea ce nu e cazul, exagerez. Dar nu mult), as zice ca in situația asta, centură nord-sud nu mai e suficientă, și mai avem nevoie și de o ramură pe partea estică, de la Soldanesti la Spătărești, pe la fosta groapă de gunoi.

@Xander, sunt cu tine acolo. Nu doar pentru că recunosc că personal îmi doresc sa ajung mai repede acasă ci pentru că mai cred si că pentru un transportator care circula din Kiev până în Istanbul contează mai puțin dacă e pe la Dolhasca sau pe la Fălticeni. In schimb pentru oamenii din zona contează foarte mult. Nici nu deschid discuția despre.posibilitatea de navetă zilnica către Pașcani și chiar mai departe către Iași.

@Alex, ai dreptate că va fi mai aerisit DN2, e intuitiv ca asta se va întâmpla. Problema e ca drumul, tot prin sate trece. Deci afacerea e un fel de "faci la fel de mult, dar e mai puțin obositor/periculos drumul"? Că limita de viteza nu ai pe unde sa o ridici.

@GDS, sunt de acord si cu tine, centrele de populație trebuie deservite corect. Dar aici e momentul in care trebuie să întrebăm: care sunt principalele direcții pentru cei 500 de mii? Ințeleg că cei 500k ar fi majoritatea locuitorilor din judetul Botoșani (400k) și încă 100k, orașul Suceava. Tot ce înseamnă sudul județului (read de la Hârlău spre Botoșani) și estul (read valea Prutului) cred că vor să ajungă fie în reședință fie în Iași iar pentru ei e destul de irelevantă discuția de A7. Daca e sa ne uitam la nordul județului, cam aceeași poveste, nu prea are sens pe unde trece A7. Pentru Botoșani, traficul principal (exceptând Suceava) e tot spre Iași. Pentru reședință, admit: deși ocolește, A7 e varianta mai rapida și sigură. Și să fiu cinstit până la capăt, Botosaniul ar câștiga și pe direcția București unde e evident că valea Siretului e o varianta mai bună.

tl;dr version:

1. Fălticeni are nevoie de centură
2. Doar pentru că DN2 va fi mai liber, nu înseamnă că orașul Fălticeni va fi mult mai liber. Cine vrea să meargă spre stațiuni, cred că vor merge via Dolhasca, eu asta as face.
3. Afectezi o bună parte din județul Botoșani pe direcțiile Iași/București, I admit that.

:cheers:

Xander

#6089
@GDC, nu eu ti-am dat minus. Asa ca sa stabilim din start. Eu ieri nu aveam nici un minus, azi am doua. Pardon, trei, unul extra in timp de raspundeam, cu argumente.
Unii colegi inteleg, altii nu. Unii dau minus, altii dau plus.

Daca A7/DX s-ar fi dorit sa fie pe relatia Bucuresti - Iasi - Ungheni - Chisinau, nu trecea pe la Roman. Nici macar pe la Bacau. De la Focsani / Aiud venea spre Vaslui si dupa spre Iasi. Asta daca se doreste distanta cat mai scurta.
Am facut un mic calcul si diferenta doar de traseu intre Iasi - Tg. Frumos - Pascani - Sabaoani este cu aprox. 23km mai lung decat Iasi - Tg. Frumos - Sabaoani.
Folosind argumentele tale, inseamna ca 500 de mii de locuitori din Iasi vor ocoli oricum 23km in drumul lor spre Bucuresti. Nu mai pun poza, ca simt ca unii s-au saturat de cariocile mele.

Insa sunt si alte considerente, ce tin de conexiuni cu drumurile existente, economie locala, locuri de munca existente, densitate de populatie, premize de dezvoltare, etc.
Pascani - Siret este capat de linie, nu ca si cum o "cocoasa" ar avea impactul celei de la Focsani care implica ocol pt un procentaj ridicat din traficul total de pe A7.

In poza de mai jos se poate vedea ca densitatea de locuitori pe malul estic al Siretului de la Pascani pana Botosani este foarte scazuta. Are sens sa tragem A7/DX mai spre Tg. Neamt / Falticeni / Gura Humorului. Asta e opinia mea si o sustin cu argumente. Nu am pretentia sa fiti decord cu mine.

Ironia este ca locuiesc in Iasi de 15 ani si fac afirmatii in cunostinta de cauza. Inclusiv cand imi vin in minte toti sfintii la coada de la Podul Iloaiei ;)

@Gendan, argumentul cu statiunile de pe Valea Moldovei nu tine. Am incercat :)
Da si eu cred ca traseul va ramane pe Valea Siretului. Asta din considerente de cost/km, relief mai usor si o "echidistanta" intre Suceava si Botosani. Nu sunt deacord, dar inteleg.

https://luminocity3d.org/WorldPopDen/#10/47.4573/26.8403




Powered by API/PUM imgur uploader