Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

alecu26

@voicu.....vor fi cu atat mai multe clarificari. Practic tu aici ii pui pe masa constructorului proiectul cu toate detaliile (ma rog nu chiar toate, dar intelegi idea). Cum de aceste detalii depinde pretul ofertat, fi sigur ca se vor cere detalii si clarificari in prostie. Si e dreptul lor si ii inteleg.

Si cu siguranta constructorii vor gasi sute daca nu chiar mii de detalii in proiect care nu sunt corelate, care sunt copy paste, care lipsesc, etc etc.

Din pacate, in conditiile in care la noi in tara proiectarea este cam la pamant, si se bazeaza mult pe copy paste, in care clientul este in general foarte slab (stim cu totii cum e CNAIR), sa arunci si mai multa responsabilitate in seama clientului e o decizie deloc inspirata.

Ca sa il parafrazez pe Vancouver, va fi o intrebare gen "In toate lumea se foloseste fi 56. Sigur doriti fi 55??". Sau mai rau, in santier se va dovedi ca e nevoie de fi54 si constructorul va face o revendicare.

Istoric, la acest tip de contracte s-a renuntat tocmai pentru ca se derulau foarte foarte prost si incet si proiectele erau blocate cu anii si in general costurile ajungea sa se dubleze si tripleze.

Cateva exemple mai recente de FIDIC Rosu? Centura Mihailesti, Centura Tg Mures, Centura Tg Jiu, Centura Tecuci. Toate un mare succes. Aaaa...chiar si centura Bacau a fost Fidic Rosu si din cauza unor diferente relativ minore de teren vegetal real versus proiectat....a dat posibilitatea constructorului sa iasa din contract. Si dupa aia a fost licitat pe Fidic Galben.

Exista 1...2 exemple relativ positive...cele 2 loturi facute de Strabag la Tg Mures. Dar e nevoie de foarte multe stele sa se alinieze ca sa mearga totul bine.

Sa ne imaginam ca Pizzarotii si Aktor (care inca sunt inca in contract) nu ar fi fost pe Design&Build ci era doar build. Si putea sa se lege de fiecare detaliu lipsa, detaliu neconstruibil...etc.

Eu in general sunt pessimist si vad totul prea negru. Si acum va castiga probabil o firma serioasa, cu un cash flow solid, cu multe reserve financiare si care va considera ca e mai potrivit sa duca proiectul la bun sfarsit ca oricum face profit (chiar daca mai mic) si sa incaseze claimurile peste 5 ani.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


RaduG

Întrebare: A7 este prima autostradă care se scoate la licitație cu proiect tehnic gata făcut, sau au mai fost și înainte?

rhemaxos

Au mai fost. Și nu a fost neapărat foarte bine.

Pe varianta de ocolire Sibiu s-a ajuns la rezilierea contractului de execuție cu Todini dintr-o serie de motive între care calitatea proiectului tehnic a cântărit destul de mult.

La Deva - Orăștie s-au pierdut ani de zile cu revizuirea proiectului făcut de Scetauroute și s-a ajuns la rezilierea contractului cu noul proiectant înainte ca DRDP Timișoara să finalizeze treaba prin resurse proprii. Din fericire, etapa de execuție a mers relativ bine, dar nu neapărat pe motiv de PT ireproșabil ci ca urmare a atitudinii executanților în teren (Straco în zilele lui bune și Strabag).

La varianta de ocolire Pitești nu au fost probleme deosebite, doar ceva întârzieri și costuri suplimentare.

Ideea este că nu există "glonț de argint" (poate doar demodata "întărire a capacității administrative") , și ,,noua abordare" (deloc nouă în fapt) nu va conduce în mod necesar la o îmbunătățire substanțială a modului în care se lucrează efectiv în teren. În teorie, este mai firesc să pui la dispoziția constructorului un proiect de detaliu, dar ca lucrurile să meargă ca unse beneficiarul trebuie să se asigure de calitatea proiectării respectiv să înțeleagă și să-și asume consecințele contractuale ale preluării riscurilor aferente. Nici CNAIR nici CFR nu excelează în acest domeniu, aștept cu mult interes dar nu prea mare optimism să văd ce se va întâmpla pe A7. 


   

 

ddfab

^ pe A3, zona Tg.Mures, lotul finalizat de Strabag si cel pe care lucreaza acum, tot Strabag.

Senerslav



Un videoclip de ieri traficul in oras era infernal, bara la bara in 10 minute am mers circa 700m apoi ne-am gandit sa mergem pe Centura Ocoitoare!
Deja se observa pe traseul V.O.Bacau urme de accidente, parapetul de pe partea dreapta (in sensul avea cam vreo 4-5 puncte unde a fost indoit sau mutat datorita impactului.


iuli

Asa e la inceput, lumea nu e obisnuita cu autostrada si regulile de circulatie pe ea. Poate in curand o sa fie mai multi kilometri in Moldova.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Dan_s

Au început exproprierile în Prahova pentru autostrada A 7 Ploiești-Buzău
QuoteÎn Prahova a început procedura de expropriere pentru construcția tronsonului de autostradă A 7, Ploiești-Buzău. Printre primăriile care au anunțat demararea acestei proceduri se numără cea din Colceag.
"Costin Valentin Stan, primarul comunei Colceag, a semnat, astăzi, documentația pentru exproprierile de pe raza comunei necesare demarării proiectului autostrăzii A7 Ploiești-Buzău" a fost mesajul postat pe pagina de Facebook a instituției.

Reamintim că zilele trecute ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat tot pe Facebook că a fost emis acord de mediu pentru autostrada A7 Ploiești – Buzău.
Sursa Observatorulph


ultrasbz

"Decizia etapei de incadrare pentru proiectul de investiţie ,,Autostrada Buzău - Focșani", titular C.N.A.I.R. S.A."

link

Am updatat si trackerul si estimarile. Pentru aceasta etapa intarzierea fata de estimare a fost 1 zi.


RaduG

Doar ce am revenit dintr-un traseu Slobozia-Siret și retur. M-am bucurat de centura Bacău, 12 minute pe ceas, față de 30 minute cât era traversare de Bacău uzuală. Se lucra în diverse puncte ale ei pentru a se finaliza complet și scoate limitarea la 90 km/h.
Șase ore doar de condus, care, dacă m-aș fi urcat pe A7 la Buzău și as fi coborât la Siret, s-ar fi transformat în maxim 4. Aștept cu interes fiecare bucățică nouă de autostradă din România, nu mi-a scăpat nici una :) (A, ba da, ciotul de A3 de la Biharia la Borș)

LauR


rota

Un status de la Bulai:

"Pentru A7, studiul de fezabilitate pentru tronsonul Ploiești – Buzău a fost avizat interministerial săptămâna trecută. Pe Buzău – Focșani studiul de fezabilitate a fost predat săptămâna trecută, iar asupra lui se așteaptă observații. Pe 24 aprilie vor fi gata analizele de laborator, necesare pentru studiul geo tehnic.
Pe Focșani – Bacău lucrează acum 7 utilaje, care realizează investigații geo tehnice. De asemenea, se lucrează la proiectul tehnic și la SF. Memoriul de prezentare (necesar pentru documentația de mediu) va fi finalizat pe 20 aprilie.
Tronsonul Bacău – Pașcani are deja studiul de fezabilitate predat de la finalul anului trecut și a trecut prin 2 revizii, cu diverse observații. Pe 30 aprilie vor fi predate SF-ul și studiul geo finale, și în același timp se lucrează la studiile de mediu.
Pentru Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, analizele multicriteriale 1 au fost revizuite și urmează avizarea lor la sfârșitul săptămânii." Sursa

Am tot incercat sa aflu care sunt variantele de traseu pt Pascani Sv, nicăreri nu am găsit  :(
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

florin74

#6043
Ultima varianta, nu bag mana in foc pentru ea, e cumva Pascani Suceava (pe partea estica, pe langa aeroportul Suceava), dupa care un mic ocol spre vest imediat dupa Suceava, Milisauti, Siret (cumva trece  pe partea vestica dupa Suceava)

TEO73H11

Cu siguranță varianta logică a traseului Suceava Siret e ceea descrisă de Florin dar din ceea ce știu eu varianta dorita de politicienii era pe Valea Siretului adică Suceava Zamostea Gropeni Siret,un traseu foarte dificil aproape nefezabil prin arii protejate și  zona cu potențial de risc  inundabilă.Sa speram că cei de la Search Company au făcut studii amănunțite și au ales varianta logică și fezabilă cea descrisa de Florin mai ales că DN 2 e suprasaturat cel puțin până la intersecția cu Rădăuți adică la Milișăuți.