Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 26 Guests are viewing this topic.

Ionut

Sigur ca da. Proiectarea nu implica si ea costuri? :)

ultrasbz

Comunicat CNAIR:

"Au fost semnate contractele de servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Ploiești – Buzău și Buzău – Focșani"

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. a semnat, în data de 24.09.2015, contractele de servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru  drum de mare viteză Ploiești – Buzău" și "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru  drum de mare viteză Buzău – Focșani" cu operatorul economic CONSITRANS  S.R.L.

Obiectul contractelor constă în prestarea de activități și servicii pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru "Drum de mare viteză Ploiești – Buzău" și "Drum de mare viteză Buzău - Focșani", pregătirea documentației de atribuire pentru execuția lucrărilor, precum și asigurarea asistenței pentru susținerea aplicației de finanțare și asigurarea asistenței pe durata desfășurării procedurii de achiziție publică pentru execuția lucrărilor, în conformitate cu Caietul de Sarcini și cu respectarea legislației în vigoare.

Preţul contractelor este de 12.277.618,53 lei fără TVA, pentru elaboraerea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru drumul de mare viteză Ploiețti – Buzău și de 13.933.291,10 lei fără TVA pentru Buzău – Focșani.

Durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului. Sursa de finanțare a contractelor menționate este: POIM 2014 – 2020 și Bugetul de Stat."

link

dan_c

La Centura Bacau, va fi acelasi Inginer - Consultant, sau se reliciteaza  ???

voicul


Ionut

Nu. E un termen corect pentru SF și PT făcut pe  bune. Vorbim de 330 km de drum. 4 loturi.

carutasul

Păi bine, pui problema "la global" dar loturile s-au licitat pe bucăți. Adică interesul ar fi să iasă pe rând PT, urile, ca să poată porni și cu licitațiile pe rând, să nu le pornească pe toate după doi ani, ci , să zicem, două după un an, două după al doilea an...
Eu am calculat 2 ani proiectul+1 licitația+2 ani execuția=5, timp minim (bine, nu că până acum s-ar fi terminat în mai puțin). La timpul ăsta nu prea ai cum economisi, decât dacă scoți un lot-două mai devreme, și eventual o licitație mai alertă, dar n-am iluzii.... Cred că singura șansă să scurtezi timpul de licitații e să scoți atât de multe loturi încât să nu le mai ardă de contestații, "să ajungă la toată lumea"  :)

horatiu.cosma

Măcar aici pe forum aș fi sperat că lumea se educă legat de timpul necesar pentru o pregătire serioasă a proiectelor. Studii de trafic, foraje geo, probe de laborator, analize, proiectare pentru SF, apoi dezvoltare la PT, aprobări, certificat de urbanism, avize, acord de mediu. Doar acordul de mediu făcut serios ar lua peste un an de zile (evident, merge în paralel cu celelalte pe o parte din procedură). 2 ani e super la limită, dacă vrem să iasă ceva ok.

carutasul

Eu înțeleg toate astea, comentam doar apropo de 330 km de drum. Teoretic s-a împărțit în loturi ca să se lucreze în paralel. Nu e treaba CNAIR că s-a găsit Consitrans să câștige 3 loturi, tot în paralel trebuie să le facă :) ( mă rog, știu că sunt firmă serioasă, se descurcă ei) . Sunt destul de conștient că nu prea ai cum să scoți sub 2 ani nici pe 300 km nici pe 60km.... dar calculele ar trebui să se facă la 60, nu la 330... Dacă ar merge totul șnur, cinci ani ar fi oricum "parfum", mai ales dacă s-ar alimenta "pipa" cu alte licitații în fiecare an, după cinci ani ar trebui să se livreze anual câte un proiect-două ... Noi acum așteptăm după niște loturi din 2012 sau așa ceva :)

laszlo.robert

#2063
Întrebare este :putem peste 3/4/5 ani să susținem financiar execuția concomitentă a 330 km de autostradă/Dx ,vedem ce va ieși din  SF (sper să fie o decizie obiectivă și bine motivată și politicul să nu interfereze deloc în această decizie).Mai ales că vom avea în perioada respectivă părțile dificile din PISI,A 0 nord,A 0 sud ad trebuii sa fie gata pină atunci. Și în teorie A 3 Nadasel-Suplac , Sibiu-Fagaras.De A8 și CoBra mai devreme de 2025 nu cred că sunt șanse.Acum avem 170 km în execuție și tare ne scormonim in traistă.Chiar dacă UE va rambursa o parte din bani ei tot trebuiesc plătiți anticipat la constructori.
PS. Ionuț dacă crezi că comentariul este off,o poti transfera la topicul general de autostrăzi.

Ionut

Nu începi toată A7 deodată. Evident. Nu poti face SF pentru un lot de 20-30 km. Faci SF și PT în cazul ăsta pe loturi mari și scoti la execuție bucăți de 15-20-25-30 km.

voicul

Sper ca incep cu cap si coada. Adica primul tronson: Ploiesti - Bz. Mai ales ca asta ar elibera traficul pe Urziceni - B unde, acum, e trafic de A din ce stiu eu.

carutasul

Pare de atât de mult bun simț încât până și pentru CNAIR ar trebui să fie evident :) În plus ar valoriza A3 inclusiv din perspectiva PPP-ului Comarnic-Brașov, care presupunea parcă taxarea București-Ploiești :)  Singura obiecție ar fi că cea mai importantă parte a autostrăzii pentru Moldova... nu e în Moldova, dar asta e doar o anecdotă, pentru că important e cui ajută, nu unde e...

voicul

Toti stiu ca Buzaul este in Moldova!
Doar geografia a ramas corijenta si zice altfel  :lol:

Eu zic ca ar putea incepe lejer Ploiesti - Focsani - sunt 120 km ... nu ar fi atat de mult.
Sau poate pana la Ramnicul Sarat.

Ionut

Bai ia lasati-mi Buzaul in pace. :)

E dificil de zis care tronson din A7 e mai urgent... Centura Focsani e super super super aglomerata... acolo ar fi un bun inceput. Urziceni-Afumati este cel mai aglomerat segment din DN2, deci probabil Ploiesti-Buzau ar fi iar important sa degreveze DN2. Se pot prioritiza, desigur. Trebuie putin gandita treaba. CNAIR si gandirea...

adi

ideea de a-l face pana la Focsani e buna, deoarece pana acoo este traficul cel mai substantial. Dupa Focsani, urmeaza pana la Bacau, deja dupa Bacau este alta poveste