Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Efectul cosinus scade valoarea măsurată a vitezei față de valoarea reală, deci este doar în avantajul șoferului.

JohannDB

Sursa: INFOTRAFIC   Categorie: Stire   
AUTOSTRADA A3 CHEȚANI – CÂMPIA TURZII: TRAFIC OPRIT PENTRU DESFĂȘURAREA UNUI EXERCIȚ
IU

Data: 13 Mai 2024

Ora: 07:00

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că astăzi, 13.05.2024, în intervalul orar 17:00 - 20:00, circulația rutieră va fi închisă pe Autostrada A 3, tronson kilometric 36 - 51+796 metri, între nodul rutier Chețani și nodul rutier Câmpia Turzii, pentru efectuarea exercițiului NATO - SWIFT RESPONSE 24 (SR24) - DEFENDER 24, care presupune desantul unui număr mare de militari și tehnică militară în zona Bazei Aeriene de la Câmpia Turzii.

În această perioadă, traficul se va desfășura deviat, pe DN 15.


                Deci, atenție, cad..... parașutiști.... Și DN 15 are traseul "foarte departe" de A3 în această zonă.....

dargauda

Moment istoric în Sibiu: S-a montat primul capac de canal ,,autonivelant" / ,,Nu va mai fi diferență între asfalt și capacele de canal" / "Au venit doi colegi din Germania care au lucrat cu astfel de tehnologii"



Pentru prima dată în Sibiu a fost montat un capac de canal care este și va rămâne la același nivel cu asfaltul, scrie Turnul Sfatului.

Este o discuție veche în Sibiu situația capacelor de canal care, în relativ scurt timp de la amplasare, nu mai sunt la același nivel cu asfaltul. Acesta este contextul în care pe strada Viitorului au fost montate capace de canal care ar trebui să elimine problema cotelor diferite față de asfalt.

,,Este o tehnologie nouă, nu existau cunoștințe pentru așa ceva. La noi au venit doi colegi din Germania care au lucrat cu astfel de tehnologii și ne-au făcut instructaj. O astfel de soluție am folosit, pentru prima dată, pe o stradă din Mediaș, în luna octombrie a anului trecut, precum și la accesul în autobaza noastră, pentru a vedea cum se comportă. Iar pentru că rezultatele au fost pozitive, am propus Primăriei să folosim și aici astfel de capace de canal autoflotante urmând ca, dacă rezultatele sunt satisfăcătoare, această soluție să fie implementată și în alte lucrări", arată Ovidiu Simen, director regional al Geiger Transilvania, constructorul angajat pentru proiectare și execuția lucrărilor de modernizare din zona respectivă.

Lucrări impuse în special din cauza faptului că la trecerea pe sub calea ferată de pe strada Viitorului înălțimea era insuficientă chiar și pentru dubițe (acestea rămâneau adesea blocate sub podul de cale ferată), exista o singură bandă pe care se cirula alternativ și lipseau trotuarele.

https://www.g4media.ro/moment-istoric-in-sibiu-s-a-montat-primul-capac-de-canal-autonivelant-nu-va-mai-fi-diferenta-intre-asfalt-si-capacele-de-canal-au-venit-doi-colegi-din.html

kitsune

Știrea asta ar trebui preluată de toate ziarele din țară, pe prima pagină. Toate posturile de televiziune să o dea in prime time. Să o facem virală pe fb, tt și ce alte canale de social media mai există. Poate așa vor afla și edilii noștri că s-a inventat canalizarea cu capac la nivel. Nu groapa din asfalt ce stă cu anii (zecile de ani uneori) și ne rupe nouă bucșa și bieleta.
Se aude și la Constanța? La Disconfort Urban? Știu un capac cu groapa peste el de vreo 15 ani. Poate ieșim și noi in sfârșit din Imperiul Otoman
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TVlad

Imaginea prezinta un capac standard german, folosit de zeci de ani si la noi. Interesant ar fi fost sa ne arate si tehnologia minune prin care este instalat, daca o fi alta decit banala compactare corecta a solului si simpla respectare a masuratorilor.

Oneinthecrowd

#8420

kitsune

@TVlad or exista capacele, dar partea aia culisantă nu. Să detaliez puțin modalitatea de ev mediu de la noi din Constanța, să se vadă de ce chestia asta este la ani lumină distanță:
La noi se rașchetează și apoi se asfaltează peste capac. Rămâne o gaură în asfalt, mai mică sau mai mare, după cum a funcționat Dorel cu lopata. După ani și ani, vine onor echipa de la Urban și sapă asfaltul, pătrățos, cam 1,5x1,5 m. Se cofrează apoi capacul la aproximativ cota asfaltului și se betonează. Zona respectivă este îngrădită relativ timp de o săptămână, te trezești cu bețele și panglica in dungi in mijlocul traficului când nu te aștepți. Dacă echipa a făcut mai multe canalizări in săptămâna respectivă, faci slalom, ba pe contrasens, ba lipit de bordură, după caz.
Repet, asta in cazul fericit in care se apucă să aducă la nivel. Dar de multe ori stau cu anii mai jos, spre bucuria service-ului.
In țări cu apă caldă procesul durează câteva minute (la tipul acesta de capac).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#8422
Parlamentul a adoptat marți proiectul de lege care prevede că şoferii prinşi băuţi sau drogaţi la volan vor rămâne [până la] 10 ani fără permis auto.

,,Practic, din momentul promulgării şi intrării în vigoare, oricine este depistat în trafic, la volan, conducând sub influenţa alcoolului sau a substanţelor psihoactive, va primi, pe lângă condamnare şi interdicţia de a mai conduce un vehicul până la 10 ani", a explicat marți senatorul Robert Cazanciuc, inițiatorul proiectului legislativ.

,,10 ani fără permis auto pentru cei care sunt prinşi băuţi sau drogaţi la volan. Iniţiativa mea legislativă a primit, astăzi, votul final la Camera Deputaţilor, fiind adoptată cu unanimitate, respectiv 256 de voturi pentru'", a anunțat el. Camera Deputaților era camera decizională pentru acest proiect de lege, care a fost aprobat în decembrie anul trecut de Senat.

,,După #LegeaAnastasia, a venit, iată, ținându-mi promisiunea, modificarea legislativă prin care șoferii prinși cu alcoolemie mai mare de 0,8/mie sau drogați nu mai pot redobândi permisul în decurs de până la 10 ani", a mai transmis miercuri senatorul.

Legea va merge acum la promulgare la președintele Iohannis. Ea poate fi consultată integral pe site-ul Camerei Deputaților.

hotnews.ro

JohannDB

 Cunoscând și alte treburi, cad pe gânduri...... citat: şoferii prinşi băuţi sau drogaţi la volan vor rămâne [până la] 10 ani fără permis auto.
  D-le Cazanciuc, oare n-ar trebui și dumneata să te pui pe treabă și să vezi DE CE testerele pentru droguri dau 70 % rezultate FALSE  (oare seamănă cu pandemia) ??  Oare nu avem o problemă cu asta ?? Pentru că la momentul la care  o analiză de parametrii recoltată-n spital poate veni cu luni de zile întârziere și dosar penal deschis, ce naiba facem cu cei care CHIAR NU AU CONSUMAT  "N I M I C"  (ahhh victime colaterale) ?? Sunt o serie de medicamente care dau "pozitiv" la acest test antidrog; mai apoi ce faci dacă mănânci, ..... mac cu covrigi, sau covrigi cu mac...  :D   Marea problemă rămâne legată de cei 70% de rezultate FALSE POZITIVE...... 
     Departe de mine de-a încuraja altceva, că sunt sătul de nemernicii întâlniți în trafic și de oameni care și-au lăsat acasă simțul autoconservării propriei ființe pe măsuța/locul de unde și-au luat cheile mașinii, dar dacă e să facem o treabă, hai s-o facem pe bune nu să băgăm în rahat un om care chiar n-are a face cu problema......

Earthchild

#8424
La noi în București au "progresat" schimbând capacele de vizitare clasice, groase și grele, cu unele mai subțiri, cu balama, din care multe zdrăngăne îngrozitor când peste ele trece orice mișcă și este mai greu decât o bicicletă.

tom_sawyer

#8425
În cadrul discuțiilor din Comisia de apărare și siguranță națională a Senatului, Radu Dinescu, secretar general al UNTRR și vicepreședinte al Coaliției a invenit cu mai multe cifre care arată situația gravă în care este România din perspectiva accidentelor rutiere.

,,Această coaliție este deschisă tuturor celor care doresc să se implice. Cifrele sunt relevante. Anual sunt 28.000 de răniți, adică aproape o treime din paturile din spitale. Costurile cu accidentele ajung la 1,5% din Produsului Intern Brut. Procentul poate părea mic, dar vorbim de  4,5-5 miliarde de euro.  Avem 10 milioane de vehicule înmatriculate din care circa 8 milioane active, de  5 ori mai mult decât în 1989, în timp ce infrastructura nu s-a extins cu mai mult de 12%. Vehicule peste 3,5 tone sunt 175.000 și circa 25.000 de transport persoane. Trebuie să subliniem un lucru, 85% din accidente sunt provocate de factorul uman. Doar 5% se produc din cauza infrastructurii precare, 5% din cazua condițiilor meteo și 5% din cauza stării tehnice proaste a vehiculului.  Așadar, de departe, dacă vrem să facem ceva trebuie să îmbunătățim factorul uman, prin educație și nu numai. Și legile țin de factorul uman. Ele trebuie testate de la început. De multe ori legile nu se aplică, iar când apare o tragedie dăm vina pe lege... Sunt suprins că nu avem curaj să ne asumăm strategia zero decedați în accidente rutiere. În Suedia există această țintă. Noi ne propunem să avem 1.400. Sună cinic că nu suntem în stare să ne asumăm ținta 0. Ar trebui să ne propunem și pentru acaesta avem nevoie de proiecte pe termen scurt și lung. Foarte important este că nivelul de siguranță este proporțional cu sancțiunile. În țări ca Suedia sau Elveția, unde sancțiunile sunt mari și se și aplică, nivelul siguranței rutiere este ridicat",a arătat Dinescu.

https://www.economica.net/proiect-de-lege-pentru-schimbarea-regulilor-pe-sosele-cifrele-iti-dau-fiori-suntem-tara-accidentului-la-minut-comparabil-cu-efectele-cancerului-jumatate-dintre-amenzi-nu-sunt-platite_746591.html


Quote85% din accidente sunt provocate de factorul uman. Doar 5% se produc din cauza infrastructurii precare

Cum combatem inepția asta care se tot repetă de ajunge adevăr necontestat?

- drumuri prin mijlocul satelor;
- drumuri fără separare de sens;
- șanțuri antitanc;
- capete de pod;
- parapeți-suliță;
- etc. etc.
- factorul uman din minister și CNAIR.

TVlad

#8426
E foarte simplu sa dai vina pe factorul uman pentru ca, in fond, factorul uman conduce vehiculul...Nu conteaza, dupa parerea acestor genii, conditiile de drum prin care acel factor uman isi conduce vehicului si concluzia e clara: sanctiuni cit mai drastice. La limita, daca pentru orice abatere ar ridica definitiv permisul sau chiar ar baga soferul la puscarie, in timp problema s-ar rezolva de la sine.

dumbravaandrei

ma mir ca n-a zis ca 100% din accidente sunt din cauza neadaptarii vitezei vehiculului la conditiile de drum si trafic..

qionescu1

Am auzit la radio statisticile astea și dacă bine rețin poderea accidentelor și a victimelor în mediul rural era consistent majoritară. Dacă are cineva toate datele rog să le posteze.

alin2pas

Dacă e să ne referim la problemele infrastructurii rutiere:
- Drumuri prin mijlocul satelor (și al localităților) - nu interesează pe nimeni să scoată traficul din localități, dar nici să interzică dezvoltarea localităților de-a lungul drumurilor naționale și județene. În multe locuri localitățile s-au extins ca niște șerpi de-a lungul drumurilor, deși conformația terenului permitea dezvoltarea lejeră și pe alte direcții, iar indicatoarele de intrare în localitate s-au mutat tot mai departe.
- Drumuri fără separare de sens - aici de regulă vina pentru producerea accidentelor aparține ,,piesei" dintre volan și scaun. Transformarea drumurilor 1,5+1,5 în 2+1 alternativ cu parapet pe mijloc i-ar tempera pe unii, dar alții ar putea fi temperați doar cu mașini de poliție neinscripționate care să patruleze pe traseu.
- Șanțuri de scurgere ,,antitanc" - la cât sunt de periculoase aceste șanțuri în unele locuri, un specialist în evaluarea riscurilor ar spune că este necesară montarea unor parapeți de protecție în acele zone. Sunt șanțuri unde un motociclist ar putea ,,dispărea" cu totul (de exemplu pe DN56 Craiova - Calafat).
- Capete de pod - în multe locuri s-au tăiat copacii de pe marginea drumului situați la câțiva metri de marginea drumului, dar au făcut în alte locuri capete de pod chiar lângă marginea benzii de circulație. Nu văd logica.
- Parapeți suliță - recent șoferul unui autoturism a fost ucis de un astfel de parapet care a străpuns autoturismul, iar pe cât se pare era vorba chiar de parapetul de pe contrasens. Ce rol mai au parapeții dacă nu pot opri un autoturism decât cu ,,tragerea în țeapă" a ocupanților mașinii? parapeții dublii din beton cu umplutură de pământ sau balast între ei (utilizați în SUA și Grecia, de exemplu) au oprit în SUA inclusiv un tanc Abrams. La noi de ce nu se folosesc, e atât de greu de schimbat un normativ?