Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

"Video cu primul accident produs la primul limitator de viteză inteligent din România, a doua zi după ce a fost instalat"
In realitate s-a speriat cand a vazut senzorii si a pus frana aiurea..
Mai bune mi se par limitatoarele bulgaresti. Daca mergi cu mai mult de 30km/h iti iei zborul. Sub 20, nu simti mare lucru. Ar merge insa sa fie ceva mia bine semnalizate
https://www.libertatea.ro/stiri/video-cu-primul-accident-produs-la-primul-limitator-de-viteza-inteligent-din-romania-a-doua-zi-dupa-ce-a-fost-instalat-in-snagov-4882457
Sursa: fb Info Trafic Romania via Libertatea
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

 De unde și de la  cine avem pretenții pentru creșterea siguranței în trafic.............           Multe lucruri am văzut, dar uite încă ceva în plus......
  De pe Facebook la o postare pe "Munikipiul Bukurești" din 26.04.2024.... Înafara lipsei unui elemntar bun simț, limbajul este nici măcar de "mahala"..... Legea BMW-iștilor și prioritatea lor, sau și numărul e devină ?? Toată "mizeria" comportamentală, la adresa de mai jos:

https://www.facebook.com/munikipiulbukuresti/videos/982799783478879




Sorinus

Trebuie sa remarc cat de bine e semnalizata trecerea din Snagov si totusi baiatu` cu Loganu` vine ca berila, cu viteza. Uitati-va la jante, sunt de 'baiat'.

Iar ala pe contrasens, in capul lui e doar 'mutati tancutu' ca vine Danutu'. Sarakii tre sa faca loc la valoare, punct. Sa cautam alta logica inseamna doar sa ne frustram degeaba.

oc7avian

Dar totuși parcă scopul era să protejeze pietonii, nu? Adică elementele vulnerabile din trafic. Nu putem să ne spălăm pe mâini că e semnalizat bine.

E o iluzie că protejează pietonii. Mai mult sperie limitatorul uitându-mă la cum arată în poză, ceea ce transformă un șofer indisciplinat într-un pericol mai mare. Astea-s zone unde pui măcar și bolarzi speciali, să nu poată pătrundă autovehiculul pe trotuar. Sau faci din design, mai ieftin, o zonă în care natural șoferii încetinesc (îngustări/ șicane/ ridicare trecere la nivel)

Asta discutând doar de design, fără să intrăm în enforcement: camere cu radar etc.

alin2pas

Cel mai bine ar fi să fie modificată legislația astfel încât:
- să poată să fie amplasate camere radar fixe (pot fi presemnalizate, că scopul principal e să se reducă viteza, nu să ia banii de la vitezomani)
- amenzile să fie progresive (prima la valoarea minimă prevăzută de lege, a doua la medie, iar următoarele primite într-un an să fie obligatoriu la valoarea maximă prevăzută de lege, fără posibilitatea de a plăti jumătate din minim în 15 zile)
- amenzile pentru viteză să conteze la cuantumul RCA (de exemplu pentru fiecare amendă pentru viteză sau alte abateri care afectează siguranța traficului care e primită de proprietar sau utilizatorul trecut în asigurare să fie majorată asigurarea următoare cu 5%, iar pentru utilizatori care nu sunt trecuți pe RCA cu 10%)
- clasa B/M a asigurării să depindă atât de istoricul proprietarului, cât și a utilizatorilor trecuți pe asigurare, iar perioada în care o persoană e trecută ca utilizator să conteze la istoric, la fel ca pentru proprietar.
Astfel de măsuri care ar atinge la buzunar conducătorii auto (cât și proprietarii) i-ar responsabiliza mai mult.

dumbravaandrei

#8390
redu limita de acumulare a punctelor de la 16 la 10 sau 9 puncte de penalizare, pune camere fixe si vezi daca mai sunt necesare celelalte masuri :)

asta cu parametri bagati la asigurari, am retinerile mele... atata vreme cat asiguratorii functioneaza in modul BVC cu marja de profit super securizata, nu stiu daca e sanatos sa complicam acel calcul, mai ales la RCA...

klax187

si totusi, de ce nu avem inca legislatie pentru camere fixe?

26ld


Sorinus

Pt ca am avut camere fixe si au degenerat intr-un abuz. Fiecare sat s-a inhaitat cu o firma privata si si-a montat camere. Cota din banii obtinuti era ceva de genul 70% la firma privata ce intretinea dispozitiviul, si primea si statul ceva.

De asemenea, pe vremea aia nu cred era obligativitatea presemnalizarii.

Unele mai procopsite au fost pe DN1 pana la Ploiesti sau Campina, dar...s-au stricat.

dumbravaandrei

pana la Comarnic. Nu s-au stricat, sunt folosite pentru vignete si control trafic. Doar ca nu mai emit amenzi pentru viteza


klax187

Ma refer la absolut orice fel de camere de monitorizat viteza, care pot emite amenzi automat...

In localitati primarii instaleaza senzori, cnair din cate stiu instaleaza senzori, dar legislatia tot intarzie sa apara.
De ani intregi sunt stiri ca se vor folosi camerele pt vigneta la controlul vitezei, dar sunt doar stiri.

Nu inteleg cum nu avem legislatie inca. Cine nu vrea? Politia vrea, soferii familisti vor, localitatile care sunt intinse pe DN-uri si E-uri vor.
Ramanem la mana bombardierilor? Imi vine greu sa cred ca singurul motiv ar fi ca parlamentarii nu isi doresc camerele astea. De ce nu si le-ar dori?


Leo-Ph

Ce am pus eu in link au functionat pana acum cativa ani si se primeau amenzile acasa in cazul depasirii de viteza. Acum nu mai sunt functionale din diverse cauze pe care nu le cunosc. Ce fac restul camerelor si daca sunt ele capabile sa inregistreze si viteza CORECTA asta este o alta poveste care trebuie sprijinita cu ceva legi in spate pentru a nu avea in tribunale numai contestatii pentru depasirea vitezei.

pasadia

Nu mai sunt functionale pentru ca in trecut amenzile primite au fost contestate. Si avocati si magistrati romani, degraba apasatori pe pedala de acceleratie, au dat dreptate vitezonamilor intrepretand legislatia in sensul ca contraventia trebuie constatata direct de agentul constatator. Altfel spus, pentru ca nu era de fata politistul la momentul depasirii vitezei, procesele verbale de constatare si amenda subsecventa au fost anulate pe banda rulanta.

Ulterior problema juridica a fost rezolvata DOAR pentru camerele de rovigneta - acolo se accepta ca agentul constatator constata abaterea si emite PV-ul cu amenda in baza inregistrarilor. Dar doar strict in situatia asta. Pentru restul situatiilor (viteza, trecere pe rosu, depasire linie continua, etc...) ar trebui modificata legislatia astfel incat sa dispara acest concept juridic al constatarii abaterii EXCLUSIV prin prezenta fizica la fata locului.