Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Earthchild

Quote@klax187
Ramanem la mana bombardierilor?

Cine sunt "bombardierii":
Quote@pasadia
avocati si magistrati romani, degraba apasatori pe pedala de acceleratie, au dat dreptate vitezonamilor[...]procesele verbale de constatare si amenda subsecventa au fost anulate pe banda rulanta

Cipi

Si totusi, nu am depasit impasul legislativ? Nu de alta, dar din 6 in 6 luni tot apare in discutie in presa faimosul proiect de impanzire a unor sosele cu radare. Nici nu inchisesem bine forumul si am gasit inca o "reactivare" a subiectului generata, ce-i drept, de o contestatie (deci de o noua amanare a unui sistem promis de nici eu nu mai stiu cati ani):

QuoteContractul CNAIR de peste 100 de milioane lei pentru sistemul modern cu radare fixe, camere video, panouri de informare, cântare și senzori meteo pentru polei pe Autostrăzile A1 București-Pitești, A 2 București-Constanța, A 3 București -Ploiești și DN 1 București-Ploiești este contestat la CNSC. Firma Intetra din Turcia a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) după ce CNAIR i-a descalificat oferta considerând-o inacceptabilă.

Economedia

JohnDoe

Sunt pro camere fixe asa cum sunt in Franta: pe autostrazi in locuri periculoase si in orase in zone cu atentie scoli si asa mai departe.

La noi, nu punem camere pe DN chiar daca trece prin sat, daca nu avem autostrada ca traseu alternativ.
In rest, liber la camere fixe.
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

danutzu_1069

Am senzatia ca se face confuzie intre: aparatele radar fixe, camerele de trafic (care deja sunt amplasate si doar ajuta la supravegherea traficului) si camerele pentru rovinieta (care doar pentru asta sunt)....
Inainte de toate, pentru a masura viteza de deplasare (in mod oficial si de necontestat in instanta) aparatul trebuie sa fie omologat, metrologizat, si tot ce tine de treaba asta.
1. aparatele radar fixe, care au functionat pe DN1 (si prin alte locuri) si pe care le stiti bine, sub forma de cutie, si care apartineau politiei, alea intruneau toate cele spuse mai sus. Ca a urmat smecheria cu aparatele radar ale primariilor, etc... de astea nu discut... Tehnic, in cutie este un dispozitiv radar care masoara precis viteza iar daca de se depaseste, se face poza, sau se extrage din filmare. dispozitivul radar trebuie sa fie omologat si verificat metrologic, iar aparatul video sau foto la fel, trebuie sa fie omologat (dpv juridic)

2. pentru ca o camera video (precum cele de supraveghere trafic sau de rovinieta), sau un ansamblu de camere, sa poata fi folosita pentru masurarea vitezei, mai trebuie si senzori, care daca nu sunt de tip radar, nu stiu ce precizie pot sa aiba...
Toate dispozitivele astea care se vor, trebuie sa fie omologate si metrologizate (omologare de tip, verificare metrologica). toate astea costa, si nu putin, si este de durata...

Nu e asa simplu, pui camera, pui senzoru' si gata, dau amenzi...

Repet, o camera simpla, nu poate sa masoare viteza cu precizie (si aici fac referire si la un eventual soft de prelucrare).

Senzatia mea este ca vreo firma vrea contractul si periodic... "rostogoleste" in presa "camere pentru viteza"... precum aia cu "tunelurile pentru ursi"

pasadia

Pai orice echipament ai monta acum (firma privata, UAT sau Politia Romana) e inutil cat timp nu poti da amenzi pe baza lui. Indiferent de calitatea echipamentului. Pentru ca legea e scrisa asa cum e scrisa si interpretata asa cum vor unii. Deci nu pricep despre ce confuzie vorbesti tu.

danutzu_1069

Nu e asa simplu sa dai amenzi... care se pot contesta in instanta, si eventual solicita daune...

Si de ce crezi ca nu conteaza calitatea echipamentului (eu i-as zice precizia de masurare)? Ti-ar pica bine sa primesti o amnda pentru ca ai fost detectat circuland cu viteza de 62km/h pe o limita de 50km/h, cand de fapt cu circulai in realitate cu 58km/h (luand in consideare si acei faimosi +10km/h)

Confuzia este ca se vorbeste de camere radar, ori asa ceva nu exista (tehnic vorbind)

alin2pas

Păi acum nu poți da amenzi că nu a constatat polițistul abaterea, chiar dacă ai o cameră de zece ori mai precisă decât ,,pistolul" și chiar dacă e verificată și atestată metrologic. În plus, nu avem în legislație prevederi pentru camere de viteză medie, iar aici pot funcționa orice camere sincronizate care pot înregistra numerele de înmatriculare. Ai reperele pe drum unde îți fac poze, se știe distanța între două camere (două puncte de reper) și se vede ora exactă când ai trecut pe acolo, mai departe e doar aritmetică simplă. Deoarece ai nevoie de un anumit timp pentru a parcurge acea distanță cu viteza maximă legală, dacă parcurgi distanța într-un timp mai scurt devii cotizant la bugetul statului.

Leo-Ph

asta cu aritmetica intre 2 camere care sa determine daca ai depasit ori ba viteza maxima mi se pare o inventie made in RO. mai exista undeva in lume aceasta metoda de sanctionare a depasirii de viteaza?

danutzu_1069

Da, in Turcia. EDS si este un sistem care include mai multe detectii.
Pe langa camera care filmeaza/face poza, detectia sa face cu bucle magnetice  sau radare 3D

26ld

^^Sunt si in Austria si in Ungaria, mai ales in zonele unde sunt lucrari. Sunt presemnalizate si vizibile. Chiar si daca ar fi o inventie made in ro, atata timp cat salveaza vieti, de ce sa nu fie implementata?

nirolf

Și Italia are Safety Tutor:

QuoteUnlike the normal speed camera, which measures the instantaneous speed of vehicles in a certain road section, the Safety Tutor instead measures the average speed between two sections even several kilometres away, in order to provide a reliable and indisputable measurement for detecting infringements, without penalizing those who exceed the speed limit for short distances such as, for example, when overtaking. One year after the introduction of the Safety Tutor (which took place on 23 December 2005[38]), important benefits were found in reducing accident rates (-22%). In the first year of use, the death rate decreased by 50% and the injury rate by 34% in the areas where the device was installed.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Autostrade_of_Italy

Leo-Ph

#8411
ok...exista dar nu stim  legislatia si normele de aplicare

misiekwas

^Problema tine numai de voința politica și schimbarea legii, măsurarea de viteza medie și presemnalizarea ei sunt unele dintre cele mai eficiente metode de a îmbunătăți siguranță rutiera. Caz din Polonia: SPECS in tunel pe S2 (drum expres in Varșovia), in ciuda ca are MZA de 66,000, a văzut un singur accident în 5 ani (și aia destul de ușor). Chiar dacă ai destul de mulți vitezomani, lumea brusc începe sa se conforme la viteza.

Cipi

Imi aduceam aminte bine:

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/263370

Sistemul de radare fixe (in fine, e mai complex de atat) are o baza legala. Mai lipseste sistemul...

JohannDB

Vorbind de radare și căutând câteva "chestiuni" legate de renumitele pistoale radar, descopăr și aici lucruri care pot "da cu virgulă" în ce privește utilizarea lor...... Sper să se lucreze "curat" cu ele deși fabricantul are niște cerințe stricte  legate de soft și opțiunile pentru modurile de lucru, la care....... """Codul de licențiere este unic pentru fiecare opțiune de software și pentru fiecare TruCAM individual."""

https://www.bihorjust.ro/radar-tip-pistol-vicii-tehnice-partea-a-ii-a/

Din articol......
(((((((Acest aparat de tip pistol LTI 20/20 TruCAM are mai multe opțiuni/module printre care amintim: DBC MODE, DUAL SPEED MODE, WEATHER MODE. Aceste opțiuni se activează doar în momentul achiziționării licenței pentru fiecare modul în parte și introducerea codului aferent. Astfel, în manualul de utilizare a acestor aparate, la pag. 23, al. 3, este secțiunea Managementul Licențelor, unde se prevăd următoarele: "managementul licențelor este folosit pentru a instala opțiuni suplimentare de software pentru aparatul dvs. TruCam. De exemplu, dacă cumpărați un DBC după ce ați primit aparatul dvs. TruCAM, pentru a activa opțiunea DBC va trebui să introduceți Codul de licențiere unic în Managementul licențelor. Codul de licențiere este unic pentru fiecare opțiune de software și pentru fiecare TruCAM individual."

Astfel, este cert că aceste opțiuni nu sunt active decât în momentul achiziționării pentru fiecare aparat în parte a licențelor corespunzătoare opțiunilor ce se doresc a fi active.

Având în vedere aceste specificații date de producător în manualul de utilizare aprobat de BRML, într-o cauză aflată pe rolul unei instanțe s-a formulat o adresă prin care se dorea a se afla dacă aceste opțiuni ale acestui aparat sunt supuse aprobării de model sau nu (date fiind normele de metrologie legală în vigoare). În urma răspunsului primit, s-a constatat că – redăm o parte din acest răspuns – "pentru funcționarea corectă a cinemometrului LTI 20/20 TruCAM, utilizatorii vor respecta condițiile de utilizare prevăzute în Manualul utilizatorului Dispozitivului Complet cu cameră Video Digitală/Dispozitiv Laser de Măsurare a Vitezei, Ediția a doua – iulie 2016, cu excepția prevederilor referitoare la modurile de funcționare DBC MODE, DUAL SPEED și WEATHER MODE, care nu fac obiectul aprobării de model."

În aceste condiții, apreciez că este un viciu tehnic de utilizare a aparatului tip pistol pe timp de ceață, ploaie sau ninsoare, dată fiind și lipsa de aprobare a opțiunii Weather Mode, cât și  a distanței de măsurare a vitezei, care este de 61 de metri, conform manualului de utilizare.

Despre efectul cosinus am prezentat și în articolul precedent câteva elemente care nu fac altceva decât să scadă viteza măsurată în funcție de acest unghi în care este amplasat aparatul radar de tip LTI 20/20 TruCAM.

Astfel, mai jos sunt prezentate secțiunile din manualul de utilizare a acestui aparat cinemometru LTI 20/20 TruCAM, care, de altfel, explică cum trebuie amplasat sau ținut în mână acest cinemometru pentru a nu avea efectul cosinus în viteza măsurată:...... (în articol urmează scan-uri cu tabele de unghiuri și erori)........... Apreciez astfel, conform celor de mai sus, că aparatul de tip pistol LTI 20/20 TruCAM poate fi montat sau ținut în mână doar în unghi 0 (zero) față de vehiculul țintă; în caz contrar, acuratețea vitezei măsurate are erori. Aceste erori pot avute în vedere chiar de organul constatator, datorită acestui tabel oferit de manualul de utilizare. )))))))

 Ce e de spus ?? În esență, ca la BEE III, unde au dispărut din manualul de utilizare condițiile meteo și alți factori perturbatori, dar (și) unde acum vreo doi ani s-a "băgat" și înalta "Curte" ca să unifice procedura și a decretat că abaterile +/- de la verificarea de metrologie nu se mai aplică (sic) în utilizarea la măsurare în trafic; deci cum o lucra radarul, asta este.... Ca la drug-test-e....; ceva, ceva, nu e "coșer"....